Millä ilveellä tuon parivuotiaan saa potalle?
Tyttö 2v2kk kyseessä ja jostain syystä kammoaa pottaa. Tajuaa jo pissahommelit eli viimeiseen asti pidättelee kunnes lirahtaa kaikki housuun mutta potalle ei suostu. Kikkakolmosia tarjolla? Lajontaa ollaan yritetty jos jonkinlaista mutta ei suostu...potta on kuin suoraan saatanasta hänelle!
Kommentit (42)
KOkeilet vaan vuoden päästä uudestaan.
Silti väittäisin, että herkkyyskausi potalle oppimiselle meni jo, melko myöhään olet liikkeellä.
Rousseau sanoi sata vuotta sitten, että lapsi kehittyy siinä tahdissa kun kehittyy eikä sitä voi kasvatuksella aikaistaa.
ja oli 3veenä vielä vaipoissa...sain aika paljon kuraa niskaan tarhan tädeiltä ja siksi olis tarkoitus yrittää saada homma kuntoon ennen sitä. t. ap
tätä menoa jos pottakammo jatkuu on vielä 3-vuotiaanakin vaipoissa. Mielelläni kyllä totuttelisin sen potalle jo vähän aiemmin. t. ap
Pää ei ole vielä kypsä, anna sen lapsen kehittyä rauhassa. Pakottamalla se on varmasti vielä 3v. vaipoissa.
ja oli sitten lähes heti päiväkuiva. Lapset nyt vaan oppii niin eri tahtiin.
Tarrakeino on aika hyvä, jokaisesta pissistä tarra johonkin vihkoon esim. Tätä meillä käytettiin kun opeteltiin tekemään kakka pottaan. Se oli meillä erityisen hankalaa, vasta yli 3v. onnistui jättää vaippa kakkimisesta pois :(
Lapsen herkkyyskausi uusien asioiden oppimiselle kestää vielä pitkään tuossa iässä ja monesti ei ole edes ennen 2 vuotta valmis kokeiluihin! t. ohis
kyseessä poika 2v2kk ja potta on oikein kammotus.eikä supistaja yhtään sen parempi.aamupissat yleensä saadaan pottaan ja kerran-pari päivän aikaan mutta yleensä lyö täyden stopin kun puhuukin potasta.ja tää on kolmas lapsi,aikasemmat pojat olleet jo kuvia tän ikäisenä,mutta ei tätä oikein voi jouduttaa mitenkää.tarjoan potalla käymistä päivittäin ja oppii sitten kun oppii.vähän potta kammoa paransi kun hommasin toisenlaisen potan eli sen pottatuolin mutta ei vieläkään kovin mielellään mene.
pakotat potalle!
Lapsi oppii kyllä omaan tahtiinsa!
mun 3v poika oli vaipoissa 3v kun meni kans hoitoon ja raaka peli alusta alkaen. Sanottiin ettei tarhassa aleta vaippojen kans enää "pelleillä" ja poika sai olla heti ilman. t. kokemusta omaava
meidänkin tytöllä (nyt 2,5-vuotias) oli vielä keväällä samoja vinkeitä, mutta reilu kuukausi sitten kiinnostui itse kovasti vessanpöntöstä ja oppi päiväkuivaksi reilussa viikossa.
että meillä ei koskaan yhtäkään lasta vielä ole pakolla laitettu potalle ( 3 lasta) yritän silti todellakin saada tytön päiväkuivaksi ennen tarhan aloitusta sillä tuoreessa muistissa ikävä suhtautuminen jos vie 3-vuotiaan vaippojen kera sinne. Poikani itki siellä kun pissasi housuun ja "kaverit" naureskelivat. Tarhan tädeillä ei empatia riittänyt vaan vaipat kiellettiin heti alkuunsa. t.ap
kilpailut, esim.kumpi pissaa enemmän, äiti/isoveli vai Maija. Tyttö siis osaa jo pottahommat, mutta välillä muista syistä haluton lähtemään pissalle, vaikka äidin mielestä olisi jo aikaa.
Kakkaaminen oli alussa haasteellista, ei suostunut kakkaamaan pottaan eikä pyttyyn, mutta kun kerran otin hänet mukaan kun kävin itse kakalla ja sitten kaikin keinoin ihailin ja kehuin aikaansaannoksiani, kakkahäpeä katosi tytöltä saman tien.
pakottamista??!! LOPETA se hössääminen potan suhteen ja jätä koko juttu pariksi kuukaudeksi!
anna vaikka katsoa jotain kirjaa kun istuu potalla. Ja aina kun saa pottaan jotakin pissa tai kakka saa tarran tarratauluun.
Menette aina potalle joka ruokailun jälkeen vähäksi aikaa istumaan. Ei saa pakottaa.
Pakottamista on se jos se lapsi sinne väkisin viedään tai torutaan kun tulee pissa housuun. Tsermppiä ap jatkat vaan joka päivä potasta kertomista ja houkuttelua kyllä se siitä lähtee! t. ohis
olet vaan kärsivällinen etkä ikinä moiti lasta...
meillä kolme lasta, molempia, ja yksikään ei potalle suostunut. Sen sijaan vessarengas on toiminut hyvin korokejakkaran kanssa.
pöntönsupistajan kanssa
Oma lapseni ei ikinä edes istahtanut potalle, mutta alkoi 2v käydä pöntöllä ja oli samantien päivä- ja yökuiva
Minun lapsi ei ole kammonnut pottaa mutta käviu siinä aina silloin tällöin itse istumassa ilman että sinne mitään tuli kunnes yhtäkkiä hoksikin milloin sinne täytyy mennä, tosin tässä vaiheessa lapsi oli jo 2v 5kk mutta minun pointtini tässä oli se että en mitenkään pakottanut, enkä kiristänyt vaan annoin lapsen itse oppia potta hommelit.
Melkein heti ensimmäisen pisun jälkeen lapsi oppi milloin pitää mennä potalle ja jopa kakan oppi sinne heti tekemään, ilman sen kummempaa opastu kun aika oli kypsä, välillä tietysti joutuu muistuttamaan siitä että käyppäs pöntöllä mutta useimmiten tuntee milloin pitää mennä.
supistajat hankittu jne...t. ap