Taas ihan tyhmä konflikti miehen kanssa :(
Olen pari kuukautta sitten luvannut ostaa miehelleni erään kalliin laitteen synttärilahjaksi. Tänään piti vihdoin mennä sitä yhdessä katsomaan ja ehkä ostamaankin sen. Mies katsoi niitä vielä aamulla netistä ja menin hänne kanssaan koneelle. Pyysin häntä suodattamaan esille vain ne mallit, joita hän voi harkita. Mies tuohtui ja sanoi, että hän katsoo nyt omalla tavallaan. Lähdin pois ja myöhemmin mies tuli vielä sanomaan, että hän inhoaa, kun tulen koneelle ja puuttumaan siihen. Kysyi ensin, lähdemmekö sinne kauppaan, mutta en ollut enää kauppatuulella.
Katsokoon ostoksensa rauhassa ja valitkoon, mutta kun minulta on toivottu tuhannnen euron lahjaa, pitää minunkin mielestäni saada osallistua sen valintaan. Minä olisin ilmeisesti saanut astua esiin sitten, kuin on maksamisen aika.
Nyt on sitten oltu päivä puhumatta. Mies murjottaa eikä ota minuun kontaktia enkä minä tiedä, mitä pitäisi pyytää häneltä anteeksikaan.
Pahoitinko mieleni turhaan miehen käytöksestä?
Kommentit (47)
Sinun pitää saada päättää millainen lahja on? *tirsk* naurattaa kyllä... Osta sitten halvempi ja anna saajan päättää millainen se on. Ihan sama kuin miehesi ostaa sinulle sanotaanko vaikka neulepuseron ja ostaa juuri sen värisen kuin itse haluaa, vaikka väri ei olisi yhtään sellinen, mistä pidät..
ymmärsit. En halunnut päättää, millainen lahja on. Olisin halunnut, että mies olisi näyttänyt minulle, millaisen laitteen hän haluaa, mitä on harkinnut. Haluan olla lahjanantaja, en vain ostoksen maksaja. -ap
Sinun pitää saada päättää millainen lahja on? *tirsk* naurattaa kyllä... Osta sitten halvempi ja anna saajan päättää millainen se on. Ihan sama kuin miehesi ostaa sinulle sanotaanko vaikka neulepuseron ja ostaa juuri sen värisen kuin itse haluaa, vaikka väri ei olisi yhtään sellinen, mistä pidät..
Yritä ottaa vähän rennommin ja välttää sitä päällepäsmäröintiä kun miehesi miettii jotain tai etsii jotain netistä. Ei tuollaisista pikkuasioista todellakaan kannata riidellä, mököttää tai pahoittaa mieltään. Arki on paljon kivempaa, kun ei tarvitse olla jatkuvasti varpaillaan varomassa toisen loukkaantumista. Löysää sitä nutturaa ap, kuullostat aivan liian herkkänahkaiselta. Onko nyt kiva antaa se lahja, kun olette jo riidelleet asiasta ja tunnelma on jäinen?
Onko sinulla pahat PMS-oireet ap? Jos ei, niin hemmottele miestäsi ja sano, että olet pahoillasi kun hermostuit. Joskus on ihan hyvä olla joustava ja antaa pikkutiuskaisujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei mitään mieltä kärhämöidä pikkujutuista.
Voi jeesus milláiselta hernenenänipolta sinä ap kuullostatkaan. Oikein marttyyrisyyllistäjien perinteinen tapa viettää miehen syntymäpäiviä. Onnea vaan.
teetkö usein tuollaista, että menet neuvomaan miestä jossain asiassa, millä ei ole niin suurta merkitystä? Koska ehkä mies tuohtui siitä, että taas leikit hänen äitiään, eikä vain siitä, mitä nyt sanoit. Siis että jos tuo on tapa sinulla, niin kyllä se ärsyttäisi varmaan monia ihmisiä. Ei mieskään ole syytön, koska jos kyse on tuosta niin hän olisi voinut sanoa sen eikä tiuskia. Mutta miten on?
kannata alkaa ruokkia minkään sortin huomiolla!
kannata alkaa ruokkia minkään sortin huomiolla!
kuin pikkulapseen.
sen laitteen ja oletin, että minäkin saan tietää etukäteen, mitä olen menossa maksamaan. Olen kai lapsellinen, kun haluan saada oman iloni lahjan antamisesta. Olisinhan voinut siirtää vain rahan miehen tilille. Se taas ei olisi tuntunut lahjalta, koska olemmehan aviopari ja elämme yhteistä taloutta. Mies antaa minulle lahjat juuri siten, että olen kertonut toivovani jotain ja mies menee ja ostaa itselleen mieluisen esineen. Hän ei kysele, millaisesta minä pitäisin. Olen esim. saanut miesten laukun, kun olen toivonut naisellista nahkalaukkua. Siksi ihmettelen, miksi mies pitää nyt mykkäkoulua. Olen kyllä herkkänahkainen, se on totta, mutta kanssani voi keskustella, mitä mies taas ei halua koskaan tehdä. -ap
On se kumma, että jotkut haluavat ehdoin tahdoin tehdä elämästään ikävää. Onko teidän elämä useinkin sellaista, että sinä ap kerrot mitä tehdään ja miten asiat tehdään oikein? Voi vähän käydä miehen hermoon elää tuollaisen matroonan käskyläisenä. Edes lahjaakaan ei voi saada ilman vaimon pomottelua. Kiva elämä.
Voi jeesus milláiselta hernenenänipolta sinä ap kuullostatkaan. Oikein marttyyrisyyllistäjien perinteinen tapa viettää miehen syntymäpäiviä. Onnea vaan.
minkä olen juuri menossa ostamaan? "Pidä suusi kiinni ja maksa kassalla, mitä käsketään"? -ap
On se kumma, että jotkut haluavat ehdoin tahdoin tehdä elämästään ikävää. Onko teidän elämä useinkin sellaista, että sinä ap kerrot mitä tehdään ja miten asiat tehdään oikein? Voi vähän käydä miehen hermoon elää tuollaisen matroonan käskyläisenä. Edes lahjaakaan ei voi saada ilman vaimon pomottelua. Kiva elämä.
ymmärsit. En halunnut päättää, millainen lahja on. Olisin halunnut, että mies olisi näyttänyt minulle, millaisen laitteen hän haluaa, mitä on harkinnut. Haluan olla lahjanantaja, en vain ostoksen maksaja. -ap
Tämä olisi ehkä se juttu, joka kannattaisi sanoa sille miehellekin. Sillä minä lähtisin ratkomaan asiaa, enkä millään lapsellisilla murjotuksilla, jotka ap aloitti, kun ei "enää ollutkaan kauppatuulella."
teetkö usein tuollaista, että menet neuvomaan miestä jossain asiassa, millä ei ole niin suurta merkitystä? Koska ehkä mies tuohtui siitä, että taas leikit hänen äitiään, eikä vain siitä, mitä nyt sanoit. Siis että jos tuo on tapa sinulla, niin kyllä se ärsyttäisi varmaan monia ihmisiä. Ei mieskään ole syytön, koska jos kyse on tuosta niin hän olisi voinut sanoa sen eikä tiuskia. Mutta miten on?
miehesi käyttäytyi epäkohteliaasti. Jos minä olisin saamassa puolisoltani noin kallista lahjaa, ottaisin hänet ilolla mukaan suunnitteluun. Haluaisin myös osoittaa kiitollisuuttani vähintään käyttäytymällä ystävällisesti. Miehesti olisi voinut ystävällisesti sanoa, että haluaisi nyt ensiksi katsella rauhassa vaihtoehtoja ja ehdottaa vaikka, että katsotte myöhemmin yhdessä tms. Jos olisin samassa tilanteessa, menisin miehen luo ja pyytäisin anteeksi sitä, että en lähtenytkään kauppaan. Sanoisin kuitenkin miehelle, että mielestäni hänkin oli hieman epäoikeudenmukainen aamulla. Yleensä meillä tuollaiet riidat ratkeaa sillä, että molemmat myöntävät mokanneensa ja pyydämme toisiltamme sitten anteeksi. Välttäkää turhaa syyttelyä.
sen laitteen ja oletin, että minäkin saan tietää etukäteen, mitä olen menossa maksamaan. Olen kai lapsellinen, kun haluan saada oman iloni lahjan antamisesta. Olisinhan voinut siirtää vain rahan miehen tilille. Se taas ei olisi tuntunut lahjalta, koska olemmehan aviopari ja elämme yhteistä taloutta. Mies antaa minulle lahjat juuri siten, että olen kertonut toivovani jotain ja mies menee ja ostaa itselleen mieluisen esineen. Hän ei kysele, millaisesta minä pitäisin. Olen esim. saanut miesten laukun, kun olen toivonut naisellista nahkalaukkua. Siksi ihmettelen, miksi mies pitää nyt mykkäkoulua. Olen kyllä herkkänahkainen, se on totta, mutta kanssani voi keskustella, mitä mies taas ei halua koskaan tehdä. -ap
Kannattaa varmaan kehittää sitä sietokykyä, on todella raskasta elää noin herkkänahkaisen kontrollifriikin kanssa. Olen kyllä sillä kannalla, että olit liian kireä - olihan sentään miehen syntymäpäivästä kyse. Kuullostaa siltä, että olet aika dominoiva ja käytät mielialojasi miehesi syyllistämiseen ja ohjailuun. Ei tiedä hyvää.
Mies on valinnut pari mallia ja ehdotin, että menemme tänään ostamaan lahjan. Luulin, että mies näyttää minulle, mitä hän on suunnitellut, mutta hän lähettikin minut pois koneelta. Siksi tuntui kurjalta, että en saanut edes nähdä kuvia, vain raha kelpasi. -ap
Kannattaa varmaan kehittää sitä sietokykyä, on todella raskasta elää noin herkkänahkaisen kontrollifriikin kanssa. Olen kyllä sillä kannalla, että olit liian kireä - olihan sentään miehen syntymäpäivästä kyse. Kuullostaa siltä, että olet aika dominoiva ja käytät mielialojasi miehesi syyllistämiseen ja ohjailuun. Ei tiedä hyvää.
lahjan valintaan, koska se on kallis... Ei kantsi kirjoittaa mitä sattuu tai sitten muuttaa asioita itselle suotuisiksi, jos kommentoijat eivät myötäile.
mutta kun minulta on toivottu tuhannnen euron lahjaa, pitää minunkin mielestäni saada osallistua sen valintaan.
vaan siitä, että puutuit sen tapaan selailla netistä laitteita. Ehkä osaat "kätevämmin" etsiä haluamasi asiat netistä, mutta miehesi halusi itse katsella omalla tavallaan ja olisit varmaan silläkin tavalla saanut tietää etukäteen, mitä miehesi on etsimässä.
Toi oli aika karua, että sait miesten laukun naisten laukun sijaan. Tulee vähän mieleen omat vanhempani, kun isäni osti äidilleni lahjaksi hienon kameran (äitini ei ymmärtänyt niistä silloin mitään, saati käyttänyt koko kameraa) ja äitini osti isälleni lahjaksi morttelin (siis sen pippurin murskaajan, isäni ei tehnyt koskaan ruokaa...) Mutta ei siitä perheriitaa tullut. Huvittavaa lähinnä.
Mutta tää taas ei liity aiheeseen varsinaisesti, mutta miksi ihmeessä saman talouden vanhemmilla on "omat rahat"??? Me kyllä keskustellaan isommista hankinnoista yhdessä, ja ei ole sun ja mun rahoja, vaan yhteisiä.
ap