TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Höpöttäjä75: Kävin hakemassa pari kuukautta sitten sellaisen muovisen putken millä saan avattua ampullit ilman haavoja.. Mulla kun alkoi olla kaikki sormet täynnä lasinsiruja. Miten joku ihan oikeasti saa ne aina auki nätisti?!? Mulla noin joka kolmas räjähtää käsille ka kaikki sormet vuotavat verta. Juu torstaina pitäis illalla aloittaa luget. Viime yönä tissit kasvoivat sen pari kuppikokoa ja heräsin siihen ettei peittoa voi pitää edes päällä. Päätä särkee ja oksettaa koko ajan. Ja alavatsa kivut on jtn aivan kamalia tässä kierrossa olleet. Ja vielä pitäis sitä seksiäkin harrastaa. Nyt tuntuu taas siltä et meillä pupuillaan lääkärin kellon mukaan ja siintä on tullut pakko pullaa, mut ehkä se taas tästä. Juur naapurin rouvan kanssa juttelin niillä on takana hoitoja 11 vuotta ja vielä se jaksaa. Meillä kuitenkin vast vajaa vuos hoidoissa ja sitä ennen meni 6 vuotta odotellessa et kohtu paranee syövästä. Ja mulla on nyt jo hermot aivan loppu tähän pettymyksiin. Kaikista v.mäisintä on kun olet aivan pallon kokoinen täynnä näppyjä ja ihmiset kyselee et milloins se teidän vauva syntyy.. Tekis niiiiin miel huutaa et ei synny ei vaikka kuin sitä toivoo. Meinasin tämän kierron vielä kokeilla loppuu ja sit pitää ainakin kuukauden tauon. Tai niin aina päätän ja sit kuitenkin kipitän hakemaan ne lääkkeet apteekista. Nyt on kuitenkin ensimmäinen kierto tänä vuonna missä on limakalvo elpynyt ja kolmeen kuukauteen ei ole ollut oviksesta mitn tietoa niin sekin saatiin nyt ja siis follikkelit vastasivat lääkkeisiin. Nyt vaan pitäis jaksaa odotella. Enää olis se 15 päivää siihen et tää piina päättyy. Ja toivottavasti se päättyisi tällä kertaa siihen plussaan eikä tätiin. Ei muuta kun tsemppiä sinne ja jaksamisia.
Cami kp 14/30 yk 8 menopur,pregnyl,lugesteron
Kiva oli taas lukea teidän kaikkien kuulumisia! Joku kyseli Davidin testeistä. Tein joku aika sitten samasta näytteestä neljä D:n testiä ja kaikissa oli eri tulos. Toisaalta asialla ei ole niin väliksi, kun mikään ei näyttänyt selvää ovista...sama kai se on, minkälainen nega vastaus on... Taidan kuitenkin tehdä vielä jossain vaiheessa vertailutestauksia, utelias kun olen.
Mulla on nyt kp 10/24-28 meneillään ja aloittelen oviksen tikuttelua. Mies on lähdössä reissuun viikonlopuksi ja nyt toivon, ettei ovis osuisi samaan aikaan, kun mies on reissussa.
Sain muuten tänään ihailla aivan ihanaa vauvaa lähietäisyydeltä. Kuume vain nousi entisestään :)
Tuloksellisia ovishetkiä meille kaikille :)
Nallepöh-cami: ai niihin avaamisiin on olemassa joku apuväline!!! Se on siis maailman idioottimaisin paketti lääkkeille se Pregnyl, vertaa nyt esim se menopur, onko vähän eroa?!
Itseasiassa sen vuoksi rupesin vielä sulle kirjoittamaan (ennenkun muut kyllästyy...) että mulla on ollu kanssa tässä hoitojaksossa aivan infernaalinen turvotus. Siis aivan mieletöntä, kun ei mene housut jalkaan. Jotenkin kuin olus ylämahaankin tullu valtava makkara muutamassa viikossa. Voiskohan johtua siitä menopurista, se oli mulle uus juttu, kun ennen on ollu pistettävänä puregon? Eikä mulle oo kertaakaan aikasemmin tullu sellasta huonoa oloa keräyksestä kun nyt - meinasin jo sohvan pohjalta huikata miehelle, että nyt mä taas muistan, millasta mulla oli esikoisen odotuksen aikaan, että unohdetaanpa tää koko juttu...
Tsemppiä sulle turvotukseen ja lugeihin, testataanpa plussat sitte muutaman viikon päästä peräperää : )
Höpöttäjä
Tervetuloa uusille!
Marjana: Minäkin olen yrittänyt (TAAS) palata terveisiin elämäntapoihin kesän jälkeen ja lisätä liikuntaa. Muutaman kilon painonpudotuksestakaan ei tosiaan olisi haittaa...
ON: Ajattelin kysellä jos täällä joku osaisi auttaa, nyt seuraa kyllä Eritevaroitus! :D elikkäs nyt meneillään kp11 ja tänään huomasin päivällä vessassa käydessä että valkovuoto oli tosi runsasta ja sen seassa oli verta. Sitten tässä illemmalla vuoto oli vähän rusehtavaa.
Mahtaisiko olla kyse jostain tulehduksesta vai mistä? Oon tässä itsekseni pähkäillyt että pitäisikö vaan heti tilata lääkäriaika vai tuumailla&tarkkailla vielä seuraava kierto..
Halu raskautua on vaan nyt NIIN kova että en haluaisi hukata yhtään kiertoa just jonkun tulehduksen takia. Laskin tossa että jos tammikuun piiperomme oisi pysynyt masussa, olisin jo melkein puolivälissä. Huoh...
Anteeksi omanapaisuuteni, just nyt vaan vähän ahdistaa..
terkuin Elmu
soita ihmeessä terveysneuvontaan. Siellä ne ainakin osaavat kertoa mitä tehdä ja kannattaako odotella. Tsemppiä! :)
Same: Onneksi suurimmalla osalla tärppää vuoden sisällä siitä, kun ehkäisy on jätetty pois. Sitä ennen ei kannata panikoida. Niin helppoa kun se on sanoa...
Laetitia: Tervetuloa! Eihän se ovulaatio kaikilla annakaan mitään oireita, joten jännätään kanssasi ensi viikolla. :)
Höpöttäjä: Suurkiitos, että jaoit tarinasi kanssamme! Antaa oikeasti uskoa ja toisaalta myös rohkeutta, kun kuulee muiden tarinoita näistä hoidoista.
Minä menin julkisen puolen kautta ja labrat on otettu jo huhti-toukokuussa. Sen jälkeen kävin yksityisellä ultrassa, että nähtiin onko kaikki siellä ok. Ensi viikolla on sitten tuo julkisen puolen aika, mutta se on tosiaan vain minulle, joten en tiedä miten innolla ne alkaa lapsettomuuskannalta silloin tutkimaan.
Aion joka tapauksessa keskustella miten saadaan yhteinen aika miehen kanssa sinne, kun se jouduttiin aikataulujen takia muuttamaan vain minun ajaksi.
Minulla on ollut noita luteaalivaiheen vuotoja, joten niitä tutkittiin ihan ensisijaisesti, mutta meille laitettiin lähete lapsettomuusasioissa joka tapauksessa.
Jos ne alkavat siitä kiukuttelemaan nyt, niin uskon saavani tämän yksityisen gynen kautta uuden lähetteen sinne vetämään. Toki siinä voi sitten taas pari kuukautta mennä.
jos ei entisen lähetteen voimin saa aikaa varattua. Yksityisen puolesta minäkin liputan, jos vaan on varaa siihen. Minä en raaskinut kaikkia tutkimuksia käydä yksityisen kautta.
Eemas: Toivotaan, että ovis ei satu miehesi reissun aikana. David-testeillä minäkin ovista tikutin ja sain kyllä näkymäänkin sen. Mutta onhan niissä negaviivoissa eroja, mutta
voihan se johtua ihan virtsan vahvuudestakin.
Elmu: MInä käväisin tänä aamuna vaa'alla ja kokonainen kilo oli tippunut painoa reilussa viikossa. :D Siinä taas näkee, että
voisi pysyvästikin saada painonsa alemmas, jos söisi aina vain sen verran mitä tarvitsee ja jättää kahvikeksit yms väliin.
Piristi hieman tätä aamua, vaikka ei minulla ylipainoa tosiaan olekaan. Ihan normaalipainoinen ja kohtuuhyvän lihaskunnon omaava nainen, mutta aina voisi parantaa vielä. :)
Elmu: Jos tuo ei voisi olla ovisvuotoa, niin suosittelen soittamaan lääkärille. Ja varsinkin tietty, jos yhtään on kipua, kirvelyä, kutinaa tms. Silloin on lähes varmasti joko hiiva- tai bakteeritulehdus.
Oma napa: Oli eilen aika inhottava ilta. Eräs tuttavani (ei hyvä ystävä, mutta ihminen jonka kanssa olen kuitenkin tekemissä säännöllisesti) kertoi olevansa raskaana. Onnittelin tottakai heti häntä, mutta meni varmasti tovi ennen kuin oma järkytys katosi pois. En ole vielä koskaan aiemmin kokenut sellaista tunnemyllerrystä, kun joku on kertonut raskaudestaan. Siinä kävi kateuden, katkeruuden, surun ja toivottomuuden tunteet läpi omassa päässä hyvin nopeassa tahdissa. Miksi ei meilläkin olisi tuollaisia uutisia ihmisille?
Missään nimessä en ajatellut pahalla tämän ihmisen raskautta. Se on aivan ihana asia ja siinä jutellessa huomasi, miten innoissaan ja tohkeissaan hän on tästä ensimmäisestä raskaudestaan. Hän oli äärimmäisen suloinen ja mietin mielessäni, että minä olen varmaan ihan samanlainen, jos raskaus saadaan alkuun. Voin vaan kuvitella, että se onni hehkuu suorastaan ympärille sitten. Enemmän se oli juuri sellaista tuntemusta, että "olisipa itsekin tuossa tilanteessa".
Piti illalla oikeasti miettiä sitä, että me ollaan kuitenkin saatu se haamuplussakin raskaustestiin, että täysin mahdotonta se raskaus ei voi olla. Meinasi pää hajota, kun rupesin miettimään, että entäs jos lasta ei tulekaan.
Onneksi näitä tuntemuksia voi jakaa teille täällä foorumilla. En edes miehelle halunnut sanoa, ettei hän ala stressaamaan.
Marjana kp 10/30-35 yk 17
Jes menkat ohi, eikun ovista ootteleen :)
Marjanalle kovasti tsemppejä ja halit, koitahan jaksaa ja toivotaan isosti että nyt toukokuu olis se teidän kuu saada oma vauva!
Mullakin on lähipiirissä pari läheistä ihmistä joilla ei meinaa onnistua, todella kurja ja ikävä tilanne kaikinpuolin :( Ihan on välitkin menny välillä kun mulle raskaaksi tulo on ollut helppoa ja heille ei.
Itse olen koittanut olla hissuksiin raskauksieni kanssa aina jos joku kertonut ettei meinaa onnistua ja siinä joskus tuntee itsensäkin suureksi roistoksi tyyliin kun meni ja raskautu pian ja toinen ei ja samalla toivoo enemmän kuin mitään muuta että myös se kaveri sen vauvansa saisi ja onneksi sitten jossain vaiheessa ovat saaneetkin. Ei tälläinen monen lapsen äiti osaa edes kuvitelle sitä tuskaa mitä voi olla kun kuukaudesta toiseen joutuu pettymään :(
Mutta silti on kurjaa myös se että välit viilenee vaikka sen syyn tietää ja tajuaa niin silti kurjaa.
Että tällänen sepustus... :)
Mulla olis leipomispäivä tänään, mukavaa kun ei ole enää kuuma niin jaksaa taas paremmin touhuta. Mä en yhtää tykkää helteistä, kevät ja syksy on kivointa aikaa ja talvikin, varsinkin sillon kun on joulu!
wattu kp 7/29
Hei kaikki ihanat naiset! Paljon oli tarinoita tullut ja kaikki ahmin.
Höpöttäjälle ja nalle pöhille suuren suuri kiitos tarinoidenne jakamisesta! Olette rohkeita ja voimakkaita naisia! Ihanaa, että sinulle Höpöttäjä on jo yksi rakkauspakkaus suotu. Nyt yhdessä toivomme onnistuneita hoitoja!! :)
Marjana: Suuren suuri tsemppihalaus sinulle! Minäkin olen salaa itkenyt omien ystävieni raskausuutisia, vaikka heidän puolestaan olenkin onnellinen ja toivon heidän raskautensa etenevän parhaalla mahdollisella tavalla. Minulla kuitenkin yrityskierrot vielä alkuvaiheessa, ja siltikin tuntuu pahalta. Joten en voi edes kuvitella millainen olo sinulla on. Mutta uskon, että kyllä se plussa sinulle vielä suodaan, kun olet haamuviivankin jo saanut ja olet kuitenkin nuori!!
ON: Täti pakkasi kimpsunsa ja kampsunsa ja tuntuu, että kierto lähti kunnolla käyntiin. Ensi viikolla paluu arkeen, kun uusi lukukausi alkaa (olen siis opettaja) ja aika meneekin nyt jo syyslukukauden suunnittelussa ja pohtimisessa. Arkeen paluuta odotan innolla. Jumpat alkaa taas pyöriä ja säännöllinen uni- ja ruokailurytmi astuu kehiin. Tuskin tekee pahaa vauvahaaveellekaan :) Mutta lähinnä mukava saada muuta ajateltavaa kuin tämä raskaushaave. Kaupungilla pyöriessä tuntuu, ettei vastaani tule enää kuin raskaana olevia naisia ja äitejä pienten lasten kanssa. Kaipuu on kova! Yritän nyt elää tuon pitkän kierron aikataulun mukaan, jolloin mahdollinen ovis olisi pari viikon päästä. Miehellä on silloin viikonloppuna työkeikka muualla, joten täytyy toivoa, että varastoon saadaan tarpeeksi toimivia siemeniä. Toukovauva olisi ihana ihan näin ammatinkin puolesta!
Tsemppiä kaikille! Muutamalla siellä jo jännät ajat tulossa! Kovasti toivon kaikille plussia ja oviksia!!!
Hei,
voipi olla vaan toiveajattelua ja "vikaa" silmissä, mutta eilisessä raskaustestissä oli tosi vaalea haamuviiva. Voiko olla totta? Toistin testin tänään ja taas maailman vaalein haamu. Voikohan se testi muutenvaan näyttää moista? Pitää varmaan odotella jonkin aikaa josko se viiva voimistuisi. Olen vaan niin innoissani, että heti piti tänne kirjoittaa, vaikka ehkä ei mitään aihetta olisikaan.
..kuinka ihanaa!!!
Haamu on plussa!!! Varsinkin, jos kaksi kertaa tulee peräkkäin. Voi miten ihanaa! Nyt Johanna sinulle vain paljon tarrasukkia matkaan mukaan! :)
Pääset veturinkuljettajaksi ja toivottavasti otat täältä meistä matkaan mahdollisimman monen :)
Hei!
On ollut mukava lukea kaikkien tarinoita!
Johanna149: onnea vaan haamusta! Riippuu toki kiertopäivästä tuo haamun vahvuus,mutta kyllä nuo tuppaa vahvistumaan. Meidän haamujen isoäiti juo trippiä tällä hetkellä sohvannurkassa... Paljonvauvaliimaa matkaan mukaan!!
Täällä on metsästetty ovista tikuilla 10 päivää. Davidin herkät testit menossa, Pregcheckejä kulutin muutaman ja pari digiäkin jo kulutettu, negoja kaikki (vaikka kaikissa 2 viivaa näkyykin). Turhauttavaa! Koska kiertoni pituus on mysteeri ei tässä auta kun testailla. Fertility Friend ehdottaa että mulla olisi ollut ovis jo 8 päivää sitten lämpöjen perusteella, mutta tuskin sentään. On tää aika touhua =).
Näin tänään ystäväni 2 viikkoisen vauvan. Olisin niin mieluusti ottanut sen kotiini mukaan!!! Voi mikä ihanuus se pikkuinen oli! Niin kovasti toivon että jokainen täällä oleva sellaisen itsellensä pian saisi!
Wilhelmiina kp 18/?? yk2
Oli aivan mahtava tunne löytää sinut täältä näinkin pitkän ajan jälkeen, olen sinua etsinyt jo pidemmän aikaa kaikilta mahdollisilta palstoilta. Ja samalla tietysti törmäsin jälkikäteen kaikkiin sinulle tapahtuneisiin asioihin ja olin aivan järkyttynyt, miten ihmeessä yhdelle ihmiselle kasaantuu niin paljon kestettävää? Itkuhan siinä tuli sinua ajatellessa. Itse olin keväällä myös niin masentunut, että en juurikaan jaksanut kirjoitella... enkä palstoja seuraillut, mikä nyt jälkikäteen harmittaa, etten ollut sua vaikeimpina aikoina tukemassa, sinäkin kun aina tuit niin vahvasti minua. Mutta olet ihailtavan vahva ihminen, itse en tiedä miten olisin selviytynyt, mutta sinä onneksi luot vahvasti uskoa muihinkin. Nyt toivonkin sinulle, että seuraavat yrityksesi toisivat vihdoin sen toivotun vauvan syliisi, olet sen ansainnut, aivan varmasti. Paljon voimia ja haleja sinulle jatkoon ja olen täällä taustalla sinua tukemassa ja nyt lupaan seurata tilannettasi. Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekin.
-Lumi ja Onni rv 26+2-
Juu sain yksityiseltä klinikalta niitä avaukseen tarkoitettuja muoviputkia mukaan pussillisen. Kerran vain menin sinne sormet laastareilla niin heti toi shtätsy mulle niitä ja antoi ne ilmaiseksi. Siis jos sieltä klinikalta jtn ilmaiseksi saa niin niitä pitää silloin jakaa jossakin muuallakin. Tissit vaan jatkaa kasvamistaan ja paino on noussut parissa viikossa muutaman kilon. Johtuu varmasan tuosta menopurista. Mulla kans menossa menopurilla ensimmäinen kierto niin ei mitn tietoa mitä tää hormooni tuo tullessaan, mut nyt näyttäis et päänsärkyjä turvotusta ja valtavat rinnat. Oli kans sen pregnylin jälkeen niin kamalat kivut et meinas todellakinusko jo loppua tähän hommaan. Tänään kuitenkin keskeytin kesäloman ja suuntasin aamulla töihin niin kummasti ne huonot fiilarit unohtuu ja jaksaa taas luottaa parempaan päivään. Se on vaan niiin kamala pettymys jos taas tässäkin kuussa se täti kurvaa kylään. Meillä kun tuo mies odottaa vielä innokkaammin sitä pikkuista meille jos se vaan on enää mahdollista odottaa enempää kun minä. Ei muuta kun jaksuja sinne loppu kierron odotteluun. Tänään aloitan sitten ne ärsyttävät luget. Onko enää kamalampaa lääkettä kun se tahna klöntti mitä sisään joutuu työntämään aamuin illoin. yök. Mut kaiken sitä vaan kestää ja jaksaa et sais vaan sen pienen ihanuuden vielä jonakin päivänä syliini.
Cami kp 14/30
Taas tuli tippa silmään kun teidän juttuja, miten olette etsineet minua. Ette voi kuvitellakaan, miten ihanalta teidän tuki ja kannustus tuntuu.
Helene, sinäkin olet raskautunut uudelleen, ihan mahtavaa ja onnea ja pikaliimaa kontillinen. Ja myöhäiset onnittelut synttäreiden johdosta, eikös meillä ollut samana päivänä?
Lumi, olinkin jo kysymässä, että tietääkö kukaan missä olet, mutta en ehtinyt. Miten aika meneekin nopeasti kun olet jo noin pitkällä raskaudessasi. Ihanaa ja onnea loppuodotukselle. Olet niin ihana.
Camikin täällä. Nyt kuulostaa lupaavalta tuo hoitomuoto minkä olet saanut. Mulla on kutina että nyt tärppää.
täällä on paljon ollut puhetta koska mennä tutkimuksiin tai hoitoon. Kannustan minäkin, että menkää mahdollisimman pian.
Minullahan on sama tilanne sikäli kuin höpöttäjälläkin, ettei mitään vikaa löytynyt meistä kummastakaan ja nyt vähän harmittaa et mentiin hoitoon niin myöhään ja sitten mies ehtikin kuolla. Kuka tietää että jos olisimme menneet aiemmin niin kaikki olisi toisin. jos ja jos. Ja jos ajatellaan etten raskautunut edes inssillä vaan vasta IVF:llä niin onhan se merkillistä kun ei kerran mitään vikaa ole.
Hih, Cami minäkin niin sormet verillä availin niitä pregnylejä kunnes tajusin laittaa talouspaperia väliin. Myöhemmin minäkin sain niitä ah niin ihania muovisia avaajia klinikalta.
Marjana, eiköhän nyt olisi sinun vuoro saada se plussa. Niin toivon sitä, ja tietty kaikille muillekin. Minäkin sain kaksi raskausuutista tänään. Olen toki iloinen heidän puolestaan, mutta samalla tuli niin suru silmään, että miksen minäkin...no ehkä se aika koittaa piankin, meille kaikille.
Ai niin oli puhetta noista limakalvoista. Minä olen saanut aina ivf:n yhteydessä luget käyttöön, joiden pitäisi vahvistaa sitä limakalvoa. Te, joilla oli tämä ongelma niin eikö lääkäri ole sellaisesta lääkkeestä puhunut mitään? Sain sitä yhteen inssiinkin ihan varmuuden vuoksi.
Johannalle onnittelut haaleasta plussasta. Testaa parin päivän päästä uudestaan niin saat oikein vahvan plussan. olet sitten meidän veturinkuljettaja, jee.
Höpöttäjälle tsempit piinapäiviin. Koska sulla olikaan virallinen testipäivä? Jaksatko odottaa siihen asti? jännää.
Tänne olikin tullut niin paljon tekstiä eli sorry kun nyt jää jonkun jutut kommentoimatta. Yritän seuraavalla kerralla lukea kaikki tarkkaan.
Tseppiä kaikille ja menispä viikko nopeasti niin pääsen aloittamaan piikitykset. hassua et ihminen voi olla onnessaan itsensä pistämisestä;-) Mulla siis lääkityksenä femar, puregon, pregnyl ja luget. Siinä hormonia kerrakseen. Mua tuo puregon ei ole turvottanut ainakaan ennen juuri ollenkaan. käsittääkseni se on samankaltaista kuin menopur ellen ihan väärässä ole.
no mutta palataan taas ja kivaa loppuviikkoa kaikille toivottelee
evis
Ihanaa, että olet selvinnyt koettelemuksistasi ja palannut taas kuumeilemaan :) Mä pidän sulle kaikki varpaat ja sormet pystyssä, että saat oman pikku palleron kainaloosi! Itse kuumeilin tasan vuosi sitten toukotoiveissa ja nyt poitsu on kohta jo 3 kk:n ikäinen. Alkuvuodesta aloitetaan sitten kakkosen yritys :)
Isot tsemppihalit sulle ja puuhpuuh, paljon vauvabakteereja täältä puhaltelen sulle :)
Satu ja Wili-vauva
Johanna149 varovaiset onnittelut jo täältä
*Ei vaan tuu teksti :( Koitan kerran vielä *
*Mun viestistä jää koko loppuosa pois*
*ei tuu, kun onnittelut, mutta ompahan ainakin Johanna149 nyt onniteltu :D*
Mä oon kyl nyt taas NIIN vauvakuumeen super kourissa, et huh huh!! Oon koittanu ottaa sillee lunkisti, mutta mutta huomaan pyöriväni täällä palstalla kokoajan, katselevani raskaustestejä, laskien päiviä jne! Huomaan tarkkailevani kroppaani kokoajan ja olevinaan on kokoajan jotain kummallista "oiretta" :D Olin jo ihan varma, et ne menkat tulis nyt kun olin niin turvoksissa, mut eipä oo kuulunu...en kyllä usko raskaanakaan olevani tai silleen, et ois testailun aihetta ainakaan vielä ;) Mikäli mitään ei kuulu, ni taidan testailla viikon päästä viikonloppuna, ku 22.8 ois hammaslääkäri!
Olin tainnu laskee aiemmin noi kiertopäivätkin väärin, kun laskin ekaks päiväx menkkojen alusta seuraavan päivän, mut nyt tuli jostain vastaan, et eka päivä on se eka vuotopäivä...*punastuu* tietämättömyyttään tai oikeestaan on vaan unohtunu!
Tiuhti83 kp 18/26-29 (29/26-29)
Marjana ja Ninnimari: ja toki muutkin.. Meillä on sellainen tausta, että näistä kokemuksista jaan mielelläni infoa. Meidän lapsettomuuteen ei ole löytynyt mitään erityistä syytä. Esikoista yritettiin itse melkein pari vuotta ja kun siihen ainaiseen "kaksi viikkoa ovisodottelua-kaksi "raskaana"-nega"-kiertoon meinasi jo pää hajota, päätettiin käydä juttelemassa gynen kanssa. Yksityiselle mentiin, koska julkisella puolella jonot on ihan kamalia.
Aukiolotutkimus ja siemennestetutkimus tehtiin aika alussa kummatkin. Ikäänkuin perusteet kuntoon : ) toi aukiolotutkimus on ihan kivuton, vettä ruiskutetaan ja katotaan tuleeko oikeasta paikasta takasin. Pari buranaa menkkamaisiin kipuihin ja se oli siinä.
Sitten edettiin kevyemmistä hoidoista raskaampiin ja tuloksena saatiin esikoinen 04/10! Kokemuksesta viisaampana olenkin sanonut täälläkin jo aiemmin, että jos itse ei onnistu, aina kannattaa käydä kysymässä apua. Joku normiohje onkin, että jos ei vuodessa onnistu, kannattaa hakea apua. Syyt voi löytyä miehestä, naisesta tai kuten meillä ei kummastakaan. Lääkkeillä voidaan tukea sekä follikkelien kasvua, riittävän pitkää luteaalivaihetta, kiinnittymistä jne. Ja jo pelkästään ultraaminen ja tilanteen tsekkaus tasaisin väliajoin tuo luottamusta tilanteeseen.
Jos joku nyt miettii, varaisko ajan vai ei, kannattaa muistaa, että lähes kaikkiin hoitopaikkoihin on hirmusti jonoa. Vastaanottoaikaa voi joutua odottamaan ja siihen päälle sitte oman kierron odottaminen oikeaan vaiheeseen, se kun Murphyn lain mukaan on sitte ihan eri rytmissä saadun lääkäriajan kanssa...
Kauhean pitkä sepustus, saa riittää tällä erää : ) kysykää ihmeessä, jos joku haluaa tietää enemmän. Kun on itse kertaalleen onnistunut ja sitä on edeltänyt monien nytkin läpikäymä odotuksen ja pettymyksen kierre, haluaa olla avuksi vaikka vaan näin nettitekstillä!
Höpöttäjä75