TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Hei,
Kiitos kaikille onnittelijoille. Kunhan ei vain olisi liian aikaista... Jännittää...Taas toistin testin. Nyt näkyi testialueella vaaleanpunainen pilkku, ei koko haamuviivaa, mutta viivan kohdalla oli vaaleanpunainen piste. Voi olla vielä liian aikaista. Onko muilla ollut tällaista? Miten tuo nyt pitäisi tulkita? Jos se on plussaa ryhdyn ilomielin veturinkuljettajaksi. Vai onkohan sittenkin liian aikaista iloita?
Tiuhti: Täällä ihan samoissa tunnelmissa. Ramppaan lukemassa näitä palstoja ja olen suorastaan koukuttunut www.vau.fi -sivuston raskauslaskuriin ja alkion kehittymisestä kertovaan osioon. Kaupassa on pakko kiertää kaikki lastenvaateosastot, etten aivan sekoaisi. Vauva on ollut haaveissa jo niin kauan, että nyt kun ajankohta olisi sopiva ja lupa lapselle on annettu tulla, ei millään jaksaisi odottaa. Mutta toisaalta taas.. Hyvää kannattaa odottaa!
Johanna: Ylipäänsä se, että viivanpaikka on reagoinut värjääntymällä, kertoo siitä, että kehossasi on raskaushormonia. Kuitenkin, jos viiva on muuttunut pisteeksi, voi olla, että olet testaillut todella aikaisessa vaiheessa ja kyseessä onkin ollut kiinnittymisyritys. Toivotaan kuitenkin, että pisteesi muuttuu vahvaksi viivaksi!!! Minkä merkkisellä raskaustestillä olet testaillut? :)
ON: Kuten tuolla Tiuhtille kirjoittelinkin, malttamattomuus on tullut osaksi elämääni. Pitäisi yrittää rauhoittua. Alkaisipa jo työt, niin saisi muuta ajateltavaa! Täällä menossa vasta kiertopäivä 7, joten matkaa ovulaation metsästykseenkin on. Pitämäni kuukautispäiväkirjan mukaan todennäköisin ovulaatiopäiväni olisi 27.8., joten malttia tarvitaan. Onneksi täällä monella on jo jännät paikat tulossa. Malttamattomana odottelen testauksianne plussia toivoen!! :) Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
sopaka 7/30-35, yk 3
Hei,
olen käyttänyt Apteekin raskaustestiä. Meillä maksavat 6,50, elikkä kauheen kalliiks on tullu kun kerran viikossa oon testannu nyt viimeisen vuoden. En tienny (tai tajunnu), että netistä olis saanu tosi halvalla testejä. Tyhmä vaan ostin aina apteekista. No semmosta. Viimeks kun testasin viikko sitten ei ollu vielä mitään. Nyt on ollu näitä punastumisia testissä. Olen varovaisen toiveikas. Minullakin on takana yksi keskenmeno rv. 10+2 oli kuollu, totesivat ultrassa pari viikkoa myöhemmin. Se oli tosi kova paikka, olin ihan rikki kunnes uusi raskaus alkoi noin 8 kuukautta myöhemmin. Sitten sainkin kaksoset. Tuli tosi hyvään paikkaan minulle tuo tuplaonni.
Voi apteekin raskaustesti on satavarma, eli jos siihen jotain olet saanut niin kyllä hyvältä näyttää. Tosin tuo testi ei ole ollenkaan herkkä eli siksi ei varmaan vielä anna vahvaa viivaa. Jos vaan voit niin ostapa joku herkkä testi esim clearblue. On toki kalliimpi, mutta sillä voi jo testata vähän ennen menkkojenkin alkua. Tsemppiä.
Onpas täällä käynyt vilske viime päivinä, uusia viestejä tullut tosi paljon. Täytyy myöntää että olen ihan pihalla vielä että kenelle on mitäkin tapahtunut viime päivinä, mutta tasapuoliset onnenpotkut kaikille tämän kuun plussaryntäykseen. Sehän tästä tulee, eikös? ;)
Johanna aloittikin lupaavasti, tsemppiä, toivottavasti viivat pian alkaa vahvistumaan! Muutamassa päivässä luulisi jo alkavan tilanne selviämään. :) *peukut pystyssä*
Mä tilasin ekaa kertaa ikinä Mammaksin ovis- ja raskaustestejä, mutta heräsin tilaamiseen niin myöhään että on tainnut lh-huippu mennä jo pari päivää sitten, eilen luulen oviksen käyneen.. Testit tuli vasta eilen postissa ja tikuttelin illalla sellasen puolihaalean viivan, eli negan. Samoin tänä aamuna, kun yritin sitten katsoa että mihin suuntaan se on menossa, jos onkin myöhäinen ovulaatio. Tulipahan toissailtana laitettua simpat valmiiksi odottelemaan, jos ovis oli eilen ja viiva sen takia jo haalistunut. Joskushan se itse huippu, eli plussa voi olla tosi lyhuen aikaa. Toisaalta mahdollista sekin ettei koko ovista ole ollutkaan... Tai sitten se on vasta tulossa.. Ei näistä ota tolkkua. :D
Pitääkin ihan laskea että mitä kp:tä mennään, en ole pysynyt laskuissa.
Aconitum kp18/30
ONNEA johanna! Hienoa että plussaaminen täällä jo alkanut. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja viivat vaan vahvistuu :)
Ja evelina! Tervetuloa, ihanaa kun palasit porukkaan. Toivoisin niin sinulle omaa kaivattua lasta. Erityisspessuonnentoiveet sinulle täältä!
Tervetuloa vaan kaikille, porukkaa on ilmaantunut jo aika pitkäksi jonoksi asti :) Toivotaan että nyt tärppää ja toukovauvajunasta tulee piitkä!
ON: Ei mitään ihmeitä. Mietityttää mahtaako ovista tässä kierrossa taas ollakaan. Viime kierrossahan oli kyllä gynen puolestakin todistetusti mutta meni aika pitkälle, olisikohan ollut jotain kp 28 paikkeilla jos oikein muistan. Ei ole kyllä mitään ovistuntemuksiakaan oikeastaan ollut vielä. Kp 11 paikkeilla oli vähän repivää tuntemusta alavatsalla mutta ajattelin ettei voinut kyllä ovista olla, niin aikaisin.. Oikeastaan vähän lamaantunut fiilis omasta raskautumisesta ja ehkä tavallaan parempikin niin? Ei tule niin paljon asiasta stressattua. Elämässä tällä hetkellä kaikenlaista muutosta joten ei tule nyt niin kovasti kuumeilua harrastettua kuin tuossa aiemmin keväällä. Mies kävi testituotoksensa antamassa, siitä kuullaan sitten jossain vaiheessa kun testitulokset tulee. Toivottavasti kaikki on hyvin. Tottahan tahtoisin toukovauvajunaan hypätä, oikeastaan se olisi kuukausi johon kaikista eniten toivoisin plussaavani. Jää nähtäväksi :)
Plussaonnea siskot! :)
Hei,
olin niin onnellinen noista haamuista, että tein tänään vielä 4 tunnin virtsasta äsken Clearbluen testin. Se näyttää myöskin haamua, vaaleaa, mutta näkyvää. Tuntuu, että nyt voi jo uskoa tämän olevan todellista? Yli vuoden yritys ja ehkäpä nyt onnistui. Jippii!!! Kohta taidan tilata yksityiseltä gyneltä ajan ultraa varten. Haluaisin tsekata montako nyt on tulossa, kun olen jo nuo yhdet kaksoset saanut.
Laitan sulle tulemaan kontillisen pikaliimaa ja tarrasukkia että varmasti ottaa kiinni ja pysyy toukokuulle asti. Mahtavaa. nyt meillä on siis virallisestikin veturikuski. Kaikki mukaan vaan kyytiin.
Soitin tänään klinikalle ja juttelin yhden ihanan hoitajan kanssa. Kysyin lähinnä tuosta alkiokuoren avauksesta, että olisiko siitä mun kohdalla mitään hyötyä. Lääkärin kanssa pitää kuulemma vielä puhua asiasta, mutta musta tuntuu että haluan et tekevät sen mun alkiolle kun se saattaa edesauttaa sitä kiinnittymistä. Vaikka mulla aiemmin onkin kiinnittyneet (väärään paikkaan tosin) mutta koska tämä on vika kerta yritystä näillä näkymin niin mielelläni otan kaikki konstit vastaan. Se lisää kustannuksia noin 300 mutta ei onneks enempää. Joten samaan konkurssiin vaan. Hoitaja oli muutenkin aivan ihana kun näiden asioiden jälkeen hän kysyi että miten muuten jaksan. Kuunteli rauhassa pitkään ilman mitään kiirettä ja mulle tuli tosi hyvä olo. Voisin kuulemma mennä hänen vastaanotolleen jos tuntuu siltä että haluan puhua enemmänkin. Mutta se varmaan maksaa luulisin.
Nyt on jotenkin ihana fiilis ja maltan tuskin odottaa menkkojen alkua.
Ihanaa viikonloppua kaikille.
tulin vaan lukaisemaan palstan ja onnittelemaan Johannaa!! Kiinnitetään veturiin oikein monta perävaunua, onhan tässä toukokuulle vielä saumat vaikka kenellä!
Ja samalla kiitos ihanista sanoista, joita niin moni on tällekin höpöttäjälle kohdistanut viime päivien aikana :)
Höpöttäjä75
Pakko tuulettaa niinkin ihmeellistä asiaa kuin ovisplussaa!! Aloin jo luopumaan toivosta kun on tuo PCO. Hormonivalmisteita en enää voi käyttää (terot ja clomit aikoinaan pystyin käyttämään) joten jos ovulaatiota ei olisi tullut ois mun kolmas vauva jäänyt haaveeksi. Jee, mä pääsen taas piinaileen!!!
Wilhelmiina kp 20/34 (nyt voi jo ennustaa kierron pituudenkin.. oi tätä onnea!!)
Ihanaa, että tää nettipaikka on olemassa ja täällä voi käydä lukemassa muiden juttuja ja tuulettaa omia tuntojansa. Ei ihan viitsis työpaikan kahvipöydässä nimittäin alkaa kertoon, että testailen oviksia ja toivon, että just nyt tärppää. Loppuviikosta työkaverit mietti, että onko joku tyyppi ollut äitiyslomalla, kun ei ole näkynyt vähään aikaan. Sit ne tuli siihen tulokseen, ettei ko. hlö ole voinut olla raskaana, kun ikää on jo 40v. Siinä vaiheessa olis tehnyt mieli sanoa, että mä just niin toivon, että saisin 40v. lahjaksi vauvan ja äippäloman :)
Onnea Wilhelmiina sulle ovisplussasta! Itse testailen täällä, mutta toistaiseksi on vain haaleata viiva eli negaa :( näkynyt. Mutta ehkä vielä täälläkin sais edes ovistestissä riittävät tuplaviivat näkymään. Mies tulee huomenna kotiin, joten viivoja ja miestä odotellessa täällä mennään. Niistä Johannan raskausviivoista haaveillessa ovisviivatkin ilahduttaa! Tarrasukkia sun asukille Johanna :)
Ihana aurinkoinen päivä, joten nauttikaa siitä, jotta jaksetaan taas kaikki kärsivällisesti odottaa "junaan" mukaan pääsyä. Sitä, että se intercity jonain päivänä pysähtyis eikä vaan ajais lujaa ohi ja liputkin riittäis koko matkaan...
Tämän raskautumistoiveen kanssa eläminen olis niin paljon helpompaa, kun joku olis keksinyt sen kristallipallon, josta vois katsoa, että vaikka 8kk päästä tärppää. Sit sitä jaksais pakertaa ihan toisella tavalla, kun tietäis, että kaivattu tulos odottaa :)
No, tulipahan taas jaariteltua...pakko vaan vähän "avautua".
ARVATKAA MITÄ!!! MUL ON VAUVA...tosin vaan hoidossa, mut aivan ihana 6vko "vanha" poika tuli kaverilta yllärinä yö kylään!! Joo...tästä NIIN pontta vauva kuumeeseen, vaikka huutais koko yön ei haittaa on se NIIN sulonen...oon ihan myyty!! Ei tässä muuta...
voi ihanaa kun olet saanut pikkuisen hoitoon. Minä jos saisin noin pienen niin en varmaan ikinä palauttaisi äidilleen;-) No ei kai nyt sentään. Kyllä siinä varmaan vauvakuumemittari nousisi kattoon kun tuollaista tuhisevaa nyyttiä hoitaisi.
Voi hitsit jouduin antibioottikuurille kun mulla on kainalossa tulehtunut hikirauhanen. Sanoin kyllä lääkärille et viikon päästä jatkuu hedelmöityshoidot että antaa sellaisen lääkeen joka ei haitta mitenkään. No ei kuulemma haittaa. Mutta jäin silti miettimään että voikohan antibioottikuuri vaikuttaa jotenkin tulevien munasolujen määrään tai vaikka laatuun. Lääke on Kefexin. Toisaalta eipähän sitten ole ainakaan mitään tulehdusta elimistössä. Onko teillä parempaa tietoa asiasta? En millään jaksa/halua siirtää kuukaudella hoitoa, en en en.
Kivaa sunnuntaita kaikille.
oviksesta! Mulla se on vieläkin hukassa kp 26 menossa ja tikutellut olen joka päivä parin viikon ajan. Todella turhauttavaa, mies lähtee huomenna taas työreissulle ja tulee Lauantaiksi kotiin, jolloin meillä vietetään esikoisen synttäreitä. :) Mies lähtee reissuun taas sunnuntaina ja meillä on muutenkin koko viikonlopun yövieraita. Joten toivo alkaa hiipua, että saataisiin toukokuulle pieni käärö.
Näin eilen ystäväni ultrakuvia heidän tulevasta joululahjasta. Sielä se pieni köllötteli. :)
Toivottavasti mekin kaikki päästäisiin pian katselemaan omiea pikkuisten ultrakuvia!
Plussatuulia kaikille!
sopaka: Täällä myös tuntuu, että kaupungilla on vain raskaana olevia naisia. :D Hienoa, että joku osaa arvostaa työtään noin paljon. Henkilökohtaisesti olen jotenkin nyt niin tympäntynyt arkeen, että olisin valmis jäämään äippälomalle milloin vaan. Vaikka ei työssäni sinänsä mitään vikaa olekaan.
Hurjilta kuulostaa nuo Eviksen ja Camin hormonimäärät, mutta kyllähän ne immeiset siellä klinikoilla osaavat asiansa. Minulla menisi varmaan pää ihan sekaisin moisesta määrästä hormonia. Pelkät e-pillerit on yleensä riittäneet siihen. :D
Evis, mukavaa, että sinulle on sattunut ymmärtäväinen hoitaja. Minua suorastaan pelottaa mennä tuonne naistentautien polille, kun en tiedä yhtään millainen vastaanotto siellä on. Terveyskeskuksen toimintaan vaan olen niin pettynyt, mutta ehkä tuolla polilla olisi mukavampia ihmisiä.
Ei tuo Kefexin haittaa raskautumisen suhteen millään tavalla. Joten syö kuuri pois vaan ja mene hoitoihin normaalin suunnitelman mukaan.
Tiuhti: Minäkään en malta pysyä poissa kaikenlaisilta vauvasivuilta ja ovulaatiolaskurisivuilta yms. Ja tämän oman kropan tuntemusten vahtiminen on joskus melkein sairaalloisen tuntuista. :D
Johannalle varovaiset onnittelut! Apteekin testi ei anna mitään viivanpaikkoja, joten kyllä siellä raskaushormonia on pakko olla.
Aco: Minä tikutin viime kierrossa Mammaksin ovistesteillä, enkä ihan yhtä vahvaa viivaa edes saanut, mutta tulkitsin ajankohdan kuitenkin ovulaatioksi. Ja sitä se olikin, koska menkat alkoivat juuri silloin kuin kuuluikin oviksesta laskettuna. En sitten tiedä onko minullakin se LH-huippu niin lyhyen aikaa, etten ehtinyt nähdä sitä yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa, mutta tasaisesti ne tummuivat ovista lähestyessä ja sen jälkeen rupesivat haalenemaan.
WIlhelmiina: Ihania nuo ovisuutisesi! :) Nyt vaan toivotaan tärppiä sitten.
Eemas: Sellainen kristallipallo olisi hieno asia. Olen myös ajatellut, että ei tässä ole mikään kiire, mutta kun stressaa niin pirusti, jos sitä vauvaa ei koskaan kuulukaan.
Rupesin jo panikoimaan lähestyvää ovulaatiota ja sen ajankohtaa. Piti ihan paperille kirjoittaa kiertojen pituudet ja totesin, ettei minulla oli yli vuoteen ollut kertaakaan alle 30 päivän kiertoa, joten tuskin sitä olisi nytkään. Kp 16 olisi siis oikeastaan ensimmäinen mahdollinen ovispäivä ja mahdollisesti se olisi vielä myöhemminkin.
Minulla on jäljellä vain 4 ovistikkua, joten yritän tässä nyt malttaa, että ottaisin ne käyttöön vasta kp 15. Ensi viikko on melko hankala ässäilyjen kannalta, kun ollaan kotona yhtä aikaa melko vähän. Täytyy vaan tikuttaa ja sitten järjestää vaikka väkisin pieni hetki ässäilyllekin.
Tänään pitänee kyllä jo ässäillä varastoon ihan varmuuden vuoksi. ;)
On ollut kaikinpuolin aivan ihana viikonloppu ja on ehtinyt ajatella muutakin kuin tätä vauvaprojektia. Sikäli on kyllä rentoutunut olotila.
Marjana kp 13/30-35 yk 17
Moi kaikki!
Olipa kiva löytää palsta, jossa muilla on sama tilanne kuin itselläni. Eli yritystä on jo takana useita kuukausia, ja katse kääntyy taas seuraavaan mahdolliseen ajankohtaan. Toivotaan, että toukokuu on se meidän Aika!
Olen itse 29 ja mieheni on 31-v., ja olemme nyt toivoneet lasta vuoden alusta (2011) asti. Todellisia yrityskertoja, jolloin olemme pystyneet ajoittamaan yhdyntöjä ovulaation aikoihin, on ollut 6.
Vaikka itselläni ei oikeastaan koskaan ole ollut varsinaista vauvakuumetta, niin nyt toivoisin jo kovasti omaa lasta. Yksikin riittäisi minulle. Mieheni kyllä toivoisi isompaa perhettä, mutta itse ainakin katsoisin ensin miten yhden kanssa sujuu! :)
Kaikille onnea yritykseen!!
t. Milena81, 1/28-32, yk 7
sopaka! Sama juttu vau:n laskuri on tullu tutuksi ja muukin matsku on tullu luettua :D Myös H&M:n vauvan vaate osasto on jo niin rutiinia, et mun 5v. poika sanoo jo ovella, et ”äiti ei TAAS tänne” :D Oli muuten kerran naisilla naurussa pitelemistä, kun poikani laukoi juurikin tällä vauvan vaate osastolla, et ”mun munia (lue siittiöitä) et ainakaan saa, et mee vaan xxx:ltä (mun mies) pyytämään ” :D Olemme puhunut et siellä pippelin alla pussissa on vauvan siemeniä ja naisella on masussa muna(soluja). Mies antaa naiselle sen siemenen niin yhdessä sen muna(solun) kanssa niistä kasvaa naisen masussa vauva. Tämän vauvan vaateosasto keskustelun jälkeen tarkensin sukulaisuus suhteiden esteitä siemenien jaossa :D
Johanna149! Mikäs on tilanne?
evelina! En taustojasi sen paremmin tunne, mutta mitä tästä olen päätellyt, niin rankkaa on ollut! Ihanaa, että olet saanut hyvää palvelua ja ymmärtäväisen hoitajan puhelimeen…niitä hoitajiakin kun on moneen lähtöön! Oikein paljon tsemppiä sinulle!! En tosiaan taustojasi tiedä, mut tsemppauksena voin sanoa, et mun äiti on saanu mun täydellisen ihanan pikkuveljen 47-vuotiaana keinohedelmöityksellä. Ennen tätä tulosta oli monta (muistaakseni viisi) keskenmenoa ja yksi raskauden keskeytys (rv20-25), koska sikiö todettiin hyvin vaikeasti kehitysvammaiseksi ja todennäköisesti ei olisi elänyt pitkään, jos edes synnytykseen :(
Wilhelmiina! Onnea ovis plussasta…toivottavasti on peittoja heiluteltu :D
Marjana! Mukavaa että olet viettänyt rentouttavan viikonlopun ja niinhän se pitäisi mennäkkin ettei tätä vauva asiaa sais miettiä kokoajan, mutta kun se on NIIN vaikeaa olla ajattelematta!!
Milena81! Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
ON! Ai että se vaaveli oli ihana pieni tuhisija! Oli tuossa illan hereillä ja tankkailtiin maitoa yötä varten. Nukkumaan 21.30, eka herätys 04.30, 7-8 syötiin pariin otteeseen ja 9.30 herättiin…sitten äiskä tulikin jo hakemaan nyyttinsä! Voi kyllä hyvät naiset mun vauvakuume pompsahti TAAS ylemmäs, vaikka jo ajattelin ettei se olisi enää madollista!
Mitään erityisiä tuntemuksia omasta olotilasta ei ole ollut…välllä pientä vihlontaa ja olen hyvin tietoinen kohtuni olemassaolosta jatkuvasti, mutta luulen sen johtuvan vaan tästä jatkuvasta kropan tarkkailusta. Mieskin jo kyseli, että onko jotain tuntemuksia jo :)
Tiuhti83 21/26-29
(virallisesti on jo 15pvä, vaikka minä elänkin vielä sunnuntaita, mutta kp:t laskettu virallisen päivän mukaan)
Eli niinhän siinä kävi, että menkat alkoivat pari päivää myöhässä eli lauantaina.
Kyllä vähän nyppäisi vaikka tiesin että raskaana en ole, koska mitään oireita ei ollut!
Rinnoista sen sitten varmaankin tiedän, koska molemmissa raskauksissa kipeytyneet pian kiinnittymisen jälkeen.
Kierto oli vain sekaisin kaikesta tästä jännityksestä ja jatkuvasta yrittämisestä!
ehkä pitäisi unohtaa koko juttu ja olla vaan, mutta helpommin sanottu kun tehty!
Vielä pari kiertoa koitetaan ihan luonnollisesti ja sitten mies hakee tuon clomifenin, jos sillä sitten se tärppi viimeinkin saataisiin!!
t. Enisa kp 3/25 yk 5
Ovulaatiota odotellessa, kolmas haaveissa:
Mä olen viettänyt palstahiljaisuutta, vaikkakin olen edelleen lukenut teidän kirjoituksianne. Aallonpohjalla on käyty ja tuntuu siltä, että tämä ei onnistu, mutta jospa kuitenkin yrittäisin teidän kanssa kuumeilla ja pitää toivoa yllä.
Vähän taustaa minusta elikkä olen 34v ja mies 35v. Meillä on yksi lähes 3v poika, joka sai alkunsa helposti. Pojan syntymän jälkeen olen saanut kiusakseni pahan endometrioosin, mikä ilmeisemmin nyt tekee kiusaa, kun raskaus ei vaan onnistu. Torstaina olin endometrioosipoliklinikalla ja lääkärin kysyi, että hoidetaanko kipuja vai lapsettomuutta. Kipuhoito tarkoittaa isoa leikkausta, jossa poistetaan myös pala suolta sekä lääkäri suositteli myös kohdunpoistoa MUTTA koska vauvahaaveita on niin aloitetaan lapsettomuudenhoidosta eli tehtiin lähete suoraan koeputkihedelmöitystä varten. Iiks! Nyt siis jatketaan yritystä vielä ja odotellaan aikoja sinne, jonot ovat kuulemma pitkät! :( Mutta ainahan kaikki on mahdollista, kunnes toisin todistetaan joten me jatketaan ovulaation kyttäilyä ja pupuilua :)
Ohops, tulipa pitkä sepustus. Joten tervehdys kaikille vanhoille ja uusille, toivotaan kovasti plussatuulia itsekullekin!!!
Catti kp 13/25-28
ps ovulaatio on myöhässä tässä kierrossa, johtunee varmaan stressistä ennen lääkäriä sekä tavallista suuremmista kivuista. Nyt vasta limat alkaneet, joten eiköhän se sieltä tule. Mies kylläkin saapuu vasta torstaina kotiin, joten tiukille menee.
Sori omanapaisuus! yritin seuraavalla viestillä olla sosiaalisempi :)
Piinaviikot edessä, huoks.
Saas nyt nähä onnistuiko. Jotenkin on erilainen kutina nyt kuin aikaisemmin =) Toivotaan parasta ja pelätään pahinta
Ovis ainakin tuli hyödynnettyä kun mieskin oli lomalla ja esikolla oma huone, niin sai rauhassa pupuilla :p
Veturinkuljettajakin on löytynyt, onnea!
Muttis 28/38-43