yh-pärjäisitkö 50e/vk jatkuvasti?
laskin nyt oikein tarkkaan kaiken..kaikkien maksujen jälkeen minulle jää ruokaan ym. rahaa kuussa 210e. siitä vielä mah. lääkärikulut,jos sairastuu.
minä ja 1 lapsi.
pärjäisitkö sinä?
tuumailen,että pärjäänkö minä.......
Kommentit (43)
Olisiko edullisempaa ottaa järjestelylaina pienemmillä lyhennyksillä? Onko veroprosenttisi kohdallaan?
joissa korko ei enää juokse.
toki muutaman satasen säästäisi,jos olisi rahaa maksaa ne kaikki kerralla..
kuussa perintätoimistojen maksut ovat "vain" 120e. yhteensä 3 toimistoa.
ap
Saatteko esim kaikki lämpimät ruoat myös viikonlopuksi?
ja jatkuvasti laskujen jälkeen jää kuukaudeksi 250-300 euroa, joilla maksetaan ruoka, hygienia tarvikkeet, pesuaineet, vaatteet jne.. Ollaan pärjätty eikä koskaan ole nälkää nähty. Nyt parina kuukautena rahaa on jäänyt vain 120 euroa eli ruokaan on ollut käytettävissä 30 euroa/viikko. Kyllä pitää tarkkaan kaupassa laskea mitä ostaa. Mutta nyt tilillä on vielä 20 euroa, kaapissa ruokaa ja lapsilisät tulee tiistaina, eli ei mitään hätää. Yksi aikuinen ja yksi lapsi, HYVIN pärjää.
Saatteko esim kaikki lämpimät ruoat myös viikonlopuksi?
ap
Päätin, että yritän käyttää vain 42 euroa viikossa eli 6 euroa päivässä. meillä oli pakkasessa ruokaa yms, joten noita sitten käytettiin lisäksi tuon noin 4:n kuukauden ajan. Sinulla tietysti on nuo jämäruoat, joita oit käyttää. Lisäksi lapsesi syö päiväkodissa, joten ruokaa menee siksikin varmasti vähemmän kuin meillä tuolloin kun olin hoitovapaalla.
Onnistuin, kun mietin koko ajan, että onko tämä tarpeellinen vai pakollinen? Jos ei ollut pakollinen, niin en ostanut.
Ennakoin myös esim niitä kirppisostoksia: talvisin tarvitaan tietyt vaatteet ja ostin niitä pikkuhiljaa kirppikseltä, kun löytyi hyvä hinta-laatu-suhde. lisäksi annoin itslleni määräyksen, että saan ostaa vain max 6kk etukäteen tarvittavia vaatteita ja kenkiä.
ja jatkuvasti laskujen jälkeen jää kuukaudeksi 250-300 euroa, joilla maksetaan ruoka, hygienia tarvikkeet, pesuaineet, vaatteet jne.. Ollaan pärjätty eikä koskaan ole nälkää nähty. Nyt parina kuukautena rahaa on jäänyt vain 120 euroa eli ruokaan on ollut käytettävissä 30 euroa/viikko. Kyllä pitää tarkkaan kaupassa laskea mitä ostaa. Mutta nyt tilillä on vielä 20 euroa, kaapissa ruokaa ja lapsilisät tulee tiistaina, eli ei mitään hätää. Yksi aikuinen ja yksi lapsi, HYVIN pärjää.
tai no,hyvältä ja hyvältä,mutta antaa uskoa,että minäkin selviän.
ap
käytetystä maksat alle puolet, eikä ne vaadi korjausta sen enempää kuin uudet, molemmat vaativat kyllä huollot...
Ja vastaus kysymykseesi, en pärjäisi.
t. kahden yh
kyllä minullakin on tuollaisilla tuloilla uusi auto joka maksaa saman 200€/kk. En ymmärrä mihin sinä laitat rahasi ja miksi yleensä saat asumistukea. 200€ autoon ja 120€, eikö nuo tule jo elatustuella ja lapsilisällä kuitatuksi.
minä + 2 lasta. Rahaa ruokaan ym. tarpeelliseen jää hieman alle 200 euroa kuukaudessa. Hyvin ollaan pärjätty ja välillä käydään jopa risteilyillä ym.. Se niin riippuu mitä sieltä kaupasta ostaa ja mihin ne rahat laittaa. Meillä syödään paljon puuroja, itsetehtyjä kiisseleitä, perunaa, pastaa, teen itse leipää jne.. Kasvatan myös parvekkeella salaattia, tomaattia, mansikoita, porkkanoita jne..
rahat menevät laskuihin,ja entisiin velkoihin.pari osamaksua vielä kummittelee myös.ei mihinkään ihmeellisiin.tai no sen verta ihmeellisiin,että se raha vaan menee.
ap
minä + 2 lasta. Rahaa ruokaan ym. tarpeelliseen jää hieman alle 200 euroa kuukaudessa. Hyvin ollaan pärjätty ja välillä käydään jopa risteilyillä ym.. Se niin riippuu mitä sieltä kaupasta ostaa ja mihin ne rahat laittaa. Meillä syödään paljon puuroja, itsetehtyjä kiisseleitä, perunaa, pastaa, teen itse leipää jne.. Kasvatan myös parvekkeella salaattia, tomaattia, mansikoita, porkkanoita jne..
kiisseleistä vaan tuli mieleen :)
Voi tietenkin olla, että asut pääkaupunkiseudulla :)
Silloin on varmaan ihan kohtuuvuokra. Jos et, niin miettisin, että voisinko muuttaa pienempään ja edullisempaan. Sitä asumistukea kun saa vain tietyn määrän nelipöitä kohden, eli pienessä asunnossa voisi tulla suhteessa enemmän tukea. (en kyllä tiedä neliöittenne määrää, mutta eikö se ole 59 neliötä, josta asumistukea maksetaan kahdelle hengelle?)
Toisaalta muuttokulut voisivat viedä ison osan tuosta "säästöstä"
rahat menevät laskuihin,ja entisiin velkoihin.pari osamaksua vielä kummittelee myös.ei mihinkään ihmeellisiin.tai no sen verta ihmeellisiin,että se raha vaan menee.
ap
Lapset on molemmat alakoululaisia. Syövät ihan samanverran kuin minäkin. Kyllä meillä syödään lihaakin, mutta ainoastaan jauhelihaa, kanaa ja lihasuikaleita. Riippuu mikä sattuu olemaan halvinta. Käytän myös soijarouhetta jatkamaan jauhelihaa, joten siitä riittää ruokaa pidemmäksi aikaa. Kalaa syödään jos sitä halvalla saa tai jollain tutulla on ollut kalaonnea :)
kun opiskelin ja olin yh
Vuokran jälkeen jäi käteen 300 e, mistä maksoin muut laskut ja ruoat ja vaatteet
Vastikkeen ja lainanlyhennyksen jälkeen jää 300 € kaikkeen muuhun (laskut, ruoka jne.). Pakko on pärjätä, jos haluan lapsen kanssa kotona olla. Se vain vaatii, että kaikki vähemmänkään turha on karsittava pois. Onneksi itsellä taloudellinen tilanne paranee, kun palaan töihin.
siihen päälle lapsilisä,elatusmaksu ja asumistuki.
menoja on,ja niistä en voi enää pihistää.sovittuja maksuja mm. perintätoimistojen kanssa.vuoden verran pitäisi tuollalailla pärjätä,sitten "vapautuisi" 200e enemmän ruokakassaan.
ap
Kuten pärjäsinkin. Pienin kun meni tarhaan 3 vuotta sitten 11kuukauden iässä, lyhensin työpäiviäni joten palkkakin tippui aika rutosti...ekan tarhavuoden kituuttelin noin, mutta hengissä selvittiin.
ei vaatteiden tarvitse olla uusinta uutta muotia tuliteränä kaupasta. ostetaan kirpparilta.ja harvoin,koska lapsi ei halua uusia vaatteita:)
ap