Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajan mukaan olen aiheuttanut vesivahingon asuntoon jossa asuin 5 vuotta sitten.

Vierailija
22.07.2011 |

Vanha vuokranemäntäni soitti minulle että olen aiheuttanut hänen asuntoon vesivahingon. Olin hieman ihmeissäni koska kyseisen rouvan vuokralaisena olen ollut 5 vuotta sitten.

Vesivahinko oli huomattu viime viikolla kun oli tehty kuntotarkastusta tms.

Kysyin rouvalta että onko asunto ollut tyhjillään tämän viisi vuotta mutta ei kuulemma ole. Hänen sisarusten lapsia on asunut asunnossa mutta eivät he ole voineet vesivahinkoa

aiheuttaa.

Yritin selittää että en minä voi olla vastuussa koska olen asunut asunnossa 5 vuotta sitten. Minun jälkeen asunnossa on asunut useita muita ihmisiä.

Rouva vain huusi ja raivosi puhelimessa ja sanoi laittavansa minut maksamaan:)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei maineesi mene

Taisi olla ihan vain vitsi.

Vierailija
42/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jep, ala ala kyselemaan isannoitsijalta tms. yhtaan mitaan.

Tama vesivahinko ei liity sinuun mitenkaan, joten parasta jattaa omaan arvoonsa. Sun ainoa oikea ongelma on se etta tuo mummo alkaa mahdollisesti hairikoimaan kirjeilla ja soitoilla pidempaan. Jos nain kay, ottaisin valittomasti yhteytta lakimieheen/poliisiin ja kertoisin mummolle etta harkitsen syytetta kotirauhan rikkomisesta tms, jos ei jata sinua rauhaan.

Argh kun ottaa paahan sun puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jep, ala ala kyselemaan isannoitsijalta tms. yhtaan mitaan.

Tama vesivahinko ei liity sinuun mitenkaan, joten parasta jattaa omaan arvoonsa. Sun ainoa oikea ongelma on se etta tuo mummo alkaa mahdollisesti hairikoimaan kirjeilla ja soitoilla pidempaan. Jos nain kay, ottaisin valittomasti yhteytta lakimieheen/poliisiin ja kertoisin mummolle etta harkitsen syytetta kotirauhan rikkomisesta tms, jos ei jata sinua rauhaan.

Argh kun ottaa paahan sun puolesta.

Vierailija
44/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti tämä ei ole ainoa kerta kun kyseinen täti sekoilee, eli varmaan on enemmän ihmisiä sinun puolellasi...

Ja tosiaan, älä maksa, jos haastaa sut oikeuteen niin haastaa, tiedät kyllä jos et ole syyllinen.

Tsemppiä!

Vierailija
45/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukku haavaa tee ja valtaosa varmasti ymmärtää, että syyte on järjetön.

Minä en sinuna laatisi edes mitään kirjallista vastinetta. Jos alkaa häiriköinti, niin sitten yhteys poliisiin. Mummolla on velvollisuus näyttää syyttensä toteen ja taitaa olla kyllä ihan mahdotonta näin pitkän ajan jälkeen. Ja tosiaan, jos sait vielä vuokratakuunkin takaisin niin sehän tarkoittaa, että vuokrantajalla ei ollut mitään moitittavaa.

Vierailija
46/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekkaritodistus, tai saaja joutuu maksamaan kaikki työnantjaa yms merto. ja koska ei ole todistusta sopimuksesta niin laskun saaja ei ole velvollinen maksamaan. Lasku on aiheeton ja perusteeton. Muuten kaikki naapurit voi ruveta kirjoittaa laskuja talvisin toisilleen, että lumenlunti pihalta 150 euroa.

onko mummeli ennakonperintärekisterissä? Onko siinä alvit tms eli mitään en maksa laskulla jos on vain yksityishenkilö. laskuun tarvitaan sopimus ja sellaista ei ole olemassa. Soittaisin kuluttajaviranomaiselle ja kysyisin vähän vastuusta ja toiminnasta. Jos jatkaa häiriöitään niin sitten juttu lakimiehille.

Mutta liitteenä pitää olla rempan tehneen firman lasku, jonka mummeli on ensin maksanut.

Vierailija
47/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos MYYT asunnon, olet siitä vastuussa kolme vuotta. Jos olet tehnyt itse remontin, voi joissakin tapauksissa vastuu olla pidempi.

Sinä et ole omistanut asuntoa, etkä tehnyt remonttiakaan. Vaatimuksilla ei ole mitään menestymisen mahdollisuuksia. Voit vahvistaa asian kaupunkisi tai kuntasi kuluttaja-asiamieheltä, hän on kuitenkin virallisempi taho kuin vauva-lehden foorumi. M35

Vierailija
48/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole omistanut asuntoa, etkä tehnyt remonttiakaan. Vaatimuksilla ei ole mitään menestymisen mahdollisuuksia. Voit vahvistaa asian kaupunkisi tai kuntasi kuluttaja-asiamieheltä, hän on kuitenkin virallisempi taho kuin vauva-lehden foorumi. M35

nuo nyt aivan ainoat syyt korvausvelvollisuuden syntymiselle vesivahinkotapauksissa ole. Joka tapauksessa näyttövastuu korvausvelvollisuudesta on vuokranantajalla. Ja näytön esittäminen on vuosien jälkeen jo todella hankalaa.

Vierailija
49/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos MYYT asunnon, olet siitä vastuussa kolme vuotta. Jos olet tehnyt itse remontin, voi joissakin tapauksissa vastuu olla pidempi.

Asuntokaupassa kaksi vuotta, kiinteistökaupassa viisi vuotta.

Vierailija
50/69 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisten keskusliittoon kannattaa ottaa yhteyttä. Tai sitten oman kunnan oikeusaputoimistoon, kunnan lakimiehiin.

Ja kysyä sieltä kautta, että miten edetä ja mitä tehdä.

Jätä lasku talteen, mutta älä maksa.

Jätä kylän juoruilut omaan arvoonsa. Vastaile lyhyesti ja ykskantaan, tyhjentävästi, esim. että asuit siellä 5 v sitten eikä sen jälkeen tullut mitään valitusta että olisit aiheuttanut vesivahinkoa, ja että taitaa olla jonkun muun aihauttama vahinko kuin sinun.

Vierailija
51/69 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/69 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään uutta?

Vierailija
53/69 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros nyt AP miten tässä on käynyt?

Vierailija
54/69 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesivahinko ei aina tarkoita juoksemaan jätettyä hanaa... wc pöntöstä voi tosta vaan mennä sulut ja vesi valuu rakenteisiin. Mutta siis huomattiinko vahinko vasta nyt 5v päästä???

Jos muija on takuut maksanut takaisin niin on oletus, että asunto on ollut kunnossa. Sitä vartenhan takuut maksetaan.

Ota yhteys asianajajaan heti, en jaksa uskoa millään että sinulta veloitettaisiin tuota summaa.

Vierailija
55/69 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Provo tai ei niin, taitaa ainut todiste vesivahingosta ylipäätään olla "vanhan rouvan" väite.

Toinen juttu on, että jos välissä 5 vuotta, niin aika fakiiri pitää olla, että rouva saa asinatuntijatodistajan käräjille, joka 100% todennäköisyydellä kertoo, että vesivahinko on tapahtunut ja että se on tapahtunut 5 vuotta sitten ja että vahinko tehty suurin piirtein tahallisesti ja sitten jätetty ilmoittamatta.

Kolmas juttu on, kylppärit ovat kulutustavaraa. Kylppärin tekninen ikä on noin 20v, joten olisikohan jo vanhuuttaan brakannut.

Vierailija
56/69 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen vastuu on jo rauennut vaikka olisikin vahinko tapahtunut

Vierailija
57/69 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesivahinko ei aina tarkoita juoksemaan jätettyä hanaa... wc pöntöstä voi tosta vaan mennä sulut ja vesi valuu rakenteisiin.

vaan joko kiinteistönomistajan tai taloyhtiön...

Vierailija
58/69 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittelleni on käyny ihan samanlailla!! vittu mua alkaa kyrsiinki on joka helvetin keskuteluun PAKKO tulla huuteleen provoo!! ARGHGHGH

Vierailija
59/69 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saitko AP soitettua sinne toimistoon? Mitä sanoivat?

Vierailija
60/69 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kertoisin laskun olevan aiheeton.

T: lakimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi