Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua päiväkodin aloituksen suunnitteluun! Miten aloittaa...

Vierailija
25.07.2011 |

1v 7kk ikäinen aloittaa ensi viikolla päiväkodissa. Mulla on vielä 2 viikkoa lomaa tuon jälkeen, joten kovin kiireellä ei tarvitse lasta hommaan perehdyttää.

Mietin, että ekana päivänä leikittäisiin yhdessä ulkona (lkoilevat klo 8.30-9.30) ja käytäisiin lyhyesti sisällä ryhmän sinne siirtyessä.

Tokana päivänä koko ulkoilu ja sisällä lounaaseen asti.

Kolmantena päivänä em. lisäksi lounaan syönti.

Neljäntenä sama kuin kolmantena, mutta jos ehditääin niin mennään jo aamupalalle klo 8.

Viidentenä päivänä, perjantaina mulla olisi yksi meno klo 10-11, johon olisi helpompaa mennä ilman lasta. Jokohan voisi lapsen jättää itsekseen päiväkotiin tuoksi ajaksi? Hakisin kyllä kotiin nukkumaan päikkärit.

Olisiko paras mennä yhdessä aamulla jo ja sitten itse lähteä 9.30 aikaan vai viedä vasta just ennen tuota?

Hoh, kun tämä lapsen hoitoon vieminen mietytyttää... (Eikä nyt tarvitse kenenkään viissastella, että alle 3v:n paikka on kotona. Tiedetään.)

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska perhepäivähoitaja on lomalla ja meidän hoidon tarve alkaa reilua viikkoa ennen kun hän palaa lomalta. En viitsi enää siirtää omaa töihin paluutani.. Eli 2 v 2 kk kävi ennen hoitajan lomaa 2 tuntia aamusta "harjoittelemassa" ilman vanhempia siinä kaikki. Olisin kyllä harjoitellut enempi, jos olisi ollut mahdollista, mutta uskon että tälläkin selvittän. Tsemppiä teille. Hyvin se menee!0

Vierailija
62/63 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ovella, että äiti hakee sinut sitten (milloin nyt haetkaan, ruuan jälkeen, unien jälkeen, jne.) Anteeks nyt mutta tämä on just tätä curling-vanhemmuutta vai mikä se termi onkaan missä koetetaan siloitella kaikki niin tasaiseksi.

.

Katsotaan kumman teistä lapsista tulee kouluampujia. Ap:n, joka turvaa lapsensa perusturvallisuuden tunteen parhaalla mahdollisella tavalla vai sinun, joka muserrat sen aiheuttamalla tuollaisen hylkäämiskokemuksen lapselle...

(Joo, tiedä ettei sitä pelkästään tuolla aiheuteta, mutta jos tyypin ajatusmaailma on tuo, niin jotain muutakin mätää siinä on.)

kerroinhan hänelle että tulen HAKEMAAN. Ihan hyvillä mielin kaikki ovat aikanaan sinne jääneet... Juu niistä tulee nyt varmaan massamurhaajapsykopaatteja. Voi minua pahaa äitiparkaa.

Lasta voi auttaa tunteiden kestämisessä tai sitten olla auttamatta, kun itsestä tuntuu liian hankalalta.Tosiasia on että ainoa tapa lapsen oppia ymmärtämään ja käsittelemään omia tunteitaan on että joku ymmärtää ja auttaa tunteiden kanssa kun ei vielä itse siihen pysty. Jos emme lapsiamme auta tässä kasvaa heistä aikuisia jotka eivät myöskään pysty toisista välittämään tai toisia ymmärtämään. Harvemmin lapsista murhaajia tulee mutta kyllä he paljon kärsivät ihmissuhteissaan jos eivät omia ja muiden tunteita pysty käsittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska perhepäivähoitaja on lomalla ja meidän hoidon tarve alkaa reilua viikkoa ennen kun hän palaa lomalta. En viitsi enää siirtää omaa töihin paluutani.. Eli 2 v 2 kk kävi ennen hoitajan lomaa 2 tuntia aamusta "harjoittelemassa" ilman vanhempia siinä kaikki. Olisin kyllä harjoitellut enempi, jos olisi ollut mahdollista, mutta uskon että tälläkin selvittän. Tsemppiä teille. Hyvin se menee!0

"Viitsisit" vaan siirtää, kyllä se kannattaa ottaa päivähoidon aloitus vakavasti. Kyse on niin suuresta asiasta sekä lapselle että sinulle.Eikö sinulle ole tärkeää tietää mitä kaikkea lapsen päivä sisältää? Miten hoitaja lastasi tulee hoitamaan? Etkö halua lähemmin hoitajaan tutustua? Etkö usko että hoitaja ja uusi paikka lapsesta tuntuisi turvallisemmalta jos olet hänen kanssaan siellä aikaa viettänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme