Näen miestä enemmän kun tämä käy töissä, loppuisi kesäloma jo
Mies tekee vuoroviikoin töissä ilta- ja aamuvuoroa. Kun käy töissä, emme näe toisiamme muutakuin ruokapöydässä. Tämä menee suoraan töistä tullessaa ruokapöytään ja siitä nukkumaan tai on töissä päivät ja töihinlähtöön asti nukkuu. Viikonloput on töissä tai nukkuu.
Siksi odotin kuin kuuta nousevaa miehen kesälomaa. Ihanaa! Viimein hieman apua menevän 1-vuotiaan ja kodin hoidossa, sekä -mikä parasta- yhteistä, perheen keskistä aikaa edes vähän.
Haaveunta. Miehen lomaa on nyt mennyt viikko, enkä näe häntä nykyään enää koskaan. Mies lähtee herättyään kaverilleen ja jos kerrankin tulee illalla kotiin siihen aikaan, että emme ole menneet lapsen kanssa nukkumaan, tämä kaveri tulee mukana ja lähtee kotiin 2-3 aikaa yöllä.
Monena päivänä olen pyytänyt, että voiko huomenna olla sellanen päivä, että ollaan kotona ihan perheen kesken, me kaikki kolme. Aina on luvannut, eikä tietenkään ole lupaustaan pitänyt.
Tänään ärähdin kunnolla, kerroin mikä kaikki yllämainitut. Mutta mies ei vieläkään ymmärrä ongelmaa.
Tuntuu kuin olisin nostanut kaikki kortit pöydälle, kertonut moneen kertaan, että mikä minua ottaa päähän, kerran huutanut. Takki on aikalailla tyhjä. Lyönyt en ole, mutta en aio siihen ryhtyäkään.
Millä saada mies tajuamaan, että perheenkin ja minunkin kanssa vietetty aika on tärkeää ja arvokasta? Ja, että haluan nyt, kun mies kykenee, hieman apua kotiinkin?
Kommentit (14)
Kuulostaa ihan joltain parikymppiseltä ikiteinixiltä.
joka ei saa yksinään hoidettua yhtä lasta ja kotia??
perheensä kanssa, hoitaa kotia tai lasta? Se on naisen homma?
tuostahan ei edes ole kuitenkaan kyse...
niin joo, kyllä edes se lapsi ja koti sitten kanssa pitää hoitaa.
Vaikka on menevä aina ollut, luulin, että edes vähän aikuistuisi, kun yhteisestä sopimuksesta lapsi tähän maailmaan saatettiin.
ap
Kuulostaa ihan joltain parikymppiseltä ikiteinixiltä.
Mitä ihmettä sinä teet kaiket päivät??
Kun kyse ei ole juurikaan siitä, että en saisi hoidettua lasta ja kotia yksin. Vaikka tässä 200 neliön omakotitalon hoitamisessa pihoineen menee kyllä tunti poikineen. Ja olisi kivaa, jos mies edes kerran lomansa aikana vaihtaisi vaipan, syöttäisi tai edes nousisi aamulla lapsen kanssa, jotta minä saisin nukkua pitkään.
Tärkeintä olisi minulle nyt vain se, että viettäisi meidän ja minun kanssa aikaa. Eikä ykkösasia lomalla olisi vain tämä kaveri.
Kuinka kädetön on ihminen, joka ei saa yksinään hoidettua yhtä lasta ja kotia??
Kävisin sielä porvoossa. Mutta ei, ihan oikeasti on mettäkonekuski.
Käykö miehesi töissä porvoossa?
Ei pointti ole siinä, PYSTYYKÖ ap hoitamaan yhden lapsen ja kodin yksin tai onko se edes rankkaa, vaan siinä että mies ei selvästi halua olla perheensä kanssa. Se jos mikä on raivostuttava ominaisuus miehessä! Ymmärrän täysin jos ap:ta ketuttaa.
Teepä niin että joku aamu menet käymään kaupassa tai vastaavaa ja kotiudut vaikka kolmen tunnin päästä. Mies joutuu edes pari tuntia pärjäämään lapsen kanssa.
Sähän oot käytännöllisesti katsottuna yh.
ja olen siitä miehelle mainunnut muutaman kerran. Pari päivää tämän jälkeen mies jaksaa olla meidän kanssa pari tuntia päivässä.
Kuitenkaan ei haluaisi luovuttaa, kun ei meillä ole "suuria ongelmia"; alkoholia ei nautita, ei väkivaltaa, mies käy töissä, jne.. Haluan ainakin yrittää loppuun asti, jotta lapsella olisi molemmat vanhemmat lähellä.
ap