Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 30 v. lesta-äiti

Vierailija
22.07.2011 |

Hei! Olen 30v lestadiolaisäiti ja meil on 9 lasta. Saa kysyä! Kerro mitä ajattelet minusta tämän perusteella! :-)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin mahdollista mutta ei kuitenkaan todennäköistä...

Vierailija
42/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haaraa edustat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen -99, kuopus 2010, ja muut, mm. kaksoset, saimme siellä välissä. kumpaakin sukupolta löytyy! (En kuiteskaan halua tulla tunnistetuksi.) Kahdenlaisia synnytyksiä;-)

Vierailija
44/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen löytää jotenkin itselleen lestadiolaisen miehen, jos nainen on eronnut siksi, että ns. unelmien mies olikin väkivaltainen?

Haluaisin ehdottomasti uskovan miehen tai sitten olen loppuelämäni yksin.

Vierailija
45/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuu naisten synnytyspakkkoon. Vanhoillislestadiolaisuuden johtohenkilö on tunnustanut tämän ihan suoraan julkisuudessa!

Vierailija
46/73 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tähän provoon on vastata. Ap ei ole ole lesta, vaan lestavihaaja

Vierailija
47/73 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala päättää jokaisen ihmisen syntymä- ja kuolinpäivät. Elämämme on hänen kädessään.

Jumala sitten oli päättänyt että murhaaja tulee ja tappaa poikia ja tyttöjä Norjassa.

Julma on jumalasi.

Lohduttaako sun uskomuksesi niitäisiä ja äitejä, joiden tyttäret ja pojat tapettiin, kun Jumala oli niin päättänyt ja säätänyt?

Vierailija
48/73 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ainakaan minä en ole lukenut mistään, että sitä esiintyisi enemmän kuin muun väestön keskuudessa."

Missään ei ole voitu saada tilastoja muusta kuin tuomion saaneistsa, koska hyväksikäyttö on piilorikollisuutta, sitä siis salaillaan.

Tutkijoiden mukaan vanhoilislestadioalisuudessa on erityisen paljon sellaisia käytäntöjä ja uskomuksia joita hyväksikäyttäjät osaavat käyttää hyväkseen.

Siksi rikosten on erityisen vaikea tulla oikeuden käsittleyyn. Niiden annetaan vanhentua. Rauhanyhdistyksillä kulkee vapaalla jalalla tuntematon määrä lasten raiskaajia, arvostettuina uskovaisina ihmisinä.

Vierailija
49/73 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis uhrikaan tulleensa raiskatuksi. Siksi vain pieni osa tulee ilmi ja tilastot pysyvät ns kauniina.

Vierailija
50/73 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat lapsilisää kuukaudessa?

Vierailija
51/73 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis uhrikaan tulleensa raiskatuksi. Siksi vain pieni osa tulee ilmi ja tilastot pysyvät ns kauniina.

Nimenomaan korostetaan että rikokset on sovitettava maallisen tuomioistuimen edessä. Sen lisäksi ne on nöyrryttävä pyytämään anteeksi ja jos tapaukseen liittyy joku uhri, myös uhrilta on anteeksi pyydettävä.

Nuista pedofiili-tilastoista minä näin laskelman, jonka mukaan vl:n piirissä tapahtuu noin promille hyväksikäyttöjä valtaväestöön nähden. Nuo tilastot eivät koskaan ole varmoja juuri sen vuoksi, että pedofiilia on piilevää rikollisuutta, mutta yhtä piilevää se on valtaväestön keskuudessa, kuin vl:n keskuudessa.

Ehkäpä tässä meihin kohdistuvassa kohinassa kysessä onkin juuri se ihmetys, että yhteisössä jonka pitäis olla turvallinen ja suojattu, voi tuollaista tapahtua. Minun mielestä on hyvä asia että tästä on puhuttu, koska nyt ymmärrämme kaikki olla valppaampia lasten ja nuorten hyvinvoinnin suhteen.

Kuulin pari juttua tuttavapiiristä, joissa perheestä on tehty rikosilmoitus pedofiilian vuoksi.

Toisessa oma ,yhteisöstä lähtenyt, lapsi oli tehnyt vanhemmistaan rikosilmoituksen ja syynä oli se, että vanhemmilla oli ollut tapana iltaisin ennen nukkumaan menoaan käydä sanomassa lapsilleen iltarukous. Tuo pedofiilia ilmoituksen tehnyt nuori oli kuulema kokenut tilanteen ahdistava, kun oli itse ollut jo yövaatteissa peiton alla ja jompi kumpi vanhemmista oli käynyt halaamassa rukouksen päätteeksi. :/

Toisessa jutussa sisko oli tehnyt ilmoituksen veljestään, kun olivat ala-asteella leikkineet kerran "pyllyleikkejä". Sisko oli kevään lööppien myötä hoksannut, että veli taisi käyttää häntä hyväkseen.

Herää kysymys, kuinkahan paljon siihen sadan ilmoituksen joukkoon mahtuu juuri tällaisia, koska niin muutama ilmoitus johti vain rikostutkintaan asti.

Vierailija
52/73 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aivan selvää, että vaikka lait koskevat myös lestoja (ei sitä tarvitse erikseen korostaa ja repiä siitä mainetta) niin nimenomaan hyväksikäyttäjät saattavat pyytää uhrilta anteeksi ja homma on "sovitettu", antoi uhri anteeksi eli ei. Anteeksipyydetystä rikoksestakin eteenpäin kertominen on synti letoille (ei toki muille), ja synti lankeaa paljastajan niskaan, vaikka kuinka uhri olisi. Sanonpa tässä, että lestojen uskomukset ovat vain heidän keksimiään, joilla ei ole jumalallista tai juridista perustetta, joten jokainen hyväksikäytetty juoskoon välittömästi poliisin puheille. Varmuudella synti ei ole teidän vaan tekijän. Taivaspaikka, jos niitä nyt on olemassa edes, menee tekijältä, ei uhrilta.

Vierailija
54/73 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyse on itsensä erityisasemaan kohottaneesta uskonlahkosta, pitäisi oikean käytöksen tulla automaatttisesti uskon myötä. Ja ukson pitäisi ehdottomasti kieltää ja paljastaa väärinkäytökset, ei suojella niitä.

Hyväksikäyttötapauksia vähätellään ja peitellään ja julki on tullut vain jäävuoren huippu. Se on se, mitä muut lestoista ajattelevat. Jokaisella hyväksikäytetyllä on myös äiti. Miksi äiti ei puolusta lapsiaan ja paljasta rikoksia?

Vierailija
55/73 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen perheiden lapset joutuvat ottamaan liian aikaisin vastuun toisista sisaristaan ja kotiaskareista. Tässä tulee sama ilmiö kuin alkoholistiperheissä. Seurauksena on mielenterveysongelmia ja masentuneisuutta. Onko sinusta oikein lapsiasi kohtaan, että pilaat uskonnon nojalla heidän lapsuutensa?

Itsekkin olen ison perheen vanhin tyttö ja olen kokenut asian juuri näin.

Vierailija
56/73 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilisia ollaan. Kuten kai useimmat joita lestoiks haukutaan...

Vierailija
57/73 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlapsen äiti, jolla on elämässä ankkuri.

Kiitos, kivasti sanottu! Ei ainakaan tarvi lähteä etsimään tarkoitusta elämälle!

Vierailija
58/73 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herää ollenkaan mitään myönteisiä mielleyhtymiä. Kerro itsestäsi enemmän, ehkä yllätyn positiivisesti!

Vierailija
59/73 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta haluut mielipiteen kuulla, niin Jumalalta on lupa rukoila että hän antais uskovaisen aviopuolison. Jumala on kaikkivaltias ja tietää sen mikä meille on parasta.

ap

Vierailija
60/73 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 33v ja minulla on kolme lasta. Nyt tämä viimeisin (7kk) on hyvin vaativa ja usein tyytymätön lapsi ja olen kokenut tähänastisen vauva-ajan hyvin raskaana. Juuri tänään ajattelin, että olisi kauheaa olla lestadiolaisäiti, jolla ei ole oikeutta päättää lapsiluvustaan. Olisi hirveää, jos tietäisin, että minun on pakko ottaa vastaan aina vaan uusi ja uusi lapsi, vaikka olisin kuinka uupunut toistuviin vauva-aikoihin. Saatoin suorastaan tuntea pakokauhua ja ahdistusta, kun ajattelin, että en voisi nyt tehdä päätöstä, että tämä oli meidän viimeinen vauvamme. Varmasti te lestadiolaisäidit väsytte ja uuvutte myös. Miten kestätte sitä ajatusta, että aina on tulossa uusi vauva edellisen perään riippumatta jaksamisestanne?

Ja rakastan toki tätä "viimeistäkin" vauvaamme yli kaiken mutta olen hyvin helpottunut siitä, että voin ajatella, ettei minun tarvitse enää elää näitä vauva-aikoja tästä eteenpäin, jos vain itse niin päätän!