TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Hei,
nyt surullisemmissa merkeissä kirjoittelen. Sitten viimeviikon plussien, raskaustestit (Clearblue) ei enää näytä plussaa. Sniif, mitäköhän on tapahtunut? Olen säilyttänyt positiivisen testin ja sitä välillä katsellut. Ihan hyvä plussa siinä on, mutta nyt ei testeissä enää mitään, kun olen tällä viikolla testejä tehnyt. Varasin gynelle ajan ensiviikoksi, tiedän sitten tarkemmin mitä on tapahtunut. Että semmosia surullisia uutisia täältä.
Voimahaleja sulle Johanna todella paljon täältä!! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.
ansku: Onhan se ihanaa kuulla vauvauutisia ja aina
on onnellinen toisen puolesta, varsinkin jos on hyvin läheinen ystävä ja noin.. mulla vaan nykyään tuntuu vähän pahaltakin se kun jollain on vauvauutisia..kun itse niin kaipaisi niitä omalle kohdalleenkin. Ja sitten on huono fiilis siitä että on huono fiilis kun toisella ilouutisia ja itsellä ei. Mjoo. Olipa selkeä selvitys :) Mutta kuitenkin. Onnea sulle ovisbongaukseen!
Marjana: Ajatukset sun luona, toivottavasti meni/menee lääkärireissu hyvin. Toivon mukaan sait untakin viime yönä. Kerrohan sitten mitä sanottiin! Ymmärrän hyvin että jännittää, olen myös kova jännäämään lääkärireissuja..mutta varsinkin näihin asioihin liittyviä. Eikä mulla tosiaan mitään ovistikuttelua vastaan ole mutta ymmärrän sen gynen mielipiteen kyllä ja omalla kohdalla varmaan parempi niin etten tikuttele kun saisin tikutella kuukauden putkeen näillä kierroilla..
sassu90: Tervetuloa toukokuisiin! Nokka kohti uusia plussatuulia.. Pettymys se tietysti on ja kun on yritystä pitkään takana mutta pidän sulle kovasti peukkuja että toukovauva tulee. Haleja, tsemppiä.
Enisa: Hyvä rento asenne :) Kiva että täti läks ja saatte taas yritystä alulle :) Meillä menee suunnilleen joka kolmas päivä pupuiluksi, joskus useamminkin. Koitetaan välttää sitä että hommasta tulisi pakkopullaa, sitten ei ole enää kivaa. Ja seksin pitäisi olla kivaa. Ilman vauvatoiveitakin.
Äiti1983: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon.. plussa on mahdollinen kunnes täti kurvailee paikalle! Kurjaa että olet kipuinen :( Voimia.. Onko isokin operaatio tiedossa?
johanna149: Voi surku :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Jostain olen sellaistakin kuullut että kun hcg alkaa olla reilusti korkeampi se ei enää välttämättä testeissä näy?
Jospa se ois vaan noussut niin rutkasti tms.? Oletko käynyt verikokeessa? Ehkä sun kannattaisi? En tiedä sitten pitääkö tuo paikkansa ja sopisiko tähän sun tilanteeseen mutta toivon että sulla kuitenkin masussa kaikki ok. Paljon halauksia ja
voimia. Kerrohan sitten mitä gyneltä kuuluu.
ON: Alkanut taas olla painontunnetta ja sellaista lievää vihlomista. Ei kuitenkaan ovistyyppistä, joten luulen että se on jo ollut ja mennyt tässä kierrossa. TAI sitten tästä tulee taas piiitkä kierto. Rinnat ei ole myöskään mitenkään
erityisen arat :/ Valkovuotoa on kyllä reilusti.. Raskaustestiä meinaan tehdä viikonlopulla ainakin kunhan mun halpisliuskat ;) tulee :)
Täällä on ollut jonkin verran juttua siitä, miten ovistesteihin pitäisi suhtautua. Huomasin itse sunnuntaina, että toinen viiva oli vaalea vielä puolenpäivän aikaan ja kun tein illalla tarkistustestin, niin viivat olivat samanvahvuiset. Testin tulos voi siis vahvistua päivän aikana, joten se "täyspositiivinen" ovistesti voi helposti jäädä tekemättä/näkemättä. Tuskin meistä kukaan ainakaan normaalisti testailee ovista useampaan otteeseen saman päivän aikana eikö vain? Itse olen vaan niin utelias ja epäileväinen näiden ovistestien suhteen, että teen tällaisia testien testauksia... Taitaa siis osittain olla ihan vain tuurista kiinni, millaisen vastauksen testiin saa.
Laetitia - pahoittelut tädistä. Onneksi on lyhyt kierto, että pääset vielä jännäilemään meidän kanssa!
Munpikkumonsterit- peukut tissikivulle :)
Katman - harmi, että mies on ruvennut muihin mietteisiin. Hyvä, että kuitenkin ässäilitte - ei välttämättä ole myöhäistä. Mulla ovulaatio vasta sinä päivänä, kun ovislimat loppuvat.
Elmu- hyvin olet oviksen hyödyntänyt ja kyllähän se välillä työstä käy :)
Marjana- mitä tänään sanottiin?
Nalle pöh- tsemiä sinullekin kovasti, ei kuulosta helpolta sinunkaan hoidot. huh!
Toukka - tervetuloa!
Mutterimamma- olisin valmis maksamaan, jos joku keksisi testin minkä voisi tehdä heti. Josko tulevaisuudessa sitten....
Kaunisikävä- olen kyl samaa mieltä oviksen tikuttamisesta, et pidemmän päälle sekin alkaa käydä hermoille. Mulla on yksi tikku enää jäljellä, joten saapi nähdä et tilaanko edes niitä lisää. Gyne sanoi mulle, että monilla naisilla ovulaation aiheuttama hormonipiikki menee niin nopeasti ohi, että ei tikkuun kovin herkästi saa plussaa. Pitäisi siis testata parikin
kertaa päivässä. huh!
Sassu- tervetuloa ja tiedän tunteen, kun kierrosta toiseen joutuu pettymään :(
Äiti - olet ihanan positiivinen, toivottavasti myös testi näyttää tältä kierrolta positiivista :)
Johanna - voi, olen pahoillani!
Kiitos kaikille tsemppailusta! Tiuhti -ilmeisesti endometrioosi on siellä lymynnyt jo ennen raskautta, mutta on nyt "villiintynyt" täysin.
Oma napaa: mulla on kierto niiiiin sekaisin. Mulla on ollut kauhea pissankirvely ja pissatus. Kävin jo perjantaina pissanäytteellä, mikä oli puhdas. Lääkäri sanoi, että se on varmaan endometrioosin aiheuttamaa. Nyt olen kitunut tähän päivään asti ja tänään pissakokeessa näkyikin selvä tulehdus. Voi luoja, mikä helpotus! Sain siis antibiootin ja ihankuin olisi vaiva alkanut jo helpottamaan. No anyway, mulla on ollut ovulaatio ihan hukassa. Ilmeisesti elimistö niin stressitilassa. Tänään sain suht tummam viivan, joten toivon koko sydämestäni, että huomenna on tasaviivat kun muru kotiutuu keikkahommista. Toivottavasti ei ole jo huomenna ohi!!!!!! Mikään ei ärsytä enempää kuin se, että kierto jää kokonaan hyödyntämättä.
Kaikille oikein paljon plussatuulia!!! Olkoon tämä meidän kuukausi :)
Catti 15/25-28 yk 8
Voi Johanna...outoa! Tsemppiä sulle!
Kaunisikävä: Kiitos, kaipa tää tästä lähtee etenemään...selkä vaan oli viime raskaudessa niin huonossa kunnossa, että oli saikulla rv 17 eteenpäin...enkä pystynyt tekemään yhtään mitään =( nyt nilkka leikataan ja sitä yritetään korjailla että pysyis kasassa...6 viikkoa kipsissä leikkauksen jälkeen...ja siitä ekat 2-3 viikkoa ei jalan varaan saa astua lainkaan, tulee olemaan tosi helppoa kolmen lapsen kanssa..! Pelkään vaan että jos tulen raskaaksi niin tehdäänkö leikkausta sitten, on meinaan suuri riski, että etunivelside menee poikki ilman korjausleikkausta, mutta en haluaisi vauvahaaveitakaan haudata taas puoleksi vuodeksi, siis mitä tehdä?!?!?
Onko jollain kokemuksia raskausaikana tehtävistä leikkauksista?
Äiti - raskauden aikana ei tehdä kuin välttämättömät leikkaukset komplikaatioiden takia. Varsinkin jalkaleikkaus ja raskaus lisää verisuonitukosten riskiä valtavasti, siihen vielä kipsihoito päälle. En valitettavasti usko, että leikkaustasi tehtäisiin raskauden aikana. Mutta suosittelen ehdottomasti soittamaan lääkärille, joka laittoi sinut leikkausjonoon. Hänelle voi jättää myös soittopyynnön ja kertomaan raskaushaaveistasi, niin saat hänen mielipiteesi.
No niin. Nyt pääsen tarinoimaan teille tämän päiväisestä lääkärireissusta. Lääkäri oli ihastuttava, eikä jäänyt lainkaan vänkäämään sen asian takia, että kyseinen aika oli varattu vain minulle, eikä minulle ja miehelle. Hän teki sisätutkimuksen ja katsoi munasarjoja ultralla. Vasemmalla puolella oli selkeä hyvä follikkeli, joka oli juuri irtoamaisillaan. Lääkärin mukaan ovulaatio on huomisaamuna viimeistään. Tein nyt illalla sitten ovistestin ja se näyttää samaa. Tein ihan pikkulirusta ja viiva on lähes yhtä vahva. Kunnon pissasta voisi olla jopa yhtä vahvakin. Alavatsalla on oireita ja rinnatkin muuttui tänään aroiksi.
Valitettavasti tänään ei ehditä ässäillä lainkaan, mutta yritän saada miehen innostettua aamulla, vaikka hän tuleekin yövuorosta... Toivottavasti sen verran riittää energiaa. Muuten mennään eilisillan ässäilyn toivossa tämä kierto.
Kaikki oli muuten kunnossa, mutta lääkäri havaitsi oikealla puolella lievää monirakkulaisuutta. Sanoi, että pitkähkö kiertoni johtuisi todennäköisesti siitä. Laittoi verikokeisiin jotain siihen liittyviä myös tutkittavaksi varmuuden vuoksi. Samoin laitettiin suoraan lähete ensi kuun alkupuolelle munanjohtimien aukiolotutkimuksiin ja lisäksi otetaan joku mikroskopiatutkimus kohdunkaulalta, että varmistetaan ettei noiden luteaalivaiheen vuotojen syy löydy sieltä. Ja mies käy viemässä spermanäytteen tässä ensi viikon aikana. Näillä mennään ja jatkossa mahdollisesti otetaan jotain tukevaa hormonia käyttöön, jos tarve vaatii. Olen kyllä todella tyytyväinen tähän lääkärissä käyntiin ja että saadaan nuo munanjohtimetkin nyt heti katsottua. :)
Kaunisikävä: Jee, päästään jännäämään testailuja kanssasi! Muistakin etukäteen kertoa minä aamuna meinaat testata. ;)
Eemas: Minä luulen, että noita ovistestejä pitäisi tehdä monessa kierrossa ja seurata miten oma kroppa käyttäytyy juuri oviksen aikoihin ja miten vahvoja ne viivat silloin on. Minä ainakin viime kierrossa sain oviksen bongattua testeilläkin vain "melkein yhtä vahvalla viivalla". Oireet kertoi sitten oviksen ajankohdan paremmin.
Catti: Pidän peukkuja, että ehditte ovista hyödyntämään! :)
Äiti1983: Varmaan kannattaa kysellä lääkäriltä mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä. Kyllähän niille voi tämän vauvahaaveen tunnustaa.
Marjana kp 16/30-35 yk 17
Eemas: Oli kiva lukea kokemuksia ovistesteistä, kävin myös "tuolla toisella puolella" lukemassa ovistesteistä ja sanoivat samaa. Mä nyt salaa (tai en niin kovinkaan salaa. :D) Toivon, että ovuloin silloin kun sain tikkuun ihan selvän, mutta en niin tumman viivan kuin testiviiva. Nyt ei ole tullut aikoihin enää minkäänlaista viivaa. Jos tästä kierrosta ei tärppää, niin jätän kyllä nuo ovistestit tekemättä. Kyllähän ne vähän kuitenkin mietityttää ja en usko, että voisin tehdä asian eteen sen enempää vaikka selvän ovisplussan saisinkin. Peittoja heilutellaan niin paljon kuin vain mahdollista, välillä tietysti hieman hankalaa miehen reissutyön vuoksi.
Marjana: Olipas ihana lääkäri! Tosi kiva kuulla, että heti aletaan tutkia enemmän. Ei tarvitse odotella pitkiä aikoja. :)
Oltiin tänään esikoisen kanssa leikkipuistossa ja tuli kyllä vähän sellanen fiilis, että onko täälä kaikki muut maha pystyssä paitsi mä?! Vai enkö mä osaa enää muihin kiinnittää huomioita. :D
Olis jo hinku tehdä raskaustestikin. :S Mutta taidan malttaa mieleni. "vasta" kp 29. Tosin ei tässä ole mitään oireitakaan. Miten muut pitkän kierron omaavat? Missä vaiheessa aina testailette?
Kp 23/28-30. Ovulaatiotikut tuli postissa niin myöhään että en enää ehtinyt ovista bongaamaan, vaan haalenevia negoja ainoastaan. Viikko sitten totesin oviksen jo menneen. Nyt tänä iltana jostain käsittämättömästä hairahduksesta kaivoin mammaksin raskaustestin kaapista ja lirautin, tuloksena tämä:
http://aijaa.com/v.php?i=002868511193.jpg
Näkeekö kukaan muu siinä mitään?
Miksi ei voi vaan malttaa, ja jättää nämä viivan paikat arvailematta kun kerran kp:tkään ei vielä ole sellaiset että mitään näkemäänsä voisi kuitenkaan uskoa..
Omanapainen Aco
Aconitum: Plussahan tuo on =)! Paljon onnea!!!
Ovistesteihin kommenttia vielä sen verran että itsellä tuli ensin herkkään davivin testiin viivat, seuraavana ja sitä seuraavana päivänä Pegchekiin viivat. Clearbluen digiin en ikuna hymynaamaa saanut joten liian järeä testi minulle.
Johanna: Soitahan tk:een ja pyydä verinäyte, ihan vielä ei kannata kirvestä kaivoon heittää!!
Lisää plussauutisia odotellessa,
Wilhelmiina kp 25/34 DPO 5
Marjana Aattelin ihan vain luovuttaa tämän piinan jälkeen ja alkaa käyttämään jonkinlaista ehkäisyä ihan vain varmuuden vuoksi. Tosin mun tuurilla sitte pamahan paksuksi ehkäisystä huolimatta... x) Mullakun kaikki yleensä menee vaikeimman kautta. Jos jotain hyvää joskus saa, niin siinä ilmenee sitten aina jotain ongelmia. Hyvä esimerkki on arpajaisvoitto jonka sain vuosia sitten. Voitin tosi hienon ison selkärepun täynnä koiran ruokaa... Arvaappa oliko mulla koiraa?! Siinä sitten ihmettelin mitä helv. teen semmosella määrällä koiranruokaa? Oli kapulaa ja purkkia ja herkkupasteijoita ja tikkuja ja nappeja sun muuta. Osan sain myytyä etiäpäin ja osan lahjoitin, tosin siinä meni aika kauan aikaa =D
Lentsu senkun vain pahenee mun kohdalla. Pää on täynnä räkää ja kuumettakin alakaa jo pukkaamaan. Yölläkin yhdessä välissä paleli niin maan perusteellisesti, välillä taas pukkaa hirmusen hien pintaan, ei kiva. Päätäkin meinaa aina välillä juimia ilkeästi. Mustaherukoita oon popsinu ja lentsulääkettä harvakseltaan nauttinu. Onneksi esikoinen näyttää parantuvan suht nopeasti omasta lentsustaan.
Muttis ei nyt muista kiertopäiviä kun bää on ihan pipipöljä =D
Johanna: aika outo juttu, toivon silti vielä että olet raskaana viivoista huolimatta.
Aco: kyllä minä siinä viivaa näen, joten ONNEA!
).(
Tänään mieli onkin jo paljon parempi, kuin eilen :) onneksi. Tänään viimeinen koulupävä tälle viikolle, ihanaa saada pitempi viikonloppu.. Vaikka hyvin olen hommia jo kerennyt vkl kasaamaan (verhojen lyhennystä, siivousta, pensaiden leikkuuta ja yms..) Ainakin aika menee nopeasti kun on jotain tekemistä..
Ajattelin hommata ovis tikkuja tähän kiertoon, muistaisko kukaan paljon apteekeissa maksaavat ja montako kpl paketissa tulee?
Hei kaikki!
Onpas täällä toukokuisissa paljon jo kuumeilijoita. Huhtikuun pino onkin jo tosi hiljaiseksi käynyt, joten siirryn varovaisesti tänne taustailemaan tässä menkkoja odotellessa. Täällähän on jo eka plussakin tullut! Kyllä tästä kuusta tulee varmasti oikein plussa kuu!
ACONITUM: varovaiset onnittelut!
Nyt mie alan lueskella tarkemmin keskusteluja! Mutta täällähän menee jotkut melkein samoilla kp:llä mun kanssa...
T. Pikkukoivu
Pakko oli tulla katselemaan miten lääkärikäyntisi meni. Mukavaa että oli kaiken kaikkian hyvä käynti ja ihanaa että tosiaan pääsette nyt heti tekemään kaikki tutkimukset.
Toivottavasti nyt kuitenkin raskautuisit tästä kierrosta, eikä jatkotutkimuksia tarvittaisiin.
Pidän sormet ja varpaat pystyssä vuoksesi.
Plussaonnea myös kaikille muille!!!
Alexandra 10+5
Ansku: Minulla tuo kierto on melko pitkä (30-37), mutta erotan oviksen niin selvästi, että lasken siitä sitten milloin edes kannattaa ruveta testailemaan. Ja kun en malta, niin testaan sitten kuitenkin liian aikaiseen. :D Kai sitä vaan oikeasti keskittyy itselle tärkeisiin asioihin ja kaupungillakin huomaa vain ne raskaana olevat naiset. Siis kaikki on raskaana! Paitsi minä. Varmaan vähän sama asia kuin jos juuri on eronnut, niin ympärillä näkyy vain onnellisia pariskuntia.
Aco, kyllä tuo plussa on! Varovaiset onnittelut jo täältäkin. Toivottavasti alkaa vahvistumaankin.
Muttis: Toivotaan siis sitä tärppiä nyt tästä kierrosta teillekin. :) Huvittava tuo koiranruokajuttu. :D
Sassu: Mukavaa, että sinulla on fiilis hieman parempi. Meillä apteekissa maksaa ovistikut noin 35 euroa/7kpl... Eli kamalan hintaisia ovat. Netistä saat varmasti halvemmalla.
Pikkukoivu: Tervetuloa joukkoon, mutta toivotaan vielä sitä plussaa sinulle huhtikuisiin.
Alexandra: Ihanaa kun kävit piipahtamassa ja kiitos taas. :) Sinulle hyviä raskausviikkoja!
Oma napa: Sain kuin sainkin miehen innostettua hommiin tänä aamuna, vaikka hän väsyneenä tuli yövuorosta. ;) Ja minun pitäisi kohta liikahtaa työpaikan suuntaan... Eli nyt on siemeniä kylvetty ja voidaan ruveta odottelemaan tuloksia. Ovulaatio oli tässä kierrossa aika vähäoireinen. Eilen illalla ja viime yönä jonkin verran alavatsan jomotusta/kuumotusta, mutta ei kovaa kipua. Lääkäri sanoi, että sekin voi johtua siitä kummalla puolella follikkeli on. Eli toisella puolella saattaa kipuilla enemmän ihan rakenteellisista syistä. Olisikohan siis niin, että vasemmalla puolella oleva follikkeli ei aiheuta minulla niin suuria kipuja, mutta oikealla puolella oleva aiheuttaa. Hauskahan näitä on pohtia, vaikkei niillä suurta merkitystä itse asiaan olekaan. :)
Jos tänään ei tule enää kovempaa kipua, niin sitten ovulaatio tosiaan oli eilisiltana/viime yönä.
Ja mies oli jo ihan itse pohtinut milloin hän antaisi ja veisi tämän spermanäytteen. Tässä ei tunnu olevan nyt mitään ongelmaa, vaikka nämä tutkimukset ei varmasti kummallekaan mitään mieluisuusasteikolla top 5 olekaan. :) Wau, olen niin ylpeä hänestä. :)
Marjana kp 17/30-31 yk 17
Mäkin näen Acon testissä kaksi viivaa, onnea :)
Oudolta kuulostaa Johannan testiasiat, olisko kuitenki ollu viallinen testi, kokeile tehä pari uutta? Virheellisiä negojahan nyt voi tulla kyllä.
Oon myös kuullu että raskauden jossain vaiheessa ei testissä näy positiivista, jospa ootatki kaksosia ja hormooniluvut pilvissä :)
Marjanan uutisia oli myös kiva lukea :)
Täällä on alkanut arki kun eskarilainenkin aloitti oman taipaleensa.
Mulla olis ovis nyt ihan pian, toivottavasti nyt tärppäis
wattu
Voi miten paljon tullut kirjoituksia muutamassa päivässä, meikäläinen on taas ihan pihalla.
Johanna, mikä sulla on nyt tilanne? Oletko testannut uudestaan. Niin toivon, että negatesti oli virheellinen ja olet edelleen tukevasti raskaana.
Aco, kyllä minäkin näen siinä viiva, mahtionnittelut!
Marjana, hyviä uutisia sinulla. Ja saitte pupuiltuakin vielä tänään. tämä on sun kierto, tunnen sen luissa ja ytimissä.
Cami, en ole käynyt missään keskusteluryhmissä. Mietin sitä silloin kun siitä syksyllä oli sun kanssa viimeks puhetta, mutta en sitten saanut aikaiseksi lähteä mihinkään. Jotenkin olen haudannut surun niin syvälle mielen sopukoihin, että jos nyt lähtisin keskustelemaan asiasta niin ne kaikki tunteet tulisi taas voimalla pintaan enkä ole varma kestänkö sitä enää tai taas. Voihan se olla että jos en onnistu raskautumaan ja sitten alkaa olla niin paljon painolastia päällä, että on pakko mennä jonkin sortin terapiaan muutenkin.
Jepsis, kiitos tsempeistä. Sinäkin olet jo yli puolessa välissä, miten tämä aika menee näin nopeasti. Onnea odotukseen.
Eleonora, kiva kun tulit takaisin. Hyvältä kuulostaa sinun limakalvo. Ja hienoa että kaikki on kunnossa.
TErvetuloa kaikille uusille, tehdään tästä paras kuukausi ikinä.
ON: menkkojen pitäisi alkaa huomenna, jolloin alkaa heti hormonien ottaminen/piikittäminen. Saas nähdä venyykö kierto kun olen pienessä henkisessä myllerryksessä. juuri kun luulin, että mun elämässä on tapahtunut jo ihan tarpeeksi, niin kuulin et mulla on 12 vuotta vanhempi isosiskopuoli. Joo-o. tapaan hänet huomenna ja koko hänen perheen. voitte vaan kuvitella kuinka olen vellit pöksyssä;-) Siskon saaminen on toki ihana asia, mutta asiaa on pimitetty multa kaikki nämä 40 vuotta ja se ei ole kovin kiva asia. No parempi myöhään kuin milloinkaan. Sain siis siskon, voisinkohan saada vielä vauvankin?
Aamun uusintatesti toi tyylipuhtaan negan, samanmerkkisellä testillä, eli pitäisi olla vertailukelpoinen... Enpä tiedä mitä pitäisi ajatella...
Aco
JOHANNA: Onnea aivan valtavan paljon!!!
Oon ollu niin työteliäs lomallani, etten ole koneelle juuri ehtinyt...nyt kuopus päikkäreillä ja päätin hetkeksi istahtaa lukemaan kuulumisianne!
Ihanasti alkaa monella olemaan jännät paikat! Ja itsekin kovaa perässä tullaan...
ON: Selkäsärky on yllättänyt erittäin pahasti, ilman erittäin vahvoja särkylääkkeitä ei ole pystynyt olemaan, ja sen vuoksi mietityttää tuo mahdollinen plussailu...sain myös kuulla joutuvani jalkaleikkaukseen noin kolmen kuukauden sisällä...voi kökkö siis...
No katsotaan mitä tää tulevaisuus tuo tullessaan! En jaksa näistä masentua. Ens viikolla pitäs tulla tädin kylään jos on tullakseen...vissiin siis tiistaina, kuinkahan saan näppini pidettyä erossa noista testeistä?! Tosin minkäänlaisia oireita ei ole, joten tuskin tulee plussattuakaan =(
Yritän olla seurassanne taas aktiivisemmin! =) On tää niin mainio mesta!
Aurinkoista päivää kaikille!
Äiti1983 kp 22/28 yk 2