Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Helsingin keskustasta Espooseen - kokemuksia??

Vierailija
30.07.2011 |

Onko mielenterveys säilynyt? Elintaso/arki parantunut tai helpottunut??

Tämä on siis edessä, keskustan kerrostalosta rivitaloon Espooseen. Mietityttää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela tai Perkkaa ovat kamalia alueita, Tapiola ja Haukilahti ihan viihtyisiä.

Itse kyllä pysyisin Helsingissä.

Vierailija
2/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarjouksen jättövaiheessa tuli kauhea angsti menettää keskustakoti ja peruttiin koko muutto. Paras päätös ikinä:)

Me ei muuteta Rööperistä mihinkään vaikka neliöt suht. ahtaat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis toiveet on tässä järjestyksessä: Tapiola, Mankkaa, Olari, Haukilahti.

Mä en edes tiedä missä joku Perkkaa on. Enkä halua. Kuulostaa pelottavalta.

ap

Vierailija
4/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkkaa taas on siinä Leppävaaran vieressä aivan kehä 1:n kupeessa DDR- tyyliin rakennettu betonilähiö.

tai siis toiveet on tässä järjestyksessä: Tapiola, Mankkaa, Olari, Haukilahti.

Mä en edes tiedä missä joku Perkkaa on. Enkä halua. Kuulostaa pelottavalta.

ap

Vierailija
5/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutettiin Töölöstä Espoon Sepänkylään emme ole katuneet yhtään. Tosin joskus ajattelen, että kun lapset kasvaa ja muuttaa pois kotoa niin muutan takaisin ihan keskustaan. Nyt täällä on kivaa asua kun lapsetkin saavat ulkoilla ilman huolia:)

Sepänkylä sijaitsee ihan Mankkaan tuntumassa.

Vierailija
6/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Helsingin keskustassa ja viihdymme erinomaisesti. Silti asuinpaikkamme herättää jatkuvasti reaktioita tuttujen keskuudessa ja vakiona on: "Espoo on parempi lapsiperheelle!"

Espoossa tulee käytyä aina välillä ja onhan siellä viehättäviä metsäisiä alueita palveluiden läheisyydessä (ihanteellista?). Silti jokin tökkii ja en ole valmis luopumaan keskusta-asumisesta. Kai yksi suuri mutta on jo sekin, että asuntomme on wanha ja kaunis, Espoossa taas pääosin uudempaa tuotantoa.

Jos olisi varaa unelmien itserakennettuun omakotitaloon, niin muuttaisin saman tien Espooseen :)

Vierailija
7/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi takaisin. Elämänlaatu on Espoossa paljon parempi. Olen asunut aikaisemmin muuten juuri Perkkaalla. Älä usko kaikkea lukemaasi. Perkkaa on oikein mukavaa aluetta!

Vierailija
8/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielenterveys säilynyt? Elintaso/arki parantunut tai helpottunut??

Tämä on siis edessä, keskustan kerrostalosta rivitaloon Espooseen. Mietityttää.

Vierailija
9/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa omakotitaloalueella on lapsiperheellä ehkä helpompaa/väljempää/vehreämpää kuin Helsingissä/Espoossa kerrostaloalueella. Oma piha, 3 isoa leikkipuistoa 200-1200 m säteellä. Päiväkoti 200 m, kauppa 400 m, Neuvola/terveyskeskus 2 km, Sello 2 km. Autoilu on helppoa, parkkipaikkoja löytyy helposti missä käykin. En haluaisi Hki keskustan kivitaloalueelle, opiskeluaikaista kokemusta löytyy mm Töölöstä, Punavuoresta ja Kalliosta.

Vierailija
10/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vähänkö ollaan stadilaisia.." kirjoittajan takia mä just en oo varma tästä Espoosta.

Jos Espoo on täynnä tollasia ääliöitä niin en todellakaan halua muuttaa. Ja joo, kyllä tosiaan oon stadilainen, en ikinä ole asunut muualla kuin Helsingin keskustassa. Nyt kuitenkin oikeesti halusin kuulla kokemuksia, joita onkin kivasti tullut, kiitos vastanneille!

ap

Vierailija
11/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanko olet joskus pari vuotta sitten jostakin peräkorpimaaseudulta sinne muuttanut, kun nyt olet sitten niin korostetusti stadialainen että. Ihana olet. Pysy ihan tosi vaan siellä. :)

Vierailija
12/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanko olet joskus pari vuotta sitten jostakin peräkorpimaaseudulta sinne muuttanut, kun nyt olet sitten niin korostetusti stadialainen että. Ihana olet. Pysy ihan tosi vaan siellä. :)

tosiaan että tää ei kuvasta keskivertoespoolaista. Ehkä tää on sieltä Perkkaalta...

ap

Vierailija
13/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se miljöö ja elämänrytmi (ehkä?!) erilaista rivitaloalueella kuin pääkaupungin keskustassa. Miksei saisi miettiä ja kysyä kokemuksia siitä, mikä on muuttunut ja miltä on tuntunut?

Minulla oli ihan samanlaisia mietteitä kun pohdin muuttoa Kaartinkaupungista Puolarmetsään. Alkaisiko ahdistaa se, ettei näe paljon ihmisiä, erilaisia ihmisiä, elämän vilinää heti kun astuu ovesta ulos - miten tärkeältä ja hienolta se oma piha sitten tuntuukaan... Vaikea kuvitella kaipuuta ja saavutuksia, kun ei ole niitä etukäteen kokenut, vaan on aina ollut keskustaihmisiä.

Ikävä kyllä en voi ap:lle kertoa kokemuksia, koska me päädyttiin sitten muualle Helsinkiin kuitenkin.

Vierailija
14/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräällä noista mainitsemistasi alueella ja muutettiin takaisin. Jos se nostaa elämänlaatua, että pitää lähteä autolla joka paikkaan, niin sitten kai. Mutta missään noista paikoista ei kuitenkaan löydy lapsille harrastuksia Tapiolaa ehkä lukuunottamatta. Kunnon kaupat ovat vain jossain Omenassa, Sellossa jne. joten niidenkin perässä pitää ajella autolla. En pitänyt Espoossa siitä, että siellä kaikki palvelut ovat levällään mikä missäkin, ei mitään yhtenäistä keskustaa ja kaupat, kirjastot yms. aina vaan jossain kauppakeskuksessa, joihin ei pääse kuin omalla autolla. Kävely- tai pyöräilymatkan päässä ei ole lasten kanssa mitään palveluita.

Vierailija
15/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräällä noista mainitsemistasi alueella ja muutettiin takaisin. Jos se nostaa elämänlaatua, että pitää lähteä autolla joka paikkaan, niin sitten kai. Mutta missään noista paikoista ei kuitenkaan löydy lapsille harrastuksia Tapiolaa ehkä lukuunottamatta. Kunnon kaupat ovat vain jossain Omenassa, Sellossa jne. joten niidenkin perässä pitää ajella autolla. En pitänyt Espoossa siitä, että siellä kaikki palvelut ovat levällään mikä missäkin, ei mitään yhtenäistä keskustaa ja kaupat, kirjastot yms. aina vaan jossain kauppakeskuksessa, joihin ei pääse kuin omalla autolla. Kävely- tai pyöräilymatkan päässä ei ole lasten kanssa mitään palveluita.

tosiaan totta? Eli jollei asu kävelyetäisyydellä Tapiolan keskustasta niin joutuu meneen kaikkialle autolla??

ap

Vierailija
16/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan totta? Eli jollei asu kävelyetäisyydellä Tapiolan keskustasta niin joutuu meneen kaikkialle autolla??

ap

Mä asutaan Olarissa rivitalossa kolmen lapsen kanssa, eikä edes omisteta autoa. Isoon omenaan on noin kilometri ja jos sitä ei jaksa ilman autoa liikkua on ehkä syytä katsoa peiliin ja miettiä omia elintapojaan. Helsingin keskustaan menee bussilla vartissa.

Vierailija
17/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut. Arkena menee jotenkin mutta viikonloppuna yhteydet on ihan surkeat! Espoota ei oikein parhaalla tahdollakaan voi kutsua kaupungiksi. Haaveilen muutosta Hkiin. Ehkä sitten kun lapset on isompia...

Vierailija
18/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut 35-vuotta Olarissa ilman autoa ja hyvin oon pärjännyt, myös viikonloppuisin.

Vierailija
19/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. se autoton

Vierailija
20/49 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sieltä joutuu lähtemään aina autolla hakemaan niitä palveluita juurikin esim. Isosta Omenasta. Täällä ei myöskään ole juuri mitään harrastuksia lapsille, siis niihinkin autolla, lähin kunnon kirjasto Isossa Omenassa, terveysasema, uimahalli, kauppoja Tapiolassa. Ihan nukkumalähiö tämä on.