isi, iskä, isä... kuka teillä on?
Kommentit (33)
isi, isu, isipappari... Minä olen äiti, mutsi, äitykkä, mami.
Mamma johtuu siitä että olen ruotsinkielinen ja lapset kuulivat miten kutsuin omaa äitiäni mammaksi.
Mies on lapsille nykyään etäinen ja vieras,
omaa syytään.
On luvannut mennä lasten kanssa huvipuistoon tai vastaavaan paikkaan jo kesäkuun alusta ja aina jättänyt tulematta. Viimeisestä lupauksesta taas aikaa 1,5 vkoa. Ei ole kuulunut sen kummemmin mitään. Taas on pullo vienyt mennessään.
Minä suomenruotsalainen , mies suomenkielinen.
Meillä kutsutaan iskä/ baba ja minua sanotaan äidiksi / anneksi. Perheemme on kaksikielinen.
Ja äiti, äiskä ja mama.
Ihan sysisuomalaisia ollaan, mutta muksu on tykästynyt tohon mamaan. Mä voin olla mama, kunhan kukaan ei tuu mua äipäks kutsumaan, sillon tulee ruumiita! :)
tai mamma ja pappa. Ruotsinkielisiä ollaan.
Äiskää ja iskää ovat lapset välillä yritelleet, mutta onneksi ovat pelästyneet reaktiotani ja lopettaneet.
Mies on iskä, baba tai dad riippuen kuka siitä puhuu ja millä kielellä (yleensä siis silläkielellä minkä kielinen lause muutenkin)
Minä taas olen Ämmä kaikilla kielillä, paitsi miehen sukulaisten puhuessa lapsille olen mama.
Mies on iskä, baba tai dad riippuen kuka siitä puhuu ja millä kielellä (yleensä siis silläkielellä minkä kielinen lause muutenkin)
baba on isoäiti.
ja silloin kun lapsi ja isä puhuvat keskenään swahilia niin käyttävät babaa. Minä taas kun puhun lapsille suomea, niin puhun iskästä, ja kun puhutaan englantia niin dad.
Se edellinen, jonka perheessä baba ei ole isoäiti vaan isä.
minä olen mami/mamma ja mieheni on daddy. Perhe on kaksikielinen.
Ja riippumatta siitä, mitä kieltä puhutaan.
äiti ja isä. Nuoremmalla oli vaihe, kun kutsu mama&papa (hoitaja ei ollut äidinkieleltään suomenkielinen).
Teini-ikäinen kyseessä. Useiten käytetty nimitys molemmille on: "vitun ääliö" :D
Isi tai pappa (isä ja lapset ovat kaksikielisiä).
Minä olen äiti.
sekä isi että iskä. Iskää käyttävät lähinnä minun lapseni edellisestä liitosta, yhteiset sanovat isi.
Minä olen äiti omilleni ja etunimellä miehen lapsille edellisestä liitosta.
mamma, äiti ja äiskä.
mieheni on isi ja iskä.