Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yh-pärjäisitkö 50e/vk jatkuvasti?

Vierailija
22.07.2011 |

laskin nyt oikein tarkkaan kaiken..kaikkien maksujen jälkeen minulle jää ruokaan ym. rahaa kuussa 210e. siitä vielä mah. lääkärikulut,jos sairastuu.

minä ja 1 lapsi.

pärjäisitkö sinä?

tuumailen,että pärjäänkö minä.......

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen päälle lapsilisä,elatusmaksu ja asumistuki.

menoja on,ja niistä en voi enää pihistää.sovittuja maksuja mm. perintätoimistojen kanssa.

vuoden verran pitäisi tuollalailla pärjätä,sitten "vapautuisi" 200e enemmän ruokakassaan.

ap

Vierailija
2/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten? Eihän sillä nyt mitenkään pärjää, kun pitää ostaa muutakin kuin ruokaa, johon menee jo enemmän kuin tuo viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet perintätoimistojen asiakas?

Vierailija
4/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym kalliimat vaatekappaleet.

Onko lapsi päivähoidossa? Jos on, niin silloin tuo raha kyllä riittää.

diakoniatoimistoon voi ottaa yhteyttä, jos tulee sairaskuluja yms, etkä ole saanut niihin toimeentulotukea.

siihen päälle lapsilisä,elatusmaksu ja asumistuki.

menoja on,ja niistä en voi enää pihistää.sovittuja maksuja mm. perintätoimistojen kanssa.

vuoden verran pitäisi tuollalailla pärjätä,sitten "vapautuisi" 200e enemmän ruokakassaan.

ap

Vierailija
5/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkkäin.

Vierailija
6/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut aika niuhaa 2v.......aina tulee yllättäviä kuluja välillä..mutta jos lapsi ei syö kuinilta ruuan ja iltapalan ja sinä otat omat eväät töihin,ellei super halpa työruokailu..et polta tupakkaa,ei karkkia,ei limua,mehuja tms...vain perus ruokaa ja puuroakin iltapalksi vain. pystytkö mistään tinkimään,autosta? parturista,vaatteista,harrastuksista? vai onko noi ihan perus minimi netti/puh.lasku,vuokra,sähkö?

Vierailija
7/43 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksan lainat, yhtiövastikkeen, pojan jalkapallomaksun, 50 euroa keskimäärin kuussa menee eri vakuutuksiin ja muihin laskuihin ja tarhamaksu jäi pois, eli käteen jäävä määrä nousi.

Ex maksaa tyttären maksut. Ei onneksi ole tajunnut tätä että ekaks vuoden verran maksu oli pienempi eskarin takia ja nyt jäi pois.

Mulla tilanne on se että se ei tule muuttumaan miksikään yli 9 vuoteen, eli niin kauan kun lainaa on. Kaikki nousee, sähkö ihan mielettömästi pelkästään 2 v aikana.

Kun ex oli vielä nykyinen meillä oli koneita, vempaimia, käytiin saunassa jne jne. Nyt syksyisin ja keväisin mä olen polttanut kynttilöitä valon tuojana, en juuri katsele telkkaria eikä ole mistä joka asui netissä, on sähkölasku suunnilleen sama.

Yhtiövastike joka vuosi nousee. Onneksi palkkakin vähän nousee, mutta pakko sanoa ihan kaikki menee mitä tuleekin, max 50 euroa on tilillä ennen palkkapäivää.

Mulla on tosi paljon lisätienistejä. Normaalina kuukautena teen leipäkoneella 3 leipää päivässä, myyn ne töissä 1,50 euron hintaan, tienaan n 80 euroa tällä kuussa. Hyvin, hyvin harvoin leipä jää myymättä, jolloin vien sen kotiin ja pakastan. Kun olen yksin syön niitä pois pakkasesta.

Nyt olen heinäkuussa 22 päivää töissä torimyyjänä. Saan palkkaa 30 euroa päivässä ja lisäksi vähintään 1 muovikassillisen hedelmiä/vihanneksia, jotka eivät menneet kaupaksi. Olen niitä perannut ja käsitellyt,laittanut pakkaseen ja tämä helpottaa todella paljon kukkaroa syksyllä.

Vuokra vaikuttaa aika arvokkaalta. Olisko mahdollista hankkia nyt ekaks asumisoikeusnumero ?

Summa mitä pitää säästää on n 15 tuhatta vastaavan kokoisissa asunnoissa, mutta hanki ekaks numero ja hoida luottotiedot kuntoon. Sitten kun tämä 200 euroa tulee enemmän käteen laita vaikka 50 euroa kuussa säästöön ja vuoden säästämisen jälkeen saat loput lainaa.

Asumisoikeusasunto on ehkä halvin asumismuoto pääkaupunkiseudulla ja voit katsoa näin asuntoja lähempää kotoa, jos voisit luopua autosta.

Näillä saisit taatusti tulevaisuudessa helpotusta arkeen, nyt tuskin lainaa takuusummaan saat, jos luottotiedot eivät ole kunnossa.

Mä elän ns jatkuvasti tässä päivässä. Olen saanut säästettyä pesämunan, jos vaikka pesukone menee rikki jne jne, mutta muuten elän kädestä suuhun. Kaikki menee mitä tuleekin. Aina välillä tulee helpotusta, esim syksyllä sain extrarahaa kun myin omaisuutta, mutta ikävä kyllä just silloin tapahtui vaikka mitä ja kaikki meni mitä tulikin.

Mä pärjään henkisesti loistavasti.

Kävin ihan pohjalukemissa kun kuulin ex.llä on uusi, n 10 v nuorempi nätti tyttö. Hän on todella mukava lapsiani kohtaan, joten yritän tulla asian kanssa toimeen, vaikka välillä se onkin tosi hankalaa. Ex.n kanssa on ihan ok välit. Hän maksaa mm lasten vaatteet, vaikka meillä on viikko-viikko + yhteishuoltajuus. Ei pidetä yhteyttä, jos kummallekaan tulee jotain muutettavaa tai mitä vaan me laitamme sähköposteja toisillemme ja vastaus on oikeastaan aina käy. Paperit liikkuvat paikasta toiseen lasten repuissa. Vaihto tapahtuu perjantaisin suoraan tarhasta.

Mä pärjään hyvin kun olen karsinut asioita elämästäni joista en tykkää. En tykkää kaaoksesta, joten olen karsinut kotini täysin. Kaikki ylimääräinen myyntiin heti. Robotti-imuri työskentelee päivisin, iltaisin kun mennään nukkumaan on kotona aina siistiä.

Vähävaraisuuden johdosta olen laihtunut 18 kg 2 vuodessa, entiset läskit ovat häipyneet.

Aloin miettimään arkisia asioita joista tykkään. Tykkään nähdä ystäviäni, mutta ei ole varaa enää käydä ulkona. Joten nähdään n joka toinen kk tyttöporukalla nyyttäriperiaatteella.

Tykkään puhtaista petivaatteista, joten vaihdan petivaatteet joka perjantai. Vien aina aamusin tyynyn ja peiton ulos, illalla kivempi mennä nukkumaan.

Kun ympärillä tapahtuu asioita, joista tykkään olen hyvällä päällä ja lapsilleni hyvä vanhempi.

Tsemppiä !

Vierailija
8/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainut on,että auto on rahoitusyhtiön kautta,maksan siitä 200e/kk,ja siitä en tingi. se on minulle varma kulkuväline töihin.

en polta,en juo.en tuhlaa vaatteisiin,kampaamossa on pakko käydä lyhentämässä kuontaloa kyllä parin kk välein,ellen sitten anna vuoden ajan kasvaa,säästöähän sekin olisi:D

ajattelin,ettäotan tavaksi käydä vain kerran viikossa kaupassa,ja se on siinä.en tietenkään koko 50e tuhlaa laakista..

mietityttää vain,että aika köyhä vuosi.mutta kai sitä kärvistelee,kun tietää,että sitten helpottaa hieman.

ap

Vierailija
9/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneellisen ilmastoinnin takia. nyt on pakko pitää päällä,mutta talvella en pidä kuin minimin.

ja ne perintätoimistot on aikoinaan omia sössimisä,laskujen maksamatta jättämisiä,jotka haluan nyt hoitaa "kunnialla" pois.

ap

Vierailija
10/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN PÄÄSE TÖIHIN JULKISILLA.

ap

Vierailija
11/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN PÄÄSE TÖIHIN JULKISILLA.

ap

kun se aukeaa 6.30,ja töissä olisi oltava klo 7. matkaa kuitenkin yli 10km.en ole urheilija.varsinkaan talvella.

ap

Vierailija
12/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juokse tarjousten perässä,lidilissä mm.maito halvempaa ja lihoja hyvi tarjouksessa. Puuroa illalla ja aamulla,eri lajeja vaikka. Perus pottua ja kastiketta yms muita perus ruokia mitö voi tehdä halvalla ison satsin ja vaikka pakstaakkin.esim jauhelihakastiketta tekee ison satsin perus jauhotekniikalla ja kahdestaans yö vaikka viikon :D

Vierailija
13/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksia, korjauksia, bensat? Kuinka paljon ajat?

Jos lapsi on päivähoidossa ja sinulle kelpaa eväät töihin (puuroa, linssikeittoa, itsetehtyä hernekeittoa yms, niin voitte selvitä)

Vierailija
14/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksia, korjauksia, bensat? Kuinka paljon ajat?

Jos lapsi on päivähoidossa ja sinulle kelpaa eväät töihin (puuroa, linssikeittoa, itsetehtyä hernekeittoa yms, niin voitte selvitä)

velan lyhennys:200e,vakuutukset 75e,bensat 60-80e.en aja kuin 10 000km/vuosi.

korjauksia ei toivon mukaan tule,siksi olen ostanut uuden auton,että ei tarvitse siihen syytää rahaa korjausten merkeissä.

töistä saan tuotua jämäruokaa kotiin.(olen keittiöhommisaa)

ap

Vierailija
15/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä aina illalliseks

Vierailija
16/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan,lääkkeisiin ym.

ap

Vierailija
17/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sikäli on idioottia toimintaa ottaen huomioon alhaisen tulotason.

Halvemmallakin autolla pääsisit kulkemaan paikasta A paikkaan B.

Vierailija
18/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksia, korjauksia, bensat? Kuinka paljon ajat? Jos lapsi on päivähoidossa ja sinulle kelpaa eväät töihin (puuroa, linssikeittoa, itsetehtyä hernekeittoa yms, niin voitte selvitä)

velan lyhennys:200e,vakuutukset 75e,bensat 60-80e.en aja kuin 10 000km/vuosi. korjauksia ei toivon mukaan tule,siksi olen ostanut uuden auton,että ei tarvitse siihen syytää rahaa korjausten merkeissä. töistä saan tuotua jämäruokaa kotiin.(olen keittiöhommisaa) ap

ja jättäisi lastani sitten ilman kunnon ruokaa, vaatteita yms

asiat tärkeysjärjestykseen ja heti !!!!!

vaihd työpaikka, etsi hoitopaikka läheltä työtäsi, yritä päästä töihin hiukan myöhemmin vuoroon tms

eli auto pois, niin elätte jo hyvin ja saatte ruokaa ja lapsesi tuskin on koko vuotta terve, aivan varmasti tulee flunssa tms jolloin voitte joutua tervariin ja sekin maksaa pkl käynti ja lääkkeet

Vierailija
19/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään laskuishin. Onko se bensa ja muuta atuon kulut mukana?

Joka palkasta laitat toiselle tilille säästöön vähintään 20-30 euroa koska kuitenkin jotain yllättäviä kuluja tulee tuona vuonna. Autoonkin pitää ainakin sulat, öljyt vaihtaa. Talvirenkaat osaat ehkä itse?

Jmäruokaa töistä niin paljon kuin voit 8kaikissa paikoissa ei saa tuoda, ja niin viet niin paljon kuin voit ja laitat pakkaseen. Varaudu siihen, että vuoden aikana tulee uudet säännökset, ja et enää voikaan tuoda sitä ruokaa kotiin... pidä huoli siitä, ettet kuitenkaan ota silloin, kun vaikutat ahneelta. Tämä voi vaikuttaa työilmapiiriin yms)

Vierailija
20/43 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on asiasi kohtalaisen hyvin. Säästöön (jos et voi perinnän takia laittaa toiselle tilille, niin sitten sukanvarteen). Ruokaa, jos saatte vielä töistäsi, niin sittenhän teillä on vielä enemmän rahaa muuhun.

Ensin palkasta ne säätöt pahan päivän varalle, sitten lasket esim 35 euroa viikkoa kohden. Enempää ei saa käyttää.

ruokaan,lääkkeisiin ym.

ap