Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kaverit syövät kuulemma meillä liikaa karkkia!

Vierailija
29.07.2011 |

Olen ihan ihmeissäni tästä, näin lasten kavereiden äitiä ohimennen kauppareissulla ja hän pyysi, etten antaisi hänen lapsilleen meillä karkkia. Noh, en ole antanutkaan! Kyse on pullukoista lapsista, että sikäli ymmärrän, että äitinsä haluaa vahtia heidän syömisiänsä. Nainen sanoi, että kuulemma lapset syövät meillä melkein aina karkkia, näin siis kertovat kotona.

Kysyin omilta muksuilta ja he sanoivat, että kaverit syö heidän vanhoja karkkejaan karkkijemmoista. Siis mun omat lapset ei niin kauheasti välitä karkeista ja heillä on vielä esim. pääsiäiseltä jääneitä suklaita ja muita sellaisia laatikoissaan. Ovat ihan hoikkia enkä ole nähnyt asiakseni rajoittaa heidän herkkujaan kun eivät edes niitä paljon syö. Ovat tosi nirsoja karkkienkin suhteen. Mutta nyt siis kaverit ahmii heidänkin herkkujämänsä.

Pitäisikö mun nyt alkaa vaatia lapsia toimittamaan herkkunsa mulle keittiöön jemmaan vai mitä? Ärsyttää se, että toisten ihmisten syömishäiriöt vaikuttaa meidän elämään. Käskin lapsia olemaan antamatta kavereille mitään, mutta kuulemma ne vaan ottavat tai sitten suuttuvat ja mököttävät. Minun mielestäni olisi lasten vanhempien asia opettaa lapsensa niin etteivät ahmi ylettömästi eivätkä ota mitään luvatta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
2/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien asiahan se olis opettaa lapsilleen tollasessa tilanteessa että kylässä ei ahmita karkkeja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei saa syödä kylässä MITÄÄN

kotona syödään

kylässä vaan juodaan jos jano iskee, ja aina VETTÄ

en itse anna muille lapsille kuin vettä janoon

ja pitkään viihtyville jotAIN TERVEELISTÄ VÄLIPALAA, ESIM HERNEET, MENSIKAT, KURKKU, PORKKANA ,OMENA, VESIMELOONI yms keä terveellistä popsittavaa

lämpimät ruoat syö jokain kotonaan

en kyllä ymmärrä äitejä, jotka vallan aina tuputtaa lapsille limsaa, mahua karkkia, jädeä, yms

taitavat vaan kalastella kavereita lapsilleen lahjomalla lapset herkuilla......

omani eivät myöskään saa jemmata mitään huoneeseensa, karkkipäivä on kerran viikossa, ja jos ei maistu, niin keittiön kaappiin odottamaan seuraavaa karkkipäivää.

Vierailija
4/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut kakarat syö liikaa karkkia. Mutta miksi lastesi laatikoissa pyörii vanhoja nameja kuukausi kaupalla? Kyllä meillä ihan kaikki syötävä on keittiössä.

Vierailija
5/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani eivät myöskään saa jemmata mitään huoneeseensa, karkkipäivä on kerran viikossa, ja jos ei maistu, niin keittiön kaappiin odottamaan seuraavaa karkkipäivää.

Vierailija
6/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaa kastia tarkoitat??

Vierailija
7/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kummaaa miten joidenkin lapset lihoo toisten luona syömistään herkuista, mutta koti"ruuasta" ei varmasti ole lihonneet.

Vierailija
8/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä mammuleita ???? kumpaa kastia tarkoitat??

aggressiivisen oloisia kontrollifriikkejä ja toisaalta näitä, jotka haukkuvat lastensa kavereita.

Muuten, jos lapselle opetetaan, ettei saa syödä kylässä MITÄÄN, niin ei kai se saa mitään terveellistäkään syödä?

Vierailija
9/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karkit ovat lasten omia, saavat puolestani pitää ne huoneissaan ja syödä kun tykkäävät. Lapset ovat siis kouluikäisiä, nuorinkin menee ekalle.

ap

Vierailija
10/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt varmaan iso homma ole siirtää niitä karkkeja keittiöön, jos lapsetkaan ei niitä kerran itse kaipaa?

Kaverit voi sitten mököttää ihan rauhassa kun kaappi onkin tyhjä.. ilmeisesti ne vähän niin kuin pakottaa lapsesi antamaan heille karkkia, kun eivät sanomista usko.

Vierailija
11/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" MENSIKAT

Vierailija
12/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan jälkeen saa ottaa, ei joka päivä. En pidä, että karkkeja lojuu ympäri asuntoa. Sen valitun karkin sitten voi syödä missä vaan.

Ja karkit ovat lasten omia, saavat puolestani pitää ne huoneissaan ja syödä kun tykkäävät. Lapset ovat siis kouluikäisiä, nuorinkin menee ekalle.

ap

Vierailija
13/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan jälkeen saa ottaa, ei joka päivä.

Eikö teillä tarjoka joka päivä ruokaa? Aika karua.

Minä ilmoittaisin niiden lasten äidille, että ne kiristävät sinun lapsiltasi karkkia. Sitähän se mököttäminen tässä tapauksessa on.

Vierailija
14/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan jälkeen saa ottaa, ei joka päivä. En pidä, että karkkeja lojuu ympäri asuntoa. Sen valitun karkin sitten voi syödä missä vaan.

No meillä se karkkien syönti ei ole ollut ongelma, koska niitä ei niin paljon mässytetä. Eikä niitä joka paikassa loju, jos pitävät ne omissa huoneissaan. En ymmärrä miksi karkista pitää tehdä niin kauhea mörkö, eihän lapset opi syömään niitä hallitsti, jos niitä ei koskaan saa ja siitä tehdään erikoinen numero.

ap

Vierailija
15/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin karkkien säilytys. En pidä että lapsilla on huoneissaan esim suklaata, se kuitenkin sulaa ja liiskaantuu ja sotkee. Eikä ole kiva, että jostain laatikonkätköstä löytyy 2v vanhaa joulusuklaata. Meillä on ne karkit keittiössä ja sieltä saa ottaa.

No meillä se karkkien syönti ei ole ollut ongelma, koska niitä ei niin paljon mässytetä. Eikä niitä joka paikassa loju, jos pitävät ne omissa huoneissaan. En ymmärrä miksi karkista pitää tehdä niin kauhea mörkö, eihän lapset opi syömään niitä hallitsti, jos niitä ei koskaan saa ja siitä tehdään erikoinen numero.

ap

Vierailija
16/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole karkkipäivää vaan joskus ostetaan karkkia. sitten jos niitä jää, lapset säilyttää niitä omissa huoneissaan ja syövät silloin kun haluavat muutaman.

esim. lakupussi saattaa kestää 2-3kk. ikävä olisi, jos tulisi kavereita, jotka vetäisi pussin kerralla naamaansa.

hyvä ap!! sano lasten äidille, että sanoo lapsilleen, ettei kylässä saa syödä karkkia. eihän ne varmasti saisi syödä, vaikka tarjoaisit. ainakin osa lapsista tietää, mitä heiltä on kielletty ja toimivat sen mukaan, vaikka erehdyksessä tulisikin ehdottaneetksi esim. jäätelöä.

Vierailija
17/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karkit ovat lasten omia, saavat puolestani pitää ne huoneissaan ja syödä kun tykkäävät. Lapset ovat siis kouluikäisiä, nuorinkin menee ekalle. ap

ei ole karkkipäiviä, ei ole pakkoahmimista viikonlopuna yhtenä päivänä ja siitä seuraavaa pahaa oloa. Syödä saa, jos karkkia on.

Vierailija
18/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta kun en ole huomannut kanitaa niitä keittiöön. Mutta kun mummi antaa pussin tai itse ostan karkkia, annan ne heille. He sitten panevat ne laatikkoonsa ja ottavat silloin tällöin sieltä karkin.

Jouluhyviäkään eivät todella ahmineet kerralla vaan ottivat konvehtirasiansa ja veivät huoneen kirjahyllylle ja ottivat suklaan silloin toisen tällöin.

Mutta ap.n asiaan. Meillä pojalla oli vähän samantyylinen kaveri. Pojalla oli pussi karkkia. Tää vieras poika kerjäs koko ajan siitä pussista ja söi sen melkein tyhjilleen.No asia ok kun oma poika kohautti olkapäitä ja sanoi, että sama se.

Mutta illalla soi puhelin ja tän vieraan pojan äiti soitti, että "VAI EI TEILLÄ OLE TARJOTTU MINUN POJALLE KARKKIA KUN ON OLLUT KARKKIPÄIVÄ. xXSANOI, ETTÄ SINUN POJALLA ON OLLUT PUSSI KARKKIA, ETKÄ OLE OSTANUT MINUN POJALLE. KUN MEILLÄ ON VIERAITA NIIN MINÄ OSTAN AINA NIILLEKIN KARKKIA! POKS ja puhelin lyötiin korvaan kiinni ennen kuin ehdin vastata mitään:)

Juu, kyllä siis tämä vieras poika sai karkkia enemmän kuin laki sallii ja on niin lihava, että pärjäis kyllä muutaman päivän ihan vedellä, eikä kyllä aliravitsemuksesta olis tietoakaan:D

ap

Vierailija
19/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heille, että heidän äitinsä ei tykkää, että syövät karkkia kylässä ja että niin ei nyt sitten tästä lähtien tehdä. Sano sekä ystävällisesti että napakasti, että teidän lasten karkit on tästedes jätettävä rauhaan, koska ne on muutenkin tarkoitettu teidän lasten vain silloin tällöin syötäväksi. Muotoile asia niin, että lapsille tulee selväksi sekä heidän oman äitinsä antama kielto, että se, että sinulla ei ole asioiden todellisesta laidasta vääriä luuloja. Jos nuo lapset ovat kiristäneet karkkia omiltasi, ota se huomioon niin, ettet tuossa tilanteessa kiellä tai moiti omiasi karkkien "tarjoamisesta". Vieraisiin lapsiin toimii yllättävän hyvin sellainen "kaikennäkevän" esittäminen. :)

Jos lapsesi kertovat tämänkin jälkeen vielä olleen ongelmia, silloin sinun on tuettava omia lapsiasti ottamalla karkit talteen vierailun ajaksi, jotta lapsesi eivät joudu kavereidensa valvojiksi ja kieltäjiksi, jos ei pelkkä sana mene perille.

Vierailija
20/28 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta illalla soi puhelin ja tän vieraan pojan äiti soitti, että "VAI EI TEILLÄ OLE TARJOTTU MINUN POJALLE KARKKIA KUN ON OLLUT KARKKIPÄIVÄ. xXSANOI, ETTÄ SINUN POJALLA ON OLLUT PUSSI KARKKIA, ETKÄ OLE OSTANUT MINUN POJALLE. KUN MEILLÄ ON VIERAITA NIIN MINÄ OSTAN AINA NIILLEKIN KARKKIA! POKS ja puhelin lyötiin korvaan kiinni ennen kuin ehdin vastata mitään:)

Onko poika tullut vielä kylään teille? Ovatko kenties luokkakavereita? Törmäätkö tähän äitiin usein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi