TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Mun aina niin säännölliset menkat on pari päivää myöhässä, testi negaa. Ei menkkatuntemuksia, tissit kipeet. En usko et tässä raskaana ollaan mut mistä tämmönen vois johtua?
Eleanora kp30/28
Pakko tulla kertomaan, kun ihan ovistestejä pois tuhlatakseni (en kokenut omakseni niillä oviksen bongaamista ja sen mukaan sänkypuuhien ajoittamista) ja sitten hetken mielijohteesta kastoin samaan pissaan myös mammaksilta tulleen r-testin. Ovistesti näytti ihan kuten ajattelinkin, haaleaa viivaa, eli ei ovista mailla halmeilla. Pidin käsissä samaan aikaan o-testiä ja r-testiä, mallailin niitä rinnakkain, ja kai jotain viivan paikkaa hakeakseni asetin testit ihan liki toisiaan, niin huomasin että r-testiin alkoi piirtyä haalea vaaleanpunainen viiva ihan sille kohdalle johon viiva kuuluukin. Hetken jo säikähdin ja ihmettelin, ettei voi vielä näillä kp:llä näyttää mitään, ja hain toisen testin kaapista jonka kastoin lavuaarin reunalle jääneeseen samaan pissakuppiin jossa edellisetkin tikut kävi. Tähän toiseen tikkuun ei tullut pienintäkään aavistusta viivasta. Laskin päässäni 1+1, ovistestin kontakti raskaustestiin saa aikaan "väärän positiivisen", joka siis oli kyseessä myös edellisen kierron "kemiallisessani". Tänään nimittäin osasin yhdistää muistikuvan siihen, että myös silloin testatessani vertasin viivaa ovistestin viivaa, ja samanlainen kontakti tikuissa oli myös silloin. Haamuviiva piirtyi tämän kontaktin jälkeen.
En ikinä ole vastaavasta ilmiöstä kuullut tai lukenut, mutta harva kai niitä käsissään samaan aikaan pyöritteleekään ja rinnakkain tulkitsee. (Paitsi juuri ne, jotka ovat kuulleet että myös ovistesti voi näyttää raskauden...) ;)
Eli mitä tästä opimme? Pitäkää ne tikut erossa toisistaan, jollette halua turhia sydämentykytyksiä. :D
Aco (ehkä Dpo7?)
sunnuntai taas, tein david:in raskaustestin ja joo sinne ilmesty haaleaviiva, mut siis selvästi näkee,että siellä viivoja on kaksi :D
Olo on sellanen että voisin vain kirkua onnesta, mutta silti vielä pelottaa että se on joku kemiallinen plussa.? :|
Siskot siis, oletteko käyttäneet davidin testejä, ovatko luotettavia. Kun ovistestit ei ainakaan kaikilla ole toimineet..
Onnellinen sassu kp?? en osaa edes ajatella mitkä ne on enää :D Olen täällä teidän kanssa vielä jonkin aikaa, täällä on niin mukava olla, ja seurata ketkä kaikki plussaa :)
Paljon plussatuulia kaikille!
sassu90, onnea! En ole oikein junalla tämän hetkisistä keskusteluista kunnolla joten keskityn itseeni, anteeksi. Tein tänä aamuna r-testin (first sight) ja kyllähän sieltä tuli kuin tulikin kaksi viivaa. nyt siis vasta kp 24/28. Tosin testiviiva erittäin haalea, mutta kyllä se punertavana näkyy. Pakko uusia testi parin päivän päästä ennen kuin voi uskoa. Testisssä sanotaan että voi tehdä 4 päivää ennen oletettujen kk alkua. Tiedän kuitenkin että testi saattaa näyttää positiivista jo pari päivää munasolun kiinnittymisen jälkeen, heti kun istukkahormonia erittyy tarpeeksi. Joissakin r-testeissä lukee, että testin voi suorittaa jopa 6 päivää hedelmöityksestä ("herkkä raskaustestikasetti" by apteekki) Kieltämättä nyt löytyykin niitä raskausoireita, esim. normaalista poikkeavat alavatsakivut. esim. yskäistessä tai aivastaessa kipu alavatsalla. Nännit edelleen hieman arat. Eilen töissä ja töistä päästyä väsytti ihan kamalasti. noh. torstaina ilmeisesti pitäisi kk alkaa joten saas nähdä.
jeps85 kp24/28 yk4
Elmu: Kiitos! Kyllä tässä oikeasti itsensä aika päähänsä potkituksi tuntee…
Tiara: Kiitos! Kyllähän tämän meidän huonon tuurin on jossain vaiheessa loputtava, joten onhan tämän käännyttävä hyväksi vielä :)
Ele: Kiitos! Kyllä tämä tästä vielä. :)
Sassu90: Kiitos! Tämä on kyllä ollut elämäni pahin kokemus niin monella tapaa!
Oikein paljon onnea plussasta!!!! Aivan mahtavaa! Nauti nyt täysin rinnoin!
Sopaka: Kiitos sanoistasi! On ihanaa saada niin paljon tsemppiä täältä!
Tiiuli: Kiitos! Tunne on nimenomaan se että koko ajan tapahtuu se mitä eniten pelkään. :)
Enisa84: Kiitos! Eipä tähän muu auta kun se että pakottaa itsensä vaan siirtämään katseensa tulevaisuuteen. Vielä odottelen että kauanko menee siihen että elämä alkaa hymyilemään, mutta ehkä sekin sieltä vielä :) Hienoja uutisia teille että clomifenillä saatte miehen siittiömäärän yli tuplattua!
Ansku: Kiitos, kyllä tässä vielä voimia tarvitaan.
Pikkukoivu, Bulma: Kiitos myös teille tsempeistä!
CatNip: Yritä ottaa rennosti noiden muiden raskauskyselyiden kanssa. TODELLA tiedän miltä se tuntuu. Varsinkin nyt. Kun olin silloin viikko sitten lauantaina siellä firman juhlissa sain tämän tästä vastailla raskauskyselyihin, koska olin ollut sairaslomalla. Oletuksena oli että olen ollut sairaslomalla nimenomaan raskauden takia, koska en muuten ikinä ole poissa. Kyllähän siinä juuri edellisenä päivänä kaavinnassa olleena oli jonkin verran vaikeata jaksaa kuunnella ja vastailla niihin kyselyihin. Samoin sain samana päivänä tietää että eräs työkaverini on raskaana, se tuntui pahalta. Hirveä tunne että oikeesti tuntuu toisen onni itsestä pahalta. Joten, yritä jaksaa! Ihmiset eivät tarkoita sillä mitään pahaa, mutta eivät myöskään tule ajatelleeksi että heidän puheensa voivat myös olla kuulijalle negatiivisia. Ajattelemattomuutta. Itsekin joskus ajattelen että pitäisikö vain tokaista jollekin sukulaiselle että ei niitä lapsia ihan noin vaan saada. Se varmasti hiljentäisi hetkeksi. :)
ON: Kotiin pääsin vihdoin lauantaina. Tulehdusarvoni olivat pahimmillaan 167, joten tilanne oli kyllä vakava. Toinenkin kaavinta meni hyvin, niin pitkälle kun ultralla asiaa nyt pystyi katsomaan. Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei pelkällä ultralla voi paljoa sanoa. Kaavinnan jälkeen oksensin kaiken mitä suuhuni laitoin, joten olin miltei kaksi vuorokautta täysin ravinnotta ja juomatta. Sitä korvattiin sitten suonensisäisillä nesteillä. Heti kun ruoka pysyi sisällä pakotin itseni syömään. Torstaina minut ultrattiin uudelleen ja silloin kohdussa oli märkää jäljellä 7mm "möhkäle". Lääkärin mukaan se on ihan ok ja tulee itsestään ulos (toivottavasti!!).
Mitään en vielä tiedä jatkosta, jälkitarkastus minulla on viikon päästä tiistaina ja silloin saan toivottavasti tietää vähän lisää. Se mitä lääkäri sanoi nyt jo on että kun tulehdus on näin paha, ei mistään ole varmuutta. Ensin katsotaan että kuukautiskierto lähtee taas käyntiin ja toivottavasti se myös lähtee, mikä on jo hyvä merkki. Tulehduksen takia kohtuun voi myös alkaa muodostua kiinnikkeitä.
Nyt minulla on sairaslomaa vielä tämä viikko ja pelonsekaisin tuntein olen. Pelkään jatkuvasti että joudun takaisin sairaalaan, että suun kautta otettavat lääkkeet eivät riitä, että loppu märkä ei tule ulos jne jne.
Outoa on se että prioriteetit tälläisessä tilanteessa muuttuvat. Lapsen saanti tuntui viikko sitten jopa pieneltä ongelmalta, kun olin itse suunnilleen toinen jalka haudassa. Silloin tuntui siltä että kunhan nyt tästä tervehtyisin. Nyt mitä terveemmäksi sitä tulee, sitä enemmän sitä alkaa taas ajatella sitä lasta, joka jäi saamatta ja sitä koska me taas saisimme yrittää uudelleen.
Pahoittelut todella omanapaisesta kirjoittamisesta!!!
Oikein paljon plussaonnea teille, jotka vielä täällä toukokuisissa olette! Ja KIITOS kaikesta tsempistä! Siirryn itsekkin nyt tuonne kesäkuisiin, vaikka sekään ei mitenkään todennäköinen kuukausi meille ole, mutta hengailen mukana.
Alexandra
Tervetuloa kaikki toukovauvaa 2012 kuumeilevat!
12.9.2011
Kuumeilijat:
tiara kp 54/35-37, yk10
Ninnimari kp 47/24-29, yk13
Kissanminttu77 kp 46?/30?, yk1
oranssi kp 46/?, yk1
Kevätneito kp 43/28, yk1
Toukka kp 40/29-35, yk2
merder kp 39/26, yk2
Tiitunen kp 36/26-28, yk1
same85 kp 34/29, yk4
eleanora kp 32/28, yk11
Milena81 kp 30/28-32, yk7
alyssa kp 30/25-27, yk2
Laetitia kp 30/30-38, yk5
Gabriela kp 27/27-31, yk?
Tiiuli kp 24/29-38, yk8
pikkukoivu kp 24/27-31, yk3
ansku kp 23/32-49, yk3
Bulma kp 23/?, yk1
Aconitum kp 22/27-30, yk5
CatNip kp 21/23, yk3
martta kp 21/28(-32), yk3
Tiuhti83 kp 21/26-29, yk2
Eemas kp 20/24-28, yk4
Cami kp 17/30, yk?
Äiti1983 kp 16/28, yk3
~~~ Plussanneet ~~~ ONNEA!!
Mintzie
munpikkumonsterit la 4.5.2012
Elmu la 6.5.2012
Memma82
sassu90
jeps85
Onnea Sassu ja Jeps!!! Ja paljon tarrasukkia!!
Muille Plussa-tuulia.
Tänne täti löysi vihdoinkin tiensä. Nyt jo kp 5/28, eli mä pomppaan kesäkuisiin.
Tsemppiä toukojunaan, tehkäähän siitä pitkä!!
Tintti-tyy ja yk 14
Alexandra: paljon voimia ja jaksamisia sinne! Ei helppoa ole kun noin hirveästi vastoinkäymisiä:( Mutta sen onnen on käännyttävä, uskotaan näin!
ON: Ei tätiä, ei plussaa. Kesäkuisiin jo siirryin kirjoittelemaan kun tämä mun kierto on nyt niin outo. Lauantaina tein testin ja negaa oli. Mun kellontarkat menkat on nyt 4 päivää myöhässä ja IKINÄ ei tälläistä ole tapahtunut ellen raskaana ole ollut. Testi oli kuitenkin tyylipuhdas nega, ei haamujen haamua joten olen aika ymmälläni. Rinnat on kipeät, menkkatuntemuksia ei ole. Mietin vain että tulis nyt se täti edes sitten jos en raskaana ole! Mielessä pyörii kaikkea mahdollisia "vikoja", Huoh.
Anteeksi omanapaisuus.
Ele kp32/28
Davidin 10-testejä käytin yhdessä kierrossa, enkä saanut niihin kuin jotain viivanpaikantynkää, mutten mitään viivaksi tulkittavaa. Ihanaa kun tulee plussia! :)
Mä tein tänään uuden halpisherkän testin ja siihen tuli vahvempi viivanpaikka kuin viikonloppuna?! Ei noista ota kyllä mitään selvää :/ Odottelen keskiviikolle/torstaille ja sitten uusiks joku toinen testi. En oikein luota tuohon merkkiin tällä hetkellä.
Mikaela kp20/28 (ovis kp6 tai kp13 tai joskus siinä välissä?)
Kiva kuulla välillä positiivisiakin uutisia! :)
Alexandra: Toivottavasti jaksat jo hyvin ja koettelemus on takana päin!
Mä oon jo valmiiksi vähän käyny lukemassa kesäkuun kuulumisia ja vähän myös Toukokuisten tuolta odottajien puolelta. :D
Tätä ei varmaan saisi ääneen sanoa, mutta tänään tuli ekaa kertaa sellainen pieni kateuden pistos, kun leikkupuistossa katselin mammoja vauvamahoineen. Jotenkin tuntuu, että muita sielä ei edes ollut.
Ja odottavan aika on pitkä! Tuntuu, että päivät vaan matelee. Mä melkein jo saan ajatuksen voimalla tissit kipeiksi. :D
Toivottavasti nyt kaikki plussataisiin ja saataisiin paljon vauvoja toukokuussa. :)
Piiiiitkästä aikaa mä tuun kirjoitteleen. Näköjään olin vielä listalla, vaikka en ole kirjoitellut. Olen kyl seurannut kuulumisia taustalla. No mut sais nyt siirtää plussanneiden puolelle kuumeilijoista. KP 30 kun vasta uskalsin tehdä testin, oireita oli sitä ennen mutta varovainen kun olen, niin halusin odottaa. Kuitenkaan ei varmaks ollut vielä kierto palautunut ihan säännölliseks, kun käytin 5 vuotta hormonikierukkaa. Uskoin siis loppuun asti, et vois menkat alkaa.. Samanlailla mahaa nippisteli mutta toisaalta vessassa jouduin alkaa ramppaan ja närästys alkoi.
Nyt siis 6+1 ja laskettu aika 7.5.2012. Eka neuvola ensi ma eli 19.9.. Miehen kans vieläkin yritetään joka päivä tapahtunutta tajuta.. Onneks on paljon tuntemuksia, niin tiedän että joku sisälläni kasvaa. Vielä ei olla kerrottu uutista ja päätettiin odottaa viikolle 12 asti ainakin, kun eka ultra on takana ja näkee et siellä on oikeesti joku. Ekasta kerrasta kun nappas, niin ei meinaa uskoa onneaan. Olin varautunut, et yritykseen menis pidempään..
Mut ei ihmeitä muita.. Tosi paljon syksyisiä plussamyrskytuulia kaikille! Seuraan varman taas jonkun aikaa taustalla, mut tuun taas kertoon kuulumisia.. Töissä aika kiirettä, mikä hyväkin niin aikaa kuluu lähemmäs kevättä huomaamatta. Onnea ja tsemppiä kaikille!
IHANAA paljon tullu plussia!!
Mul on vahvasti sellanen olo etten raskaana ainakaan oo :/ Ei mitään tuntemuksia mistään sellasesta!! Toivoin NIIN kovasti, et oisin miehelleni saanu antaa synttäri lahjaks vauva uutisia!! No onhan tässä toivoa vielä tädin tuloon asti...
Plussa tuulia kaikille!!
Tiuhti83 kp23/26-28 yk2
Ihanaa tännehän on tullut iloisiakin uutisia!
Rantauduttiin miehen kanssa viime yönä Pariisista. Loma tuli tarpeeseen ja oli aivan ihana! Aikaa oli omalle kullalle ja romanttinen kaupunki vei meidät iloisesti mennessään. Hyvä sinänsä, sillä tätiä ei reissussa kuulunut, mutta vihlontaa ja menkkamaista kipua vatsassa sen sijaan päivittäin. Hassua, viime viikon perjantaina menkka jomotus alkoi ja muuttui vähitellen ajoittaiseksi vihlonnaksi. Ja jatkuu edelleen.
Tänään sitten tein Predictorin testin ja siihen sitten ilmeistyi haaleaakin haaleampi viiva. Kiikutin testin mieheni eteen ja kysyin että mitäs tosta ajattelet ja kyllä se siinä vaalea viiva pönötti. Hui, nyt jänskättää. Varmaan täytyy pari päivää jaksaa odottaa ja sitten uutta testiä kehiin jos tädin typerys nyt ymmärtää vain pysyä poissa.
Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt vain ajatukset vähän laukkaavat :)
Laetitia kp 33/30-38, yk 5
eli en mä nyt sitten ihan aamuun jaksanu odottaa vaan tein töissä vielä toisen testin ja tällä kertaa siihen kyllä ilmesty ihan oikea viiva! hui, kai sitä voi vähitellen alkaa uskoa tähän ihmeeseen. ainakin varovaisesti!
niin ja en nyt muista kuka sitä kyseli joskus aikaa aikaa sitten, mutta tosiaan siitä mun akupunktiolääkärin hoidoista + yrttilääkkeistä ei sitten ilmeisesti ainakaan ollut haittaa :)
ainakin se rentouttaa jos ei muuta.
http://www.kiinalainenakupunktio.com/index.php jos jotakuta kiinnostaa
Laetitia
Onnittelut plussanneille! Nauttikaa odotuksesta :)
Nyt pikainen omanapainen päivitys..Kohta töihin ja ei kyllä kiinnosta :(
Minä sain tänään kuulla, että minusta tulee täti ilmeisesti oletettua aiemmin! :) Odotan niin, että näen veljen pikkuisen nyytin!
(.)
Tänne kuuluu kipuilun kipuilua..Mulla on siis koko ajan ihan ihmeellisiä kipuja tuolla alamasussa..Välissä nippaa oikeelta ja välis vasemmalta..Lisäksi sellasta menkkamaista jomotusta kohdun kohilla..Jalatkin ovat koko ajan ihan kipeet. Buranaa otan ja jalat koko ajan lämpöises peiton alla, helpottaa hieman..Rinnatkin on vähän kipeytynyt...
No, mitäs testit..oon piruuttani ovistesteillä testaillut oviksesta asti. Niitä kun on kaappiin kertynyt reilusti :) Oviksen bongasin, jonka jälkeen viivat katosivat lähes olemattomiin, nyt kuitenkin muutaman päivän oon saanut miltei yhtä vahvoja viivoja kuin testiviiva, siis ovistestiin. Katsotaan nyt mitä se siis merkitsee..Tänään illalla taas testaan kun töistä kotiin pääsen..Noh, toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
Muksaa loppuviikkoa kanssasisaret ja plussailkaa reilusti! :)
Tiiuli
Onnea kaikille plussalaisille! :) Alkaa palsta näemmä jo pikku hiljaa hiljenemään ja toivottavasti viimeisetkin plussaa paljon!:)
Itse mietiskelen, että milloin viitsii alkaa testaamaan... Nyt kp 26 eikä tietoakaan milloin pitäisi menkkojen tulla kun eka kierto pillereiden jälkeen. Ei tässä oireitakaan ole kyllä raskaudestakaan, ellei oikein onkimalla ongi..:D Jos oikein kuulostelee niin on hieman paha olo :D mutta kun ottaa järjen taas matkaan huomaakin, että johtuu varmaan siitä, että on nälkä mutta ei närästyksen takia nyt maistu mikään:) Käytän testin kuitenkin tässä kuussa joka tapauksessa, kun päiväys menee umpeen 10/2011. Ei mene hukkaan siten;)
Anteeksi oma purkautuminen..
Oikein mukavaa syksyä kaikille plussaneille vielä kerran ja muille myös!
Bulma kp26/31?? yk1
Heips kaikki, ja parhaat onnittelut teille plussanneille!!
Itse jouduin taas tänään toteamaan, ettei se raskaaksi tuleminen ole yhtään niin helppoa kuin joskus kuvittelin! Menkathan ne sieltä taas tulivat, vaikka niin kovasti pupuilimme juuri oikeina päivinä tässäkin kierrossa. :/
Päätin, etten enää keskity vauva-asiaan ennen kuin se joskus todellakin on totta. Muuten tulen hulluksi tästä ainaisesta toivon elättelystä. Tähän perään täytyy toki myöntää, että eihän tämä minun odotteluni ole vielä mitään siihen nähden, miten täällä jotkut ovat yrittäneet vuosiakin tulla raskaaksi. Uskonkin, että vielä pystyn luomustikin raskautumaan. Ei tässä hätää!
Minut voi joka tapauksessa poistaa nyt toukokuisten listalta.
Onnea teille jokaiselle matkaan - vauvan kanssa tai ilman!
-Milena-
Kuukautiset alkoivat, siirryn kesäkuisiin... :(
kp 1/23 yk 3
hei! Onnea plussanneet!
Mulla on sellainen olo et plussaa ei tuu. Normaali menkkaturvotus ja ruokahimo on jo alkanut eli menkkaoireita jo ilmassa eli odottelen tätiä ens viikolla. No kesäkuu on hyvä kuu...
Mulla on ollut myös elohiiren tuntuista alavatsalla. Samoin sellaista "sisäistä kutitusta" kohdun kohdilla.. Nälkä on myös ollut (mutta olen kyllä tehnyt pitkiä työpäiviä) ja vähän sellasta outoa oloa. Mutta laitoinkin tuonne oman aloituksen että sain ihan selvän viivan testiajan jälkeen herkkään r-testiin KP 16/26 ja 17/26!? Että näin.. :/ Mulla oli kyllä ihan selvät ovisoireet sekä kp6 että kp13 eli en tosiaan tiedä missä mennään.. Su testaan seur. kerran, katsotaans mitä sit näyttää.. Uskon, että se on vain testiviiva, joka jostain syystä jää ihan näkyväksi ja olen vaan ylirasittunut että elohiiretkin pomppii missä sattuu ;) Sulle pitelen kovasti peukkuja, myös teille muille, tottakai! :) ++++++++
Ainiin, myös valkovuotoa on tosi paljon, sellaista juoksevaa ja kirkasta.
Mikaela yk5