Lasten kaverit syövät kuulemma meillä liikaa karkkia!
Olen ihan ihmeissäni tästä, näin lasten kavereiden äitiä ohimennen kauppareissulla ja hän pyysi, etten antaisi hänen lapsilleen meillä karkkia. Noh, en ole antanutkaan! Kyse on pullukoista lapsista, että sikäli ymmärrän, että äitinsä haluaa vahtia heidän syömisiänsä. Nainen sanoi, että kuulemma lapset syövät meillä melkein aina karkkia, näin siis kertovat kotona.
Kysyin omilta muksuilta ja he sanoivat, että kaverit syö heidän vanhoja karkkejaan karkkijemmoista. Siis mun omat lapset ei niin kauheasti välitä karkeista ja heillä on vielä esim. pääsiäiseltä jääneitä suklaita ja muita sellaisia laatikoissaan. Ovat ihan hoikkia enkä ole nähnyt asiakseni rajoittaa heidän herkkujaan kun eivät edes niitä paljon syö. Ovat tosi nirsoja karkkienkin suhteen. Mutta nyt siis kaverit ahmii heidänkin herkkujämänsä.
Pitäisikö mun nyt alkaa vaatia lapsia toimittamaan herkkunsa mulle keittiöön jemmaan vai mitä? Ärsyttää se, että toisten ihmisten syömishäiriöt vaikuttaa meidän elämään. Käskin lapsia olemaan antamatta kavereille mitään, mutta kuulemma ne vaan ottavat tai sitten suuttuvat ja mököttävät. Minun mielestäni olisi lasten vanhempien asia opettaa lapsensa niin etteivät ahmi ylettömästi eivätkä ota mitään luvatta.
Kommentit (28)
Vierailijan tulee itse tietää mitkä ovat hänelle annetut säännöt ja hänen tulee itse vastata niiden noudattamisesta, oli sitten lapsi tai aikuinen. Isäntäväen ei kuulu olla varpaillaan, mitä kenellekin uskaltaa tarjota tai vastaavasti onko pakko tarjota.
Isäntäväki syö omassa kodissaan ruokaa ja herkkuja silloin, kun perheen tapoihin kuuluu ja isäntäväki tarjoaa myös vieraille, jos niin tahtoo ja sen kohteliaaksi katsoo.
Jos vierailija (aikuien tai lapsi) ei osaa huolehtia omista säännöistään, hänen ei tulisi vierailla kenenkään kotona ilman häntä valvovan aikuisen läsnäoloa. Mikäli tämä valvova taho näkee epäkohtia toisen perheen ruokailuissa tai karkinsyömisessä oman valvottavansa suhteen, hänen tulee katsoa peiliin: valvonta on pettänyt
:D
Vierailijan tulee itse tietää mitkä ovat hänelle annetut säännöt ja hänen tulee itse vastata niiden noudattamisesta, oli sitten lapsi tai aikuinen. Isäntäväen ei kuulu olla varpaillaan, mitä kenellekin uskaltaa tarjota tai vastaavasti onko pakko tarjota.
Isäntäväki syö omassa kodissaan ruokaa ja herkkuja silloin, kun perheen tapoihin kuuluu ja isäntäväki tarjoaa myös vieraille, jos niin tahtoo ja sen kohteliaaksi katsoo.
Jos vierailija (aikuien tai lapsi) ei osaa huolehtia omista säännöistään, hänen ei tulisi vierailla kenenkään kotona ilman häntä valvovan aikuisen läsnäoloa. Mikäli tämä valvova taho näkee epäkohtia toisen perheen ruokailuissa tai karkinsyömisessä oman valvottavansa suhteen, hänen tulee katsoa peiliin: valvonta on pettänyt
:D
Ehkä lisäksi selittäisin tuolle lapsen äidillekin asian.
lasten itse päättää milloin karkkia syödään, koska sitä saa syödä vain aterian jälkeen. Meillä hampaiden hyvinvointi on tärkeä asia! Ei siis tulisi kuuloonkaan, että lapsilla olisi karkkia omassa huoneessa.
lasten itse päättää milloin karkkia syödään, koska sitä saa syödä vain aterian jälkeen. Meillä hampaiden hyvinvointi on tärkeä asia! Ei siis tulisi kuuloonkaan, että lapsilla olisi karkkia omassa huoneessa.
Jos kyse on jo ylipainoisista lapsista, niin miksi ihmeessä et voi joustaa ja pyytää lapsia tuomaan karkit piiloon keittiöön vierailujen ajaksi? Mikä pitäisi olla syy, että kyläpaikka olisi varmuudella karkiton - kelpaisiko esim. diabetes syyksi?
Seuraava askel pullukoiden vastuullisilla vanhemmilla on sitten kieltää teillä leikkiminen, mutta se kai onkin toiveenasi, kun kaikenlainen joustaminen vaan häiritsee teidän elämää *silmienpyörityshymiö*
Meillä lapset ainakin liikkuu lähes kaikkialla talossa ja kukaan aikuinen ei vahdi, mihin kaappiin vieras saattaa kurkistaa.
nro 24 ihmettelee keittiönkaapin lähes uskomatonta suojaustehoa. Mutta uskottavahan se faktapuhe on. ;)
ahhhahhhaa XD mitä vit... XD Mitä ihmettä ihmiset oikeesti plsss ainaki mulle karkit on tosi tärkee juttu ja syön viikos ainaki 2kiloo + 10 litraa colaa ;) En oo ylipainonen yhtään (Ehkä jopa vähän alipainoinen) Ja ei ole mitään ongelmia ollut!!! Herkut tuo elämään nautintoa!! älkää rajottako niitä lapsiltakaan ;)
Pojat eivät onneksi ole tekemisissä enää. Tämä toinen poika oli todellinen kiusaaja. Teki monen muunkin luokkakaverin elämästä helvettiä. Ja hänen äitinsä oli/on uskomatonta, mutta totta juuri sellainen, että minun poika ei jne..Eli sellainen, mitä ennen tätä en olisi uskonut, että on oikeasti olemassakaan. Käänsi kaikki poikansa tekemät rikkomukset ja muut muiden viaksi.
Muutamien selkkausten jälkeen poikien tiet erosi ja meidän äitien välit on sellaiset, että tämä kyseinen äiti kiertää minut kaukaa:) Mittani taisi tulla täyteen jossain välissä ja kerroin aika suorasanaisesti, mitä mieltä olen kyseisestä äidistä ja pojasta.
Poika on tällä hetkellä hommannut itselleen jo pientä rikosrekisteriä, että hyvin menee.