Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen ja uskovainen lääketieteen opiskelija vastaa kysymyksiin iltansa iloksi :)

Vierailija
23.07.2011 |

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota aborttiasiaa olen nimenomaan miettinyt, en ole usko että ainakaan rutiinisti työkseni voisin sellaisia tehdä koska uskon että abortti on vastoin Jumalan tahtoa. Tietysti gynekologikin voi olla töissä monenlaisessa paikassa, ei ole pakko juuri siellä olla missä ne abortit tehdään. Koulutuksessa tietysti tämäkin asia tulisi vastaan.

Ymmärrän kuitenkin myös että minun täytyy pystyä työssäni kohtaamaan ja myös ammatillisen kunnioittavasti kohtelemaan kaikkia ihmisiä riippumatta heidän uskostaan tai uskomattomuudestaan ja valinnoistaan. Ei ole minun asiani tuomita eikä myöskään saarnata muille ihmisille vaikka mielessäni ajattelisinkin jostain asiasta toisin.

Vierailija
42/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kouluiässä ja päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että Jumala voi rukouksen kautta esim poistaa syöpäkasvaimen? Oletko itse nähnyt koskaan ihmeparanemisia?

Vierailija
44/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöstä voi sanoa mikä on hänen tapauksessaan se määräävin. Periaatteessa ihminen lihoo kun saa enemmän energiaa mitä kuluttaa mutta sen jälkeen onkin sitten asia hyvin paljon monimutkaisempi kun lähdetään syvemmälle.

Uskon kuitenkin että yleisin lihavuuden syy on huonot elämäntavat ja välinpitämättömyys sen suhteen mitä syö ja miten liikkuu. Suurin osa pystyisi laihduttamaan jos motivaatio olisi tarpeeksi korkea mutta ikävä kyllä oma terveys ei monellekaan sitä ole :/

Vierailija
45/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oeltko perehtynyt kirkkohistoriaan? eikö sua kummastuta kun kirkon opeista moni tulee muista uskonnoista, esim. kolmiyhteinen jumala-oppi ei ole Raamatusta.

Vierailija
46/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä että käyn viikottain kirkossa ja osallistun usein viikollakin seurakunnan toimintaan. Pyrin myös yleisesti elämässäni noudattaman kristillisiä elämänohjeita ja rukoilen päivittäin. Pukeudun ehkä keskiarvoa siveellisemmin ainakin näin kesällä. En käytä alkoholia enkä tupakoi.

Vierailija
47/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sinut, ilmeisesti fiksu ihminen muuten, hurahtamaan tähän abstraktiin satuun, joka myös uskona tunnetaan.???

Vierailija
48/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun miesystävä makaa sohvalla ja mä roikun netis. ja mä juon viiniä ja se ei tykkää. Syy miksi juon on se, että mä olen masentunut, ja miestä ei kiinnosta, se vaan miettii baariin menoa. :-/ se yleensä on kaikki vapaa iltansa baaris, ei mun kaa. koen oloni yksinäiseksi uudella paikkakunnalla (jonne muutin hänen takiaan) ja siksi juon, lohdutukseksi...

Vierailija
49/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöstä voi sanoa mikä on hänen tapauksessaan se määräävin. Periaatteessa ihminen lihoo kun saa enemmän energiaa mitä kuluttaa mutta sen jälkeen onkin sitten asia hyvin paljon monimutkaisempi kun lähdetään syvemmälle. Uskon kuitenkin että yleisin lihavuuden syy on huonot elämäntavat ja välinpitämättömyys sen suhteen mitä syö ja miten liikkuu. Suurin osa pystyisi laihduttamaan jos motivaatio olisi tarpeeksi korkea mutta ikävä kyllä oma terveys ei monellekaan sitä ole :/

paremmassa psyykkisessä tasapainossa silloin kun ovat vähän ylipainoisia? Kumpi on silloin tärkeämpää, fyysinen vai psyykkinen hyvinvointi?

Vierailija
50/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä että Jumala voi halutessaan parantaa sairaan ihmisen, vaikka sen syövän tai minkä tahansa muun sairauden. Uskon kuitenkin myös että Jumala haluaa ihmisten käyttävän lääketieteen mahdollisuuksia paranemiseen ja joskus jonkun rukousvastaus voi tulla taitavan lääkärin muodossa (Jumala käyttää ihmisiä omien tekojensa välineenä). Uskon myös että voin itse saada apua lääkärintyöhöni Jumalalta niin että osaan ja muistan paremmin kun pyydän Häneltä apua siihen.

Uskon myös että sairaus ja kuolema on Jumalan tarkoittama osa tätä elämää eikä kaikkia sairauksia ole tarkoituksaan saada parannetuksi.

Vierailija
51/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen yrittänyt satoja kertoja.

Vierailija
52/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen takia kannattaisi menettää henkistä hyvinvointiaan. Kokonaisuus aina ratkaisee ja lopulta ihminen itse tietää millä tavalla voi parhaiten. Ketään ei voi väkisin laittaa laihduttamaan eikä siitä pitä tehdä kenellekään kestämätöntä taakkaa.

Jos minulle tulisi lievästi ylipainoinen potilas joka vakaasti sanoisi ettei kestä laihduttamista niin suosittelisin varmaan sitten kuitenkin liikuntaa sillä pienikin kunnon paraneminen lisää usein merkittävästi sekä henkistä että psyykkistä hyvinvointia vaikka rasvaa ei palaisikaan. Lyhyetkin kävelylenkit esimerkiksi olisivat todella hieno juttu jos henkilö ei normaalisti liiku lainkaan.

Jos liikuntakaan ei kuitenkaan innosta niin en alkaisi kerrasta ja vuodesta toiseen potilaalle asiasta saarnaamaan.

Vierailija
53/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse kokenut sen että vuosia yritin laihduttaa ja aina yritys lässähti viimeistään muutaman viikon jälkeen. Lopulta kuitenkin sain itseäni niskasta kiinni niin että en luovuttanut vaan jatkoin sitkeästi niin että sain laihdutettua 25kg. Uskon että sinäkin vielä onnistut ja todella hienoa että jaksat aina vaan yrittää uudestaan!

Vierailija
54/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit lääketieteelliseen, jos olet uskovainen? Tiede ja uskonto ovat kuitenkin aika kaukana toisistaan. Kykenetkö tekemään loogisia päätelmiä vai annatko potilaatkin herran haltuun?

Vierailija
55/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoon lopulta kiinnitti vaikka lapsesta lähtien olen uskoon kasvanutkin. Satuna en sitä pidä mutta ei minua henk. koht. haittaa vaikka muut pitäisikin :)

Vierailija
56/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri sanoi että "uskon sinun olevan terve 3 viikon päästä". Piste. Mitään järkiperustetta ei tälle osannut esittää, enkä ole nyt yhtään sen terveempi, mutta näköjään tuo on ihan hyvä lähtökohta. Ainakin julkisessa terveydenhuollossa.

Vierailija
57/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä perinteissä luterilaisuudessa. Kolmiyhteiseen Jumalaan en usko vaan että Jumala ja Jeesus ovat erillisiä. Raamattuun uskon vaikka ajattelenkin että osa sen teksteistä on ajan kuluessa ehkä vähän muuttunut tai jätetty pois jotain.

Vierailija
58/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida olla tulevaisuudessa se lääkäri joka kirjoittaa pirtureseptin työpaikan juhliin?

Vierailija
59/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinua oikeasti auttaisi. Ei alkoholi ongelmia ratkaise eikä masennusta paranna. Nousuhumalassa asiat ehkä hetken tuntuvat paremmilta mutta lopulta alkoholi vain pahentaa masennusta. Miehesi baarikäyttäytyminen ei myöskään kyllä kuulosta kovin terveeltä.

Toivon sinulle parempaa jatkossa.

Vierailija
60/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista huomaamaan. Että jos joku halveksii niin on pitänyt sen hyvin piilossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän