Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittauttaisitko 5-7-vuotiaalle pojallesi korviksen/korvikswet.. millainen äitiisä laittais

Vierailija
25.07.2011 |

en ymmärrä miksi halutaan pikku pojalle korvis. sekin on jotenkin wt-tä. aika karskia. tytölle vois laittaa niissä main. No ollaanhan me toki tasa-arvoisessa maassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi tytöllekään.

Vierailija
2/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun halusi esikoulun alkajaisiksi korvareiät. Poika ei olis kirveelläkään ottanut korvakoruja siinä iässä, eikä vieläkään. On nyt 10v. Eikä oltais laitettu varmaankaan vaikka ois kinunnutkin. Ollaan ehkä sen verran vanhanaikaisia ja konservatiivisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lapsillani on korvakoru/t pojalla 3.v. 1kpl ja työille laitettiin 1.v. 2.v. 3.v. ja 2.v.

Ollaan ihan normi perhe, miehellä yritys ollut 10.vuotta. Minä isossa firmassa töissä. meillä on oma talo ja muutama velaton auto. Miehelläni ei ole tatuointeja,mutta korvakoruja on 2. Minulla on 2 pientä tatuointia. Ainiin ja minä olen 38.v. Etten ihan teini kuitenkaan

Vierailija
4/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä saa korviinsa lävistykset lapsi, joka sitä olisi pitkään ja hartaasti toivonut. Sukupuolella ei merkitystä.

Ei siis niin, että minä päättäisin heidän puolestaan, vaan niin, että siinä iässä kun he kykenevät pitämään yllä pitkän tähtäimen haaveita, voin haaveen toteuttaa kun huomaan sen olevan lapselle tärkeetä.

Noin niinkun sisimmissäni en voi käsittää, että korva on ihan ok paikka tehdä lävistys, mutta muut paikat ei... Laittaisko joku 1-vuotiaalleen lävistyksen nenään tai napaan? Miks korviin saa laittaa?

Vierailija
5/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi käsittää, että korva on ihan ok paikka tehdä lävistys, mutta muut paikat ei... Laittaisko joku 1-vuotiaalleen lävistyksen nenään tai napaan? Miks korviin saa laittaa?

Ensiksikin nenähän on 1-vuotiaalla niin pieni...räkää valuu ja infektio riski ja mitä napaan tullee, niin siellähän on ihan hirveä määrä bakteereita ja johan siinä vaippakin napaan osuu...HALOO!!!

Vierailija
6/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkun sisimmissäni en voi käsittää, että korva on ihan ok paikka tehdä lävistys, mutta muut paikat ei... Laittaisko joku 1-vuotiaalleen lävistyksen nenään tai napaan? Miks korviin saa laittaa?

on ollut tapana vuosikausia että naisilla on korvissa korut, miehillä ei. Napa- ym. lävärit on olleet friikkien juttuja aikoinaan, ja myöhemmin sitten pienten piirien esim. punkkareitten harrastamaa. Afrikkalaisista heimoista kaiketi otettu alunperin mallia?

Korviin saa siis laittaa lävistykset koska se on meidän suomalaisten kulttuuriin sopiva asia. Suomalaiseen kulttuuriin ei tosin kuulu yksivuotiaan korviksetkaan, muuallahan tämä on toisin (esim. Espanjassa).

Itse en antaisi pojan laittaa korvakoruja kuin vasta isompana, esim. 15-v. En halua lastani kiusattavan, korvikset kun eivät vaan ole poikien juttu täällä missä asumme. Tytön antaisin laittaa yhdet reiät kouluun mennessä. Muita lävistyksiä en anna laittaa, kun ovat täysi-ikäisiä voivat sitten rei'ittää itsensä miten tahtovat.

Ja lapset pitkään ja hartaasti toivovat milloin mitäkin, juju on siinä että ihan kaikkea ei tarvitse toteuttaa.

Vierailija
7/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi käsittää, että korva on ihan ok paikka tehdä lävistys, mutta muut paikat ei... Laittaisko joku 1-vuotiaalleen lävistyksen nenään tai napaan? Miks korviin saa laittaa?

Ensiksikin nenähän on 1-vuotiaalla niin pieni...räkää valuu ja infektio riski ja mitä napaan tullee, niin siellähän on ihan hirveä määrä bakteereita ja johan siinä vaippakin napaan osuu...HALOO!!!

se 1-vuotiaan korvakaan suuden suuri ole. En vaan tajua aikuisten mielenkiintoa tehdä lapsiinsa reikiä. Mitens kulmalävistys, eiks se oo vastaavanlaisessa vähemmän pöpöisessä paikassa kuin korvakin? Miks kulmia ei lävistellä?

Vierailija
8/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset pitkään ja hartaasti toivovat milloin mitäkin, juju on siinä että ihan kaikkea ei tarvitse toteuttaa.

No mä ainakin toteutan, mikäli pitkäaikainen toive ja haave on kohtuullisesti toteutettavissa. Kuten esim. lävistys jossain. Mut toki meidän autotalliin ei sais laittaa ponia, vaikka kuinka tahtois.

Vierailija
9/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit ku HALUU....

Sit ku haluu, ni saa ryhtyä huoraks?

Sit ku haluu, ni saa ruveta käyttää huumeita?

Sit ku haluu, ni saa varastaa?

Sit ku haluu, ni...

Onks vanhemmat vaan niin munattomia, että ei osaa/uskalla sanoa enää lapselle ei!

Saat, ku oot nyt niin kauan ja hartaasti halunu sitä ponia, autoa, korviksii, ymv.

Että mennään yli siitä, mistä aita on matalin.

Sitten kun se lapsi niitä vastoinkäymisiä ja kieltoja oikeesti kohtaa, eikä vanhempi olekaan siinä ottamassa sitä kiukkua/harmia vastaan, niin se lapsi hajoaa...

Ei yhtään tarvitse miettiä, miksi meillä on niin paljon mielenterveys ongelmista kärsiviä nuoria.

Korviksethan nyt on ihan pikku juttu, mutta se periaate, että kaikkea ei voi saada vaikka kuinka haluis.

Ja minusta niille korviksillekki on hyvä ikä on sitten, kun ne itse pystyy siinä alussa putsaamaan ja hoitamaan.

Vierailija
10/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän haluaisi.

Hän ei ole vielä kinunnut oikeaa reikää,

mutta pitää joskus kyllä sellaista pientä haljennutta muovirengasta korvalehdessään.

Jaa että millainen äiti laittaisi?

...No tällainen ihan tavallinen okt:ssa asuva kolmatta lasta odottava äippä.

Vierailija
11/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt todellakin varmasti monella on pointtina juuri se, että kokevat korviksien ottamisen pieneki asiaksi. Minulle se esim. ei sitä ole, mutta kykenen silti ymmärtämään miksi jonkun mielestä on ok laittaa pienelle lapselle reiät korviin.

Kyllä meilläkin joissakin asioissa annetaan periksi lapselle, jos jotain oikein haluaa. Esim. voidaan mennä uimahalliin tai kotieläinpihalle käymään jos lapsi oikein pitkään ja hartaasti toivoo. Voihan se olla, että mielenterveysongelmia seuraa kun lapsen toiveita kuunnellaan.... Mutta otan riskin.

sit ku HALUU....

Sit ku haluu, ni saa ryhtyä huoraks?

Sit ku haluu, ni saa ruveta käyttää huumeita?

Sit ku haluu, ni saa varastaa?

Sit ku haluu, ni...

Onks vanhemmat vaan niin munattomia, että ei osaa/uskalla sanoa enää lapselle ei!

Saat, ku oot nyt niin kauan ja hartaasti halunu sitä ponia, autoa, korviksii, ymv.

Että mennään yli siitä, mistä aita on matalin.

Sitten kun se lapsi niitä vastoinkäymisiä ja kieltoja oikeesti kohtaa, eikä vanhempi olekaan siinä ottamassa sitä kiukkua/harmia vastaan, niin se lapsi hajoaa...

Ei yhtään tarvitse miettiä, miksi meillä on niin paljon mielenterveys ongelmista kärsiviä nuoria.

Korviksethan nyt on ihan pikku juttu, mutta se periaate, että kaikkea ei voi saada vaikka kuinka haluis.

Ja minusta niille korviksillekki on hyvä ikä on sitten, kun ne itse pystyy siinä alussa putsaamaan ja hoitamaan.

Vierailija
12/12 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittauttaisi tytöllekään.