Ostin viikolla Rainbow-kahvia maku yhtä hyvä
kuin kalliimmissakin kahveissa, ei mitään eroa. Jatkossakin ostan Rainbow-kahvia. Suosittelen kokeilemaan muitakin.
Kommentit (64)
Juhlamokkaa kuluu meillä.
Veli yrittää aina suositella noita tummapaahtoisia, Caffe Paskà yms. En vaan opi niiden makuun. Pahaa on.
Vaalea paahto on parasta, muut ei uppoa vaikka kuinka yrittäisi.
Makunsa kullakin, itse tykkään Presidentti tumma paahdosta ja meillä vanhenee kaapissa tuliaisina saatu Pauligin Juhlamokka paketti, kun en siitä kurasta yhtään tykkää. Vien sen jossain vaiheessa eteenpäin tuliaiseksi johonkin Juhlamokkaperheeseen.
LAIMEAA JUHLAMOKKAA!!! YÖK YÖK!!!
Av:lta saa aina hyvät naurut, kun sosiologisessa mielessä tarkkailee näitä juttuja. Ihmiset niin tosissaan määrittelevät itseään kulutushyödykkeiden kautta. Luulevat parat, että ovat jotenkin hienompia ihmisiä kun heillä on "parempi maku" kuin "Juhlamokkaperheellä" :D
Toki toki makunsa kullakin, mutta tämä huutelu "kurasta" ja muutenkin asenteet, ihan tyhmää. Ja säälittävää sen takia, etteivät tyypit edes tajua sitä itse...
Ja selvennettäköön nyt vielä, että en tarkoita sitä, etteikö joku voi aidosti pitää jostakin enemmän. Se on eri asia, kuin minäkuvan rakentaminen tuotteiden avulla ja siitä päteminen av:lla.
Itsekin pidän tummapaahtoisesta kahvista, ja Lidlistä tosiaan saa aika hyviä. Löfbergs Lila on myös makuuni, mutta harvoin sitä ostan. Mun kahvinjuonti menee niin, että aamulla kiireessä juon kahvia tuopillisen, ja silloin maulla ei ole paljoa väliä. Iltapäivällä ja viikonloppuaamuisin saatan tehdä espressoa tai muuten jotain parempaa. Ilman pätemisiä ja huuteluja, ihan itsekseni :)
Makunsa kullakin, itse tykkään Presidentti tumma paahdosta ja meillä vanhenee kaapissa tuliaisina saatu Pauligin Juhlamokka paketti, kun en siitä kurasta yhtään tykkää. Vien sen jossain vaiheessa eteenpäin tuliaiseksi johonkin Juhlamokkaperheeseen.
LAIMEAA JUHLAMOKKAA!!! YÖK YÖK!!!
Av:lta saa aina hyvät naurut, kun sosiologisessa mielessä tarkkailee näitä juttuja. Ihmiset niin tosissaan määrittelevät itseään kulutushyödykkeiden kautta. Luulevat parat, että ovat jotenkin hienompia ihmisiä kun heillä on "parempi maku" kuin "Juhlamokkaperheellä" :DToki toki makunsa kullakin, mutta tämä huutelu "kurasta" ja muutenkin asenteet, ihan tyhmää. Ja säälittävää sen takia, etteivät tyypit edes tajua sitä itse...
Ja selvennettäköön nyt vielä, että en tarkoita sitä, etteikö joku voi aidosti pitää jostakin enemmän. Se on eri asia, kuin minäkuvan rakentaminen tuotteiden avulla ja siitä päteminen av:lla.
Itsekin pidän tummapaahtoisesta kahvista, ja Lidlistä tosiaan saa aika hyviä. Löfbergs Lila on myös makuuni, mutta harvoin sitä ostan. Mun kahvinjuonti menee niin, että aamulla kiireessä juon kahvia tuopillisen, ja silloin maulla ei ole paljoa väliä. Iltapäivällä ja viikonloppuaamuisin saatan tehdä espressoa tai muuten jotain parempaa. Ilman pätemisiä ja huuteluja, ihan itsekseni :)
Aikamoiset päätelmät vedät siitä, miten ihmiset minäkuvansa rakentavat ja miten se on sidoksissa kahvimakuun :D Hei relaa vähän, mikä muu on hauskempaa kuin makuasioista kiistely? Toiset tykkää halvimmasta kuravedestä, joka on kahvin väristä, toiset taas laadukkaasta kahvista. Kukin saa tehdä ostopäätksensä hinnan tai laadun perusteella. Se on jokaisen oikeus.
eli kyllähän tuo on järkevää ostaa samaa 3 eurolla.
kuin yli. Me juodaan miehen kanssa paljon kahvia ja meillä käy melkein päivittäin kahviseuraa. Kyllä sitä rahaa menee siihen kahviin, kun paljon kittaa, siksi ostan mielummin halpaa. Costa Rica menee, mutta mielummin juon Juhla Mokkaa... Seuraavaksi voisin kokeilla Rainbown kahvia.
toimii meilläkin, normaalisti kultamokkaa tai pressaa ostan, juohan tuotakin kun ei viitti sikahintoja maksaa...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2011 klo 11:30"]
Kulta-Katriinaa tai Juhlamokkaa. Joskus Presidenttiä ovat vieraat tuoneet.ap.
Kulta-Katriinan ja Juhlamokan välillä, niin en uskalla ko. henkilön suositusten perusteella Rainbow-kahvia kokeilla. KK on kamalaa, Juhlamokka arkijuotavaa.
Ei ole hyvää ja halpaa ei...
Juhla Mokka on yliarvostetuimpia kahveja, ehkä aavistuksen syvempi maku kuin Kulta Katriinassa. Pitää mielenkiinnosta kokeilla Rainbow-kahvia, kun pikainen googletus näytti sen olevan jopa paremman makuista kuin KK.
Rainbow on samaa tavaraa kuin juhla mokka.. :D ihan tällee btw
Suomalainen kahvi on aina ihan perseestä, ei oo eroa käyttääkö xtraa vai presidentti tumma paahtoa. Eri asia sitten jos keittelee jotain espressoja.
Vanha ketju, mutta aina ajankohtainen. Mielestäni Juhla Mokka on hirveää, enkä tajua yhtään sen suosiota. Rainbow on mielestäni eri makuista ja aavistuksen parempaa.
Monet ostavat sitä mitä halvimmalla saadaan ja ruuassa/ juomissa etsitään minitaso, joka on vielä jotenkuten syötävää/ juotavaa. Tätä mä en Suomessa tajua. Jossain Italiassa melkein jokainen perusjunttikin ymmärtää kunnon kahvin ja ruuan päälle. Mut ei, täällä ostetaan oranssit limalihat ja halvinta kahvia, joka näyttää kahville, mutta joka ei kahville maistu.
Voi mieli muuttua, kun vertailussa ei pääsekään näkemään hintoja... Lisäksi kahvin kohdalla ihmisillä todellakin näkyy eri makumieltymykset. Toiset tykkää pehmeästä, toiset vahvasta. Itse en esim. voi sietää Saludoa, mutta tässäkin ketjussa jo eräs nimesi sen lempikahvikseen.
suurkuluttajalle. Samaahan se on kuin Kulta-Katriina, paketti vaan on eri.
Meillä menee myös Saludo, Juhlamokka ja parasta olisi Pressa, mutta kun on niin kallista niin harvoin ostan.
Costa Ricasta en tykkää, enkä Lidlin punaisesta. Kerran ostin oikein nuukuuksissani Tokmannista jotain euron-paketti-kahvia, en muista nimeä, mutta pahinta kahvia ikinä!!! Periaatteessa en heitä pilaantumatonta ruokaa roskiin, mutta oli pakko sekoittaa se toiseen kahviin (joo, olen pihi, tiedetään).
Säästän kahvissa, mutten osta limalihaa, siideriä, limsaa tai sipsejä kuin äärimmäisen harvoin.
ja sitä saa ainakin Tarjoustalosta vähän edullisemmin.
Pirkan Costarica oli myös hyvää, mutta se aito Costarica on jotain ihan hirveää. Kultakatriina menee, mutta täytyy sanoa, että tämä kahvin hinta kyllä kovasti koettelee köyhää kahvinkittaajaa.
eli Bellarom Arabica punainen paketti, vaaleampi paahto. (Vihr. paketti on tummempaa)
Edes tätini mies, joka on himokahvinjuoja ja vannoo Juhla Mokan nimeen, ei erottanut tuota Lidlin Hieno Mokkaa juhliksesta maun perusteella.
kahveja maailmassa. Ainoastaan Pohjois-Ruotsissa juovat jotain vielä vaaleampia. Makunsa kullakin, itse tykkään Presidentti tumma paahdosta ja meillä vanhenee kaapissa tuliaisina saatu Pauligin Juhlamokka paketti, kun en siitä kurasta yhtään tykkää. Vien sen jossain vaiheessa eteenpäin tuliaiseksi johonkin Juhlamokkaperheeseen.
S-marketista saa myös jotain Reko tummapaahtoista railun kaupan kahvia ja se on ensimmäinen siedettävän makuinen tavismarketissa myytävä reilun kaupan kahvi. Olen maistellut Meiran reilun kahvin ja pirkan vastaavan, ihan hirveitä ovat! Mieluummin olen ilman kahvia, jos on tarjolla vain noita vaaleapaahtoisia happamia litkuja tai otan kofeiinitabletin, jos hirveesti väsyttää. Entisessä työpaikassa oli tarjolla vaan LAIMEAA JUHLAMOKKAA!!! YÖK YÖK!!!
Laimean kahvin keittäjät voisi ottaa huomiooon, että sitä "liian vahvaa" kahvia voi laimentaa kuumalla vedellä, mutta laimeaa kahvia ei saa vahvemmaksi. Tuolla työpaikassa se laimeus ei ollut kustannuskysymys.
Eli samaa tavaraa kuin Kultakatriina.
Se on nykyään entistä tummapaahtoisempaa. Mielestäni uusi versio on hinta-laatu-suhteeltaan oikein hyvä.
Pirkka kahvi oli niin vitun pahaa et heitin paketin roskiin yhden keittokerran jälkeen:/
Kulta-Katriinaa tai Juhlamokkaa. Joskus Presidenttiä ovat vieraat tuoneet.ap.
Kulta-Katriinan ja Juhlamokan välillä, niin en uskalla ko. henkilön suositusten perusteella Rainbow-kahvia kokeilla. KK on kamalaa, Juhlamokka arkijuotavaa.
Ei ole hyvää ja halpaa ei...
siirtyy halpismerkkiin ja itsekin huomasin samalta maistuvan kuin Kulta katriina. Toimii hyvin kun saatava se kuppi ja usein keitän 2 isoa kuppia kerralla, ei viikoksi paketti riitä. Välillä voi sitten maistella hienompiakin, arkena arkikahvia ja 3 e hintaan.