Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 50 eur arvoinen häälahja / lahjakortti???

Vierailija
30.07.2011 |

Ongelma se, että on nyt tosi tiukkaa rahasta. Ei olisi siis varaa laittaa yhtään. (käyttörahaa on 70 eur 3 viikoksi ruokaan ja bensaan yms., mutta joudunkin maksamaan nyt luotolla kaikkea ja lainaamaan vähän yksistä rahoista jotka on varattu pian tulevaan remonttilaskuun)

Meiltä menee häihin 2 aik. + 2 lasta (alle kouluik., eivät varmaan syö paljoa).

Juhlat ei vaikuta olevan mitenkään etiketin mukaan tms. "tarkat" tai hienostelevat tms., kutsussakin oli vähän epäselvää ketä kutsuttu, kun kysyttiin niin voiko lapset tulla niin "joo tottakai mukaan vaan". Ja kutsuja lähettivät tipoittain eli lähemmät sukulaiset sai myöhemmin kuin me tms.

Ja eivät ole missään "hotellissa" tai "ravintolassa" tms. Vaan jollain "seuraintalo" tms. tyyppisessä paikassa (ja vihkiminen ilm. maistraatissa tai jossain, kirkkoa ei ole mainittu).

Luulisin että ottavat ehkä sitten pitopalvelun sinne tarjoamaan?

Tämä siis taustaselvityksenä, että voi vähän arvioida häiden luonnetta + kuluja per vieras.

Niin mietin että voisko viedä jonkun 50 eur lahjakortin tai jotain, tai sukulaisten kanssa yrittää osallistua johonkni kimppalahjaan, johon meidän osuus ois 50 eur.

Hankalaa on se, ettei hääpari ole ilmoittanut mistään lahjalistasta tai -toiveista, vaikka kysyttiinkin. Ja emme tunne heitä juuri ollenkaan (morsiamesta en ole ikinä kuullutkaan, ja sulhasenkin olen nähnyt vain ehkä kerran, mies joitain kertoja), eli tosi vaikea miettiä edes mietä veisi. Kyse siis kaukaisemmasta suvusta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma se, että on nyt tosi tiukkaa rahasta. Ei olisi siis varaa laittaa yhtään. (käyttörahaa on 70 eur 3 viikoksi ruokaan ja bensaan yms., mutta joudunkin maksamaan nyt luotolla kaikkea ja lainaamaan vähän yksistä rahoista jotka on varattu pian tulevaan remonttilaskuun)

Meiltä menee häihin 2 aik. + 2 lasta (alle kouluik., eivät varmaan syö paljoa).

Juhlat ei vaikuta olevan mitenkään etiketin mukaan tms. "tarkat" tai hienostelevat tms., kutsussakin oli vähän epäselvää ketä kutsuttu, kun kysyttiin niin voiko lapset tulla niin "joo tottakai mukaan vaan". Ja kutsuja lähettivät tipoittain eli lähemmät sukulaiset sai myöhemmin kuin me tms.

Ja eivät ole missään "hotellissa" tai "ravintolassa" tms. Vaan jollain "seuraintalo" tms. tyyppisessä paikassa (ja vihkiminen ilm. maistraatissa tai jossain, kirkkoa ei ole mainittu).

Luulisin että ottavat ehkä sitten pitopalvelun sinne tarjoamaan?

Tämä siis taustaselvityksenä, että voi vähän arvioida häiden luonnetta + kuluja per vieras.

Niin mietin että voisko viedä jonkun 50 eur lahjakortin tai jotain, tai sukulaisten kanssa yrittää osallistua johonkni kimppalahjaan, johon meidän osuus ois 50 eur.

Hankalaa on se, ettei hääpari ole ilmoittanut mistään lahjalistasta tai -toiveista, vaikka kysyttiinkin. Ja emme tunne heitä juuri ollenkaan (morsiamesta en ole ikinä kuullutkaan, ja sulhasenkin olen nähnyt vain ehkä kerran, mies joitain kertoja), eli tosi vaikea miettiä edes mietä veisi. Kyse siis kaukaisemmasta suvusta.

Vierailija
2/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kutsuttu on. Ovat siis sukua jollain tapaa. Onhan siellä toisaalta kiva nähdä sitten niitä vähän tutumpiakin sukulaisia. Olisi ollut epäkohteliasta jättää menemättäkään kun kerran kutsuttu, kun ei ole mitään varsinaista "syytä" jäädä pois. Ja tietty mies tykkää mennä, kun hänen puolesta kyse.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin tuntemattomien ihmisten häät kyllä väliin.

Vierailija
4/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin häät väliin kun kerta ei ole lähisukuakaan ja joudut ottamaan luotolta tai vararahoista. ei ole sen arvoista. tee perheellesi parempi ateria jälkiruokineen itse ja osta pullo viiniä sulle ja ukolle.

Vierailija
5/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en kehtaisi enää tässä vaiheessa perua, kun ei mitään "syytä"; ehkä ovat jo vahvistaneet osallistujaluvunkin?

(Rahatilanne pitäisi parantua kun menen töihin parin kk:n päästä eli ei maailma nyt ihan siihen pitäisi kaatua jos vähän elää luotolla tai lainaa muuhun käyttöön tarkoitetuista rahoista, kun tilillä kuitenkin on rahaa. Nyt on vaan ollut viime aikoina niin kauhean paljon yllättäviäkin menoja, että säästöt huvenneet äkkiä.)

ap

Vierailija
6/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikkiin tms ja pyydät niitä tekemään mahdollisimman hienon häälahjapaketin alle 50 eurolla. Jotain kaunista käyttötavaraa vaikka, kuten pyyhkeitä.

Ei ole sun tehtäväsi miettiä, mitä he ovat vieraiden ruoista tms. maksaneet. Ei teitä lahjojen vuoksi ole kutsuttu.

Vierailija
7/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yksin, ja ilmoittakaa hääparille että vain yksi tulee. Pitopalvelu laskuttaa etukäteen ilmoitettujen mukaan... mutta fiksu p.palvelu lyö kiinni määrät pari päivää ennen häitä. Ja lapsetkin maksavat ja ihan sama syökö vai ei. Naurettava kommentti, että ei syö. Pääluku lasketaan ja ruoka jokatapauksessa ostetaan sen mukaan. Jos rahat noin tiukilla niin menköön mies tapaamaan niitä sukulaisiaan ja sanokoot että jäit lasten kanssa kotiin. Vieras maksaa n. 35-40/eur ilman alkoholeja... Joten 50 eur:lla voi yksi osallistua.

Vierailija
8/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin kovasti mieli tekee häihin ja lahjaan ei viitsis satsata, niin olkaa leuhkimatta etelän matkillanne ja rahan käytöllänne siellä. Ottaa nimittäin pattiin kun kehutaan kuinka hyyvin meneeja huokaillaan että voi kun kokoomus saisi saesta nyt presidentin ja sitten tuodaan kymppi lahjaksi... että jos on köyhä niin silloin pitää turpansa tukossa mutta juhlii toisten iloa ja on heistä kiinnostunut eikä tuo omaa erinomaisuuttaan esille. Lasten ei sitten kuulu pitää lippalakki hääpaikassa päässä eikä juosta joka paikkaan ekana. Lukekaa käytösopas ennen sinne menoa. Mies miettiköön milloin pikkutakin voi ottaa pois päältään.. eli sitten kun morsiamen isä on sen riisunut.

Vierailija
9/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras maksaa n. 35-40/eur ilman alkoholeja... Joten 50 eur:lla voi yksi osallistua.

on taas niin paskaa! Ei häiden lahjan ole tarkoitus kattaa kuluja. Jos joku näin ajattelee ilmoittakoon etukäteen, niin tietäisin jättää menemättä.

Vierailija
10/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies yksin, ja ilmoittakaa hääparille että vain yksi tulee. Pitopalvelu laskuttaa etukäteen ilmoitettujen mukaan... mutta fiksu p.palvelu lyö kiinni määrät pari päivää ennen häitä. Ja lapsetkin maksavat ja ihan sama syökö vai ei. Naurettava kommentti, että ei syö. Pääluku lasketaan ja ruoka jokatapauksessa ostetaan sen mukaan. Jos rahat noin tiukilla niin menköön mies tapaamaan niitä sukulaisiaan ja sanokoot että jäit lasten kanssa kotiin. Vieras maksaa n. 35-40/eur ilman alkoholeja... Joten 50 eur:lla voi yksi osallistua.

Että onko se laskeminen noin tarkkaa. Mutta oishan sekin tosi hassua että mies vaan menisi, luulen kyllä että ne ihmiset haluaa nähdä meitä eikä ole niin lahjojen toivossa (kun ei kerran ilmaise edes mitään lahjatoiveita).

Ja joo, tiedän että pitopalvelu laskee yleensä lasten määrän kyllä myös. Siksi ilmoitimme iätkin (toinen niin nuori että en ole varma meneekö hänestä vielä mitään).

Lapset voisi kyllä jättää hoitoon, mutta siitä olisi meille taas lisäkuluja (väh. bensakulut kun pitkähkö matka viedä mummolaan).

Ja mistä sen tietää, mitä pitopalvelu maksaa... onko se kaikilla aina niin kallis.

Itse järjestin juhlat pari vuotta sitten ravintolassa, ja muistelen että ruoka oli vajaa 30 eur / henk. (runsas buffee ja kakku, ja paikka oli vielä aika hieno alueen erikoisravintola, ei mikään kiinalainen tai pizzeria).

ap

Vierailija
11/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin kovasti mieli tekee häihin ja lahjaan ei viitsis satsata, niin olkaa leuhkimatta etelän matkillanne ja rahan käytöllänne siellä. Ottaa nimittäin pattiin kun kehutaan kuinka hyyvin meneeja huokaillaan että voi kun kokoomus saisi saesta nyt presidentin ja sitten tuodaan kymppi lahjaksi... että jos on köyhä niin silloin pitää turpansa tukossa mutta juhlii toisten iloa ja on heistä kiinnostunut eikä tuo omaa erinomaisuuttaan esille. Lasten ei sitten kuulu pitää lippalakki hääpaikassa päässä eikä juosta joka paikkaan ekana. Lukekaa käytösopas ennen sinne menoa. Mies miettiköön milloin pikkutakin voi ottaa pois päältään.. eli sitten kun morsiamen isä on sen riisunut.

joo enpä usko että tässä suvussa tosiaan on tuota etikettikirjaa luettu. Liekö morsiamen isä tulossa edes häihin, jos elossakaan, en tiedä.

Kyseessä ei ole teinit eikä nuoret, vaan jo keski-ikäiset tai ylikin.

Lapsemme eivät varmasti ota lippalakkeja häihin edes mukaan eikä heillä ole tapana juoksennellakaan suin päin.

Ja joo, olen päässyt elämässäni jo aikaa sitten yli myös sen vaiheen, kun piti "päteä" ja kehua itseä tai esittää fiksua :). Nykyään koen sellaisen tosi vaiviinnuttavana ja naurettavana. Olen huomannut että fiksujen ihmisten ei tartte päteä, vaan esittävät päinvastoin aina jopa "huonompaa" kuin ovat (esim. ammatillisesti. Eivät esittele itseään myyntipäälliköksi/johtajaksi, vaan sanovat vaan että olen myyjänä.)

ap

Vierailija
12/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin yks kaveri kommentoi mun höihin osallistuessaan, että he tulavat molemmat kyllä (hän ja mies), mutta että hänen miehensä ei sitten varmaan paljoa syö kun on niin kranttu. Öööö.. okei? Kun se ruoka nyt kuitenkin maksetaan per nuppi. Ihan sama syökö sitä vai ei :D Mua melkeen hävetti kaverini puolesta toi kommentointi, että miten kehtaa vielä ääneen mulle sanoa, morsiammelle. :D

Vierailija
13/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin, että sanoi vielä, ettei sen mun miehen syömiset varmaan paljon maksa kunnei se mitään kuitenkaan syö. :D

Vierailija
14/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tyytyväinen, että vieraat tulevat, lahjojen kanssa tai ilman. Ei meillä ole tapana maksattaa juhlia vierailla vaan ihmiset tulevat meidän kustantamaan juhlaan vieraiksi. Jotkut tuovat arvokkaan lahjan, toiset taas ei. Mitä väliä oikeasti.

Vierailija
15/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onneksi ketään, joka ennalta olisi ajatellut vieraiden tuovan tietyn määrän rahaa per henkilö. Mutta ehkä meillä on outo sukulais- ja kaveripiiri :-)

Meidänkin häissä tärkeintä oli iloinen tunnelma ja se, että koko suku ja ystäväpiiri oli paikalla. Ei se, että kuinka monta euroa joku toi. En edes tiedä, että toivatko kaikki lahjoja? En käynyt niitä minkään listan avulla läpi. Ja varmasti saatiin myös useampi lahja, jossa summana oli 20 euroa per perhe (jopa 6 ihmistä). Ja silti olin onnellinen, että he osallisuivat meidän häihimme.

Eli rohkeasti vaan koko perhe häihin ja hyvillä mielin. Ihana mahdollisuus myös syödä hyvin :-)

Vierailija
16/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teidän olisi "pakko" viedä mitään.

Omat häät vuoden päästä ja me miehen kanssa toivotaan häihin osallistumista, ei lahjoja. Mehän ne häät halutaan pitää joten me ne myös maksetaan. Ei mun mielestä voi alkaa laskemaan mitä pitopalvelu maksaa kenenkin vieraan kohdalla!

Ihme meininkiä nykyään että jossain häissä vieraat maksavat itse ruokansa, tai maksavat ne sitten lahjojen muodossa.

Hääpari ne juhlat pitää, joten myöskin maksaa.

Viekää se 50 euroa mutta mun mielestä vähempikin riittäisi, varsinkaan kun ette edes tunne kunnolla paria.

Vierailija
17/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi heillä olevan jo kaikkea ja eivät todella ole lahjojen perässä. Mieluummin veisin jonkun kivan lahjan, helposti rikki menevät ovat suosikkejani, jos lahjan saaja ei pidä voi sitten heittää sillä riidan tullen sitä puoliskoa kenen suvulta on lahja tullut.

Itse olen suunnitellut 50v juhlia mutta hirvittää ajatus että saan jotain kippoja ja kappoja ja vielä nolompaa että joku tuo rahaa, vaikka sitä ei ylenmäärin ole ihan tulen toimeen. Eli olen ajatellut että en juhli.

Vierailija
18/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjan on korvattava tarjoilu.

Nykyisin olen kuullut että on häitä joissa pari pyytää ettei lahjoja eikä rahaa.

Vierailija
19/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ei kylläkään "osta" paikkaa häihin sen mukaan, kuinka kallis pitopalvelu on... 50e on ihan kohtuullinen lahja. Ja vaikka perheessä olis 5 lasta, ei lahjan tarvi olla yhtään kalliimpi kuin 1 lapsen kanssa.

Vierailija
20/42 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka arvo vain 20-30 euroa. Esim. itse hain Pentikistä -50% pyyhkeitä, 2 kylpypyyhettä ja 2 käsipyyhettä, maksoivat kauniisti pakattuna kortin kanssa jotain 28 euroa!

Vaikka meilläkin on jo kaikenlaista tavaraa, niin juuri esim. uudet lakanat ja pyyheliinat ovat aina tervetulleita!

Ja tosiaan tuo on ihan putunpötyä, että vieraiden pitäisi tuoda lahja sen mukaan mitä tarjoilut kustantaa!

Mitä jos nelihenkinen perhe menee häihin ja antavat esim. 150 euroa luullessaan häissä olevan pitopalvelun ja saavatkin "vastineeksi" vain kakkukahvit ja voileipäkakkua? Pyytävätkö he hääparilta liikarahat takaisin ja miten yleensä menetellään, kun tuli vahingossa maksettua osallistumisesta liikaa? Kai sitä tietty voi lähettää vaikka tilisiirron jälkeenpäin hääparille, niin voivat maksaa ylimäärärahat takaisin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän