Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

säästövinkkejä, kiitos!

Vierailija
31.07.2011 |

pakolliset menot: kiinteät: lainanlyhennys, televisiolupa, hesari, pankin palvelumaksut, katsastus, kiinteistövero, jätemaksu, kuukausilippu

voi vähän säästää: sähkölasku, vesimaksu

puhelinlaskut

kilpailutettavat: nettimaksu, vakuutusmaksut

ruoka: on jo minimi

vaatteet: vain tarpeellinen, voi säästää

harrastusvälineet, harrastusmaksut, kodin tarvikkeet

Nyt pitäisi muutama vuosi tulla toimeen aiempaa pienemmillä tuloilla. Olen alkanut laskea mihin rahaa menee, ja nuo tuossa ylhäällä ovat ne suurimmat menoerät. liekö tuossa jo kaikki.. bensa, auton huolto yms..

Millaisia kokemuksia teillä on esim. vakuutusmaksuista eri yhtiöissä, kannattaako kysellä muualtakin? Netti meillä taitaa olla kallis, ja sitten kolmessa puhelimessa on n. 5e hintainen netti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole pakollinen, se heti pois.

Vierailija
2/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. TVtön since 2008

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paras strategia on löytää uusia tulon lähteitä, varsinkin jos menoista ei voi enää paljon karsia. Esim. sijoittamalla saa enemmän rahaa. Tosin sielläpäin verokarhu vie ilmeisesti aika paljon?

Vierailija
4/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hesari pois ja puhelinliittymät tietysti myös kannattaa tarkistaa, netti pois niistä, jos mahdollista. Sitten kiinnittäisin tarkemmin huomioita siihen, minkälaisia vaatteita ostaa, vaikka ostaisikin kirpparilta, eli vain sellaisia, jotka voi vielä myydä uudelleen, jos ovat ehjiä kun ei esim. mahdu enää lapselle. Ruuassa voi periaatteessa melkein aina vähän säästää vielä lisää, jos on kekseliäisyyttä. Kampaamo- ja parturikulut minimiin esim. värjäämällä itse ja leikkaamalla itse. Ja sitten voisi aina myydä vanhoja tavaroita pois, jos löytyy nurkista tarpeetonta. Ruoka- ja päivittäistavaraostokset kannattaa myös keskittää, jos teillä ei ole S-korttia, ehdottaisin harkitsemaan sen hankintaa. Bonukset ja ylijäämäpalautukset ovat hyviä.

Vierailija
5/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakuluissa voisi vähän säästää (ja toisaalta saada sinne makua ja terveyttä) jos pystytte hyödyntämään metsän antimia.

Vierailija
6/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uutiset saa netistä ilmaiseksi ja paljon nopeammin. Ihan ekana karsit kaikki sanomalehdet pois. Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa. Itse olen tehnyt niin, että olen pyytänyt yhden tarjouksen ja mennyt se mukanani seuraavaan vakuutusyhtiöön ja pyytänyt pistämään paremmaksi. Toimii ja säästyy useita kymppejä vuodessa! Pitemmän päälle satasia.

Vierailija
7/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omatunto antaa periksi, ilmoittakaa ettei teillä ole telkkaria. Nythän lupamaksutarkastuksetkin lopetetaan.

Vierailija
8/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omatunto antaa periksi, ilmoittakaa ettei teillä ole telkkaria. Nythän lupamaksutarkastuksetkin lopetetaan.

Vaihtakaa digilehteen. On paljon halvempi.

Tee ostolakko vaikka puoleksi vuodeksi. Vain tarpeeseen saa ostaa vaatetta, kippoa tai kappoa. Mulla säästyi näin tosi paljon rahaa, eikä kaappeihin kertynyt turhaa romua.

Vierailija
9/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa katsastushinnat.fi; voi säästää monta kymppiä katsomalla missä katsastaa. Näillä bensan hinnoilla kannattaa myös silmäillä polttoaine.net sivua missä tankkaa halvimmin. Yksi juttu millä säästää vuositasolla paljonkin: leipominen itse; leivät ja pullat omasta takaa

Vierailija
10/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensassa säästää, kun kävelee

Autonhuoltoja voi kysellä oppilaitoksista

Hygieniatuotteet kannattaa ostaa Lidlistä. Esim Cien shampoo on hyvää.

Puhelimesta netti pois, jos nettiyhteys on kotona

Vierailija
11/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko teillä siis asuntolaina jota lyhennätte?

mun kokemuksen mukaan vakuutukset kannattaa keskittäää sinne missä asuntolainakin on. eikös nykyään joka pankilla ole vakuutusyhtiökytkös? mitä pankin palvelumaksuja teillä on?

meillä on asuntolaina, tilit ja vakuutukset tapiolassa, eikä meillä kyllä ole mitään palvelumaksuja, keskittävällä asiakkaalla tilit ja kortit on ilmasia. lisäksi saan vakuutuksista 17% alennusta keskittämisetuna. eikö joka firmall ole melkolailla samanlainen systeemi?

Vierailija
12/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa vinkkejä, kun tilanteestanne ei saa kokonaiskuvaa.

Teillä on selvästi jo tosi hyvin tingitty monesta asiasta, joten sit herää kysymys, että entä ne kalleimmat eli ne, joista voi oikeaa säästöä tehdä. Mikä on asuntonne arvo? Paljonko siitä on kuluja? Entä auto? Vai onko niitä peräti kaksi? Paljonko niistä on kuluja?

Miksi tilanteestanne tulee tiukka? Miten kauan se kestää? Minkälainen puskurirahasto teillä on? Voitteko hankkia lisätuloja?

Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa. Meillä on vakuutukset 4 eri firmasta. Aina puhutaan, että miten keskittäminen kannattaa, mutta niinpä vain selvis kun kilpailutin, että kaikista parhaat edut sain, kun auto 1 on firmasta x ja auto 2 on firmassa y ja kotivakuutus taaas firmassa z ja tapaturmavakuutus firmassa å.

Vierailija
13/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkreettista tietoa, missä firmassa teidän mikäkin vakuutus on?

Vaikea antaa vinkkejä, kun tilanteestanne ei saa kokonaiskuvaa. Teillä on selvästi jo tosi hyvin tingitty monesta asiasta, joten sit herää kysymys, että entä ne kalleimmat eli ne, joista voi oikeaa säästöä tehdä. Mikä on asuntonne arvo? Paljonko siitä on kuluja? Entä auto? Vai onko niitä peräti kaksi? Paljonko niistä on kuluja? Miksi tilanteestanne tulee tiukka? Miten kauan se kestää? Minkälainen puskurirahasto teillä on? Voitteko hankkia lisätuloja? Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa. Meillä on vakuutukset 4 eri firmasta. Aina puhutaan, että miten keskittäminen kannattaa, mutta niinpä vain selvis kun kilpailutin, että kaikista parhaat edut sain, kun auto 1 on firmasta x ja auto 2 on firmassa y ja kotivakuutus taaas firmassa z ja tapaturmavakuutus firmassa å.

Vierailija
14/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, riippuu varmasti missä päin ap asuu, mutta itse olen kyllä sitä mieltä että sanomalehti ei missään nimessä ole turha. Sanomalehden hinta on helposti katettu sillä, että sieltä näkee päivän/viikon tarjoukset ja sitä kautta säästyy rahaa. Meille tulee Aamulehti ja vaikka se maksaa jotain 250 euroa vuodessa niin on kyllä joka sentin arvoinen. Ja aina lukeminen ja itsensä sivistäminen kannattaa, vaikka niitä ruoka/vaate/remonttitarjouksia ei kyttäisikään.

Vaikea antaa säästövinkkejä, kun ei tiedä kuinka tiukilla ap:n perheessä jo valmiiksi ollaan. Äkkiseltään nuo puhelimen nettitikut ainakin kuulostaa turhilta. Ainakin aikuiset pärjää varmasti ihan hyvin ilmankin, teinille ne kyllä suon.

Vierailija
15/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pois, sullahan lienee kuukausilippu. Hesari veks, puhelimista dataliittymät kiinni, ruuassa voit varmasti säästää myös.

Vierailija
16/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kilpailutettu? Meillä putosi hinta hiukan ja vielä jokaiseen puhelimeen 10 e kk alennusta vuoden ajan. Puhelinlaskuja ei juuri ole....

Vierailija
17/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hiusten leikkuu itse

- rakennekynneet laitetaan itse

- kulmakarvat ja ripset ja hiukset värjätään itse

- manikyyrit ja pedikyyrit itse

-------------------------------------

- kissojen ja koirien trimmaus itse

- eläimille vain kuivamuonaa ja vettä

Vierailija
18/18 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jutut on tosi henkilökohtaisia ja riippuu ihan tilanteesta, että mikä kannattaa. Esim. meillä oli johonkin aikaan Volkkari ja se kannatti ehdottomasti vakuuttaa Tapiolassa, mutta taas perheen Ford tuli kaikista halvimmaksi vakuuttaa Nordeassa (nykyinen Trygg). Eli riippuu ihan autosta, sen moottoritilavuudesta jne. mikä kannattaa. Mulla tietyt vakuutukset tulee työpaikan kautta ilmaiseksi ja mies taas sai just ilmaisen matkavakuutuksen jonkun pankkikortin kylkiäisenä.

Ei siis muuta kuin luuri käteen ja soittelemaan, että mikä kannattaa. En mäkään ole nyt pariin vuoteen taas kilpailuttanut, mutta sain kyllä varmaan silloin 2 vuotta sitten 30% pois vakuutuksista, kun kilpailutin ihan vain ne firmat, joihin meillä oli joku kontakti (tyyliin 4-5 firmaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän