Minkäpainoiset käsipainot teillä on (jos on)
Minkäkokoisia käsipainoja suosittelet?
Ajattelin ostaa kahden kilon, varmaan riittää alkuun
Kommentit (18)
yli 15toiston sarjat lähinnä rasittaa niveliä, eivät enää lisää voimaa.
Niillä pysyy kiinteinä käsivarret. En halua jäykän näköisiä käsivarsia.
Saat lisätä tehoa kun siltä alkaa tuntumaan.
Itse teen 2 x 6kg painoilla. Mutta en toki niillä ole aloittanut.
on säädettävät. Voin tehdä joko yhden painon 20kg tai sitten kaksi max 10kg ja tietenkin sen alle.
Säädettäviä suosittelen, et voi treenata kaikkia eri lihaksia samalla painolla. Toiset lihakset ovat vahvempia kuin toiset ja jos treenaat säännöllisesti tarvitset pian hieman lisää painoa kuin millä aloitit.
ajattelin ostaa sellaste muttei missään ollut.
1 kg
2 kg
3 kg
4 kg
säädettävät aina 16 kg asti
ja 8 kg kahvakuula
(säädettäviä saa ihan Tarjoustalosta, Sokokselta)
niitä vaikka missä: Prisma, Citymarket, Clas Ohlson jne.
ajattelin ostaa sellaste muttei missään ollut.
kannata 2kg käsipainoja ottaa, ovat turhan pienet
2 kg painoilla ei tee kyllä yhtään mitään. 4 kg toimii vain heikoille lihasryhmille, itselläni esimerkiksi olkapäät. Hauiksille ja ojentajille tarvitsen ehdottomasti isompia painoja. Ja minun käsivarteni ovat kiinteät ja ohuet, eivät "jäykän näköiset" kuten joku 2 kg puolustaja epäili. Olen tanssija ja joogi ja tosi notkea, lihaksikas ja hentoinen -- 50 kg ja 163 cm, koko 34.
LIhas tarvitsee vastusta ja kehittävää harjoittelua, siksi tosiaan kannattaa aloittaa esimerkiksi 3 x 8 hauiskäännöllä 4 kg punteilla enemmin kuin veivata 2 kg punteilla 100. KUn mene kevyesti 3 x 15 samaa liikettä, on aika vaihtaa painavampaan punttiin tai kohdistaa samaan lihasryhmään haastavampi liike...
Mulla on 2 x 3 kg ja 2 x 6 kg. Teen käsipainoilla perusliikkeitä. 2 x 3 kg painoilla teen esim. seisoen hauiskääntöjä ja olkapäiltä, hartioiden tasolta, käsiä vuorotellen ylös nostaen.
Teen myös 2 x 3 kg painoilla lavan lihaksia seisoen, toinen jalka polviseisonnassa nojaten fitnespenkkiin, saman puoleinen käsi tekee lavan liikkeen ja fitnespenkillä teen myös selinmakuulla 2 x 3 kg painoilla rintalihasliikkeet. 1 x 6 kg painolla teen fitnespenkillä selinmakuulla ojentajaliikkeen. Teen sarjaa 3 x 10-15.
Olen tehnyt myös kotijumppana vastuskuminauhajumppaa, joka on myös tosi mukavaa. Hyvä aloittaa treenaminen myös vastuskuminauhalla tai ylläpitää lihaskuntoa, suosittelen. Vastuskuminauhalla pystyt jumppaamaan monipuolisesti, tehden jumppaliikkeitä niin yläkeholle kuin alakeholle.
Jos mietit käsipainojen hankintaa, niin valinnassa suosittelisin huomioimaan oma peruslähtökunto, miltä lihaskuntopohjalta aloittaa lihaskuntotreenin. Jos ei ole aiemmin tehnyt lihaskuntotreeniä, suosittelisin aloittamaan kevyemmillä painoilla (ja pienimmillä toistojen määrillä) ja lihaskunnon parantuessa lisäämään toistejen määrää sekä myös sen jälkeen lisäämään käsipainojen kilomäärää, huomioiden toistejen määrä.
Kannattaa kuulostella oman kehon tuntemuksia liikkeitä tehdessä. Ja huomioda myös se, että mitä tavoitteita itsellään on, haluaako parantaa ja kehittää omaa lihaskuntoa, ylläpitää omaa jo nykyistä lihaskuntoa vai kiinteyttää lihaksia.
Netistä löytyy nykyisin myös kivoja verkkokauppojakin, joista voisi löytyä käsipainoja tai myös vastuskuminauhoja. Vastuskuminauhoillakin voisi jumpata monipuolisemmin ja saada lihaskuntopohjaa, yläkeholle ja alakeholle. Voisin laittaa muutaman linkin tähän mukaan, joista voisit saada käsipainohankintaasi kivoja vinkkejä tai miettiä myös hankittavaksi vastuskuminauhan.
http://www.fysnet.fi/kasipainot_telineet.html
http://www.fysnet.fi/exercise_band_kuminauhat_3_kpl_setti__dvd_62021_g…
Niillä pysyy kiinteinä käsivarret. En halua jäykän näköisiä käsivarsia.
Mitä se kiinteys sitten mielestäsi on, jos ei lihaksia? 2 kilon painoilla ei tee p***aakaan jos haluaa kiinteät käsivarret.
Kahvakuulalla jumppaaminenkin on nykyään suosittua. Itse en ole vielä kahvakuulan harjoittelua kokeillut, mutta olen kuullut monen suosittelevan hankittavaksi kahvakuulan ja treenaavan sillä ahkerasti. Kuulemma tehokasta treeniä. Olen kyllä suunnitellut, että voisi kahvakuulankin hankkia. Voisi kokeilla vähän uutta. Laitoin aiemmin linkkejä www.fysnet.fi sivuille käsipainoista sekä vastuskuminauhasta. Huomasin sivuilla olevan myytävänä myös kahvakuulia.
Voin laittaa linkkejä myös kahvakuulista, joissa on myytävänä kahvakuulan mukaan myös harjoitus- DVD. Kivoja vinkkejä, jos vaikka kahvakuulailu olisikin kiva väline tehdä treeniä kotosalla.
Huomasin, että koot 6 kg ja 8 kg ovat Fysnetistä tilapäisesti loppuneet, saatavilla viikolla 43. Mutta alla linkit suoraan tuotteisiin 3 kg ja 10 kg.
http://www.fysnet.fi/gymstick_kettlebell_kahvakuula_3_kg__dvd_62050_3_g…
http://www.fysnet.fi/gymstick_kettlebell_kahvakuula_10_kg__dvd_62050_10…
mutta 2 kg on tosi vähän, suosittelisin aloittamaan vaikka kolmosista. Mulla on 3 kg ja 6 kg ja sitten säädettävät mutta aika harvoin jaksan niiden kanssa pelata. Kolmosille mulla ei juuri ole käyttöä, lähinnä teen vipunostoa eteen ja joskus ranskalaista punnerrusta mutta siihenkin ovat turhan pienet.
En kyllä hankkisi alle 10 kg käsipainoja. Jos tuota ei saa ylös niin sitten on kaikki toivo menetetty.
Kannattaa lähtee vähintään 5kg:sta. (Sellaiset painot, että jaksat just ja just tehdä 8-12 toiston sarjoja 2-3 kierrosta). Ja kun 12 menee helposti vaihdat taas painavampiin. Järkevintä olisi (ollut) ostaa säädettävät painot, aina 10-15kg asti.