Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullista seurata naapurin uusperhe-elämää

Vierailija
21.06.2010 |

Naapuriimme muutti hiljattain perhe jossa 5 ja 3v lapset, äiti ja äidin uusi mies. Ja selvästi myös vauva tulossa, varmaankin tämän uuden miehen kanssa. Ihan muutosta saakka ovat lapset ja isäpuoli ottaneet kovasti yhteen ja usein on kuultu lauseita "sä et oo mun iskä, mä vihaan sua" ja "muuta pois meiltä". Tuntuu niin hirveän pahalta näiden lasten puolesta :(

En tiedä mitään perheen aiemmasta elämästä ja en siis tiedä millainen näiden lasten oikea isä on, mutta selvästikään lasten ei ole hyvä olla tässä äidin uudessa suhteessa. Äiti ja miehensä tuntuvat kyllä hyvin rakastuneilta, mutta onkohan tässä nyt oma onni pistetty kaiken (=lasten onnen) edelle?

Surullista seurattavaa :(

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla mietin mitä kolme pientä lastani saavatkaan vielä tulevaisuudessa kuulla elämästämme naapureiden, kavereiden ja heidän vanhempiensa ym tuttavien suusta. Tehän näköjään tiedätte valmiiksi miten rikkinäisiä, hyväksikäytettyjä, perusluottamuksen ja kaikki ihmisoikeudet menettäneitä he ovat pelkästään sen perusteella, että asuvat uusperheessä.

Sydäntäni kouraisee nämä sivistymättömät, pahansuovat ja ilkeät ennakkoasenteenne. Miten pieni lapsi voi puolustautua aikuisten suusta lähteneiltä "totuuksilta", joita teidän lapsenne tulevat lapsilleni kertomaan? Lohduttamisen tarvetta tulee riittämään, hyvät kylmät kivisydämet!

Vierailija
42/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miestä ei saa tuoda kotiin ja lapsi on äidin kanssa 365 päivää vuodessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun kutkan takiako siihen ydinperheen perustamiseenkin päädytään?

lisääntymisentarpeesta jotta laji säilyisi hengissä eikä kuolisi sukupuuttoon. tiedemiehethän ovat tutkineet, että rakastuminen on vain kemiallinen reaktio, jonka tarkoitus on taata suvun jatkaminen.

Vierailija
44/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi miesystävä yksin. Miksi kaikki kolme eivät voisi asua yhdessä? Ei kai se mies mikään vieras iankaiken ole, kyllä siinä tutustutaan.

Vierailija
46/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi miesystävä yksin. Miksi kaikki kolme eivät voisi asua yhdessä? Ei kai se mies mikään vieras iankaiken ole, kyllä siinä tutustutaan.

Lisäksi monet pedofiilitapaukset ovat uusperheissä tapahtuvia.

Vierailija
47/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisiko mukavampi heivata se isä asumaan jonnekin muualle?

Vierailija
48/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli vain pysyvästä asumisesta.

Vierailija
49/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiseen vanhempaan syntyy kiintymyssuhde, jota lapsi ei halua edes katkaista. Sitä suuremmalla syyllä vieraan ihmisen tuominen samaan kotiin on todella julmaa.

Vierailija
50/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmat lapset haluavat asua sekä oman äitinsä että isänsä kanssa yhdessä. Sen sijaan harva lapsi haluaa että hänen maailmansa (koti, äiti ja isä) hajotetaan.

Vierailija
51/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai lapselta kysytä biologisesta vanhemmastaankaan, että haluaako hän asua juuri tämän kanssa

niin toki eroaminen on välttämätöntä.

Vierailija
52/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai lapselta kysytä biologisesta vanhemmastaankaan, että haluaako hän asua juuri tämän kanssa

niin toki eroaminen on välttämätöntä.

Paha olo vain lisääntyy, jos tuodaan vielä joku vieras siihen omaan kotiin asumaan.

Vierailija
53/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatteleekohan moni oikeassakin elämässä, vai vain täällä av:lla minun olevan julma lapsilleni, kun olen tuonut uuden miehen kotiini asumaan. Minä kun olen aina ajatellut, että lapseni ovat olleet siitä onnellisia, ja näin hekin ovat minulle sanoneet. Ja tätä julmuuttakin on kestänyt jo yli 15 vuotta. Parempi kai olisi sitten ollut kokonaan ilman isää, vain yhden vanhemman perheessä.

Vierailija
54/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin niissä uusperheissä, mihin aletaan vääntämään kakaroita heti kun on tavattu. Muija on niin epävarma, että haluaa sitoa uuden miehen heti itselleen pukkaamalla itsensä paksuksi.

Sitten leikitään onnellista ydinperhettä ja sinun ja minun lapset saavat olla heitteillä kun meillä on se yhteinen rakkausrusina.

ajatteleekohan moni oikeassakin elämässä, vai vain täällä av:lla minun olevan julma lapsilleni, kun olen tuonut uuden miehen kotiini asumaan. Minä kun olen aina ajatellut, että lapseni ovat olleet siitä onnellisia, ja näin hekin ovat minulle sanoneet. Ja tätä julmuuttakin on kestänyt jo yli 15 vuotta. Parempi kai olisi sitten ollut kokonaan ilman isää, vain yhden vanhemman perheessä.

Vierailija
55/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät nämä haukkujat elä todellisuudessa.

Vierailija
56/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon luettuani että jotain kauheaa seuraa. kuten lasten eriarvoista kohtelua tai isäpuolen pahoinpiteluä.

ja olikin vain lasten huudahduksia joita tuon ikäiset sanovat. omanikin. toisilleen. ja vielä isompanakin. Vihaan sinua.

kauheaa. ei olisi saanut tehdä kahta lasta, kun he nyt joskus vihaavat toisiaan. huono äiti ja voi lapsiparat.

Vierailija
57/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jauhetaan vain jostain kutkasta, ja siitä, kuinka nainen äkkiä hankkiutuu raskaaksi jotta voi sitoa uuden miehen itseensä. Kamalia käsityksiä avioliitosta ylipäänsä. Ei taida olla kovin onnellisia kokemuksia. Eikö avioliitoissa olla rakastuneita, ja joku saattaisi ihan tosissaan huolehtia toisen lapsestakin?

Vierailija
58/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla enää kun perheessä asustaa vain yhteisiä lapsia. Jos me teidän mukaan oltais menty ja nyt vasta muutettais yhteen, niin olis kyllä jäänyt jo ikämmekin puolesta nää lapset tekemättä .

Vierailija
59/97 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kaikki niitä onnellisia ydinperheen äitejä/vaimoja, joilla ei omakohtaista kokemusta uusperheen elämästä ole? kokemukseksi ei lasketa kuulopuheita tai tuttuja, vain henkilökohtaiset kokemukset.

ainuttakaan kommenttia ei ole tullut, jossa olisi kerrottu kirjoittajan itsensä odottaneen uuden suhteen alkamista siihen asti, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. viesti tolkulla jauhetaan lasten parhaasta ja uuden suhteen aloittamisen odottamisesta, mutta kuinka moni teistä arvostelijoista on toiminut kommentointinsa mukaan todellisessa elämässä?

ja vielä eräs asia: ero ei aina ole se syy, että lapsella ei ole molempia vanhempiaan. puoliso voi myös menehtyä lasten ollessa aivan pieniä, eikä lapsille välttämättä jää mitään muistikuvaa toisesta vanhemmastaan.

tottakai lapsi osoittaa mieltään niin omalle vanhemmalle kuin vanhemman uudelle puolisolle, oli lapsen ikä, mikä tahansa. sillähän lapsi kokeilee uuden ihmisen suhtautumista häntä kohtaan. myös luottamuksen ja turvallisuuden tunne lapsella kasvaa, kun näkee, että ristiriitatilanteet ratkaistaan ja sovitellaan ilman, että aikuinen lähtee pois lapsen elämästä.

aika yksinkertaista ajatella, että aikuisen ihmisen pitäisi laittaa oma elämänsä kokonaan paitsioon lastensa takia. katkeroita vanhoja käppänöitä olisi suomi väärällään sen jälkeen.

Vierailija
60/97 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset