Onko V-pen 1500x2 liian iho annos 45 kg 13-vuotiaalle
Kommentit (12)
Voit myös soittaa apteekkiin (esim. Yliopiston Apteekkiin) ja kysyä, jos epäilet lääkärin määränneen vahingossa liian suuren annoksen.
vielä tarkistavat annostuksen ja soittavat sitten vaikka lääkärille, jos epäilevät liian suurta annosta tms.
Kyllä mä luottaisin siihen, että on ihan ok, jos on ne lääkkeet saanut apteekista ulos asti...
Tyyppihän on aikuisen kokoinen, tuo on painoon nähden hyvin pieni annos. Jos olisi sairaalahoidossa, saisi tuplasti tuolla annoksella penisilliiniä. Muutenkin penisilliinin terapeuttinen leveys on melkoinen, eli oikeastaan yliannostusta ei voi saada ellei sitten vedä jotain 20-kertaisia annoksia.
että oletko nyt itse määräämässä lapselle jotain kaappiin unohtunutta lääkettä haavainfektion hoitoon? Penisilliini ei välttämättä ole ollenkaan hyvä antibiootti haavatulehduksen hoitoon, toki riippuu vähän haavasta, aiheuttajasta ja sijainnista.
Lapsella otettu tikit pois sormesta ja haava on tulehtunut. En nyt haluaisi mennä lääkäriin vaan aloittaa itse tuon kuurin. Tiedän, että niin ei saisi tehdä, mutta niin nyt vain olen tekemässä...
Se puree lähinnä bakteereihin hengitystieinfektioissa, ei haavainfektioissa
Ei nyt viitsis päivysytkseen mennä sen takia, mutta kun se on tosi kipeä...:/ Olisin aloittanut tuon kuurin nyt heti...Ei ne varmaan päivystyksessä aloita soiton perusteella, vaikka tiedot siellä on tapahtuneesta
ominpäin, jos tikattu haava on tulehtunut, voi olla että se joudutaan avaamaan tai ottamaan bakteeriviljely haavasta, silloin aloittamasi lääkitys vaan sekoittaa tulosta. Ja v-pen ei ole tosiaan ensisijainen lääke haavainfektioon. Jos on oikein pahan näköinen niin päivystykseen, muuten anna kipulääke ja aamulla terv.keskukseen. t.farmaseutti ja sh
Huuhtele haavaa hyvin tänään. V-Pen ei ole hyvä antibiootti, anos kyllä olisi ihan ok.
T. lääkäri
Tätä just on tää ku ihmiset ei ymmärrä,mitä on antimikrobihoito. Syödään ylijääneitä kuuria kun ollaan varmoja et antibioottia tarvitaan jne. Ei hyvät hyssykät. Jättäkää lääkäröinti lääkäreille ja keskittykää käsikauppalääkkeiden annosteluun. Siinä teille ihan riittävästi haastetta. Ja ne ylimääräiset ab-kuurit apteekkiin
Haavainfektioon