Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koskakohan noita hopealusikoita alkaa arvostamaan?

Vierailija
26.07.2011 |

Mulla on rippi- ja ylioppilaslahjoina kamala määrä kaiverrettuja hopealusikoita. En ole koskaan käyttänyt, on tummuneita ja haisee kamalalle. On käytössä liian pehmeitä ja taipuu yleensä. Eikä ole harmainta hajuakaan kuka ne on joskus minulle ostanut.

Että niin paljon arvostan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muutamat sukulaiset 'keränneet' Chippendales-aterimia. Niillä on ko. henkilöiden silmissä jonkinlainen statusarvo.

Itse en ole niistä koskaan erityisemmin pitänyt.

Säilytän kuitenkin laatikon perällä, sillä en kehtaa poiskaan niitä heittää.

Minusta on hölmöä alkaa keräilemään jollekin toiselle tavaraa josta itse pitää. Kannattaisi ehkä kysyä myös lahjan saajan mielipidettä jos oikeasti häntä haluaisi ilahduttaa.

Itse en Chippendales-aterimistani vielä alkanut pitää vaikka olen jo nelikymppinen.

Ehkä joskus mummona.

Ehkä lapseni tai heidän puolisonsa osaavat joskus arvostaa pöytähopeitani.

Vierailija
2/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee tummentumat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sinun olisi aika opetella leipomaan muutakin kuin teräspintaisia joulupipareita.

Vierailija
4/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sinun olisi aika opetella leipomaan muutakin kuin teräspintaisia joulupipareita.

vaan kun jollain on ne käytössä niin on liian pehmeitä. Ja aina ne haisee hopealle, kun on huonosti putsattuja.

Vierailija
6/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille nyt ei voi mitään, jos et edes muista, keneltä olet ne saanut. Lahjan arvohan tulee siitä, että ne on tärkeältä ihmiseltä saatu, ei siitä tavarasta sinänsä.

Vierailija
7/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin saatiin häälahjaksi kaiverrettuja hopealusikoita. Kerran taisi olla jossain juhlapöydässä käytössä, en yhtään tykkää. Ehkä olen sitten niin kovin arkinen ihminen etten osaa moisia arvostaa. Päätin etten koskaan osta kenellekään mitään hopealusikoita.

Vierailija
8/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin olen saanu niitä kummeilta aikanaan joulu-ja synttärilahjaksi.

mekin saatiin häälahjaksi kaiverrettuja hopealusikoita. Kerran taisi olla jossain juhlapöydässä käytössä, en yhtään tykkää. Ehkä olen sitten niin kovin arkinen ihminen etten osaa moisia arvostaa. Päätin etten koskaan osta kenellekään mitään hopealusikoita.

Vierailija
9/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuisi kummalliselta lykätä tavalliset pikkulusikat juhlissa (synttärit, nimiäiset)kahvikuppien viereen. Aina laitetaan hopealusikat ja tietenkin myös hopeiset kakkuottimet yms.

Vierailija
10/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä niillä syöt, jos taipuvat? :D Siis ihan kahvipöytään minä katan, kun tulee vaikka sukulaisia synttäreille. Mummot arvostaa kun saavat hopealusikalla sekoittaa kaffettaan ja lapioida kermakakkua kitusiinsa :)

Mulla on rippi- ja ylioppilaslahjoina kamala määrä kaiverrettuja hopealusikoita. En ole koskaan käyttänyt, on tummuneita ja haisee kamalalle. On käytössä liian pehmeitä ja taipuu yleensä. Eikä ole harmainta hajuakaan kuka ne on joskus minulle ostanut.

Että niin paljon arvostan.

Vierailija
11/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä niillä syöt, jos taipuvat? :D Siis ihan kahvipöytään minä katan, kun tulee vaikka sukulaisia synttäreille. Mummot arvostaa kun saavat hopealusikalla sekoittaa kaffettaan ja lapioida kermakakkua kitusiinsa :)

Mulla on rippi- ja ylioppilaslahjoina kamala määrä kaiverrettuja hopealusikoita. En ole koskaan käyttänyt, on tummuneita ja haisee kamalalle. On käytössä liian pehmeitä ja taipuu yleensä. Eikä ole harmainta hajuakaan kuka ne on joskus minulle ostanut. Että niin paljon arvostan.

Vierailija
12/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitähän nuo jo alkavat olemaan. Kaivelen kirppiksiä muutenkin :)

Vierailija
13/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä suolaisia piirakoita joissa on aina kova pohja =)

Vierailija - 26.07.11 09:29 (ID 13089763)

Mulla on rippi- ja ylioppilaslahjoina kamala määrä kaiverrettuja hopealusikoita. En ole koskaan käyttänyt, on tummuneita ja haisee kamalalle. On käytössä liian pehmeitä ja taipuu yleensä. Eikä ole harmainta hajuakaan kuka ne on joskus minulle ostanut. Että niin paljon arvostan.

eli kannattaisiko opetella peruskattaus?

Vierailija
14/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä suolaisia piirakoita joissa on aina kova pohja =) Vierailija - 26.07.11 09:29 (ID 13089763)

eli kannattaisiko opetella peruskattaus?

Vierailija
15/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntija pätemään!

Kyllä nyt meni kaikki juhlat pilalla, joissa on suolaista piirakkaa tarjottu lusikalla syötäväksi. Voi elämän kevät.

Vierailija
16/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mummi toi meille jopa kaikanlaisia lypsykisapalkintoja, joissa on pankin logo... =) Mutta suurin osa siis on ihan itse lahjaksi saatuja ja kaiverrettuja.

Olen käyttänyt hopealusikoita joskus tosi harvoin juhlissa, tyyliin joulupöydässä ja lasten ristiäisissä. Tosin meillä ei ole mitään kovin siroja kahvikuppejakaan, joiden kanssa hennot, koristeelliset hopealusikat sopisivat.

Että juu, tavallaan arvostan (kun tiedän, että vanhempi sukupolvi arvostaa), mutta ilmankin selviäisin.

Vierailija
17/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kaiken maailman marimekkoartekpentikkiunikkoaaltoteema -juttuja...

Vierailija
18/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista koska ja keneltä kaikki on saatu(osan kyllä). Kun meillä on juhlat, kattaus on juhlava, ja silloin on hopeat pöydässä.

Vierailija
19/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitän erityisempää käyttöarvoa ei ole, ei niitä voi pitää esillä, puhdistaminen on käyttöarvoon nähden turhaa työtä.

Voisi kai ne taitella solmuun johonkin kirjahyllyn nurkalle, varoittavaksi esimerkiksi.

Vierailija
20/30 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hopealusikat eivät ole pölyä keräämässä, vaan ihan normaalisti käytössä. Ei kyllä mitään lihapiirakkaa tai hodareita ruveta niillä syömään, mutta esim. jälkiruokalusikat on kaikki hopeisia. Turha niitä on siellä kaapissa pantata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän