TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
Maha alkaa olla jo ihan oikea vauvamaha. Äitiysvaatteita olen nyt käyttänyt jo n. 1 kk:n verran.
Töissäkin jo löysistä työvaatteista huolimatta, ovat työkaverit huomanneet asian.Enää en siis ole saanut mahaani pilloteltua, mutta aika pitkälle pääsin kuitenkin itse salaisuuteni kanssa;) Silti en ole asiaa vielä ihan julkistanutkaan, vaan kertonut totuuden sitä kysyville.
Maha on muutenkin huomattavasti isompi kuin yhdessäkään aiemmassa raskaudessa, toivottavasti en ihan valtavaksi muutu lopussa.
Kovia olet kokenut, en voi kuin hämmästellä voimiasi. Toisaalta ihmisellä on jossain jemmassa aina tarvittava määrä voimia kriisin paikkoihin, vaikkei sitä koskaan etukäteen itse uskoisikaan! Toivottavasti et joudu ihan äkkiä kokemaan mitään vastaavaa!
Tellu
Voi aaargh,
nyt alan jo pikku hiljaa uskomaan että täti on myöhässä, ei pahasti, mutta toiveet alkaa heräämään :) Lupasin itselleni etten testaa ennen tiistaita, ja taistelen tässä itseni kanssa että en kävis lounastunnilla apteekissa :D Kotona odottaa Clearbluen digitaalinen testi. Salaa haluaisin hakea apteekin oman testin josta voisin sitten tulkita haamujen haamuja tms :D Se digitaalinen on niin raivostuttavan mustavalkoinen! Heh!
Vatsaa nippailee, väsyttää ja vatsa on ihan kivikovana. Lisäksi kauheet ilmavaivat...pissalla tietty oon ravannu parin tunnin välein jo pari viikkoa, mutta se lienee melko pysyvä tila :D
En onnistunut tikuttamaan ovista tässä kierrossa ku onnistuin ihan totaalisesti sössimään First Signal-testien kanssa ottamalla näytteet aamuvirtsasta! En tajua mikä tilapäinen mielenhäiriö mulle tuli, koska olen aiemminkin testannut sillä. Aivan uskomaton toope! Ihmettelin sitten viikon jälkeen että eikö tässä näy nyt mitään kunnes tajusin että näyte pitikin ottaa vain parin tunnin pidättelystä. Anyway, luotin lintuitioon ja luonnollisiin merkkeihin ja uskon että hommailu ajoittui melkolailla täydellisesti. Ei ehditty sekstailemaan kuin kerran, mutta ei kai siihen enempää tarvitakaan jos osuu oikeaan.
Tänään vietän piina-maanantaita ja ajatukset pyörii pelkästään vauvajutuissa :o) Näin muuten eilen ystäväperheemme uusimman tulokkaan, 2-viikkoisen pojan! Ja järkytyin ihan kuinka pieni hän olikaan, mahtui nukkumaan pinnasängyssä poikittain ja silti jäi tilaa molempiin päihin :D Aivan uskomatonta kun nyt painin oman 2-vuotiaani kanssa.
Plussatuulia kaikille ja tsemppiä uuteen viikkoon!
et mitä viikko tuo tullessaan. ON heti alkuun, nyt siis kp 28/26-31.. mahikset on vielä olemassa. Oireet on sekalaiset, odottavat :) Peukut siis pystyssä!
munpikkumonsterille plussaonnea!!! Ihana uutinen :)
Alexandralle halaus koettelemuksesta! *halaus*, tosi kurja juttu. Jaksuja!
Ja muillekin tädin yllättämille tsemppiä seuraavaan kiertoon!
Ja peukut pystyssä kaikille jännääjille! Voi kun nyt tulisi roppakaupalla hyviä uutisia!
Itsellä ei vielä menkkoja näy, mutta minun tapauksessani se taitaa tarkoittaa vain pitkää kiertoa :(
Wilhelmiina: Onko tullut tätiä tai plussaa?
Itsellä myös sama tilanne ollut aikasemmissa kierroissa. Toivonkipinä kytenyt kun ei menkkoja näkynyt mutta testit näyttäneet negaa.
Minulla menkat vaan venyneet, toivon että sinulla vaan plussaaminen viivästynyt.
Kesäkeiju: Meillä sama yrityskerta ilmeisesti menossa ja pitkät kierrot.
Oletko testaillut? Tsemppiä!
Sassu: Onnittelut oviksen bongaamisesta! Itse kovasti aina miettinyt testien ostoa mutta vielä en ole niitä hommannut. Itsellä myös pelko etten ovuloi. Jos ensi kierrossa kokeilisin viimein..
Elmu: Meillä myös lähiapteekissa innokkaat tädit myymässä. Vielä yksi puolituttukin, joten testiä en kyllä sieltä halua ostaa. Jospa minäkin tilaisin netistä tai sitten kurvaan syrjäkylille ;)
munpikkumonsterit: Onnea plussasta! Toivotaan että moni toukokuisista seuraa perässä.
Äiti1983: Onnea uuteen kiertoon :)
Marjana: Toivon että saat jatkaa työntekoa hymyssä suin (suurta salaisuutta mukana kantaen)
~~ Plussasäteitä ~~
ON: Kp35. Taas pidetään hullua jännityksessä.
Ramppaan vessassa mutta valkkaria kummempaa ei näy. Välillä oli jo menkkajomotuksia mutta nyt taas ei mitään.
Tänään 14vrk. ensimmäisestä peiton heiluttelusta. Ovista en varmaksi tosin bongannut, ovisliman vaan pupuilua edeltävänä päivänä.
Oireita ja "oireita" on ja ei ole.
Lämmöt ovat olleet koholla, päälle 37.
Nännit ovat hieman kosketusarat.
Mutta niin myös edellisissä kierroissa eikä plussaa ole ruutuun pamahtanut.
Ajattelin nyt vielä lykätä mahdollista testin tekoa koska nega on paljon masentavampi kuin alkaneet menkat.
Tsemppiä piinailijoille! Jos yhdessä kovasti toivotaan plussia, auttaiskohan se?
Katmam kp 35/29-46, yk4
Voi Alexandra! Olen niin pahoillani siitä, mitä olet joutunut nyt kärsimään. :( Nyt pitää sitten vaan oikeasti suunnata katse eteenpäin. Pahin on varmasti takanapäin, vaikka mieliala varmasti vielä heitteleekin. Kovasti tsemppiä teille molemmille!
Memma, olen niin samaa mieltä siitä, että niitä haamujen haamuja on toisaalta hauskaa etsiä. Varmasti kertaässäilykin riittää, mutta miehen kannattaa kyllä sitten purkaa paineita jossain vaiheessa. 7 vuorokauden pidättäytymisessäkin on jo melkoisen paljon kuolleita siittiöitä, jolloin hedelmöittämiskyky on heikentynyt.
Katmam, no on sinullakin jännät paikat! Ja kyllä, toivotaan yhdessä kaikki plussia, niin pakkohan niitä on alkaa sadella!
Oma napa, kyllä tuo testin tekeminen vaan taas vähän laski fiilistä... Oikeastaan mietin taas sitä, että kun ässäilyt osuu lähes joka kertaa nappiin ajoituksen suhteen, niin mikä prkl tässä mättää. Sitä toki päästään selvittämään heti ensi kierrossa, jos tästä nyt ei tärppiä tule. Usko on aika nollassa tässä vaiheessa.
Marjana kp 28/32-33 Dpo 10 yk 17
Tellu: Kiva kuulla sinusta. Jos en ihan väärin muista niin taisit plussata mun kanssa samaan aikaan? Mulla alkoi silloin vuoto parin päivän jälkeen plussasta. Paljon onnea loppuraskauteen:)
Alexadra: Ihan liikaa olet joutunut kokemaan kamalia:( Mutta vaikutat kuitenkin vahvalta ihmiseltä kokemuksesta huolimatta. Ihan hirveältä kuulostivat nuo kivut! Itselläni kohdunulkoisen jälkeen oli kamalat kivut (munatorveen jäi istukkakudosta johon sain solumyrkkyä ja sen jälkeen kivut olivat pahemmat kuin synnytyksessä!) Lähetän sinulle paljon voimia ja jaksamista sekä onnea uuteen plussaan pian josta sen vauvankin syliisi saat:)
Marjana: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Sullekin sitä plussaa niin kovasti toivon, olette sen jo ansainneet! Ja tiedän itsekin miltä tuo pitkä yritys tuntuu, meilläkin pian vuosi tulee täyteen. Oliko sulla muuten myös kemiallinen raskaus jossakin vaiheessa vai muistanko väärin? Gyne mulle sanoi että ne on aika yleisiä ja monet ei niitä edes huomaa kun eivät testaile. Mulla kyllä "menkat" oli silloin erilaiset ja vuoteli hyytymiäkin. Koska meinaat seuraavaksi testailla? Tsemppiä piinailuun!
ON: Ovis on siis ohitettu ja uskon että hyödynnettykin oikeaan aikaan. Ainoa mitä nyt mietin, on nuo antihistamiinit joita jouduin popsimaan:/ Tosin päätin jo että ensi kierrossa en niitä syö! Jotenkin olen hirveän pessimistinen raskautumisen kanssa ja pelkäänkin jos en ikinä enää raskaaksi tule:( Toisinaan ajattelen taas että kyllä se plussa ja vauva vielä joskus tulee. Eli aikamoista vuoristorataa nämä ajatukset. Nyt tuntuu muutenkin olevan liikaa aikaa ajatuksille kun olen työtön. Mies lähti viikoksi reissutyöhön ja iltaisin kun lapset saa nukkumaan niin on liikaa aikaa ajatella! Koitan keksiä jatkuvasti itselleni tekemistä mutta kuitenkaan ei niin paljon voi tehdä ettei ehtisi ajatella :D Eräälle läheiselle myös kerroin yrityksestä kun hän itsekin avautui vauvahaaveistaa minulle ja alkoi todellaärsyttää kun tämä ystävä totesi: No et sinä kyllä sitte kovin sikiäväinen ole! Kommentti tuntui tosi pahalta ja jos vaan voisin kelata aikaa taaksepäin niin en olisi kertonut hänelle mitään! Alkoi suorastaan vituttaa vaikka onhan se totta etten vielä raskaana ole, mutta...
Tsemppiä piinalijoille!
Ele kp18/28 (piti sekin nyt laskea vaikkei pitänyt kiertopäiviä seurailla:D)
Ei voi hyvänen aika noita Alexandra84:n kokemuksia! Otan osaa. Tuo on varmasti se pahin, minkä raskauteen liittyen voi kokea :(. Mutta tsemppiä ja jaksamista sinne. Tästä on suunta vain ylöspäin :).
Marjana: Jospa kolmas kerta onnistaisi ja seuraavat menkat vietettäisiin vasta pitkälti ensi vuoden puolella onnistuneen raskauden ja synnytyksen päätteeksi :).
Kesäkeiju86: Kiitos, extraviikko otettu vastaan :). Kyllä tietääkseni ovuloin joka kerta. Ainakin vihlaisu ja vuoto puolenvälin tienoilla ovat sen mukaiset. Melko rasittavaa vaan kun tosiaan tuntuu, kuin sitä eläisi kuukautisilleen, koska ne ovat niin usein. Käytännössä: viikko kuukautisia, viikko ovulaation metsästystä ja viikko hirveää imelänhimoa. Peritty juttu, kuulemma... Eipähän ole ainakaan tylsää :D
On ollut todella huonoa onnea tämän palstan kirjoittajilla :(. Sen sijaan raskaanaolevia julkkiksia putkahtelee tuon tuostakin. Aamulla luin, että Beyoncé odottaisi vauvaa...
CatNip kp 7/23 yk3
Hei kaikki!
Olen käynyt täällä lueskelemassa kuulumisia ja on kyllä ollut surullisia uutisia ihan liikaa.
ENSIKSIKIN pahoittelut Aleksandralle. On sulla ollut uskommattoman iso murheellinen kokemus. Olet saanut kestää kovia, joten toivottavasti kaikki kääntyy pian paremmaksi. VOIMAHALAUS.
Onnea plussasta munmonsterit, mintzie!!!
ON: tylsää odotella ovista. Ehkä se voisi jo viikonloppuna olla käsillä kun olin jo limatulpan bongaavinani. Vietettiin miehen kanssa uskomattoman ihana kahdenkeskinen ilta perjantaina ja tuli kyllä tarpeeseen. Siitä kolmannesta pikkuisesta haaveillaan nyt molemmat kovasti. Yritän kuitenkin pitää jalat maassa tässä kierrossa enkä ajatellut lämpöjä mittailla. pupuillaan taas säännöllisesti joka toinen päivä siinä meidän taktiikka taas.
TSEMPPIÄ kaikille ja nyt plussataan oikein urakalla toukokuulle!!!
t. pikkukoivu kp10/27-31 yk3
Voi apua, Alexandra, mitä oletkaan joutunut kestämään! Voin vain kuvitella, mitä tunnemyrskyä viikkosi on ollut. Onneksi olet pässyt nyt fyysisistä kivuista ja pääset suuntaamaan katsetta eteenpäin. Monestihan keskenmenon jälkeen keho on vastaanottavaisimmillaan, joten erityisiä plussatuulia sinulle!!
Marjana: Älä vielä menetä toivoasi. Et kuitenkaan saanut testistä selkeää negaa, joten toivoa on! Teidän vuoronne olisi kyllä jo tullut!
Minzielle ja munpikkumonsterille paljon onnea plussasta!!! :)))
Eemakselle ja Äidille pahoittelut tädistä :(
Toivottavasti Saima sait lääkäriltä oikeanlaisia lääkkeitä ja pääset kuumeilemaan tosissaan!
Gabriela: Miten siellä menee?
Elmu: Jännityksellä odotan uutta testiä! Digitesti on ainakin selkeä tulkittava! Toivottavasti se kertoo sinun olevan raskaana :)
Mites kaunisikävän testailut? Oireet kuitenkin puhuvat miehesi testituloksia vastaan!
Katmam: Eihän siihen tosiaan kuin se kerta tarvita! :)
Wilhelmiina: Uutta testiä vaan kehiin. Kaikilla ei näy raskaus todellakaan heti kuukautisten alkamisajankohtana, vaan myöhemmin. Voi kevyesti mennä raskausviikolle 5 tai 6, joten malttia :) Toivottavasti sieltä se plussa ilmestyy!
Toivottavasti kesäkeiju menkkojen puuttumisen syyksi paljastuu pieni ihmisenalku :)
Sassulle onnea oviksesta! Hienoa, että mies oli kotona, joten tiedätte ainakin, että ovisplussa on hyödynnetty!! Muutaman viikon päästä sitten plussa testiin ;)
Memma ja mermaid: Toivottavasti testit näyttää plussaa!!!
Hienoa Ele, että ovis on teilläki hyödynnetty! Ei kun sitten oireita ja plussaa odottamaan!
CatNip: Onnea oviksen bongailuun! :)
ON: Kävin viikonloppuna ihastelemassa ystäväni 3-viikkoista prinsessaa. Olisi tehnyt mieli kaapata tyttö paidan alle ja juosta lujaa :D Noh, onneksi en sitten kuitenkaan moiseen rikokseen syyllistynyt. Minulla on nyt kovat toiveet tämän kierron suhteen, sillä ajoitus on osunut kohdilleen ja olo on muutenkin luottavainen. Näin jo untakin, että plussaan. Tänään ollut lieviä hiivatulehduksen oireita, mikä on minulle harvinaista. Mielikuvitushan siinä alkoi laukata. Toiveet ovat korkealla senkin vuoksi, että tuntuu, että jos tämä ei nyt onnistu, siirtyy vauvahaaveet pitkälle ensi vuoteen. Mies lähtee lokakuun alussa 2 kk kestävälle työkiertueelle, joten tämä ja seuraava kierto ovat tämän vuoden viimeiset mahdollisuudet. Yritän työntää ko. ajatusta pois mielestä, jottei se aiheuttaisi lisäpainetta ja stressiä. Mutta mitä enemmän luen teidän kirjoituksianne, sitä varmempi olen siitä, että vaikka raskautuminen tältä vuodelta jäisikin pois, selviän kyllä. Teidän selviytymistarinoistanne saa todella paljon voimaa omaankin arkeen! :)
Alexandra: voi että mitä oot joutunut kokemaan *halirutistukset* Kuten Sopaka sanoikin niin keskenmenon jälkeen keho on vastaanottavaisimmillaan, eli toivotaan teille pikaista uutta tärppiä! :) Huomenna taidan kallistua testaamaan, en vaan sitten kuitenkaan malta enää odottaa!
Katmam: meidän apteekissa ei sentään ketään tuttuja ole töissä :) Kävin sitten kuitenkin siellä tänään, onneksi oli ruuhkaa niin sain katsoa itsekseni :D
Memma: aika samat ajatukset taitaa olla täälläkin, vauvajutut pyöri mielessä läpi työpäivän ja sekoilin omiani vähän väliä :D oivoi
Mermaid: sinullakin jännät paikat, nyt tehdään plussaryntäys!
Marjana: mulla taas noi clearbluet on taas toimineet (niinkun tais olla aikasemminkin puhetta) Tänään kävin kuitenkin siellä apteekissa ostamassa niitä apteekin omia testejä 2... :D jos huomenna sitten kokeilis kepillä jäätä.. Malttamattomuus nostaa päätään täälläkin!
Katmam: hyvältä kuulostaa tuo sinun "Oirelista" :) toivotaan kaikki vaan oikein kovasti, hih.
Catnip: sinulla on kyllä nopea tuo kierto :) musta tuntuu kanssa että myös ihan taviksia raskaana olevia putkahtelee tämän tästä... Ai sitä katkeruuden määrää kun taas on joku tuttu/tutun tuttu maha pystyssä.
Pikkukoivulle tsemppiä ovikseen bongailuun ja hyödyntämiseen :)
Sopaka: Pidän sinulle peukkuja! :)
ON: Kävin kuitenkin siellä apteekissa äsken... Aattelin etten kyllä jaksa odottaa enää huomisaamua pidempään ja se tilaamani Clearbluen digi on vasta tänään lähetetty joten tulee hyvällä tuurilla huomenna iltapäivästä..
Elikkäs ostin apteekin omia testejä kaksi, niitä en ole ennen kokeillut, mutta hyvää kuullut ainakin. Jos sitten aamulla kokeilisi mikäli täti pysyy poissa.
Tissit edelleen oudontuntuiset, varsinkin ilman liivejä, ja pientä ihmeellistä ellotusta/kiertämistä on havaittavissa vatsassa. Mene ja tiedä :)
Elmu kp 30/28-31 yk4.
Ihan pakko kertoa ensin omat uutiset kun olen niin täpinöissä! :-) Pahoittelut siis, nyt tulee vain omaa napaa ).(
Mähän aloitin ekaa kertaa ikinä ovistikuttelun niillä kaverilta saaduilla vanhaksi menneillä (Acon vanhentui 2009, One Step 6/2011) perjantaina kp10. Nega, ok. Mutta lauantaina Acon antoi kaksi kertaa plussaa?!?! Joten ei muuta kuin varmistamaan ja ostamaan uusia. Apteekki oli kiinni, kaupassa oli vain Clearbluen hymynaamamittareita. La ja su ei mitään kuitenkaan. Tänäaamuna CB anto negan mutta kun olin heittämässä tikun pois, huomasin, että siinä tikussa itsessäänhän oli kuitenkin näkyvissä haamu, eikä ihan haamu vaan melko selkä viiva!
Kävin päivällä gynellä ja hän sanoi, että mulla on riittävän pitkä luteaalinen vaihe, oli siihen itseasiassa erittäin tyytyväinen! :-) Tää tieto oli heinäkuulta kun tulin Suomeen ja tehtiin verikoe kp29. Mulla oli silloin ollut ilmeisesti ovulaatio just ennen gynekäyntiä kp17, ja menkat muuttivat sitten kp31->1:ksi.
Samoin ultrasta tuli hyviä uutisia! Oikealla puolella on kaksi 26mm follikkelia!! Jotenkin vielä kiinni toisissaan?? Lääkäri mainitsi selvän kaksosmahdollisuuden! :-D Limakalvo oli 6+6mm belgialaisittain, joten suomalaisittain sitten käsittääkseni 12 joten sekin on hyvä!
Hiukanko on olo kuin lentoon lähdössä! :-D Mieskin pääsi "lounaalle" kotiin (ja olikin oikein kivaa!) ;-) Miehen lähdettyä tein kaikki 3 ovistestiä ja kuulkaas, nyt se CB näytti hymynaamaa!! Niinkuin minä nyt :-D Myös Acon näyttää kahta lähes tasavahvaa ja nyt ekaa kertaa myös One Step melkein tasavahvoja viivoja, toinen on kyllä vaaleampi mutta ei mikään haamu! Gynen mukaan paras aika olis huomenillalla, mutta tulipa nyt harrastettua vähän tänäänkin ;-)
Anteeksi nyt kovasti, että näin pitkästi höyryän ja pelkkää minua :-I Mutta kun olen niin onnellinen! Gyne sanoi, että näyttää tosi optimaaliselta kaikki nyt, mutta muistutti "ystävällisesti" (hmph!) että madame kun on kuitenkin 40v niin voi olla, että ei silti tärppää.. mutta voi myös olla että tärppää. Ainakin näyttää aika hyvältä, että tässä kierrossa ovuloisin ja se olis niin megaihanaa, että!!! :-)
Palaan teidän juttuihin toisessa viestissä, jahka jalat taas ottaa maahan..
iloisin aurinkoisin terveisin Gabriela kp13/27-31 :-D
Alexandra: Voi ei, mitä oletkaan joutunut kokemaan!! :-( Kyllä teitä nyt koetellaan! Vaikutat vahvalta naiselta, mutta tällaisessa tilantessa, muista, ei tarvii olla vahva aina, saat olla heikkokin, jos siltä tuntuu. Voimia lähetän täältä ja hyviä tuulia, että tärppäisi heti uudestaan! Iso hali!!
Sassu: Onneksi olkoon ovisplussasta!! :-) Aivan mahtava juttu! Mulla myös tänään! Ja mäkin sekosin ja pahasti :-D Oikein paljon onnea matkaan ja nautinnollisia puputteluja!! ;-)
Marjana-kulta... Usko usko nyt vaan!! :-) Positiivinen ajattelu on kaiken a ja o, sain oppia tässä viikonloppuna. Yksi ystävä on lukenut kirjan nimeltä "The Secret" ja on kuulema silmät avaava kokemus! Peruajatus on, että kun itse on kiitollinen kaikesta siitä hyvästä mitä elämässä jo on, voi toivoa universumilta mitä vaan ja se toteutuu! Hän sanoi mulle, että mun kuuluu ajatella ja elää niinkuin olisin jo raskaana, miettiä millaiset rattaat haluan ja millainen on lapseni huone. Ja ennenkaikkea olla kiitollinen, positiivinen ja ajatella että olen raskaana. Noh, uskoo ken tahtoo, mutta mä olen itse lauantaista ajatellut näin ja nyt olen kuin lentoon lähdössä hyvistä uutisistani! Mutta palatakseni vielä suhun, Marjana, aika aikaisinhan olit kuitenkin testaamassa... joten nega oli sikäli aika normaali tulos… ;-) Minusta väsymys ja se virtsiskin, nännien kipeytyminen ja raskaat rinnat kuulostaa todella hyvältä, ja erityisesti se, että ne tuntuvat erilaiselta kuin yleensä!! Mulla on kuule nyt sellanen tutina, että tää taitaa olla sun kuukausi! Peukkuja pidän ja varpaita pystyssä!! bd bd Ja hei, jos töihin paluu on sellasta, että evvk, niin sehän vaan tarkoittaa, että on ollut hyvä loma! :-)
Ele myös, yritä ajatella positiivisesti. Sinä TULET raskaaksi, ellet sitten sitä OLE jo!! :-) Täällä Belgiassa suhtaudutaan antihistamiineihin niin, että jos äiti niitä todella tarvitsee niin ottakoon - paljo pahempi raskaudelle vois olla, että äiti ei saa tarvitsemaansa lääkitystä. Ihmisten ikävät kommentit pitää vaan yrittää jättää omaan arvoonsa, vaikkei se kovin helppoa olekaan. Joku ikävämpi ihminen olis heittänyt hänelle takaisin, että etpä sinäkään vielä raskaana ole... Tsemppiä! :-)
Catnip: suunta ylöspäin on se ainoa oikea :-) Olen kyllä Beyoncénkin raskausuutisesta iloinen, vaan toivoisin niitä plussia tänne ketjuun myös!!
Pikkukoivu: Käsittääkseni limatulppa tulee juuri hetkeä ennen ovista! Joka toinen päivä on hyvä rytmi, mutta mun täkäläisen gynen mukaan siinäkään ei ole mitään pahaa, että puputtelisi joka päivä. Uskoisin kyllä että sun ovis on paljon ennen viikonloppua! Jos nyt olis sulla taas kierto 27 niin ovishan sattuisi sinne kp12-13 kohdille. Ja siittiöthän voi elää sen 72 tuntia ennen ja 24 tuntia vain oviksen jälkeen on juna mennyt jo. Eli hommiin vaan!! :-)
Wilhelmiina: Älä veikkonen vielä luovu toivosta! Ihan hyvältä tuo vielä näyttää! Joillain voi kestää, että on menkat liki viikonkin myöhässä, ennenkuin raskaustestissä näkyy! :-)
Sopaka: Meillä osuu myös miehen kanssa niin, että tämän kierron jälkeen on vain yksi, max kaksi kiertoa tänä vuonna jäljellä, ja se on ihan tosi harmillinen ajatus. Tiedän siis miltä sinusta tuntuu. Mutta jospa nyt sitten plussattaisiinkin molemmat tästä kierrosta?? :-)
PALJON ONNEA PLUSSASTA, munpikkumonsterit! :-)
Äiti1983: Miten se täti kurvaa kylään, jos ei sitä sitten näykään? ;-) Toivottavasti kyseessä on vain pieni alkuvuoto, ja pikkuinen olis vielä matkassa! Peukkuja!
Kaunisikävän oireet kuulostaa lupaavilta! Plussapeukutusta täältä bd bd bd
Memmalla hyviä oireita myös, peukkuja!!! bd bd bd
Mermaidille ja Katmamille tsemppiä piinailuun! Milloin ajattelitte testata?
Milena81: Mä olen alkanut ovistikuttelun ekaa kertaa elämässäni pe kun oli kp10. Nyt kp13 aamulla haamu, iltapäivällä hymynaama! Toivon siis tietysti että ne toimivat ... ;-) Mutta varmaa omakohtaista tietoa mulla ei vielä ole.
Tellu: Ei varmasti ole kenelläkään mitään sitä vastaan, että käyt täällä! Päinvastoin! On kiva kuulla, miten raskautesi etenee, ja sullahan on sitä meedion virkaa ;-) Allekirjoittanut ainakin ottaa vastaan kaikki vibat mitä mahdollisesti tunnet!? :-)
Elmu: Minä asun isossa kaupungissa, jossa voin vaihdella apteekkia. Myönnän kyllä, että katson aina, ettei asiakkaissa ole tuttavia tai työkavereita! Hyvä kun sait ostettua testin ja paljon onnea huomiselle!! :-)
Hyvää aurinkoista maanantaita onnelliselta,
Gabrielalta kp13/27-31
En malttanut, en mitenkään malttanut, joten testasin hätäpäissäni äsken. Ja kaksi viivaa siinä on! huiii, kädet tärisee! Eivät ole tasavahvoja, mutta ihan selvä on tuo toinenkin.
Voi kunpa tämä tilliäinen pysyisi nyt kyydissä, toivon sitä niiin paljon!
terkuin sekopäinen ELmu
Iiiiihanaa! ONNEA PLUSSASTA!!!! Paljon onnea odotukseen ja lämmin hali! :-)
Gabriela
Elmu^^: Paljon Onnea! Nyt ei tarvitse enää katsoa kateellisena odottavia taviksia ja julkkiksia, kun omassa masussasi on oma pieni aarre :). Ihan mahtava juttu!
sopaka: Onnea tarvitaan, Elmulla sitä jo olikin :)
-Gabriela-: Toiveesi auttoi ja se plussa saatiin Elmulle^^ :). Eiku vaan jatketaan sitä toivomista ja kohta meitä kaikkia onnistaa :)
ONNEAONNEA Elmu, tiedän JUST miltä susta tuntuu parhaillaan! :) Mä nimittäin en malttanu myöskään ja tein cb:n digitaalisen tuloksella *raskaana* 1-2 viikkoa - olo on pökertynyt ja onnellinen ja jännittää et jatkuuko tää....jajajajaja. Kuinkahan saa nukuttua.. :)
Iltaa kanssakuumeilijat ja -piinailijat!
Ihanaa, kun tähän pinoon ollaan saatu iloisia uutisia..Onnea siis plussanneille, etenkin Elmulle, toivotaan, että kyytiläinen pysyy tiukasti matkassa mukana..=) eli vauvaliimaa lähettelen rutkasti! Onnea myös mermaid! =)
Aleksandra, isot voimarutistukset täältäkin suunnalta..Ikävä lukea tuota mitä olet saanut kokea. Toisaaltaan, olen kiitollinen, että jaoit kokemasi meille muillekin, itseäni ainakin avarsi suunnattomasti kun luin kokemasi..En osaa selittää millä tavalla, mutta jotenkin..Kuitenkin, paljon jaksamista surun keskellä!
Gabriela (plus muut, jotka ovat oviksen bonganneet) Onnittelut ovisplussasta ja hyödyntämisestä! Gabriela, toivon kovasti tärppiä teille, koska nyt ainakin on todella otolliset asetelmat! :)
Tellulle tsempit loppuraskauteen! :) Ihanaa, että massusi on jo kasvanut..Olehan ylpeä siitä! :) Ehkä me muutkin jossakin vaiheessa saamme olla ylpeitä vauvamasusta..
Tsempitykset koko porukalle ja toivotaan mahdollisimman monelle meistä toukokuun plussaa.
Omaa napaa, täällä pikkuhiljaa täti lähetetty eteenpäin ja oviksen odotteluun..Luulen, että realistisempi kp on 7, koska menkat alkoivatkin kolme päivää myöhemmin kun ekat tuhrut ilmaantuivat...Mutta, mennään noilla, odotan sitten tätiä saapuvaksi muutaman päivän myöhässä..Meillä on miehen kanssa ollu ihan hassut kaksi päivää..Menkkajuttuja kiukuttelin, niin sanoi, että kovasti tässä yritetään sinua raskaaksi saattaa, että ei tarvi kiukutella..:D ja tänään käytiin ostamassa _paljon_ vauvajuttuja...hmm, miehen johdosta! Mulla ei tietenkään ollut mitään sitä vastaan..hihih, pari laatikollista tavaraa jo nappulaa varten oottelemassa...:)
Muksat viikonalut kaikille ja plussapuuh!
Ele: Juu on minulla ollut pariin otteeseen kemiallinen. Minullekin gyne sanoi, että ne on yleisiä ja toisaalta lupaavat hyvää, kun silloin raskauden mahdollisuus on olemassa. Enkä minä ole kirvestä vielä kaivoon heittänytkään. Ehkä olen vaan jotenkin henkisesti oppinut vähän valmistautumaan niihin menkkoihin. Ne kun tuntuu joka kerta niin ikäviltä.
Onpas tuttavasi ollut tökerö kommenteissaan. :( Koita vaan unohtaa se ja seuraavan kerran et ota vauvaasioita lainkaan esille hänen kuullensa. Ehkä hän tajuaa sitten sanoneensa jotain typerää.
pikkukoivu, tuolla joka toinen päivä-taktiikalla pärjää varmasti pitkälle! Onnea oviksen bongailuun ja hyödyntämiseen.
sopaka: Voi että, toivottavasti teillä on tärpännyt tästä kierrosta, ettei haaveita tarvitse siirtää hamaan tulevaisuuteen. Pidän peukkuja ja elän hengessä mukana piinaviikolla. :)
Gabriela, viestisi oli ihanaa luettavaa! Olen iloinen puolestasi, että gyneltä tuli hyviä uutisia ja saitte oviksen hyödynnettyä. Piinaviikot alkakoon!
Ja juu, testasin aikaiseen. En malttanut odottaa. Siksi sanoinkin Clearbluen olevan kannustava testi, kun antaa aina minulle kapean viivan. :D Jättää leijumaan pientä toivon varaa. :D
Elmu ja Mermaid, siis wau! Onnea aivan mielettömästi molemmille!!!
Tiiuli, ihanaa että miehesi on noin mukana tässä projektissa. Vaikka sinä vielä kiukuttelitkin hänelle. ;)
Oma napa: Yön aikana kipeyty sitten rinnatkin kunnolla. Ja varmaan pahenee vaan loppua kohti. Myös alavatsalla on tuntunut hieman jomotuksia. Ostin noita Clearbluen testejä sen tuplapaketin, kun on niin paljon halvempi. Arvelin tuhota yhden sellaisen testin joko huomisaamuna tai to-aamuna... (eli varmaan huomenna, kun en malta kuitenkaan odottaa) Apteekin oma testi on sitten sitä varten, jos tässä ihan oikeasti pääsisi testailemaan mahdollista plussaa.
Marjana kp 29/32-33 Dpo 11 yk 17
Saima12: Suuret pahoittelut sinulle! Tsemppiä uuteen yritykseen! Ja onnea lääkäriin, toivottavasti löytyy hyvä ratkaisu tilanteeseen.
Tellu1980: Kiitos ihanista sanoistasi ja mukavaa että käyt täällä moikkailemassa!!! Mukavaa oikeasti välillä kuulla hyviäkin uutisia, helpottaa omaakin oloa. Vaikeeta uskoa että ultrasta on huomenna viikko, on tapahtunut niin paljon. Edelleen olen aika shokissa, mutta katse on jo kiinteästi tulevassa. Mennyttä on turha vatvoa, ei se olo siitä ainakaan parane. Itsekin toivon nyt sitä että saataisiin uusi plussa nopeasti, olen itsekin kuullut että keskenmenon jälkeen se voisi käydä nopeasti. Se onkin suurin toiveeni! Niin kun totta kai kaikkien muidenkin täällä ? Sinulla alkaa puoliväli nyt jo siintää, kiva. Onko vatsa jo iso? :)
Äiti1983: Kiitos sanoistasi, helpottaa ja antaa ainakin toivoa että ehkä raskautuisi nopeasti uudelleen. En ymmärrä miten oikeasti olet kestänyt kaikki nuo keskenmenot ja vielä kaiken lisäksi kaksi peräkkäin!! Olet vahva nainen!
Oletko testannut vielä? Onhan kuitenkin suhteellisen normaalia että on yhden menkat vielä, vaikka raskaana onkin. Varsinkin kun vaikuttaa siltä että on niin erilaiset kun yleensä, ni testaa ihmeessä! Toivon parasta puolestasi!
Kesäkeiju: Kiitos! Ihme juttu että nega muttei tätiä. Toisaalta, itselleni tuli se plussa kyllä aika myöhään vasta testiin, vahvana vasta rv6. Joten, vielä on mahdollisuus! Kerrohan miten tämän päivän testin kanssa meni! Plussaonnea!
Marjana: Toivotaan tosiaan että väsymys johtuisi raskautumisesta, mikäs sen parempaa olisikaan! Piinaviikko lähenee, toivottavasti päivät menevät nopeasti! Niin ja eikö se ole niin että raskaana saa virtsatientulehduksen helpommin, joten ehkä siksi… :) Ja raskausoireethan sinulla vain kasvavat, nyt sitten jo rinnatkin, hyviä uutisia odotellessa! Niin ja tiedän tunteen tuon clearbluen testin kanssa, itselle tullut se sama kapea pystyviiva joka kerta sillä testatessa... Turhauttavaa! Nyt sitten vaan apteekin testillä parin päivän päästä! Tsemppiä piinailuun!
Sopaka: Kiitos!! Teillä kuulostaa siltä että ovis on hyvin hyödynnetty, nyt vaan sitten piinailemaan. Plussaonnea!
Ele: Kiitos sanoistasi! Oikeassa olet siinä että asia tuntuu jotenkin vielä hirveämmältä kun on sykkeet nähnyt ja kuullut. Se oli kuitenkin niitä elämän parhaita hetkiä ja tosiaan silloin gyne sanoi 3 kertaa sen käynnin aikana että kun syke on näin vahva on keskenmenon vaara huomattavasti pienempi. Ja pikkainen kuoli todennäköisesti heti samana tai seuraavana päivänä… Menetys on suurempi kun on sykkeen jo kuullut. Mutta, kohti uusia haasteita ja seuraavaa sykettä odottamaan!
Yritä sinäkin pitää pää pystyssä, vaikka kyllähän tämä yrittäminen itse kullakin saa mielen matalaksi välillä. Varmasti raskaudut vielä! Plussaonnea!
Memma82: Tervetuloa!
Mintzie: Oikein paljon onnea plussasta!!!
Eemas: Kiitos! Oikea asenne, me ollaan kaikki tulevia äitejä!!!
Gabriela: Kiitos rehellisistä sanoistasi! Sitä on vaan yritettävä jaksaa uskoa siihen että jos kerran, niin vielä uudelleen. Ja sitten pitäisi vielä uskoa siihen että se kestäisi. Apua ? No, se joka ei tapa, vahvistaa. Ja tämän ketjun naiset alkavat kyllä kaikki olla enemmän tai vähemmän teräsnaisia. Todella ikävää että työmatkat vaikeuttavat raskautumisprosessianne noin paljon!! Pidän sormet ja varpaat pystyssä että teillä tärppäisi nyt tästä kierrosta, niin ei niitä matkoja tarvitse sen enempää enää ajatella :)
Elmu: No, koskas testaat? Huomenna vai keskiviikkona? Plussaonnea! Oireet kuulostavat kyllä oikeasti todella hyvältä!!!
Kaunisikävä: Olet mielessä! Hyvä että jaksat pysyä positiivisena! Ja niinhän se on että tässä vaiheessa kyse on vain yhdestä näytteestä. Mutta, mutta, sinullahan on ihan selvästi raskausoireita!! Toivotaan nyt siis tosiaan että oletkin jo raskautunut!!! Koska meinaat testata?
Wilhelmiina: Joillain se plussa tulee vaan myöhemmin, joten yritä tsempata vielä. Niin kauan kun täti on poissa on toivoa! Pidän peukkuja!
Sassu90: Onneksi olkoon ovisplussasta! Varmasti mahtava fiilis!!! Nyt vaan sitä hyödyntämään!!
Munpikkumonsterit: Oikein paljon onnea plussasta!!
ON: No, meillä ei täällä kaikki edelleenkään mennyt niin kuin Strömsössä... Perjantaina soitin Jorviin ja pyysivät päivystykseen. Ultralla sitten katsottiin että siellähän se edelleen hengailee se pikkunen. Vuodothan olivat tosiaan olleet aika vähäiset. No, sovittiin että testataan vielä kerran lääkkeillä. Varmuuden vuoksi varasivat minulle kaavinta-ajan tulevalle perjantaille. Torstaina menen taas päivystykseen ultraan katsomaan että kohtu varmasti on tyhjä, jos ei ole, niin joudun perjantaina kaavintaan. No, viime perjantaina sitten kotiin tultuani otin taas lääkkeet. Sen jälkeen aloin leipoa lauantain juhlia varten. Henkisesti rankkaa kun piti tosiaan silloin kaikille kertoa... No, menihän siinä muutama tunti ja sitten alkoi vatsakivut, tai oikeastaan supistukset. Kyllä, ihan oikeat supistukset. Ensin niitä tuli parin minuutin välein ja siitä sitten väli pieneni ja pituus piteni. Kipu oli jotain ihan sanoinkuvailematonta. Missään tapauksessa en pystynyt makaamaan vaan yritin seisoa ja kävellä kämppää ympäri. Pahin hetki oli vain nojattava jonnekin ja hengiteltävä. Puhumaan en pystynyt ollenkaan. Mies katseli avuttomana vierestä. 1,5 tunnin jälkeen sain sanottua miehelle että soita Jorviin ja kysy miten menetellä. Kauanko kestää ja voinko jotain tehdä. Sieltä sanoivat että jos kestän kivut, niin pysy kotona, jos en ni päivystykseen. Siitä sitten lähdettiin päivystykseen. Automatka oli elämäni kauhein, kivut olivat ihan hirveät. Noin 2km ennen Jorvia ne loppuivat. Vatsaa jomotti edelleen menkkamaisesti, mutta supistukset loppuivat. Siinä vaiheessa niitä oli tullut jo tauotta puolisen tuntia. Jorvissa odottelimme sitten noin 40 minuuttia, koska pelkäsin että alkaisivat uudelleen. No, eivät alkaneet, mutta vuodot alkoivat. Ja ne TODELLAKIN alkoivat. Jos sanon että yösiteestä tuli läpi 10 minuutissa, niin ehkä saatte jonkinlaisen kuvan siitä että kuinka paljon sitä tuli. Sen 40 minuutin aikana housut olivat enemmän tai vähemmän veressä vähän joka puolelta, koska en ehtinyt tarpeeksi usein vessaan. Perjantai-lauantai yönä heräsin 45-60 minuutin välein vaihtamaan yösidettä, kun tuli läpi taas. Hyytymiä tuli paljon jo heti perjantaina kovimpien vuotojen aikana ja luulinkin että pikkainen olisi jo ulkona. Eilen aamulla olin sitten vessassa ja yhtäkkiä tunsin jotain painavan emättimen suuta sisäpuolelta. Pelonsekaisin tuntein ponnistin ja suhteellisen kiinteä kananmunankokoinen möykky tuli ulos. Siinä se meidän pikkainen sitten oli vessanpöntössä. Sen jälkeen vuodot ovat alkaneet laantua. Nyt on sairaslomaa vielä torstaihin asti. Silloin vielä tosiaan ultraan tarkastukseen ja toivon tosiaan että saan silloin vihdoin positiivisia uutisia! Eilinen möykky oli shokki, sitä en ollut odottanut. Toisaalta perjantaiset supistuksetkin olivat shokki. Olen kokenut niin paljon kaikkea viikon aikana että tunteet ovat ihan sekaisin. Nyt vaan toivon että tämä osa elämästäni on tältä erää ohi ja nyt sitten voisi keskittyä tulevaan.
Pahoittelut ällöttävistä yksityiskohdista!!!
Oikein hyvää viikon alkua kaikille!
Alexandra