Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hoitovapaasta!

Vierailija
27.07.2011 |

Hei!

Kuinka paljon on se summa mikä maksetaan jos äitiysloman jälkeen jää vielä kotiin? Kodinhoitotuki?! Vai mikä se oli... Ja kuinka paljon saa hankkia jos nostaa tuota kodinhoitotukea?

KIITOS :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et hae lisäksi kotihoidonlisää niin ymmärtääkseni tulot eivät vaikuta perusosaan+kuntalisään.

Vierailija
2/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mut mä en ymmärtäny kyl tätä asiaa tuolta Kelan sivuilta...

Eli hoitoraha on 315,54e/kk. Voiko olla töissä vaik muutaman kerran viikossa ihan vapaasti et saa silti tuon tuen?! HÄH?

Kun sitten siellä oli osittainen hoitoraha 90,36e/kk ja sen saa jos tekee enintään 30 tuntista työviikkoa...

Mulla ideana siis et tekisin töitä silleen snadisti et saisin kuitenkin tuon 315,54e/kk mut sit ku ei sillä elä niin kävisin siihen päälle vielä "vähän" töissä ettei tartteis ihan kokonaan heti äippäloman jälkeen "erota" vauvelista. Mut en vaan ymmärrä paljon se "vähän" voi olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitorahan saa jos lapsi hoidetaan kotona. siinä sivussa voi olla niin paljon töissä kun pystyy, ilman että se vaikuttaa siihen hoitorahaan. (hoitorahan lisäksi haettavaan hoitolisään vaikuttaa sitten perheen tulot).

Vierailija
4/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolisän)saa, vaikka kävisi kuinka paljon töissä, kunhan lapsi on a) alle 3-vuotias ja b) ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Osittaista hoitorahaa taas saa, jos tekee enintään 30-tuntista viikkoa ja lapsi on alle 3-vuotias tai eka-toka-luokkalainen. Tässä tapauksessa siis lapsi voi olla myös kunnallisessa päivähoidossa.

Selvenikö yhtään? Kysy lisää, jos haluat :). Olen testannut molempia kuvaamiani vaihtoehtoja.

mä en ymmärrä... Anteeksi tyhmyyteni, mut mä en ymmärtäny kyl tätä asiaa tuolta Kelan sivuilta...

Eli hoitoraha on 315,54e/kk. Voiko olla töissä vaik muutaman kerran viikossa ihan vapaasti et saa silti tuon tuen?! HÄH?

Kun sitten siellä oli osittainen hoitoraha 90,36e/kk ja sen saa jos tekee enintään 30 tuntista työviikkoa...

Mulla ideana siis et tekisin töitä silleen snadisti et saisin kuitenkin tuon 315,54e/kk mut sit ku ei sillä elä niin kävisin siihen päälle vielä "vähän" töissä ettei tartteis ihan kokonaan heti äippäloman jälkeen "erota" vauvelista. Mut en vaan ymmärrä paljon se "vähän" voi olla...

Vierailija
5/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkentaa vielä, että tietenkään hoitolisää ei saa, jos tuloraja ylittyy.

Vierailija
6/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5:

Kuinka paljon teit töitä kun nostit tuon hoitorahan 315,54e/kk?

Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka se toimi ja kuka vahti lasta kun olit töissä? meillä siis varmaan mummi vahtisi niinä päivinä ku olisin töissä ja sit voisin tehdä viikonloppuja kun isi voisi olla lapsen kanssa :)

Vierailija
7/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosa, hoitolisä ja kuntalisä.

Perusosaa saa kun lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tulojen määrällä tai sillä kuka hoitaa lasta ei ole merkitystä.

Hoitolisä on ansiosidonnainen eli siihen vaikuttavat tulot.

Mahdollinen kuntalisä on joissakin kunnissa ansiosidonnainen eli tämä vaihtelee kunnittain.

Vierailija
8/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä osittaista hoitovapaata haetaan silloin, kun lapsi on jo hoidossa sen muun ajan ja vanhempi lyhentää työaikaansa esimerkiksi niin, että tekee joka päivä 6 tuntia tai sitten neljänä päivänä 8 tuntia ja pitää yhden päivän vapaata. Lapsi saa olla kunnallisessa päivähoidossa.