Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUISET 2012

Kommentit (418)

Vierailija
41/418 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut paljon porukkaa! Toivottavasti saataisiin nyt oikein superiso pino plussia tähän kuuhun!

Tänne ei kuulu oikeestaan mitään uutta. Ovista ei ole vielä ollut ja mies lähti tänään työreissulle. Eli minun puolestani ovis saisikin pysyä poissa viikonlopulle asti. :) Olen nyt tikutelut ovista jokä päivä, kun en tosiaan osaa yhtään sanoa milloin se voisi olla. Näin ainakin luulisin oviksen sitten bongaavani. :)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille. :)

Ansku

Vierailija
42/418 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuisista myös tulossa ja siis nelosta meidän perheeseen yritellään ;D minä 28 mies 33 ja lapset 7, 6 ja 2,5 v...

Nyt täytyy oikein ottaa kalenteri käteen, että missä mennään...tulen ajan kanssa kirjoittelemaan enemmän...

siis Äiti1983 kp 12/28 (viimeksi 24) ja yk 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/418 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita!

Niin vaan meni ensimmäinen viikonloppu loman jälkeen. Huomenna alkaa jo toinen työviikko. Huoh, mihin nämä kaksi päivää katosivat? Tuntuu että oli kauheesti tekemistä ja silti ei saanut mitään aikaseksi...

Evis: Mukava kuulla sinusta ja tervetuloa mukaan! Toivon hurjasti onnea yrityksellesi, sinä jos kuka olet oman nyytin ansainnut!

Alexandra: Onnea vielä ja ihanaa odotusta!

Harmittelut kaikille tänne tippuneille ja rutkasti onnea, tehdään toukokuulle plussaryntäys!

ON: Eipä ihmeempiä, ovista ootellessa, laskeskelin että sattuisi ensi viikon loppuun. Pitää yrittää nyt ässäillä ahkerasti. ;)

Jotenkin hassu-olo tän vauvakuumeen kanssa, kun toisinaan haluan ihan kauheesti tulla raskaaksi ja toisinaan taas en ajattele asiaa paljonkaan.. Kai se mieli myllertää omiaan.

Palaillaan, tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!

terkuin Elmu kp8/28-31 yk4.

44/418 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evis: Voi kun siellä liikkui niin paljon ihmisiä, että en harmikseni kyllä muista sinua nähneeni.

Olisi ollut kyllä melko hassua, jos olisi oikeasti vaikka juttusille asti törmätty. :D

Elmu: Mietin ihan samaa! Minne hävisi tämä vapaa viikonloppu? Miten voi olla taas maanantai.

Vähän sellainen lattea fiilis, mutta kai tämäkin viikko saadaan potkaistua jotenkin käyntiin.

Alexandra: Onnea sinulle ja leppoisaa raskausaikaa! :)

En viikonlopun aikana juuri koneella ehtinyt käymäänkään, kun oli välillä vieraita ja välillä tein kotona remonttia, ja välillä meni eläimiä liikutellessa. Sinne se viikonloppu siis vain hävisi. :(

Menkat on taas ihan yltiöpitkät... Ovat nyt kestäneet 6 päivää siten, että joka päivä on tullut sen verran kuitenkin vuotoa, että joutuu sidettä käyttämään. Ei siis vain pientä tiputtelua. Nyt lähtee 7.päivä, joten toivottavasti tänään alkaisi loppumaan.

En enää muista oliko minulla miten pitkät menkat ennen pillereiden käyttöä, mut nykyisin tuntuu jonkin verran pidentyneen.

Kysyin eilen mieheltä, että jos saan nyt ensi viikolla varattua meille yhteisen ajan sinne naistentautien polille, niin lähteekö hän sinne sitten. Vastaus oli: "pakkohan se on". Olin tyytyväinen vastaukseen. Äänensävy kertoi, että hänkin haluaa tutkia tämän asian, mutta eihän meistä kumpikaan sinne huvikseen ja innoissaan ole lähdössä. Miehelle ehkä vielä vähän hankalampi se reissu, kun pitäisi lekurille sitten esitellä perhekalleuksiaan. =P

Naisille se on ehkä enemmän rutiinia, kun lähes vuosittain kuitenkin gynellä käydään.

Sitähän ei nyt sitten tiedä milloin se yhteinen aika saadaan, mutta ainakin uskallan yrittää varata sen, kun tiedän miehen sitten varmasti lähtevän sinne. :)

Tässä kuussa jonkun on tosiaan ruvettava heti alkuun veturinkuljettajaksi, että saadaan paljon matkustajia!! :)

Marjana kp 7/30-35 yk 17

45/418 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVELINA, vihdoinkin löysin sinut!! Olen usein etsinyt sinua pinoista kun muistin että elokuussa palailet:) Erityispaljon onnensäteitä sinulle tulevaan!!!

Helene 6+6/7+2 oviksesta

Vierailija
46/418 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Toivottavasti saat pian sen ajan teille molemmille. Tsemppiä!

ON: Tänään on nyt käyty varhaisultrassa ja kaikki hyvin, joten on se varmasti uskottava että raskaana ollaan :)

Ajattelin tulla nyt vielä antamaan tiivistelmän siitä miten meillä kävi...

Apukeinoina greippimehu, raskausvitamiinit ja maca-jauhe (maca-jauhe oli käytössä ensimmäistä kertaa).

Eli, kävin ennen ovista gynellä ultrassa, jossa hän näki että follikkeli on, kaikki ok. Gyne neuvoi tikuttamaan ovista, tein työtä käskettyä, mutten ikinä bongannut ovista (käytin Clearbluen hymynaamoja). Periaatteella joka toinen päivä mentiin kuitenkin varmuuden vuoksi. Sitten rv 4+6 päätiin viimein testata varmuuden vuoksi. Sain siinä vaiheessa haalean plussan. Oli siis selkeästi plussa, mutta haalea sellainen (tein 2 testiä). Testailin siitä eteenpäin aina joka toinen päivä mutta plussa vahvistui turhauttavan hitaasti. rv6 testasin viimeisen kerran (lähinnä koska se oli matkallelähtöpäivä) apteekin omalla ja clearbluen digitaalisella. Sain plussan, mutta viiva ei vieläkään ollut yhtä vahva kun kontrolliviiva ja Clearbluen testi näytti raskaana 2-3.

Itse raskauteen uskallaan uskoa vasta nyt. Olin ihan varma että koska plussa vahvistui niin hitaasti ja tuo clearbluen digitaalinenkin näytti vasta 2-3 kun oli jo rv6, että kaikki ei ole kunnossa. Mutta, varhaisultrassa mitattuna koko vastaa rv9 (ja nyt on siis rv9+2).

Halusin lähinnä tulla kertomaan tämän, koska vaikka en ovista bongannut, meillä tärppäsi ja sen lisäksi sain tosiaan plussan aika myöhään. Että ei se plussa aina tosiaankaan tule heti :) Älkää siis naiset antako periksi!

Oikein paljon plussaonnea teille kaikille!!! Ikävä teitä on jo nyt!

Alexandra

Vierailija
47/418 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

juuri löysin tänne. Olen jo 41v. 4:n ihanan lapsen äiti ja kuumeilen viidettä tosi paljon. Lääkityksen takia minulla ei ole ollut kuukatisia sitten vuoden 2009, nyt sain hormoniklinikalta lääkettä, joka kumoaa ensimmäisen lääkkeen vaikutusta. Silti kuukautiset eivät ole alkaneet. Joten kierron pituudesta ei ole nyt tietoa. Teen raskaustestejä joka viikko toivossa että olisin raskaana, mutta aina tulee negatiivinen tulos. Olemme yrittäneet raskautta nyt vuoden.

Johanna149 -/-, yk 12

Vierailija
48/418 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena ilmottautuisin joukkoon.. :)

Meillä elellään onnellisia aikoja; puolen vuoden pohtimisen jälkeen päätimme jättää e-pillerit pois ja antaa esikoiselle luvan tulla. Nyt siis kp 11/? yk1. On tämä ihanaa ja jännittävää

49/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Alexandra, kun kävit kertomassa tarinasi meille. :) Antaa toivoa meille tänne jatkaa yrittämistä.

johanna: Onko lääkärit olleet miten toiveikkaita raskauden suhteen? :) Ajattelin, kun sinulla on kerran lääkitys, joka on estänyt kuukautiset.

Tervetuloa kuumeilemaan kanssamme!

amour: Kohtahan sinä pääset testailemaankin, jos menkkoja ei rupea kuulumaan. :) Älä heitä kirvestä kaivoon. Pakkohan huhtikuisissa jonkun on plussatakin.

oranssi: Tervetuloa!

Lopultakin täti keräsi kimpsunsa ja kampsunsa ja suuntasi jonnekin muualle. Tässä vaiheessa on varmaan taas aika tylsää aikaa ovista odotellessa.

Täytyy vähän oireiden perusteella seurailla milloin alan tikuttaa sitä. Varmaan joskus kp 15 tietämillä, että osaan aloittaa Terolutit taas vasta oviksen jälkeen.

Yleensä kyllä tunnen ovulaation ihan selvästi, mutta haluan varmistaa, ettei nuo hormonit ainakaan estä sitten ovulaatiota.

Hassua miten jostain taas se toivon kipinä tähän raskausasiaan nousi. Työkaverini jäi äitiyslomalle ja huomasin vaan miettiväni, että kyllä minäkin pian saan ilmoittaa jääväni.

Toivon todella niin käyvän ja pääsen leikkimään kotiäitiä hetken aikaa. :)

Marjana kp 8/30-35 yk 17

Vierailija
50/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis kesä sitten melkeinpäs ohi ja sitä ollaan taas palattu kotiin ja netin ihmeelliseen maailmaan. Jos vähän taustatietoja kun täällä on poruka jonkunverran jo vaihtunut. Olen 30 vuotias pienten poikien äiti ja nyt ollaan odotettu yrittämiselle lupaa jo sen 6 vuotta. Tammikuussa se saatiin ja siintä asti ollaan hoidoissa käyty et saataisiin vielä se pieni ihme meillekin. Nyt siis menossa menopur- pregnyl- luget yhdistelmä ja tänään saan pistää irroitus piikin!! Maanantaina kaikki näytti ultrassa hyvältä ja limiskin oli kasvanut tuplaten siihen verrattuna mitä on ollut koko alkuvuodesta. Siis odotukset on korkealla. Jos tämäkään ei onnistu niin sitten siirrytään Helsinkiin hoitoihin ja istutuksiin.

Cami kp 12 ja testin saan tehdä 25.8 jos nega niin luget pois ja odotellaan thjennys vuotoa

51/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne onkin tullut porukkaa paljon mun viime kerran jälkeen! Tervetuloa kaikille ja toivotaan, et tässä kuussa tärppää kaikille, niin Suomen asukasluku kasvaa hurjasti toukokuussa.

Mulle ei ihmeitä.. Taustalla oon ollut ja odotellut ajan kulumista. Nyt menossa kp 9 ja ovista kovin odotellaan.. Pupuilua jo kovin harjoiteltu, kun ei oo varma kuinka kierto menee. Aikaisemmin oviksen tunsin ja oli samoihin aikoihin, kun laskuri sen ajankohdan veikkas. Täytyis vaan olla levollisin mielin ettei stressin takia mee plörinäks. Mut kuume kova eikä osaa olla rauhallisin mielin.. Rauhallisesti oon muuten ottanut, jättänyt raskaat hommat vähemmälle ja miettinyt ruokavaliota. Liikkunut paljon, mut kevyesti ja painokin pudonnut hiukan... Aloitin jopa rautalisää syömään, samalla saan b-vitamiinia.. Omega kolmea pitäis varmaan kans syödä. Kuullaan taas ja pitkiä valoisia öitä meille kaikille toivotaan!

Vierailija
52/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

joo nyt kun pääsin hormoniklinikalle ja sain tätä toista lääkettä on lääkäri sitä mieltä, että kuukautiset alkavat ja voin tulla raskaaksi. Kyllä kesti sinne pääsy. Kävin viime lokakuusta saakka yksityisillä gynegologeilla, kun kuukautisia ei kuulunut. Vasta viime keväänä minut määrättiin verikokeisiin ja todettiin huiman korkea laktaasientsyymin taso. Sitten sain lähetteen hormoniklinikalle ja taas meni aikaa. Sitten piti vielä käydä magneettikuvassa, ettei ole aivolisäkkeessä mitään hämminkiä. Vasta heinäkuun puolessavälissä sain lääkkeitä, joiden pitäisi aloittaa kuukautiset. Ei ole vielä kuulunut. Mutta nyt ollaan toiveikkaita. Uusi lääke on sellainen, että sitä otetaan kerran viikossa ja todella pieni määrä (puolitablettia). Pikkuhiljaa sitä määrää nostetaan, eli tässä voi olla edessä useampi kuukausi, ennenkuin kuukautiset alkavat. Mutta sitten kaiken pitäisi toimia normaalisti ja raskaus on mahdollinen. Alkaa tuota ikää olla jo sen verran, ettei tässä enää kovin kauan yritetä. Ehka maksimissaan kaksi vuotta. Vaikka olisihan se ihan mahtava juttu, jos vaikka 47v:nä vielä saiskin vauvan. Mutta taitaa olla tuo niin poikkeuksellista, etten sen varaan paljon laske.

Vierailija
53/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille vanhoille ja tervetuloa uusille kanssakuumeilijoille!

Alexandra: tuo toivoa, kun kuulee onnistumisista, jotka ei ole ihan selvää pässinlihaa heti kättelyssä! Onnea odotikseen, nauti mahan kasvatuksesta!

Nalle pöh: mehän mennään melkein samoissa ja ihan samoilla lääkkeillä : ) meillä kerättiin eilen ja tänään alko toi mun mielestä ikävin vaihe eli luget ja odotus... Se tässä on hyvänä puolena, että tietää täsmälleen koska testaa : ). Toivottavasti saat Pregnylit auki haavoitta ; )

Johanna: on se kyllä hienoa, kun nykyisin meitä voidaan auttaa vaikka pienen pienilläkin pillereillä. Omasta kokemuksesta sanoisin muillekin kuumeilijoille, että älkää aikailko ottaa yhteyttä gyneen, apukeinoja on olemassa erilaisia ja syyt raskaaksitulon vaikeuksiin voi olla hyvinkin moninaisia.

ON: huomenna alkionsiirtoon, sitten alkaa piinaviikot...

Höpöttäjä75

Vierailija
54/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin pissata tikulle tänään. :( Eli toivottavasti ovis ei ollut tänään, ainakaan ei mitään tuntemuksia ole ollut. Tosin ei sitä ovista olisi edes päästy hyödyntämään miehen työreissun takia, joten eihän tässä suurta vahinkoa ole käynyt!

Kunpa saataisiin mahdollisimman nopeasti ja paljon plussia Toukokuulle!

Vierailija
55/418 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä jännittelen miten kroppa reagoi e-pillereiden lopettamiseen. Ehdin kuitenkin miltei 6 vuotta niitä käyttää.. Kahden vuoden paikkeilla pidin yli puolen vuoden tauon, jonka aikana tuli vaan yhdet ns. luomumenkat eikä sen jälkeen kuulunut ennen pillereiden uudelleen aloittamista. Toivottavasti tällä kerralla kroppa elpyisi nopeammin :/

Toivottelen plussatuulia koko poppoolle!

56/418 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sivuja enää edes käyttää, kun on viime kerrasta niin muuttunut :D En tienny pitääkö painaa viimisen viestin vastaa viestiin vai ensimmäisen viestin...toivottavasti tulee perille!

Vähän taustoja minä ja mies ollaan 27v. Minulla on -06 syntynyt poika ja sillon täällä paljon kirjotellu. Nyt jätin pillerit pois kesken laatan eli söin uuttaa laattaa neljä päivää ja sit lopetin, joka aiheutti sen et viime kuussa oli kahdet menkat, mut pian tuo varmaan selviää kumman mukaan kroppa toimii. Meillä miehen kanssa vauva haaveen kannalta hieman hankala tilanne ja ei aina päästä parhaisiin päiviin yrittämään, mut koitetaan ottaa rennosti ja toivoa parasta :)

Johanna149 mun täydellisen ihana pikkuveli on syntyny, kun äiti oli 47v., mut tarvi kyl tähän ihmeeseen lääkäreiden apua :)

Tiuhti83 kp 26/28 tai 15/28 yk1

57/418 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cami, sinulla on nyt sitten piinaavat pari viikkoa. Hienoa, että limakalvo on paksuuntunut. Pidetään peukkuja.

Kevätneito: Terveelliset elämäntavat kuulostaa hyvältä. :) Minulla myös taas lisäpanostusta terveyteen nyt kesäloman jälkeen.

Samalla katsonut vähän, että hankitut kesäkilot katoaa yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Tuon rautalisän kanssa kannattaa olla sit tarkkana.

Se kun ei ole hyväksi, jos hemoglobiini ei ole liian alhaalla.

Höpöttäjä: En ole varma olenko edes lukenut, mutta onko teillä todettu joku syy lapsettomuuteen?

Voi että minä toivon, ettei meidän kohdalla olisi kyse mistään suuremmasta ongelmasta vaan se raskaus alkaisi ilman mitään hoitoja.

Jotenkin pääkoppa tuntuu muutenkin niin herkältä tähän aiheeseen, että en tiedä miten sitä jaksaa, jos pitää vielä ruveta asiaa ihan oikeasti hoitamaan.

oranssi: Toivotaan, ettei sinulla mene nyt puolta vuotta palautumiseen e-pillereistä. Jännä miten ne toisilla sotkee elimistön pitkäksi aikaakin. :(

Täällä mennään ihan leppoisin mielin. Tuossa Kevätneidolle kirjoittelinkin, että olen taas panostanut terveelliseen elämään. Ei siitä ainakaan haittaa ole tämän vauvahaaveen kannalta.

Vaikka tosin ystäväni syö melko epäterveellisesti ja paljon herkkuja ja tuli raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Että onnea tässä varmasti tarvitaan ihan oikeasti.

Onko kenellekään tehty sitä munasarjojen aukiolotutkimusta? Onko se miten ikävä tutkimus?

Mietin vaan valmiiksi, että tekeekö ne sen miten herkästi tuolla julkisella puolella... Viikon päästä pääsisi/joutuisi tarinoimaan näitä asioita lääkärille sitten.

Onneksi tuolla pinon kärkipäässä jotkut pääsee jo pian testaamaan, niin saa jotain jännättävää. Oma kierto kun on vielä näin alussa...

Marjana kp 9/30-35 yk 17

Vierailija
58/418 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa seuraillut taustalla keskusteluja ja nyt uskaltauduin itsekin mukaan. Olen 26v ja mies 27v ja esikoinen olis toiveissa. Sitä koittaa ajatella realistisesti, että lapsonen tulee, kun on tullakseen, mutta pientä kärsimättömyyttä alkaa olla jo ilmassa vaikka tiedän että ollaan yrityksessä hyvinkin vasta alussa.

kp 1/29 yk 4

Vierailija
59/418 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ajattelin taas kurkata mitä tänne kuuluu.

Eli esikoista yritetään, yk 13(vai 15) eli yli vuosi yritystä kuitenkin. Minä kohta 34, mies 36.

Asustellaan nyt mökillä, että voi olla etten ihan jokapäivä ehdi lueskella... Ja taloakin rakennetaan :-)

Päätettiin tuossa miehen kanssa, että jos ei syksyyn mennessä tuu plussaa niin mennään tutkimuksiin.

Oletteko te ketkä tutkimuksissa olette kunnallisella vai yksityisellä? Ja minkälaisia kokemuksia teillä on?

Nyt en ehdi enempää... aurinkoista päivää kaikille!

(kp 14/24-29)

Vierailija
60/418 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan, uskaltaudun vihdoin tänne aivan täysin rinnoin kuumeilemaan!

Pitkähkön kierron takia varmaankin toukokuun puolelle mennään, jos mennään. Huhtikuun 2010 alussa jätettiin kierukka menneisyyteen ja nyt kovasti yhteistä ensimmäistä toivotaan. Elikkäs meidän pieni perheemme on koottu kasaan palasista ja kotiamme asustaa minä 26v, mieheni 35v ja mieheni poika 6v sekä sekalainen määrä kissoja ja koiria.

Tässä kierrossa ei ole ovulaation merkkejä tuntunut ja muutenkin kierto heittelee kovasti, joten tilasin nyt jo varuiksi ovistikkuja ovulaation bongailua varten. Hieman varakuksella siis toukokuuta uskallan veikata. Ensi viikolla jossain vaiheessa kun tätiä odotellaan...

Plussaonne kaikille toivottaa Laetitia kp 27/32-38, yk 4