Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yh-pärjäisitkö 50e/vk jatkuvasti?

Vierailija
22.07.2011 |

laskin nyt oikein tarkkaan kaiken..kaikkien maksujen jälkeen minulle jää ruokaan ym. rahaa kuussa 210e. siitä vielä mah. lääkärikulut,jos sairastuu.

minä ja 1 lapsi.

pärjäisitkö sinä?

tuumailen,että pärjäänkö minä.......

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeen ja lainanlyhennyksen jälkeen jää 300 € kaikkeen muuhun (laskut, ruoka jne.). Pakko on pärjätä, jos haluan lapsen kanssa kotona olla. Se vain vaatii, että kaikki vähemmänkään turha on karsittava pois. Onneksi itsellä taloudellinen tilanne paranee, kun palaan töihin.

jos siis KAIKKI laskut vielä tuosta maksettava??

Vierailija
42/43 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pankkilaina kuitenkin paras vaihtoehto? Johan sä makselet korkojakin vaikka kuinka ja paljon. Vai etkö saa lainaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksan lainat, yhtiövastikkeen, pojan jalkapallomaksun, 50 euroa keskimäärin kuussa menee eri vakuutuksiin ja muihin laskuihin ja tarhamaksu jäi pois, eli käteen jäävä määrä nousi.

Ex maksaa tyttären maksut. Ei onneksi ole tajunnut tätä että ekaks vuoden verran maksu oli pienempi eskarin takia ja nyt jäi pois.

Mulla tilanne on se että se ei tule muuttumaan miksikään yli 9 vuoteen, eli niin kauan kun lainaa on. Kaikki nousee, sähkö ihan mielettömästi pelkästään 2 v aikana.

Kun ex oli vielä nykyinen meillä oli koneita, vempaimia, käytiin saunassa jne jne. Nyt syksyisin ja keväisin mä olen polttanut kynttilöitä valon tuojana, en juuri katsele telkkaria eikä ole mistä joka asui netissä, on sähkölasku suunnilleen sama.

Yhtiövastike joka vuosi nousee. Onneksi palkkakin vähän nousee, mutta pakko sanoa ihan kaikki menee mitä tuleekin, max 50 euroa on tilillä ennen palkkapäivää.

Mulla on tosi paljon lisätienistejä. Normaalina kuukautena teen leipäkoneella 3 leipää päivässä, myyn ne töissä 1,50 euron hintaan, tienaan n 80 euroa tällä kuussa. Hyvin, hyvin harvoin leipä jää myymättä, jolloin vien sen kotiin ja pakastan. Kun olen yksin syön niitä pois pakkasesta.

Nyt olen heinäkuussa 22 päivää töissä torimyyjänä. Saan palkkaa 30 euroa päivässä ja lisäksi vähintään 1 muovikassillisen hedelmiä/vihanneksia, jotka eivät menneet kaupaksi. Olen niitä perannut ja käsitellyt,laittanut pakkaseen ja tämä helpottaa todella paljon kukkaroa syksyllä.

Vuokra vaikuttaa aika arvokkaalta. Olisko mahdollista hankkia nyt ekaks asumisoikeusnumero ?

Summa mitä pitää säästää on n 15 tuhatta vastaavan kokoisissa asunnoissa, mutta hanki ekaks numero ja hoida luottotiedot kuntoon. Sitten kun tämä 200 euroa tulee enemmän käteen laita vaikka 50 euroa kuussa säästöön ja vuoden säästämisen jälkeen saat loput lainaa.

Asumisoikeusasunto on ehkä halvin asumismuoto pääkaupunkiseudulla ja voit katsoa näin asuntoja lähempää kotoa, jos voisit luopua autosta.

Näillä saisit taatusti tulevaisuudessa helpotusta arkeen, nyt tuskin lainaa takuusummaan saat, jos luottotiedot eivät ole kunnossa.

Mä elän ns jatkuvasti tässä päivässä. Olen saanut säästettyä pesämunan, jos vaikka pesukone menee rikki jne jne, mutta muuten elän kädestä suuhun. Kaikki menee mitä tuleekin. Aina välillä tulee helpotusta, esim syksyllä sain extrarahaa kun myin omaisuutta, mutta ikävä kyllä just silloin tapahtui vaikka mitä ja kaikki meni mitä tulikin.

Mä pärjään henkisesti loistavasti.

Kävin ihan pohjalukemissa kun kuulin ex.llä on uusi, n 10 v nuorempi nätti tyttö. Hän on todella mukava lapsiani kohtaan, joten yritän tulla asian kanssa toimeen, vaikka välillä se onkin tosi hankalaa. Ex.n kanssa on ihan ok välit. Hän maksaa mm lasten vaatteet, vaikka meillä on viikko-viikko + yhteishuoltajuus. Ei pidetä yhteyttä, jos kummallekaan tulee jotain muutettavaa tai mitä vaan me laitamme sähköposteja toisillemme ja vastaus on oikeastaan aina käy. Paperit liikkuvat paikasta toiseen lasten repuissa. Vaihto tapahtuu perjantaisin suoraan tarhasta.

Mä pärjään hyvin kun olen karsinut asioita elämästäni joista en tykkää. En tykkää kaaoksesta, joten olen karsinut kotini täysin. Kaikki ylimääräinen myyntiin heti. Robotti-imuri työskentelee päivisin, iltaisin kun mennään nukkumaan on kotona aina siistiä.

Vähävaraisuuden johdosta olen laihtunut 18 kg 2 vuodessa, entiset läskit ovat häipyneet.

Aloin miettimään arkisia asioita joista tykkään. Tykkään nähdä ystäviäni, mutta ei ole varaa enää käydä ulkona. Joten nähdään n joka toinen kk tyttöporukalla nyyttäriperiaatteella.

Tykkään puhtaista petivaatteista, joten vaihdan petivaatteet joka perjantai. Vien aina aamusin tyynyn ja peiton ulos, illalla kivempi mennä nukkumaan.

Kun ympärillä tapahtuu asioita, joista tykkään olen hyvällä päällä ja lapsilleni hyvä vanhempi.

Tsemppiä !