Onko tv:n katselu mummille liian tärkeää (vs. lastenhoito)?
Tapaus kun lapset tulee mummolasta (äidiltäni).
2v. kertoo että "ikkin". 5v. selventää että se itki, kun mummi halusi aamulla katsoa telkkarista ohjelmaa rauhassa eikä lukea kirjaa pikkusisarukselle, itki kuulemma niin lujaa että ulos asti kuului - 5v. oli tällöin ollut krs-talon pihalla yksin leikkimässä.
Tuntuu että kaikenlaiset vanhat emmerdale tms. tyyppiset tv-sarjat on ihan henki ja elämä mummolle (esim. kerran meillä ei lapset saaneet katsoa Pikku Kakkosta kun tuli joku muu samaan aikaan), mietin voiko luottaa edes siihen että hän tajuaa enää tästä maailmasta mitään kun tv-sarja pyörii...
Kommentit (5)
mummun kiusaksi. Jos ei haluu niitä lapsia sinne, niin ei haluu.
ja pyytää heitä hoitoon.
Olen vaan alkanut miettimään, miten paljon uskallan jättää sinne lapsia, vai alkaako mummilla jo vanhuus jotenkin iskeä ja heikentää harkintkykyä... (ikää vasta joku 66 kuitenkin).
En tarkoita että koko ajan pitäisi tehdä mitä lapset haluaa, mutta just tuo on huolestuttavaa, että kun telkusta tulee jotain, tuntuu että koko muu maailma pysähtyy hänen silmissään... lapset kun vaatii kuitenkin vähintään pientä silmälläpitoa koko ajan.
(Enkä ole ihan varma, voiko 5v. ulkoilla jo yksin vähän vieraassa paikassa krs-talon pihalla?)
Kysyin 2v:ltä mitä mummi teki kun itkit (ajattelin että ehkä otti syliin ja katsoivat ohjelmaa yhdessä), sanoi "vei sänkyyn".
ap
olen lapseni opettanut, että kun tulee minun ohjelma, heidän täytyy antaa mun katsoa se rauhassa, samoin teen, kun tulee heidän ohjelmansa.
olen "opettanut" että katson tietyt ohjelmat rauhassa tai olen koneella tms.
Mutta pystyn kyllä tarpeen tullen keskeyttämään sen, jos lapsella on joku hätä niin että itkee lujaa, pystyn samalla lohduttamaan/ottamaan syliin tms.
ap
Jos hänen hoitotapansa ei sulle kelpaa, niin älä vie lapsias sinne riesaksi.