TOUKOKUISET 2012
Kommentit (418)
onnitteluista :) Aika epäuskoinen olo vielä, ei ilman sidettä uskaltanut lähteä liikenteeseen.... mutta en tehny toista testiä aamulla, tuo eilisiltainen saa nyt riittää ainakin viikonloppuun asti. Kunpa täti pysyis sinne asti poissa niin ehkä sitä sitten uskois paremmin. Oireet on tosi menkkamaiset, kramppaa ehkä enemmänkin ku yleensä menkoissa ja semmosta tykytystä.. selkä on ollut kipeä, sitä mulla ei yleensä oo ollu. Viikolla ihmettelin kaverillekin, kun oon aina pitäny mun tukielimistöä vaivattomana ja yhtäkkiä olikin alaselkä ihan jumissa *harvinaista*. Mut aattelin, et johtuu vain mustikkaretkestä ja kyykkimisestä ja harmittelin, et alkaakohan ikälisä painaa... ehkä se olikin sit tää. Lievää etomista on ilmassa, ns. pala kurkussa. Voi kuinka mielelläni mä halaisin pönttöä!!!!
Kädet ristissä päivä kerrallaan. Mutta hyvä mieli jo siitä, että sai tuon *raskaana* -tuloksen, tarkottaa että tekniikka pelaa ainakin välillä ja johonkin asti. Ens kierto olis ollu se kahdestoista, minkä jälkeen olisin harkinnu tätä juttua uusiksi. Nyt saatiin jatkoaikaa ihan selvästi, kävi miten kävi. Ja hyvinhän tässä käy! Mieskin innoissaan, on jo nimet kattottuna ja kaikkee... :D
Ai niin, about kp23 tuli vaaleenpunaista valkkaria, silloin kävi mielessä kiinnittymisvuoto.. en oo semmosta ennen huomannu muissa raskauksissa.
Kovasti plussaonnea kaikille, nyt on tosiaan tööt-tööt -juna liikkeellä, kyytiin kaikki!!!
Hyvähyvä, sä oot hyvin vaunun kyydissä!!! Onnea kahdesta viivasta, sen ainakin uskaltaa onnitella tässä vaiheessa! :)
Alexandra: voimia sulle, aivan kamalaa. jaksamista ja voima halit täältä! Itse en varmaan kestäisi tuollaista ilman täys romahdusta. :( Olen niin pahoillani sun puolesta.
Gabriela: Onnea sinulle myös ovisplussasta! nyt vaan toivotaan että tärppäis :D
).(
Ovis on hyödynnetty mahdollisimman hyvin,pupuiltiin la päivällä, ja su sekä ma illalla.. Toivotaan että nyt tärppäis.
Ja eikun odottamaan.. toivottavasti menis nopeasti aika, että sais tietää :D olen niin malttamaton.
sassu kp15-28/32 yk7
Isosti onnea elmu, mintzie, munpikkumonsterit, memma ja mermaid!! Plussia ihanan paljon, toivottavasti en unohtanut ketään. Alexandra, olen niin pahoillani kauheista kokemuksistasi. Voimahaleja sinulle! Omassa navassa ei ihmeitä. Ei menkkaoireita, ei muitakaan oireita. Himpun verran babypinkkiä oli eilen pyyhittäessä, joten ehkä stressi saa taas tädin myöhästymään. Plussia kaikille toivoo merder kp 26/26
Mermaid: Paljon Onnea! Saitko nukuttua...? ;)
Memma82: Toivotaan kovasti, että myös labra näyttää sen minkä testi. Mahtava juttu! Epäilisin varmaan itsekin, koska olo olisi niin ihanan onnelllisen epäuskoinen :D
Paljon Onnea myös Mintzielle ja munpikkumonsterille! Teidän uutisenne olivat onnistuneet livahtamaan minulta ihan kokonaan ohi suun, kun pidin vähän taukoa palstan seurailuissa viimeisimmän menkkojentuloharmistuksen vuoksi.
Äiti83: Olihan roskisplussa oikea plussa???
OI ONNEA ONNEA Mermaid ja Memma!!! :-D Varmasti on superonnellinen mutta myös vähän hämmentynyt olo, kun saa lopulta sitä mitä on odottanut niin: plussan raskaustestiin!! Onnea oikein paljon molemmille! Nythän näitä plussia rupeaa satelemaan, hyvä hyvä, lisää vaan!! :-D
Tiiuli: aika ihana kommentti mieheltä tosiaan :-) Hyvä mies on sellanen, joka ymmärtää, että ei me pahuuttamme kiukutella *nyökyttelen täällä* ;-)
Marjana: Tee vaan huomenna jo testi, MINÄ en malttas täällä odottaa.. :-P Vaikka vieläkin voi olla liian aikaista kyllä. Tsemppiä piinailuun, kyllä se plussa sieltä tulee :-) bd bd
Sassu: onnittelut oviksen hyödyntämisestä! Aika samoilla päivillä mennään, joten piinaillaankin sitten samoihin aikoihin :-) Tosin, mä olen silloin reissussa, enkä ehkä pääse nettiin?? Että piinaile sä sitten munkin puolesta :-D
Merder: Joillain naisilla oireettomuus on raskausoire! Peukut on pystyssä! bd
Suurkiitos kaikille kannustuksista, kyllä te olette ihania!! :-) Tein tietysti (?) aamulla testit taas: CB näyttää edelleen hymynaamaa :-D Toinen viiva on vaan vahvistunut entisestään, ja jos kerran ohjeen mukaan ovikseen on 48 tuntia niin sittenhän tässä olis vielä aikaa.. Vanhentuneella Aconilla tein ohjeitten vastaisesti aamusta myös, vaikk ohjeessa lukee, että aamuvirtsassa ei ole niin paljon hormonia. Mutta niin vaan antoi plussan sekin, ja aikajanan 24-36 tuntia. Siinä on kyllä aika paljon heittoa CB:n kanssa?? Ketä uskoa? :-o
Olo ei kyllä tunnu ovuloivalta vielä ainakaan. Vain pieniä kipeitä nippailuja on ollut ja limaa on vielä vähän, mutta olen yleensäkin tosi kuiva tyyppi ;-) En siis osaa siitä huolestua. Gyne sanoi eilen, että lima on oikeanlaista ja se riittää mulle. Sisältähän ollaan märkiä kokoajan.(pahoittelut jos joku ei limajuttuja kestä?) Miestä tekee kyllä normaaliakin enemmänkin mieli, että sikäli kivat ajat!! ;-)
Oletteko muuten huomanneet miten eri päiviä netin ovulaatiomittarit antavat?? Olen alkanut huvikseni ja harrastuksekseni testailla mahdollisimman monilla suomen-, englannin- ja ranskankielisillä sivuilla, jotka ovat antaneet tähän mennessä parhaitten päivien haitariksi mulle tässä kuussa 29päivän kierrolla 28.8.-3.9. (siis jopa 7 päivää eroa!!) ja lasketun ajan 22.5.-7.6 (jolloin päivämäärillä yli 2 viikkoa heittoa!!!)
Aika paljon vaihtelee!! Joten, päättelisin tästä, että tää on sellasta onnenkauppaa ja arpomista ja niin iso ihme, että onnistuu raskaaksi tulemaan, että sen suurempaa ihmettä ei maailmassa ole.
Elämän ihaninta ihmettä meille kaikille toivoen,
Gabriela 14/27-31
PS. Eilen hyvien ovisuutisten höyryssä mulla vaan pyöri päässä, että miracle!! (englanniksi = ihme). Ajattelin, että siinähän olis kaksostytöille nimet: Mira ja Rakel!! :-D Mutta… nyt yön nukuttuani tajuan, että heh, ei ne nyt kyllä kauneimmat nimet ehkä olekaan ;-) Ehkä mietin niitä myöhemmin... :-)
Paljon, paljon onnea Elmu, Mermaid, Memma82 ja Mintzie ja munpikkumonsterit! Megapaljon kaikille vauvaliimoja matkaan ja toivottavasti juna pysyy vauhdissa! Aivan ihanaa!
Gabriela: Mä kyllä kanssa uskon tohon positiiviseen ajatteluun. Ihan varmana sillä on merkitystä. Onhan siinä tietenkin aina se puoli, että jos on tosi tosi varma että NYT raskaudun niin sitten se menkkojen tulo tuntuu jälleen kahta kauheemmalta, mutta toisaalta AINA on se mahdollisuus, että tällä kertaa olisi se pikkuinen matkassa. Joten iloisilla ja positiivisilla ajatuksilla matkaan. Aivan varmasti säkin saat pian pienokaisen matkaasi. Ja kuulostaa tosi hyviltä noi sun foltsut ja plussat ovistesissä! Ties vaikka saisitte kaksoset heti kättelyssä! (itse jätin nyt sitten sen ovis tikuttelun..) jos ei nyt sitten välttämättä mira ja raakkel niin kuitenkin :)
Sopaka: Jee, saitte oviksen hyödynnettyä! Ehkpä tosiaan se tämä kuukausi on teidän kuukausi. Ja jotain oireitakin jo on... ehkäpä! Tylsää, että joudut jäämään pariksi kuukaudeksi yksin, mutta toisaalta onhan teillä vielä hetki aikaa ennen sun miehen reissua. Peukut ja varpaat pystyyn!
Pikkukoivu: Kuulostaa ihanalta tuo vapaailta oman kullan kanssa. Sellaisia iltoja ei koskaan ole liikaa! Tassainen pupuilu voi tuotta ihanan tuloksen ja on sitä paitsi muutenkin aika mukavaa! Tsemppiä kovasti teille!
Ele: Hyvä että saitte oviksen hyödynnettyä! Ja eihän ne antihistamiinit mitään ehkäisypillereitä ole. Varmasti paljon vähemmän haittaa niistä kuin esim. tulehduskipulääkkeiden popsimisesta, jotka oikeesti voivat estää/viivästyttää ovulaation. Eikös ne antihistamiinit vaan vaikuta siihen, että allergiasolut ei aktivoidu ja vapauta histamiinia ja sillä ei kyllä ole käsittääkseni mitään tekemistä naissukupuolihormoonien kanssa. Joten älä huoli, ei se varmasti niistä allergialääkkeistä jää kiinni! Kovasti plussatuulia sinne suuntaan siis! Ja tollaset idioottimaiset sikiäväisyyskommentit voi jättää omaan arvoonsa. Samaa olen itsekin kuullut (vaikka kuitenkin vasta yk5) ja todennut mielessäni, että helppo huudella jos itse on vasta yrittämisen aivan alussa tai tullut tiineeksi ekasta kerrasta. Kaikki ihmiset on erilaisia. Kyllä teidän ihmeenne joskus aivan varmasti tapahtuu. Ja toivottavasti jo mahdollisimman pian!
Marjana: ehkäpä kuitenkin raskausoireita! Paljon tsemppiä sulle ja toivotaan kovasti plussia!
Sassu ja muut piinaililjat: jees piinailu on se vaikein. Ei oikein mitään enää voi tehdä ja tavallaan toivoo, että aika kuluis nopeesti ja pääsis testailemaan niitä mahdollisia plussia ja toisaalta taas kääk, entä jos ne menkat iskeekin taas läpi. Mutta toiveikkain mielin kohti kierron loppua. Kovasti plussatuulia kaikille!
Alexandra: Kuulostaa rankalta kyllä koko prosessi kaikkinaisuudessaan. Kovasti haleja ja voimia. Mutta kuten jo monet sanoivatkin, jotenkin sitä ilmeisesti vaan kohtu on vastaanottavampi keskenmenon jälkeen. Toivottavasti nenä on jo kohti uusia haasteita ja uskallatte/jaksatte taas pian lähteä uuteen yritykseen. Kovasti tsempityksiä sinne!
Ja omaa napaa: Päätin sitten tosiaan jättää sen oviksen tikuttelun sikseen. Viime viikko tosiaan oltiin miehen kanssa kahdestaan ja lähes tulkoon joka päivä päästiin pupustelemaan oikein huolella. Ja koska mun kierrot nyt on mitä on niin ajateltiin vielä jatkaa tämä viikko samaan malliin, kun kerran intoa riittää ;) Ja voih, kyllä meinasin kuolla huvituksen, rakastuksen ja ihmetyksen komboon kun mieheni kertoi ihan omatoimisesti ottaneen itseltään spermanäytteen ja tutkineensa sen itse labrassa (töissä eläinlääkäriasemalla). Kuulema ihan ok:lta näytti. jep jep. että ONNEKSI ei me naiset olla ainoita, jotka vähän yli-innostuu näiden omien oireidensa seurailuista :) Eli kohti piinaviikkoja mennään ja varsin iloisin mielin varsinkin, kun näitä plussauutisia täältä pääsee lukemaan!
Sateista, mutta reipasta alkuviikkoa toivottaa
Laetitia kp17/30-38, yk5
Sain vahvistuksen labrasta, raskaana ollaan!!! Jippii! Soitin jo ensimmäisen ajan äitysneuvolaan, menen sinne kahden viikon kuluttua maanantaina :) Nyt otetaan sitten vaan onnesta soikeena, ja kohta pyöreenä, päivä kerrallaan.
Joudun varmaan siirtymään keskusteluissa tuonne odottajien puolelle, mutta tulen ihan varmasti lukemaan teidän kuulumisia tänne :) Mulla on sormet ja varpaat ristissä, että plussia tulisi vielä paljon ja jatkettaisiin höpinöitä toisissa ketjuissa!
Olen muuten kotona pienen norovirus-potilaan kanssa, että sellainenkin jättipotti tälle päivälle :/ Toivottavasti säästyn siltä itse, mutta melko todennäköisesti saan vielä kunnon ripuli-yrjöt tähän alkuraskauden muutenkin niin ihanaan olotilaan...
Plussatuulia ja voimia naiset!
Memma rv 5
Elmu, Mermaid, Memma ja keitä muita vielä oli! Ihanaa saada tähän pinoon hyviä uutisia, tarrasukkia!
Gabriela: Mä myös uskon tuohon positiivisuuteen mutta olen luonteeltani aikamoinen pessimisti:/ Pessimistihän ei koskaan pety, mutta tosiaan voisi sitä ainakin yrittää ajatella positiivisemmin!
Onnea ovisplussasta ja toivotaan varpaat ja sormet pystyssä tärppiä!
Marjana: Tsemppiä testailuun. Jännäilen täällä sun puolesta! Noi oireet kuulostaa kyllä hyviltä!!
ON: Sateinen päivä. Taidan kuitenkin pukea itselleni ja lapsille sadevaatteet päälle ja kumisaappaat jalkaan ja suunnata lähimetsään kävelylle. Metsässä jotenkin ajatukset rauhoittuu:) Tosiaan täytyy antaa tuon tuttavan typerän kommentin olla ja jättää omaan arvoonsa. Sille ei vaan voi mitään että sitten miettiikin et tuleekohan raskaaksi enää. Ainakin alakerrassa on kaikki kunnossa papaa myöten että eiköhän se joskus tärpänne:) Mitään oireita ei ole ja tuskin tässä vaiheessa vielä olisikaan vaikka tärppi oiskin käynyt.
Plussapuhureita!
Ele
Tellu1980: Et vieläkään ole julkistanut raskauttasi töissä? Itse olisin tehnyt sen tänään. Ei voi muuta sanoa kun että olen kyllä todella iloinen ettei sitä tullut etukäteen kerrottua kenellekään. Eipä tarvitse selitellä ja katsella niitä sääliviä katseita. Älä nyt noin sano, toivotaan että saan kokea vastaavan suuremmassa mittakaavassa noin 9 kk:n kuluttua! :) Vietän sairaslomaa tosiaan vielä torstaihin asti.
Memma82: Mahtavaa! Plussia tulee tännekin, ihanaa!!! Onneksi olkoon!
Mermaid: Kiitos! Ja OIKEIN PALJON ONNEA plussastasi!!! Mahtavaa! Nauti olostasi täysin rinnoin ja yritä luottaa siihen. Hermoilu ei auta mitään. Tiedän, helpommin sanottu kun tehty. :) Niin ja varmasti oli kyseessä kiinnittymisvuoto, itsekin bongasin sen siinä kierrossa missä raskauduin, mutta ennen sitä en ikinä.
Marjana: Kiitos taas! Kyllähän se oikeasti vähän jo tuntuu siltä että elämä ihan tosissaan potkii päähän. Mutta, olen onnellinen jos torstaina saan hyviä uutisia. Toivotaan että kohtu on tyhjä ja että saadaan lupa aloittaa yrittäminen taas. Ainakin omasta mielestäni se on ainoa ”ratkaisu” tähän.
Jaksamista sinulle! Älä vielä heitä toivoa! Itse olen oikeasti päättänyt olla testaamatta noilla clearbluen testeillä (paitsi digitaalisella) juuri sen takia ettei oikein ikinä tiedä että onko siinä haamu vai ei. Vielä se ehtii plussaksi muuttua! Niin ja oikeasti oireesi kuulostavat niin hyviltä että kyllä yllätyn suunnattomasti, jos et saa sitä kauan kaipaamaasi plussaa!
Ele: Kiitos! Kokemuksesi kuulostaa aivan hirveältä. Pahemmat kivut kun synnytyksessä? Uskomatonta mitä kaikkea sitä joskus joutuu kestämään. Uskomaton tuo ystäväsi kommentti!!! Todella ajattelematonta! Ymmärrän täysin harmituksesi siitä että edes kerroit koko asian hänelle. Hän ei selvästikkään ollut luottamuksen arvoinen. Tsemppiä sinne kotiin sinulle! Ajoitukset kohdallaan, mikäs sen parempi!
Catnip: Kiitos, oikeassa olet, tästä suunta voi olla vain ylöspäin (kunhan oikeasti en enää siihen kaavintaan joudu!!!). Toivotaan että täälläkin kohtaa alkaa oikein plussa-aalto kun alatte kaikki testailemaan!
Pikkukoivu: Kiitos, eiköhän se tästä vielä hyväksi muutu. Teidän joka toinen päivä on hyväksi koettu muillakin, samalla tärppäsi meilläkin, joten samaa rataa vaan ovikseen asti. Onnea oviksen bongailuun!
Sopaka: Kiitos! Eilen tosiaan jo kuvittelin kaiken olevan ohi ja saavani enemmänkin lomaa kun sairaslomaa tämän viikon. Mutta, iltapäivällä kivut ja vuodot sitten jatkuivat ja niin on edelleen. Välillä pahemmat ja välillä paremmat. Burana 800 ja Panadol 1mg otan vuorotellen. Torstaita odotellen. ? Minulla on vähän sellainen tunne että teille tulisi se plussa tästä kierrosta, taitaa olla teidän vuoro. Plussaonnea! Raskaana, kunnes toisin todistetaan!
Elmu: Mahtavaa, onneksi olkoon!!!!!!!!! Tuo tissien outo tuntemus oli sellainen raskausoire, joka minullekin tuli jo ihan heti alussa, joten olinkin hyvin varma tuloksestasi. Kyllä noin hyvä uutinen saa kummasti hymyn kasvoille! Nyt pitää vaan yrittää uskoa siihen että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Itse yritän aina ajatella niin että kaikki saa vain määrätyn määrän huonoa onnea, joten olet kyllä nyt onnesi ansainnut!!! Olen niin iloinen puolestasi!!! Nyt vedät mukaan vielä niin monta kun vain suinkaan saat junaan mahtumaan! Nauti!
Gabriela: Aivan ihania uutisia!!! Mikäs sen ihanempaa kun vielä kaksosmahdollisuus! Onneksi olkoon oviksesta! Nyt vaan ahkerasti sitä hyödyntämään! Onnea teille!
Tiiuli: Kiva kuulla että kaikille ei tule ainoastaan surullista oloa kirjoituksistani. Itselleni on hyvinkin tärkeää voida kertoa asiasta jollekin ja tämä palsta tuntuu helpoimmalta itselle. Asioiden purkaminen saa jotenkin vaan paremman olon asian suhteen. Kyllä tämä tästä vielä. :) Vauvatavaroiden ostaminen on kyllä ihanaa. Onpahan sitten valmiina!
Sassu90: Kiitos! Ovis on teidän osalta ainakin hyödynnetty hyvin, nyt sitten vaan jaksamista piinailuun. :)
Merder: Kiitos sanoistasi! Älä vielä anna periksi, toivottavasti täti ei kohdallesi tule ollenkaan, vaan saat sen sijaan sen plussan!
Laetitia: Kiitos! Kyllä meillä ajatuksena on seuraavan yrittäminen heti kun vaan lupa saadaan ja toivottavasti se tulee torstaina. En ainakaan itse koe että tarvitsisin aikaa tähän väliin. Tuntuu siltä että ainut asia mikä tähän suruun auttaa on se uusi raskaus ja toivottavasti mahdollisimman pian.
Aivan ihana mies sinulla kun oikeasti tutkii spermaansakin! Mahtavaa! Ja ihanaa että teillä riittää intoa vielä tämäkin viikko, sitten vielä piinailut päälle ja toivottavasti se plussa.
ON: Kuten jo tossa yllä joillekin kertoilin, niin ovat kivut nyt jo taas pahemmat ja vuotokin on taas vähän runsaampaa. Yritän ottaa rennosti ja levätä. Torstaita odotellen innolla, sitten ainakin saa tietää miten on mennyt tällä kertaa. Toivon NIIN paljon että sanovat että kohtu tyhjä ja valmis seuraavaan ja ehkä osaavat oviksenkin ajankohtaa vähän arvailla. Se vasta hienoa olisikin... :)
Ihanaa että plussajuna on vihdoin päässyt kunnolla vauhtiin ja kyytiinkin on löytänyt pari vanhaa tuttua, jotka tosiaan sen jo ansaitsivat! Toivottavasti plussia tulee vielä kunnolla! Ei muuta kun testailemaan naiset ja plussaamaan!
Alexandra
Aivan puun takaa, ilman kipuja ne alko, menkat.
Vaikka en plussaan uskaltanut uskoa, toivonkipinä kyti silti.
Ilmeisesti en ole ovuloinut koska laskujeni mukaan pupuiltiin otolliseen aikaan.
Ketuttaa kun kierrot on näin pitkiä, saa taas odottaa ja odottaa..
Hipsin takavasemmalle ja jätän kuumeilun vähemmälle.
Kesäkuun pinoon kyllä hyppään mukaan, ei täältä kokonaan voi pois pysyä :)
Tsemppiä kaikille jatkoon!
Katmam kp 1/29-46
Kiitos kaikki ihanat onnitteluista! Olo on vieläkin sekainen, mutta kai se tästä tasaantuu. Taidan vielä hengata täällä teidän kanssa ennenkuin uskaltaudun odotuspuolelle, sinne siirryn varmaan vasta varhaisultran jälkeen, joka olisi viikolla 7 eli n. kolmen viikon päästä.
Mermaid: IIk, ihanaa onneaonnea!!! :)
Tiiuli: ihana mies sinulla kun innostuu noin vauvajutuista! :) omani on enemmän vielä toppuuttelevalla kannalla, mutta ymmärrän senkin :) Onneksi täällä teidän kanssa saa hehkuttaa sydämensä kyllyydestä!
Memma82: jee, onneksi olkoon!! :) Nyt saatiinkin plussajuna kunnolla käyntiin, sitten kaikki loputkin mukaan vaan!
Sopaka: hyvältä kuulosta oviksen hyödyntäminen! :) tsemppiä piinailuun!
Alexandra: onneksi torstai on jo ihan pian :) toivotaan että kaikki näyttää hyvältä ja saatte vihreää valoa pian uudelle yritykselle.
Täällä edelleen hämmentyneet fiilikset, vähän hermona myös... Katsoin jo vau.fi:stä milloin on laskettuaika (6.5.2012) ja että viikkoja olisi tänään n. 4+2. Katsoin myös milloin äitiysloma alkaa :D ja se olisi n. 1.4.2012. Sain vakityön nyt 1.8 alkaen ja onkin oikein sopiva väli siis jäädä pian äitiyslomalle...
Kiitos kaikille, ootte korvaamaton tuki ja apu!!
Kirjoittelin teille jo toissa päivänä , mut jtn taas sähelsin koska koko viesti hukkui johonkin. Niin se täti vaan tuli kylään lauantai aamuna ja sunnuntaina sitten pistin kuitenkin itseeni taas kerran hormooni piikin. Eilen kävin verikokeissa ja huomenna tulee tulokset. Meinasvat et nousis se prolaktiini arvo ja se aiheuttaisi vielä lisäksi kuitenkin lapsettomuutta. Pari päivää olen odotellut et aloittaiskos kukaan kesäkuun pinoa. Mulla kun ei aika riitä kuitenkaan sen joka päiväiseen päivittämiseen. Toisaalta pystyisin vielä roikkumaan tämän kierron toukokuisissa kun la olis 1.6 ja siintä miinustetaan se 4 viikkoa kun kohtu ei kanna loppuun asti niin otetaan pois jo viikoilla 36. Voi olla et kantaiskin , mut jos on sairastanut kohdun alueen syövän niin et on kohtu mennyt puhki niin suomessa sen jälkeen lapset otetaan sektiolla ulos ja viimeistään viikolla 36 ja mullahan se meni aikanaan kolmesta kohtaa se kasvain läpi ja suolistoon.
Höpöttäjä: Minne hävisit?!? Eikös sullakin seuraava viel mahtuis tähän toukokuisten pinoon?!? Vai mitens ajattelitkos pitää väli kuukauden?
Aleksandra: Se on vaan aina kamalaa menettää oma lapsi. Itse kerran leskeksi jääneenä aina olen sanonut et kaikesta muusta ihminen parantuu, mut ei koskaan oman lapsen menetyksestä. Vaikka uuden joskus saiskin niin aina on sydämmessä paikka sille mikä taivaalla tähtenä sinua katselee. Ja niinhän se vaan on et ne parhaat ja rakkaimmat tuntuu et viedään meiltä ensiksi.Aika parantaa haavat vaikka se vaikealta tuntuukin ja on päiviä milloin ei vaan mitn jaksaisi niin silloin pitää vaan olla ja itkeä.
Joku kyseli niistä ovis testeistä. Itse niitä citymarketyin halpoja aikanaan kokeilin ja sitä cb:n digitaalista ja mammaksin testejä myös. Citymarketin antaa joka kiertopäivälle positiivisen ja muut ei antaneet mulle ikinä positiivista. Et testeissä on eroja kokeilkaa ja etsikää itselleen sopiva. Itse olen ainakin huomannut et kohdun suusta pystyy tunnustelemaan sen ovulaation ja tietenkin limoista. Mulla tietysti on helppoa kun pistän sen pregnylin niin tiedän siintä jo milloin ovuloin.
Nyt näyttäisi olevan oikein paljon plussanneita. Oikein paljon onnea teille ja paljon tarrasukkia mukaan.
Cami KP 4/30 menopur,pregnyl,lugesteron
Ajattelin uskaltautua mukaan kuumeilemaan ja tavoitteena saada kaksi viivaa testiin :) olen 34v, mies 37v ja kolmatta yritetään, kaksi lasta siis ennestään. Ei taida tämä kolmaskaan raskauden yritys tulla ihan "kevyesti" vaan jatkuvast kuulostelen oireita ja tuntemuksia..äh, enkö mä ikinä opi?! Jok.tap. Myönnän tyhmyyteni ja testasin tänään predicorin early testillä selkeän negan. Tosin, mitä enemmän sitä tuijotin ja pyörittelin sain ikkunaan haamun..mutta siis toiveajattelua, siinä ei tod. Ole värin väriä, putipuhdas nega. Yritys on eka, joten ihmehän tuo olisi ollut. Kp on 23/26-28..että oli myös turhan aikaista, ehkä! Kivaa tulla kuumeilemaan joukkoonne:)
Kyllä se massiivinen vuoto nyt alko, ihan kamala. Perinteinen. Mun tyyliin. Eli ei ollut roskisplussa meillä sitten plussa...noh, ei se mitään tästä jatketaan, saanpahan lisäaikaa miettiä nilkkaleikkausta yms...ja jos tästä kierrosta sitten onnistuskin niin hypätään sitten tuonne kesäkuun pinoon, kun la menis laskurien mukaan siihen alkukuuhun.
Loma lopussa, torstaina töihin. Huomenna en aio tehdä yhtään mitään!
Onnea hurjasti plussanneille!!! Ihania uutisia!
Äiti1983 kp 3/28 yk 3
Onnea Memma82, Mermaid,Elmu, munpikkumonsterit ja Mintzie!!!!!
Gabriela: Pidän peukkuja sun puolesta, toivottavasti testaat parin viikon kuluttua tupla plussan =)!!
Marjaanalle myös plussatuulia toivottelen!
Katmam ja nallepöh: Phoittelut tädin tulosta ja tsemppiä uuteen yritykseen.
ON: Täällä mennään jo kp 3, eli se siitä. Seuraava la meneekin 9.6 joten odottelen kesäkuun veturista kyytiä =). Ihanaa että tästä kuusta on päässyt odottajien puolelle jo noin monta!
Wilhelmiina kp 3/34
Memmalla superpaljon onnea myöskin! :)
Gabriela: Jos vaan pystytte, niin nyt hyödynnätte sitä ovista sitten vielä, vaikka hymynaaman mukaanhan se kohta olisi jo ohitsekin.
Minä en ole ovislaskureita käyttänyt juuri lainkaan. Tai ehkä silloin ihan tämän projektin alussa, kun oma keho oli vielä tässä suhteessa kovin vieras. Kyllä niistä hyvää osviittaa saa joka tapauksessa.
Laetitia, aika hurjaa tuo miehesi spermanäytteen ottaminen :D Hienoa että on mukana noin suurella innolla!
Ele, sateinen metsä on ihana paikka! Olet oikeassa, että se rentouttaa mieltä ja ole iloinen niistä lapsista, jotka piristää päivääsi tässä vaiheessa jo. :)
Alexandra: Pidän kovasti peukkuja, että kohtu olisi tyhjentynyt kokonaan ja uusi kierto pääsee käyntiin. Halauksia!
Katmam, pahoittelut! Onhan se ovulaatio voinut siltikin olla, vaikkei tärppiä tullutkaan.
Samoin Äiti83, tosi harmi ettei roskisplussa ollut oikea plussa. :(
Elmu: Voit olla meidän virallinen tsemppaaja siihen asti, kunnes siirryt odotuspuolelle. :) Onnea vielä kerran!
Oma napa: Testailin sitten tänä aamuna Clearblue plus-testillä. Kyllä se minun mielestä valitettavasti enemmän negatiiviselta näyttää kuin positiiviselta. Siellä on joku sininen pystyviivakin hailakasti näkyvissä, mutta se näyttää taas sellaiselta kapealta viivalta, mistä ei ole mitään iloa. Kuivuttuaan sen näkee yleensä selvemmin sitten. Jatkossa muistan oikeasti, että en osta noita testejä, kun niiden kanssa joutuu aina arvailemaan.
Että sellaista... Ehdin eilen jo hieman innostua, kun illalla sekstailtiin, eikä sen jälkeen/aikana tullut lainkaan veristä vuotoa, vaikka ollaan jo näin loppukierrossa, eikä ole edes niitä Teroluteja tukena. Olin jossain vaiheessa niistä vuodoista varma, että jos niitä tulee, niin raskaus ei ole alkanut. Nyt kun niitä ei ole tullut, niin vähän toivo nousi taas. Eihän sitä toivoa toki vieläkään ole menetetty, mutta nyt varmaan täytyy kiltisti vaan odotella nämä pari päivää vielä. Menkkojen oletettu alkamisajankohta on pe-illasta la-iltaan. Se ovis kun oli niin selkeästi 2 viikkoa sitten pe-iltana.
Miten päinhän tässä pyörisi tämän loppuviikon?
Miehen olisi tarkoitus maanantaina viedä se spermanäyte labraan sitten, että sen tulokset ehtisi minun vastaanottoaikaan mennessä. Se vastaanotto olisi ensi kierron 8-10 päivä.
Marjana kp 30/32-33 Dpo 12 yk 17
Moikka moi kaikille!
Liityn mukaan teidän porukkaan :) Sivusta on tullut seurattua tätä keskustelua kovasti ja päätin vihdoin itsekkin tänne rekisteröityä.
Olen 27 vuotias nainen ja mieheni 28. Pillerit jätettiin pois loppuvuodesta 2010 ja nyt keväällä 2011 otettiin myös ovutestit käyttöön. Kovasti vauvaa täällä toivotaan..
Mulla kierto ollut 35-37 päivää ja nyt menossa 42.. Menkkoja ei näy, mutta raskaustestikin tehty kahdesti ja negaa näyttää :( Eilen tein Davidin testi ja tänään apteekin oman ja sama homma :( Viime viikon alkupuolella oli menkkakivun oloiset kivut ja olin varma että menkat alkaa, muttei ne sit alkanut.. Ei oikein tiiä mitä pitäis ajatella, toisaalta pieni toivo elää, mutta toisaalta harmittaa..
Nyt meni eka viesti täysin itsestä kertomiseen, mutta antaaka se anteeksi ;) Tsemppiä kaikille yrittämiseen ja onnea plussalaisille!
tiara kp 42/35-37
Laetitia: Ihana mies sinulla kun on noin innoissaan:) Ja kiitos positiivisista kommenteistasi, piristi todella mieltä:)
Marjana: Testaahan vielä uudelleen vaikka apteekin omalla! Mä oon kaiksita raskauksistani itse testannut ihan noilla halppistikuilla joita saa Prismoista ja Citymarketeista eikä niissä näy minkäänlaista viivaa ellei siellä hcg:tä ole:) Mut tosiaan luottaisin ehkä apteekin omaan enemmän!
Tiara: Tervetuloa! Teillä taitaa yritystä olla suunnilleen saman verran kuin meillä (ehkäisy jätettiin pois lokakuussa 2010). Mutta hei, älä vielä heitä kirvestä kaivoon, kaikilla ei raskaus noin aikaisin edes vielä näy! Itse olen nuo onnistuneet raskaudet testannut vasta rv5+ ja silloin on näkynyt vahvat viivat joten malta vielä vähän aikaa ja testaile uudelleen:) Sulla ilmeisesti kuitenkin kierto ollut säännöllinen?
ON: Väsymystä ja alkavia flunssanoireita. Tänään hoidettava vielä muutamia työjuttuja ja sitten alkaa lomailu. Tai eihän tavallaan työttömänäolo lomailua ole mutta päätin ottaa sen siltä kannalta ja miettiä jospa vaikka vielä lähtisin opiskelemaan. Alani on sellainen että helposti ei pääse työllistymään, olen kulttuurialalla, mutta toki jos mieluisaa työtä löytyy niin jatketaan tällä alalla! Mahdollisuuksia on vaikka miten:) Mitään raskausoireita ei ole ja mennään nyt päivä kerrallaan ihan rauhassa että lapsetkin tottuu taas siihen että äiti on kotosalla. Ja mikäs sen mulavampaa kun saa antaa aikaa lapsilleen!
Plussapuhureita puhaltelen Puuuuuuuuh Puuuuuuuuuuuuh
Ele
Tänä aamuna apteekin omalla testillä tuli sitten kaksi viivaa, toinen viiva vaaleampi, mutta ihan selkeä viiva. En ole aiemmin saanut minkäänlaista viivaa tällä testillä. Olo on sekava ja onnellinen ja hämmentynyt. Varasin heti ajan työterveyslääkärille, jolta saan lähetteen yksityiseen labraan verikokeita varten, tarviin tuplavarmistuksen (ja todennäköisesti vielä varmistuksen varmistuksen) ennenkuin päästän onnentunteet valloilleen!
Sitä on vaan niin skeptinen kun kaikkea voi käydä :/ Nyt vaan pää kylmänä, ja jos jotain sattuu niin sitten sattuu...