Perheellinen ja uskovainen lääketieteen opiskelija vastaa kysymyksiin iltansa iloksi :)
Kommentit (74)
että sinun potilaillasi on oikopolku taivaaseen. Herran haltuun ja sitä rataa.
Ymmärrän että joku pitää uskovaisuutta pönttönä olemisena mutta mikä se toinen on? Perheellisyys vai lääkäriys?
Uskon että ihminen kuolee joko Jumalan tahdosta omana aikanaan tai sitten toisen ihmisen käden kautta väkivaltaisesti (vaikka senkin Jumala on tiennyt etukäteen).
Uskallatko paljastaa oman seurakuntasi?
Eli kun mokaat, voit aina todeta, että se oli Jumalan tahto ja muuta moskaa.
eivätkä osaa parantaa kaikkea. Monen lääkärin asenteessa olisi myös parantamisen varaa koskien potilaan kohtelua ja hoitoa. Itse olen joutunut omassa elämässäni kohtaamaan muutaman todella kauhean lääkärin. Toivottavasti osaan sitten edes välttää samoja mokia itse työssäni.
amiksen keskiarvo oli muistaakseni 4,3 (asteikolla 1-5)
Kyllä jokainen vastuullinen lääkäri ottaa vastuun myös virheistään. Ei siinä Jumalan tahtoon lähdetä vetoamaan jos itse tekee virheen (ihan riippumatta siitä oliko se Jumalan tahto vai, eihän sitä lopulta ihminen voi tietää).
Tai sitten olen sen verran kiltti itse että on vaikea huomata toisten ilkeyttä? :)
Että lääkäri vastaisi virheistään??! Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen!
joku kuvittelee että tiede ja usko jumalaan on jotenkin vastakkaisia asioita? Tiedeän vain selittää ja etsii vastauksia, tutkii maailmaa jonka jumala on luonut. Jumalahan ei tieteestä mihinkään suuntaan hetkahda, hän tietää jo sen kaiken.
joka roikkuu turhan panttina netissä lauantai-iltana... Tuskin, kuule, osaa neuvoa.
Ja mitä tieteeseen ja uskontoon tulee niin uskon Jumalan olevan kaikkivaltias juuri siksi että hän tietää ja tuntee kaikki luonnonlait niin hyvin että pystyy niitä hallitsemaan. Uskon ettei Jumala tee mitään luonnonlakeja vastaan. Uskon kuitenkin myös että on paljon sellaista mitä ihminen ei vielä tiedä eikä ymmärrä.
Työssäni tukeudun tieteellisiin faktoihin ja hoitosuosituksiin mutta uskon että Jumala voi auttaa minua työssäni auttamalla minua ymmärtämään tiedettä paremmin.