Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä liikkuu sellaisen työkaverin päässä, joka yrittää jatkuvasti saada minut "kiinni", että en osaa

Vierailija
31.07.2011 |

tai tiedä jotain työhön liittyvää asiaa? Kyseinen henkilö ei ole minkäänlaisessa esimiesasemassa minuun nähden. Esimiehellä ei ole ollut mitään moitittavaa tekemisissäni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada vastauksenkin...

Vierailija
2/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta sitten kollega, jonka osaamisen taso oli selvästi heikompi kuin minun. Hän näytti nauttivan aina kun tein pienenkin virheen. Itse olin pahoillani, jos hän mokasi, mitä tapahtuikin usein. Työssämme pitää hallita tiettyjä menetelmiä, joista hänellä ei ollut mitään hajua. Ihmettelin monesti, miten oli työhön päässyt. Oli kyllä hyvät puheenlahjat hänellä.

Jos tilanteenne on samanlainen, niin uskon, että hän on sinulle hirveän kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta sitten kollega, jonka osaamisen taso oli selvästi heikompi kuin minun. Hän näytti nauttivan aina kun tein pienenkin virheen. Itse olin pahoillani, jos hän mokasi, mitä tapahtuikin usein. Työssämme pitää hallita tiettyjä menetelmiä, joista hänellä ei ollut mitään hajua. Ihmettelin monesti, miten oli työhön päässyt. Oli kyllä hyvät puheenlahjat hänellä.

Jos tilanteenne on samanlainen, niin uskon, että hän on sinulle hirveän kateellinen.

Ok, tuo voi ollakin syy. Olemme periaatteessa saman tasoisessa tehtävässä, mutta minulla on hieman enemmän vastuuta, vaikka olen tullut taloon myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikassa, jossa töiden teko perustui hyvin pitkälle pätkätyösuhteille, harjoittelijoille, tukityöllistetyille ym kaikille mahdollisille epätyypillisille työsuhteille.

Moni koki ihan ymmärrettävästi jatkuvaa tarvetta vakiinnuttaa omaa asemaa ja seuraavan pari kuukauden mittaisen työpaikan, joten oman korostamisen ohella alettiin tuomaan esiin muiden heikkouksia, virheitä ja koko työntekijän tai työtehtävän turhuutta.

Vierailija
5/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollalailla käyttäytyvä kieltäisi kaiken, jos asia otettaisiin ns. reilusti ja avoimesti pöydälle. Eihän hän tosiaan tuollaista tee tai maksimissaan on yrittänyt auttaa ja ohjata työkaveriaan...

Vierailija
6/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollalailla käyttäytyvä kieltäisi kaiken, jos asia otettaisiin ns. reilusti ja avoimesti pöydälle. Eihän hän tosiaan tuollaista tee tai maksimissaan on yrittänyt auttaa ja ohjata työkaveriaan...

Tuo suoraan puhuminen ei sovi jokaiselle työpaikalle. Yleensä suoraan pamauttajat pilaavat ilmapiirin, kokemusta on. Itse osoitin muilla tavoilla omalle kollegalleni, että hänen tapansa ärsyttää. Sanoin esimerkiksi, että "voimme kyllä vaihtaa osia, jos sinusta tuntuu, että onnistut paremmin". Hän ei koskaan halunnut. Luuli kai, että kokemattomuuttaan voi peittää tuolla tavoin, että en muka huomaisia.

Ikävää on jos esimiehelle menee läpi, usein niin ei kyllä ole. Matalapalkka alalla onnistunee paremmin, kun työn jälki on erilaista.