Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te aikuiset syötte päivällisellä? Samaa kuin lapset?!

Vierailija
28.07.2011 |

Olemme mieheni kanssa aina olleet kulinaristeja, tykkäämme voimakkaista mauista, äyriäisistä, chilistä, aasialaisesta, valkosipulista, homejuustoista jne.

Lapset sen sijaan tykkäävät miedoista mauista, tomaattikastikkeesta, kinkusta, jauhelihasta jne.

Miten nämä kaksi täysin erilaista makumieltymystä saisi yhdistettyä? Miten te hoidatte arkiruokailut? Teettekö samaa (mautonta) ruokaa koko perheelle?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vika on suomalaisissa raaka-aineissa, että niistä ei ole opittu tekemään syötävää ruokaa.

Jos kaikki söisivät kuin ap, olisi meillä entistä surkeampi kauppatase.

Vierailija
42/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan vaalmistaa 3-4 eri ruokaa, joita kukanenkin syö vähin erin jääkaapista. Siihen on ihan syynsäkin makumieltymysten lisäksi.

- 2 lasta tarvitsee erittäin runsasenergistä ruokaa, jossa on voita, kermaa, sokeria, suklaata, ihan mitä tahansa kaloripommia.

- 1 lapsi on autististen piirteiden takia äärimmäisen makuherkkä, syö niin mietoa ja pehmeätä ruokaa, että ei ole kaukana vauvojen pilteistä

- minä olen täysin kasvissyöjä, teen itselleni omat vegetaristin ruuat (joita voi toki muutkin ottaa lisäkkeeksi)

- Loput miesväestä syövät "miesten ruokaa", kunnon pihviä ja tavallista kotiruokaa, mielellään vielä vahvoja mausteita

Tietysti näiden ruokien yhdisteleminenkin onnistuu usein, mutta yhtä usein on eri ruuat rasioissa kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun aina tarjotaan vaan oliiveja niin kyllä nekin alkaa upota.

minusta tuo kuulostaa aika erikoiselta että "aina vaan oliiveja niin uppoaa". En minäkään niistä pidä ja olen maistanut kyllä kymmeniä kertoja. Lapsellani on ihan samat oikeudet olla pitämättä jostain.

Siis jos aikuiset syövät oliiveja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät erikoisia juustoja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät rapuja niin lapsikin oppii. Vieläkä jatketaan.

mies syö niitä purkkikaupalla, kaikki menee. Lapsi katsoo vierestä, ei halua.

Älkää nyt aliarvioiko lapsia noin reilusti, kyllä ne päättä ihan itse mistä tykkää eikä vaan apinoi.

Vierailija
44/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vika on suomalaisissa raaka-aineissa, että niistä ei ole opittu tekemään syötävää ruokaa. Jos kaikki söisivät kuin ap, olisi meillä entistä surkeampi kauppatase.

ihan vaan kiinnostuksesta kysyn?

Vierailija
45/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en usko, että jos vanhempi syö paskaa niin lapsikin sitä oppii syömään.

Meillä lapset saa kertoa mistä he itse pitävät.

Vierailija
46/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vika on suomalaisissa raaka-aineissa, että niistä ei ole opittu tekemään syötävää ruokaa. Jos kaikki söisivät kuin ap, olisi meillä entistä surkeampi kauppatase.

Ja kaikki herkku ei kasva kotimaassa esim oliivit. ohis

Vierailija
47/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun aina tarjotaan vaan oliiveja niin kyllä nekin alkaa upota.

minusta tuo kuulostaa aika erikoiselta että "aina vaan oliiveja niin uppoaa". En minäkään niistä pidä ja olen maistanut kyllä kymmeniä kertoja. Lapsellani on ihan samat oikeudet olla pitämättä jostain.

Siis jos aikuiset syövät oliiveja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät erikoisia juustoja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät rapuja niin lapsikin oppii. Vieläkä jatketaan.

mies syö niitä purkkikaupalla, kaikki menee. Lapsi katsoo vierestä, ei halua. Älkää nyt aliarvioiko lapsia noin reilusti, kyllä ne päättä ihan itse mistä tykkää eikä vaan apinoi.

Vierailija
48/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO TAJUSIN SAATANA.

mutta kun lapset ei automaattisesti syö samaa mitä aikuiset syö, jos eivät pidä siitä. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle?

Vierailija
49/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en mäkään ymmärrä sun pointtia, sillä eihän se läheskään monelle toimi noin, kuten kirjoitat. Mutta jatkapas vielä, ehkä tajuan sitten.

Vierailija
50/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO TAJUSIN SAATANA. mutta kun lapset ei automaattisesti syö samaa mitä aikuiset syö, jos eivät pidä siitä. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle?

Vierailija
51/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en mäkään ymmärrä sun pointtia, sillä eihän se läheskään monelle toimi noin, kuten kirjoitat. Mutta jatkapas vielä, ehkä tajuan sitten.

Varmaan heillä kotona onkin niin, että lapset syövät kaikkea, mutta kaikissa perheissä ei ole näin - varmaan useimmissa. Lisäksi sisarusten välillä voi olla suuria eroja. Esim. mun lapsuudenperheessä mä olin se, joka halusi aina kokeilla kaikkea uutta ja opin helposti tykkäämään eri mauista. Isoveli oli varovaisempi, ja pikkuveli on ollut melkoisen nirso. Samat vanhemmat, samat ruokailutottumukset, samat säännöt ruuan ja syömisen suhteen.

Vierailija
52/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei mitään selvää saa.

Lapset syö sitä mitä aikuiset syö - niinkö edelleen?

Vierailija
53/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saivarrella. Ap:n aloituksessahan oli kyse siitä että lapset syövät aivan eri ruokaa kuin vanhemmat. Edellinen varmaan tarkoitti, että kun aikuinen antaa mallia niin lapsetkin oppii. Eihän kyse ole siitä että lapsi syö kaikke samaa mitä aikuinen ja lapsellakin voi olla omat makumieltymyksensä. Että kyllä täällä parilla on mennyt pointti ohi kun pitää alkaa saivarrella. Lapsellista sakkia.

Vierailija
54/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei mitään selvää saa. Lapset syö sitä mitä aikuiset syö - niinkö edelleen?

Mutta jos lapsilla on täysin eri ruokavalio, niin kyllä silloin on ollut jotain vikaa siinä että lapsille ei tarpeeksi kärsivällisesti ole opetettu uusia makuja. Jos useita aikuisten ruokia on lasten listalta pois niin mieti sitten missä vika.

Vierailija
55/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lapsilla on täysin eri ruokavalio, niin kyllä silloin on ollut jotain vikaa siinä että lapsille ei tarpeeksi kärsivällisesti ole opetettu uusia makuja. Jos useita aikuisten ruokia on lasten listalta pois niin mieti sitten missä vika.

syöttää sitä kulinarismin huipentamaa ruokaa, vaan ei ole kelvannut? Vaikka kerta toisensa jälkeen maistaa ja ei kelpaa, niin nälässäkö sitä lasta pitäisi pitää? Olen maistanut tsiljoona kertaa kuminaa ja se on aivan hirveää, eli en ole oppinut vaikka olen kärsivällisesti yrittänyt. Pitäisik mun silti syödä kuminalla maustettua ruokaa ja miksi?

Vierailija
56/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksoottisimpia ruokia, vaan se, joka tykkää puhtaista ja tuoreista raaka-aineista tehdystä ruoasta. Sen ei tarvitse olla Aasiasta, vaan ihan omasta metsästä saa loistavaa ruokaa.

Vierailija
57/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis jos aikuiset syövät oliiveja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät erikoisia juustoja niin lapsikin oppii, jos aikuiset syövät rapuja niin lapsikin oppii. Vieläkä jatketaan."

tonttuko tämän sitten kirjoitti jos ei ole kenenkään tekosia?

Vierailija
58/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksoottisimpia ruokia, vaan se, joka tykkää puhtaista ja tuoreista raaka-aineista tehdystä ruoasta. Sen ei tarvitse olla Aasiasta, vaan ihan omasta metsästä saa loistavaa ruokaa.

musta koko kulinaristi -termi on pollo ja ap varmaan nyt kihertelee jossain menestyksekkaan provonsa takia, mutta hirmu erikoinen on tama vastakkainasettelukin...

Vierailija
59/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastapyydetty ja savustettu kala. Hyvin maistuu vaikkei Aasian lieskat lennäkään suusta.

Vierailija
60/94 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää sitä kulinarismin huipentamaa ruokaa, vaan ei ole kelvannut? Vaikka kerta toisensa jälkeen maistaa ja ei kelpaa, niin nälässäkö sitä lasta pitäisi pitää? Olen maistanut tsiljoona kertaa kuminaa ja se on aivan hirveää, eli en ole oppinut vaikka olen kärsivällisesti yrittänyt. Pitäisik mun silti syödä kuminalla maustettua ruokaa ja miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän