Opettajan "lahjomisesta"
Lapsen luokalla puuhataan opettajalle lahjakorttia, tarkoituksena kerätä 10e/oppilas. Luokalla on 20 oppilasta eli opettaja sais 200e lahjakortin. Mitä mieltä? Osallistuisitko?
Kommentit (3)
kuitenkin koko luokan nimissä, vaikka kaikki eivät osallistuisikaan. 10 euroa on kuitenkin niin paljon, että varmastikaan kaikki eivät voi tai halua osallistua. Oma osallistumiseni riippuisi siitä, olenko open työhön tyytyväinen tai onko hän ehkä joutunut tekemään paljon ekstraa lapseni oppimisen eteen.
MAUTONTA! Miksi ihmeessä opettajallekin tehdään väkisin kiusallinen tilanne? No, ehkä 10 Euroa on jotenkin kestettävä summa, mutta mielummin vähemmän. Itse arvostan pienimpiä muistamisia. Joku kortti tai vaikka pieni orvokki on oikein ihana. Jos luokka haluaisi kerätä yhteisen, niin minusta 1-2 Euroa/hlö olisi oikein passeli. Yhteensä maksimissaan 40 Euroa ja sillä saa jo ihan liiankin komean lahjan.
Itse olen ope, open puoliso ja opettajasuvusta. Olemme näistä monesti jutelleet porukalla ja jokainen kokee isot lahjat kiusallisena.
Meillä lapsen luokalla on tili, josta vaan tietyt äiti-immeiset päättää ottaa ne rahat opelle. Ja niin viime keväänä annettiin reilu lahjakortti kera kukkasten. Ja sekään ei kaikille perheille riittänyt, vaan pöytä notkui vielä niitä "omiakin" lahjoja.
Teillä ei siis ole tuot "pakkoa", kukaan ei voi pakottaa antamaan kymmentä euroa opelle. Perheiden tilanteet on erilaiset. Joillekin perhjeille on ihan oikeasti kymmenen euroa tosi iso raha. Se on sitten pois vaikka leivän päältä.