Miten lausut nimen Eva Biaudet?
Kommentit (32)
Eikö se ole pillupuhelin tai alapesu. On muuten hauskasen jämähätnyt noissa pressatenteissä samoihin aihepiireihin, ei osaa puhua mistään muusta kuin pakolaisista ja rasismista ja suvaitsevaisuudesta. Ylioppilaspohjalta tientekin kun ponnistaa niin yksinkertaiset asiat on sydäntä lähellä ja sopivan populistisia.
Johan sen Hyacinth Bucket osaisi sanoa:
Eeva Bidee
Näin olen kuullut uutisista. Ilman sitä ohjetta olisin sanoun "eeva piudee".
Näin olen kuullut uutisista. Ilman sitä ohjetta olisin sanoun "eeva piudee".
Olisin ilman ohjetta sanonut "eeva piadee". Kirjoitushöräjä satelee.
Ihan piruuttani lueen Eeva Bidee koska en pidä henkilöstä.
mutta minä lausun hänen nimensä ihan vaan alapesu.
Eeva biodee.
ranskassa yhdistelmä AU = O
menee näin: Bio (ihan kuin Biologia) ja D (dee)
Joten monen ehdottama Biodee on se miten hän haluaa sen lausuttavan.
Biau- on jotain Bio:n, Bia:n ja Biou:n väliltä...
Jos haluat lukea oikesti (koska se on ranskan nimi), luetpas kun olisi kirjoitettu
[EE.VA BI.Ö.DEE]
ranskaksi AU = [Ö], EAU = "Ô", OU = [UU] jne.
siksi BEAUCOUP luetaan [BÔKUU]
En tiedä oikeaa ääntämysasua, mutta sanon "bidee", siis samalla tavalla kuin se vessan "pyllysuihku".
Pitääkin tarkkailla uutisia, miten uutistenlukija ääntää nimen. Korvaani se kulostaa aina "bidee", mutta mikä on oikea ääntämysasu?
En tiedä oikeaa ääntämysasua, mutta sanon "bidee", siis samalla tavalla kuin se vessan "pyllysuihku".
Pitääkin tarkkailla uutisia, miten uutistenlukija ääntää nimen. Korvaani se kulostaa aina "bidee", mutta mikä on oikea ääntämysasu?
Kuulostaa oikein sopivalta henkilölle, joka ei saa töitä kuin puoluekirjan avulla ohi pätevämpien hakijoiden.
Onko se muka "ö revuaar"! Hihityttävää...
kuin kollikissan mouruamista maaliskuussa: bi-aaaauuuuu-aaaauuuu-aaaauuu-det!
Minullatuo nimi herättää aina jonkinlaisen ärtymyksen.
No ihan samahan se on miten se itse haluaa lausuttavan, yrittää tietysti hienostella.
Bidee se on suomeksi.