TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Evis,siksi se gynekin varmaan sitä Lugesteronia ajatteli mahdollisesti jatkoon... Ne ottaa kuitenkin nyt vielä ensin sen mikroskooppikuvan kohdunkaulasta, jotta varmistetaan ettei siellä ole mitään sinne kuulumatonta. Papa on kyllä kunnossa, mutta varmistavat kuitenkin.
Lämpöjen mittailu on kyllä jäänyt. Minäkin jonkin verran sitä harrastin aiemmin.
Elmu: Tuo viiminen piinaviikko on pahin, kun tietää että oireitakin voisi jo ilmaantua. Hyviä hermoja sinne! :)
CatNip, älä vielä ainakaan ala panikoimaan tuota, ettet saisi lasta ollenkaan. 80% raskautuu kuitenkin jo ensimmäisen vuoden aikana. Pahoittelut tädistä... Melkoisen lyhyt tuo kiertosi kyllä on.
Sopaka: Hienoa, että olette saaneet vietettyä mukavan viikonlopun. :)
Tiuhti: Kyllä minä varmasti tulen sitten aikanaan kertomaan tuloksista, mitä niissä tutkimuksissa paljastuu. Enhän minä osaisi ollakaan, jos en teille voisi tulla kertomaan. :D
Uijui, kun sinulla on jännät paikat. Toivottavasti päästään torstaina kuulemaan hyviä uutisia. Maltatko tosiaan olla testaamatta sitä ennen? ;)
Muttis, pahoittelut sinulle tädin saapumisesta. :(
Enisa, voi että. Flunssa on ikävä seuralainen. Pikaista paranemista ja ensi kiertoon kovasti tsemppiä, jos ette tässä kierrossa pääse ajoissa hommiin!
Gabriela, tervetuloa joukkoon!
kaunisikävä: Liittyikö nämä huonot uutiset vauvaprojektiin? Tsemppiä teille ja voimia!
Oma napa: Aloitin lomani kukkapenkkien myllertämisellä. Voi että, nyt on kaunista pihalla. :) Illalla hieman maalaushommia tehnyt sitten sisällä ja nyt päätin nauttia siiderin tai parikin, kun vielä ei olla niin loppukierrossa, että ei uskaltaisi enää.
Hieman valkovuotoa tullut tänään, mutta muuten on oireetonta elämää... Mies ilmeisesti yrittää vielä sen spermanäytteen tämän viikon aikana. Kertookohan ne minulle edes niitä tuloksia sitten vastaanotolla vai onkohan miehen itse soitettava ne...
Marjana kp 21/32-33 Dpo 3 yk 17
Ilmoittautuisin mukaan toukokuumeilijoihin :) Olen 25v. ja mies 23v. Vietettiin häitä 3 vkoa sit, nyt on uus ihana projekti käynnissä ;) Meillä on menossa yk 2, ja kovasti toivotaan ja jännätään...
alyssa kp 9/25-27, yk 2
Itse täytän 23v marraskuussa ja mies on saavuttanut pyöreät 30v... Menimme naimisiin kesäkuussa vajaan viiden vuoden seurustelun jälkeen ja nyt vauvakuume iski ensin mieheen ja tarttuva kun oli niin sain tartunnan;) Ilmoittaudun varovaisesti tänne, lähinnä ollaan kyllä tulee jos tulee meiningillä, sillä e-pillerit jätetty ihan vasta pois.
Nyt kp2/? ja yk1.
Suuret onnittelut myös plussanneille sekä haamuilijoille,itse uskon että haamu on jo se THE raskaus:)
Ja suuren suuret lohtu halit kaikille tädin penteleen kohdanneille!!!
Oma napa on ihan tylsä.Ihan plaah,ei tässä mitään raskaana olla.Toisaalta oireet vois antaa viitettä(tissit kihelmöi välillä,lämmöt korkeella=paleltaa,väsyttää tajuttomasti,valkovuotoa ja menkkanipistyksiä,jouksen vessassa tarkistaa että joko alko....)Mutta joku kumma sanoo että" kyllä nyt turhia haaveilet":/
Ja oikeastaan samalla pelottaa,josko kuitenkin raskaus alkamassa että"miten minä hullu sitten tästä vastuusta selviän..."
Koopeet taitaa olla ne 27(koht 28)/30
mutterimamma, CatNip ja ansku voi ei :/ Halit täältä ja ei muuta, kun tsemppiä uuteen kiertoon!!
kesäkeiju86 tervetuloa taustailemaan!
Gabriela, alyssa ja Bulma tervetuloa!
Enisa84 ja sassu90 pikaista paranemista! Räkätaudit on kamalia!!
kaunisikävä voima halit täältä mitä ikinä sitten onkin mitä murehdit!
Marjana meinasin kyllä, että maltan olla testaamatta, koska ei oo yhtään kuitenkaan raskautunut olo sillee, ku odotan niitä kipeitä tissejä, koska ne muistan esikoisesta olleen eka merkki! Nyt ei varmaan tarvii odottaa ees torstaihin…
ON: No niin tänään oli kauan pelkäämäni hammaslääkäri tarkastus! Siellä jäi asiat vähän auki, koska en nyt tiennyt olenko raskaana vai en. Sanoin hammaslääkärille, et huomenna varmaan selviää, et onko menkat viipynyt (useimmiten ollu kierrot ton 26/27 päivää) vaan ku oon stressannu hammaslääkäriä! No nyt tuntuu menkka kivuilta ja hieman ruskeaa limaista vuotoakin tuli paperiin vessassa käydessä eli eiköhän ensi yönä ala vuotamaan kunnolla.
En ole erityisen suruissani, koska oli vasta yk1 ja ois tuntunut melkeen epäreilulta monia muita kohtaan, jos heti ois tärpänny enkä tätä ois oottanutkaan! Sit jos kirjottelen vielä syyskuu pinossa täällä, ni sit alkaa jo ketuttaa!! Niin ja mikä parasta...saan kuitenkin jatkaa toukokuun pinossa, koska nyt ois ollu laskettuaika 1.5 ja huomisesta menkoista laskettuna la ois 29.5 ja minulle tehdään suunniteltu sektio niin ei mene ylikään, joten toukokuussa olisi edelleen :)
Tulempa taas huomenna informoimaan teitä tilanteesta ja luultavasti ilmoittamaan kp1! Nyt kuitenkin vielä laitan
Tiuhti83 kp28/26-29
No niin elikkä juurikin äsken kurvasi paikalle kauan odotettu täti :)!! Kierrot on aikas pitkiä ollut minun aiemmin kellontarkkoihin 28pvä verrattuna. Ikälisät tainnut tulla ;)!! Nyt siis edellisessä kuussa 30 ja nyt 31pvä. Mutta pääasia että Tulee ;)!! Paitsi nyt kyllä toivoisin, että tämä toukokuu olisi meidän kaikkien plussakuu!!!
Voisin vähän kertoa itsestäni, joku muistikin minut aiemmista pinoista. Olemme mieheni kanssa molemmat 27-vuotiaita kahden lapsen (tyttö 07 ja poika 05) onnellisia (Tiedäppä siitä ;)..) vanhempia. Meidän perheeseen kuuluu lisäksi koira. Kävin kesäkuun puolessa välissä ottamassa kierukan pois ja nyt sitten innolla kolmatta yrittämässä ja kolmas yrityskierto käynnistyköön! Olin jo toisen lapsen syntymän jälkeen melko varma siitä, että lasiluku olisi ollut täynnä.. Mutta niinhän siinä kävi niinkuin moni aina sanoikin, että älä koskaan sano: ei koskaan. Mulla on aiemmin ollut yrittäminen vähän liiankin helppoa... Esikoinen sai alkunsa siitä kun kerran petti kondomi, toinen sai alkunsa toisesta yrityskierrosta. No jospa nyt sitten kolmannesta :), toivossa on hyvä elää!! Ja sillä meiningillä mennään, että nyt onnistutaan ME KAIKKI!!
Täällä oli aikas monen täti yllättänyt. Harmi!! Tiedän kuinka pirun tyhmältä se tuntuu!! Mutta ei voi muuta kuin luottaa siihen että kaikelle on tarkoituksensa.
Gabrielalle onnea oviksen bongailuun!! Minäkin ajattelin tässä kierrossa käyttää jemmaan jääneet tikut :). Jospa me ollaankin turhan aikaisin pidetty taukoa petipuuhissa. Kiitos hyvää alkanutta viikkoa sinulle myös!!!
Muutamalla oli flunssaa, tosi ikävää ja pikaisia paranemisia!!!
Anteeksi oma napaisuuteni, tsemppaan seuraavan kerran!
Martta kp 1/ 28(-32) yk3 ja la näillänäkymin 31.5
Voi onpas täällä nyt alavireistä. Pahoittelut tädin saapumisesta Martta, Muttis, Tiuhti (jospa onkin alkuraskauden pikkuvuotoa?) Ansku, CatNip,
Tervetuloa Alyssa ja Bulma.
Gabriela, terkut sullekin, muistan sut keväältä kun samassa pinossa kuumeiltiin. Tsemppiä.
Voi kaunisikävä, voimahalit sulle vaikeuksien keskelle. Toivottavasti ei mitään peruuttamattoman kamalaa ole sattunut.
Marjana, koska uskalllat testata? Sulla kohta tiukat paikat. Niin uskon että sulla nyt tärppi kävi.
mitenkäs höpöttäjän ja Camin testailut?
Pikaista paranemista Enisa ja Sassu.
Kesäkeiju, koskas sinäkin uskaltaisit testata?
Nyt pitäis alkaa tulla plussia tällekin kuulle jo pikkuhiljaa, Onko meillä vasta yksi onnellinen plussaaja?
Munpikkumonsterit, sullahan hyvät raskausoireet. Mulla ainkakin oli noi lämmöt juuri koholla ja viluinen olo. Eikös olis jo testin paikka? Plussatuulia sinnekin.
Täällä menossa vasta kp 3 ja eka ultra varattu perjantaille. Mua niin jännittää että montako follia siellä näkyy ja onko tasakokoisia. Jännitän vissiin TAAS itseäni jumiin, selkä alkanut oireilemaan vaikka koko kesässä ei ollut mitään ongelmaa. Sama juttu viime IVF:n aikaan. Jännä tuo mieli kun voi vaikuttaa koko kroppaan.
Mutta eikun ulos lenkille haukkaamaan raitista ilmaa koiruleiden kanssa ja sitten piikkiä masukkiin.
Mukavaa päivää!
Jos hiukan kerron itsestäni tähänkin pinoon, tätiä odotellessa. Eli siis minä ja mieheni olemme yrittäneet vauvaa reilun puoli vuotta, ensimmäiset 2 kiertoa oli 30 päivää, sitten ollut 41 ja nyt ei loppua näy, mutta ovulaatio oli kuitenkin Kp16...
Minä 25v ja mies 32v.
Miehenneläni on entisestä suhteesta poika 10v. ja minulla on entisestä suhteesta kohta 6v. tyttö. Mieheni poika on vahinko ja itse tein esikoista puolisen vuotta ja sitten tärppäsi. Toista lastakin yritettiin silloin reilu vuosi, mutta vain 1 keskenmeno tuli silloin. Nyt toivotaan parempaa onnea, kun on oikea mieskin. Siis meillä kummallakin on lapsia, eli lapsia pitäisi pystyä saamaan :).
Gynella on aika 2kuukauden päästä jos saisin apua pitkään kiertoon.
Nyt odottelen vain tätiä ja jos ei vielä perjantainakaan näy, testaan taas. Ensi kiertoon aion varata myös 30ovulaatiotikkua ja testata ovuloinko 2kertaa kierrossa kun edellisessä kierrossa tuntui vähän siltä. (On siinäkin rahareikä)
Enisa: Paljon paranemisia sulle, joskus on hyvä levätäkkin ja aloittaa yritys uudelleen sitten lepäilyn jälkeen, olisin sinulle kovasti toivonut plussaa toukokuuksi ja toivon edelleen. Ja kiitos, ihan inan uskallan toivoa vielä plussaa, mutta aika varma olen, että tädin saa kylään, se huono olokin on jo mennyt ohitse :(.
CatNip: Mä voisin lahjoittaa sulle viikon kierrostani, ovuloitko kuitenkin kun on niin lyhyt kierto? Jos ovuloit niin mahdollisuudet raskautua on useammin kun pitkäkierrossa, sehän on kiva juttu. Tsemppiä uuteen kiertoon.
ansku: Pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon.
Gabriella: Paljon plussaonnea, ja itse kans ostin 30ovistikkua ja nyt tikutetaan.
kaunisikävä: Jaksamista.
Marjana: Jänniä aikoja teillä, toivottavasti kaikki kunnossa lapsentekoa ajatellen. Hauskoja ja stressittömiä lomapäiviä.
alyssa ja Bulma: Plussaonnea!
munpikkumonsterit: Toivotaan raskautumista!
Tiuhti83: Kiitos, hammaslääkärit ovat kyllä kamalia paikkoja. Ja ihanaa, että pääsee jatkamaan samassa pinossa, missä kaikki tutut jo ovat!
martta84: Toi oli hyvin sanottu, että kaikella on tarkoituksensa niin se varmaan on. Tsemppiä ja kolmas kerta toden sanoo.
evelina: Toivottavasti folit ovat tasakokoisia ja otollisia raskautumiseen. Hauskaa lenkkiä. Tuo pistäminen ei kuulosta kivalta, mutta samaa tekisin jos siten olisi mahdollisuus tulla raskaaksi paremmin.
Olen testaillut joka kolmas päivä systeemillä ja seuraavan kerran aion testata perjantai aamuna ja toivon plussaa jos täti ei yllätä ennen sitä.
Plussaonnea kaikille
Kesäkeiju 38/30-55 Yk4
Toista toivoen :).
Pahoitteluja tädin saapumisesta niile joita se ikävä pirulainen on kohdannut:(
Kaunisikvä: Liittyykö murheet vauvaprojektiin? Kovasti paljon jaksamista sinne!
Mitenkäs Camin, Marjanan ja Höpöttäjä: Koska meinaatte testailla?
Paranemisia myös flunssapotilaille!
ON: Mulla ei oo hajuakaan kiertopäivistä. Hyvä niin voi olla pohtimatta koko asiaa. Uskon nimittäin että stressi (josta gynekin sanoi) on se suurin este etten raskaaksi ole tullut (niitä kemiallisia tai varhaisia keskenmenoja lukuunottamatta). Yritän siis pitää ajatukset aivan muualla vaikkei se helppoa olekaan ja joka päivä käyn täälläkin lukemassa:D
Nyt on otettu sinkkiä (tabletteina), vehnänalkioöljyä, greippimehua sekä omenaviinietikkaa. Jos ei muuta niin onpahan ainakin vitamiinit kohdillaan. Millaisia kokemuksia muilla on noista? Onko vaan höpöjuttuja?
Tuli sellainen jännä juttu mieleen et mä en ole nuorempana mitenkään tuntenut ovista tai sitten en ole sitä mitenkään yhdistänyt mut gynellekin sanoin et nykysin tunnen jotain nippailuja vaikken niihinkään kovasti ole huomiota kiinnittänyt mutta taitavat olla oviskipuja kuitenkin sillä vaikken kp:ä pidäkään silmällä niin sen verran tiedän et ovis saattais pian olla käsillä. Ja on sitä hyödynneltykin. Eilen oli nippailuja ja tänään vielä herätessä, nyt ei enää mitään. Eli oisko voinut olla ovis? Toinen juttu mitä ajattelin on se, että kun aiemmin raskaaksi olen tullut ei yritys ollut ollenkaan sellaista kuin nyt vanhempana.Vaikken ikäloppu vielä olekaan. Sitä vaan ajatteli et tulee jos on tullakseen ja helposti silloin tuli...Nyt yritän ottaa tuon saman periaatteen. Huoh, kierukan poistosta tulee lokakuussa jo vuosi:( Tiedän et monilla on kestäny kauemminkin ja mulla muutama plussakin tässä aikana tullut...
Ele ei edelleenkään tiedä kiertopäiviään ja yrittää siirtää stressin sivummalle
Noni, tulihan se sieltä. Tänään kp 2/27-30. Ehdin toiselle kierrokselle toukokuisiin, jos tärppi tulee tästä yk5:sta, la menee loppukuulle.
Ei muuta kun ovista odottelemaan!
Aco
martta84 samaa matkaa mennään seuraava kierto!
).( Sain vieraita, kun täti tuli yöllä...niin kun vähän arvelinkin! Oishan se aika ihme ollut, jos heti ois tärpännyt! Ainoa mikä tässä nyt vähän potuttaa on, että kierto veny tänne mulle pisimpään mitä on ollu, joka tekee sen et seuraava ovis siirtyy varmaan kanssa ja mies ei ole nyt maisemissa juuri sillon...täytyy tehdä talletus sitten paria päivää ennen, joten toivotaan vahvoja simppoja :D
Tiuhti83 kp1/26-29 yk2
Pahoittelut monelle tädin tulosta. Onneksi useammallakin oli kierto sellanen, että saavat jatkaa täällä toukokuumeilijoissa. Musta tuntuu, et tää on meidän kuukausi!
Mites kuumeilijapistan kärkipää, koska meinasitte testailla plussia? :)
Kuulin tänään tuttavani raskaudesta. En oikein tiedä, miten minun pitäisi olla ja suhtautua. Tämä lapsi on totaalivahinko yhden illan suhteesta. Älkää kysykö, miten aikuinen ei ymmärrä ehkäisystä. Noh, hän aikoo abortoida. Nyt olen sitten täällä miettinyt universumin huumorintajua. Miksi ne, ketkä kaipaavat omaa lasta syliinsa ja tarjoaisivat hänelle mahdollisimman rakastavat ja hoivaavat puitteet joutuvat pettymään kerta toisensa jälkeen kun samaan aikaan jotkut raskautuvat noin vain tahtomattaan?! Tunteet myllertää..
Höpöttäjä : Teitkös jo sen testin?!? Siintä kohdun nipukasta. Nyt kun lugeja on laittanut niin on tullut sitä seurattua ja kyl mulla se ainakin on taas alkanut aukeamaan niin eiköhän se täti kohta kurvaa paikalle.
Evelina: Tein sen testin tietenkin jo lauantaina kun aina on pakko hätäillä ja silloinhan se oli nega niin kun voi odottaa kun silloin oli kp23 ja pregnyl laitettin vasta kp 12 niin onko se nyt sitten irrottanut ne kp 13 tai kp 14. Tänään olis saanut testata, mut eipä eilen ollut apteekissa niitä herkkiä testejä ja tänään kun sinne ajelin niin unohdin sitten lompakon kotiin. Huomenna uus yritys. Huomenna se on pakko käydä hakemassa kun sitten tietää lopetanko luget vai en. Katsoin myös netistä niin kyllä aikas monella on ollut tissi kipuja ja niiden valtavaa kasvamista lugejen ajalta. Tylsää. sitä vaan niin toivoo et nyt olis ollut jo meidän vuoro, mut en vaan jaksa uskoa.
Plussa tuulia kaikille
Cami kp 26/30
Olen kanssa miettinyt useaampaankin otteeseen, että miksi sellaiset raskautuu, jotka eivät lasta itselleen tahdo ja sitten lasta tahtovat eivät niin millään, tai monen yrityskerran jälkeen. Tuntuu, että jotkut tulevat raskaaksi pelkästä ajatuksesta. :(
Täälä tuntui olevan moni muukin, joille kuukautiset tulivat kutsumatta. :( Todella typerää.
Kaunisikävä: Alkaako olo helpottamaan?
Monella on jo jännät paikat, missäs kaikki plussat viipyy?!
Mies ilmoitti, että luultavammin joutuu lähtemään reilun viikon päästä Taiwaniin työreissulle n. viikoksi. Eli juuri se viikko, kun täälä olis ovis laskurin ja edellisen kierron mukaan. Voin sanoa, että itku tuli. Kun ei edes pääse yrittämään sillä otollisella hetkellä?! Mieskin kyllä kovasti toivoo lasta. Tosin en mä kyllä yhtään tiedä, että missä vaiheessa kiertoa ovuloin, toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Mä kyllä olen tilannut meille vauvan Toukokuulle. :)
Tulkaa joku kertomaan niitä iloisiakin uutisia!
Alyssa ja Bulma, tervetuloa ja molemmille onnittelut naimisiin menosta. :)
munpikkumonsterit: Oireet ainakin tuntuisivat olevan lupaavia. Milloin testaat? :)
martta: Toivotaan, että teillä kolmaskin tärppäisi yhtä helposti kuin aiemmat.
Eleanora: Minä olen myös juonut greippimehua, punaviiniä, syönyt vehnänalkioöljyä, omenaviinietikkaa ja vaikka mitä. Tuloksetta tässä vaiheessa. Nyt viimeiset 4 kiertoa olen antanut mennä ihan pelkästään monivitamiineja ja omega-3:iä syöden. Gynen mukaan ultrassa kaikki on hyvin, joten tuskin noista poppakonsteista on sinänsä hyötyä. Punaviini olisi ehkä se fiksuin apukonsti, että saisi kaverin tarraamaan kiinni kunnolla, jos on ylipäätään yrittämättä tarrata sinne kohdunseinämään.
Mutta jos on ongelmia limakalvon kanssa ja kiinnittymisessä, niin kyllähän ne kaikki konstit kannattaa ottaa käyttöön. Ei siinä mitään häviäkään. Tsemppiä sinulle ja stressitöntä elämää!
Aco ja Tiuhti, nokka kohti vaan uutta kiertoa!
ansku: Voi itku! Toivotaan, että ovis malttaisi odottaa miehen kotiinpaluuta.
sopaka: Sanoppa muuta! Vihaksi suorastaan pistää nämä, jotka tulevat vahingossa raskaaksi ja sitten vielä tekevät abortin. Ja jos siinä taustalla on vielä holtitonta elämää, huumeiden käyttöä ym, niin kyllä pistää potuttamaan miten sellaisille suodaan lapsi. Työni puolesta näen näitä tapauksia aivan liikaa. Uskon kyllä, että se viha ja kauna katoaa, jos oma raskaus alkaisi, mutta tässä vaiheessa on vaikea käsitellä niitä tuntemuksia.
Cami, marssihan ostamaan se testi, että kuullaan onko tärpännyt. Pidän peukkuja, ettet joutuisi enää kauaa tuota hormonimäärää käyttämään.
Evis ja eleanora kyselikin jo testailuista...Yritän olla testaamatta mahdollisimman kauan. Nyt on dpo 4 ja nyt jo kuumottaisi saada selville olisiko tämä lopultakin meidän kierto. Viikko pitäisi ainakin vielä kyllä odottaa, että olisi toiveita mitään näkyä testissä. Huoh, tässä suhteessa aika kuluu tuskaisen hitaasti, vaikka muuten nämä lomapäivät kyllä saakin kulua hiiiitaaaasti. :)
Tänään on kyllä ollut hieno päivä hevosia liikuttaessa ja ystävän kanssa shoppaillessa. Ostin yhdet tiukat mustat housut, jotka näyttävät pirun hyviltä päälläni. Pakkohan sitä on nopeasti nyt sitten raskautua, että voi harmitella, kun ei enää mahdu niihin ihaniin housuihin. =P
Marjana kp 22/32-33 Dpo 4 yk 17
AARRGH! Kolme päivää sitten tuuletin haamua, mutta oon saanu todeta että saan noihin Davidin herkkiin aina hailun viivan joka häviää kun testiaika mennyt ohi. Olo on niin raskautunu ja lämpökin heittää päivisin töissä 37,4 et on jo vähän turhankin väsynyt olo. Pyh! Tulis nyt vaan viikonloppu ja alkas menkat et tästäkin pääsis. Yksi Clearbluen testi on kaapissa jonka käytän lauantaina jos ei menkkoja kuulu. Heitän noilla Davideilla vesilintua!
Tässä tämä tämän päiväinen haamu, jos joku sitä nyt edes näkee, ei ole todellakaan selkeä, mutta livenä pistää silmään...
Mä lähden töihin murjottamaan =(. Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille, tsemppiä uuteen kiertoon, perässä tullaan!
Ja hermoja piinailijoille!!
Wilhelmiina dpo 11
Nega. Ei kait siinä sitte. Tiesin oottaa tätä nipukan oireista mutta kyllä sitä aina tullaan alas kovaa ja korkealta. Ihme homma kun vikaa ei pitäis olla ja priimaa laitetaan suoraan oikeaan paikkaan ja lääkkeillä tuetaan. Ei taida tulla mitään tästä hommasta.
Höpöttäjä
Olen seuraillut taustalla ja kirjoittelinkin aktiivisesti jonkin aikaa vauvakuumesivuille joitakin kuukausia sitten.. Jatkuvat pettymykset kuitenkin ajoivat minut pois täältä, ja melkein jo luovutin..
Nyt siis menossa yk 10. Kierto ollut nyt 23-28pvää, ja nyt menossa kp 29. Testissä tänä aamuna nega. Mikä ihme tämä juttu oikein on? Olo on aika toivoton, taas kerran. :(
Pahoittelut, nyt tulee pelkkää omaa napaa...
Eli, eilen oli n/p-ultra, viikkoja piti olla 11+4. No, ultrassa löytyi kuollut sikiö. Kuollut ilmeisesti suunnilleen heti varhaisultran jälkeen viikoilla 9+3. Tunnetta ei voi kuvata. Tätä oli odotettu niin kauan ja jo luulin että nyt olen sen saanut. Yhtään pientäkään vuotoa ei ole ollut, joten mitään merkkejä asiasta ei ollut.
No, sain lääkkeet mukaan, joilla on tarkoitus tyhjentää kohtu. Otin lääkkeet eilen heti sairaalasta kotiin päästyäni, mutta kunnon vuoto ei vieläkään ole alkanut. Yleensä pitäisi alkaa 3-4 tunnin sisään, joillain voi kestää päivä. Nyt siis pelkään sitä ettei vuoto alakkaan lääkkeillä, vaan joudun vielä kaavintaankin.
Olo on todella tyhjä. Pahoittelut, tiedän että tälläisten asioiden lukeminen on kaikkea muuta kun mukavaa!
Joten, palailen nyt sitten tänne kuumeilijoiden joukkoon taas. Kuulemma yrittämisen voi aloittaa heti, mutta paras olisi jos jaksaisi odottaa ensimmäiset kuukautiset. En tiedä pystynkö odottamaan siihen asti. Tuntuu että tässä on mennyt aikaa hukkaan jo niin paljon.
Tuntuu että asia olisi ollut helpompi ottaa, jos olisi tullut itsestään ulos. Nyt on henkisesti vielä rankempaa kun joutuu tehdä lääkkeellisen kohduntyhjennyksen (joka toivottavasti toimii!!!). Sain loppuviikon sairaslomaa. Pomolle ilmoitin vain että olen sairaslomalla, kysyi syytä, sanoin etten halua kertoa. Viimeinen asia mitä kaipaan on tämän asian puimista työkavereiden kanssa. Sen lisäksi se tarkoittaisi sitä että pomo sitten tietäisi että meillä yritetään, eikä se tee kenenkään työilmapiirille hyvää...
Miehenikin on nyt kotona tekemässä töitä, Jorvista sanottiin että pitää olla toinen aikuinen paikalla kun vuoto alkaa, jos tarvii lähteä sairaalaan. Hän kertoi pomolleen tilanteen, ei vaikuta kuitenkaan hänen työhönsä lapsen hankinta samalla lailla.
En oikein tiedä miten sitä tästä taas saa itsensä nostettua ylös ja uskomaan että kaikki vielä kääntyy hyväksi... Positiivinen ajattelu on vaikeata. Kaikki ne tyypilliset "miksi juuri minä?"-ajatukset mielessä. Elämä potkii päähän jne.
Mutta, aurinko paistaa ja minulla on ihana mies. Eiköhän se siitä sitten taas. Viikonloppuna meinaan juoda hyvää viiniä. Tällä hetkellä olen kipulääkkeillä, joten lääkitsen itseäni suklaalla :)
Kunhan saan itseäni niskasta kiinni, niin luen läpi palstan, jotta olen paremmin perillä teidän tilanteistanne. Meidän kohdalla luulen että heinäkuu on ensimmäinen realistinen kuukausi, mutta ajattelin hengailla täällä teidän seurananne kuitenkin.
Sydämestäni toivon teille oikein paljon plussaonnea!!!!
Alexandra, ei vielä edes kp1...
Nyt pitäisi olla lista taas ajan tasalla, kertokaahan jos on korjailtavaa. Itsellä nyt aika lamaantunut olo, saatiin vähän huonoja uutisia. Mutta täytyy koittaa olla reipas ja selvitellä miten tästä nyt jatketaan.