Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerroin miehelleni 2kk sitten olevani ihastunut toiseen mieheen. Nyt mies lähti, haluaa erota..

Vierailija
24.07.2011 |

Hän kielsi koko ihastukseni. Sanoi, että haluan vain kiusata. Kerroin olevani pahoillani tunteista ja toivoin, että menisimme keskustelemaan ulkopuolisen kanssa, jotta suhteemme tulisi kuntoon. Hänen mielestään ei ollut mitään ongelmaa, kaikki oli hyvin.

Nyt sitten mies ilmoitti, että lähtee ja ottaa eron. Hän on täynnä vihaa ja katkeruutta. Emme pysty puhumaan enää mitään.

Olisikohan minun pitänyt jättää puhumatta tunteistani? Eikö mies kestänyt niitä? Mies on tosiaan nyt kuin eri ihminen. En tunne häntä enää. Pelottaa ja ihmetyttää.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ja missä tilanteessa toit ilmi ihastuneesi toiseen mieheen? Ja kerroitko kenestä on kyse ja onko tämä ihastus jollain tapaa tuttu miehellesi? Ja miten miehesi on nämä pari kuukautta käyttäytynyt tunnustuksesi jälkeen?

Nämä ihastukset ja muut ajatukselliset harharetket ovat usein viattomia ja ohimeneviä, mutta oman kumppanin kokemina ja kertomina niistä tulee paljon merkityksellisempiä kuin ne muuten olisivat. Monet (yleensä naiset) pitävät niin sanottua "täydellistä rehellisyyttä" kumppanilleen hyvänä asiana ja odottavat tätä kumppaniltakin. Se ei kaikissa tapauksissa vaan toimi, sillä juuri nämä kolmannet osapuolet tuovat mukanaan tuskaa ja epävarmuutta, josta on vaikeaa päästä yli. Jos suhteen aikana tapahtuu ihastumisia tai jopa fyysisiä seksikontakteja, mutta taustalla on varmuus siitä, että haluaa jatkaa parisuhdetta, ei hairahdusten kertomisella voita mitään. Se ei tee kenellekään hyvää, ellei tarkoituksena ole erota ja lähteä.

Nämä kuuluvat samaan kategoriaan, kuin äärimmäinen suoruus toisen viehättävyyteen/seksikkyyteen/vartaloon/kasvoihin/ulkonäköön/älykkyyteen yms. liittyvissä asioissa. Aina on hyvä olla vertaamatta ihmisiä toisiinsa ja jättää kertomatta, jos joku ihminen on omaa kumppania "parempi" jossain. Muuten aiheutuu vain pahaa mieltä.

Vierailija
42/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin kertonut miehelle. Mies on pölvästi, jollei tajua, että ihastua voi kehen ja milloin vaan. Sitoutuminen on se mikä ratkaisee. Ehkä urpo miehesi tajuaa vielä ajan kanssa, että on tehnyt virheen ja tulee takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä iltana sohvalla istuessamme. Olin epätoivoinen, kun toinen mies oli mielessäni kokoajan ja oma suhde tuntui tasapaksulta. Meillä on aiemminkin puhuttu esim "ketä panisit" miehen aloitteesta. En ajatellut tämän ihastumisasian olevan kovin ihmeellinen. Ajattelin, että jos puhuisin, ihastuksesta lähtisi se kiehtova salaperäisyys. Mies kielsi koko jutun heti. Kaksi kuukautta hän oli ehkä nyt ajateltuna hiukan etäisempi ja tosesi kerran, että sulla on toinen/ olet harrastanut toisen kanssa seksiä, koska et enää halua mua. Kerroin, ettei näin ole.

Vierailija
44/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä iltana sohvalla istuessamme. Olin epätoivoinen, kun toinen mies oli mielessäni kokoajan ja oma suhde tuntui tasapaksulta. Meillä on aiemminkin puhuttu esim "ketä panisit" miehen aloitteesta. En ajatellut tämän ihastumisasian olevan kovin ihmeellinen. Ajattelin, että jos puhuisin, ihastuksesta lähtisi se kiehtova salaperäisyys. Mies kielsi koko jutun heti. Kaksi kuukautta hän oli ehkä nyt ajateltuna hiukan etäisempi ja tosesi kerran, että sulla on toinen/ olet harrastanut toisen kanssa seksiä, koska et enää halua mua. Kerroin, ettei näin ole.

Jos kerran aiemminkin on mm. leikkinyt kanssasi ketä panisit-leikkiäkin. Antaahan ukon mennä. Ota sinä se ihastus tarkempaan syyniin.

Vierailija
45/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua??

Vierailija
46/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, ettei mitään ihastusta ole, kiusaan vaan. Ei halunnut uskoa. Mutta ilmeisesti kuitenkin asia vaikutti, koska ihan ylättäen lähti ja on nyt täynnä vihaa.

Vierailija
47/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan helpompi tietää jollain tasolla, että omalla kumppanilla on ollut joitain ihastuksia, kuin tietää hänen olevan juuri nyt ihastunut johonkuhun tuttuun ihmiseen. Tulee liian uhkaavaksi tuo ihastuminen, kun se konkretisoituu noin. Tietääkö tämä ihastuksesi kohde ihastumisestasi ap?

Vierailija
48/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihastustani, mutta tietää että on työkaverini. Tietää myös nimen.

Vierailija
49/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksia tulee ja menee pitkissä liitoissa, mutta ei niistä tarvi puolisolle kertoa ellei tarkoituksena ole loukata varta vasten tai suunnitelmissa itsellään lähteä suhteesta toisen matkaan

ihmettelen myos ap:n psykologista silmaa, tai sen puutetta. Ja sita, etta han viela ihmettelee miksi mies on loukkaantunut ja haluaa erota; sehan on selva loukkaus. Kaikille noita ihastuksia tulee ja menee, mutta ei niita tarvitse puolison niskaan kaataa...

Vierailija
50/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ihan täysin, että kun on syvästi ihastunut niin sitä on vaikeaa peitellä. Eikä toiseen ihmiseen ihastuminen välttämättä kerro mitään teidän parisuhteesta, vaan ehkä sinulla on jokin hlökohtainen kriisi joka on ajanut ihastumiseen.

Minä kerroin samaten miehelleni pari kk sitten että olen ihastunut työkaveriini. Ei ollut enää muuta vaihtoehtoa, olin todella lähellä sekoamispistettä kun en tiennyt mitä tehdä. Mieheni ei tietenkään pitänyt siitä, mutta ei tässä elämässä kaikki ole aina mustavalkoista. Ja noita ihastumisia tosiaan tulee ja menee, joskus ne vaan saavat liian suuret mittasuhteet. Silloin on todella vaikeaa olla vain hiljaa, vaikka se joskus on paikallaan.

Ap, harmi että miehesi ei osaa käsitellä asiaa. Tästä kaikestahan parhaimmillaan seuraisi se, että parisuhteenne tulisi entistä lujemmaksi ja paremmaksi. Ehkä miehesi kuitenkin tulee toisiin aatoksiin, kun saa tuon vihan tunteen käsiteltyä.

Vierailija
51/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ja juttelee ihastumisistaan aviopuolisolleen:( Uskomatonta!

Vierailija
53/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä sun mies ei rakasta sua tarpeeksi jos tuollaisen takia lähtee. Mun mies on pysynyt mun rinnalla vaikka olen tehnyt psljon pahempaakin, ei petttämistä kuitenkaan

Vierailija
54/55 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kummastelleeksi miehelleni työkaverini käytöstä, että olisikohan tuo ollut flirttiä vai ei. Vastaavasta olemme usein jutelleet mieheni kohdalla, sillä hän on työssä, johon ihastumiset kuuluvat tavallaan ammattitautina - häneen on siis usein ihastuttu, tehty ehdotuksia ja häntä on pyydetty jopa lapselle isäksi, vaikka on tiedetty, että hän on onnellisesti naimisissa. Mieheni on kertonut näistä minulle. Ja nyt sitten kerroin itsekin vähän vastaavasta tilanteesta.

En ollut siis itse lainkaan ihastunut vaan pelkästään kummastunut. Mieheni alkoi kuitenkin pitää tätä juttua yllä ja kyseli minulta aina silloin tällöin, mitä työkaverin ja mun suhteelle kuuluu. Lopulta työkaveri tunnusti tunteensa työpaikan tilaisuudessa ja annoin hänelle ystävälliset pakit. Mieheni kysyi, lähestyikö kaveri minua, ja kerroin, mitä tapahtui. Ei mennyt kuin muutama viikko, niin mieheni alkoi puhua avioerosta ja pois muuttamisesta.

En edes ollut ihastunut eikä välillämme todellakaan ollut tapahtunut mitään. Mutta tästäkin vähästä ilmeisesti olisi pitänyt vaieta siitä huolimatta, että mies jatkuvasti retosteli nuorista naisista, jotka ihastuvat häneen.

Kaksoissäännöt. Mikä miehille on sallittua, ei ole naisille.

Vierailija
55/55 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2011 klo 11:55"]

minä en viestitellyt, enkä käynyt kahvilla.. Mitään ei tapahtunut. Olin huolissani meidän suhteesta. Ajattelin. että asiat eivät ole hyvin, jos ihastuu toiseen. No virheistä oppii. Meidän suhde ei kestänyt ensimmäistäkään kriisiä. ap

[/quote]

Tuo ei ole kriisi. Kriisi on vaikka rahaongelma. Ei se että vaimo on ihastunut toiseen. Se tarkoittaa avioeroa