Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUISET 2012

Kommentit (418)

Vierailija
301/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleanora: Kiitos tsempeistä ja mukava kuulla, että joukossa on ns."samis", että samanverran yritystä takana, vaikka plussaa toki toivon meille molemmille ;) Me lopetettiin pillerit loka-marraskuun vaihteessa. Millainen tilanne sulla on nyt? Juu, mun kierto on ollut tasainen, aina tuo 35-37pv joten siksi ihmetetyttää ettei ole raskaana eikä menkkoja kuulu.. Eilen illalla ja tänään on nipistellyt vähän alavatsan vasemmalle puolelle ja viikonloppuna Prisman vihannesosastolla haistoin säilötyt suolakurkut, mitä en yleensä edes noteeraa ja vähän on ollut myös etovaa oloa. Mutta sitä en sitten tiedä, tuleeko nää oikeesti vai kuvittelenko :D

Vierailija
302/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vähän pitemmän tauon jälkeen.

Lukemassa olen tietysti käynyt, mutta jotenkin vaan alkaa usko loppumaan omalta osalta koko touhuun.

Täällä on tapahtunut paljon, enkä millään pysty kaikkea kommentoimaan.

Voih Alexandra :( Ei ole elämä taas ihan reilua. Ihanaa, että jaksat kuitenkin olla noin positiivinen ja ilahduttaa meitä läsnäolollasi. Sua olikin jo ikävä.

Marjana- ootkos tutkiskellut muiden clearblue-testailuja? Voisko sellanen ohutkin viiva olla silti plussa? Toivotaan ainakin niin!!!

Mukavasti tullu plussia, muutama vanha tuttukin joukossa. PALJON ONNEEEE plussanneille!

Mää itte- Tästä kierrosta en paljoa odota, kun en bongannut ovista, en ehkä ovuloinut ollenkaan.

Oireitakaan ei juuri ole. Kauheasti valkovuotoa alakerrassa ja näppylöitä joka puolella, mutta muut oireet sopii yhtä hyvin tädin tuloonkin.

Tuli nyt vähän lyhyt palstalle-paluu-päivitys, mutta pikkuhiljaa on hyvä aloittaa.

Tintti-tyy kp 24/26-28 yk 13

P.S. Laittaisko joku mut listalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas Päiväkirjani,

Eilen työnantajani (joka ei siis tiedä yhtään mitään siitä, että yritämme lasta) alkoi puhua siitä, kuinka minun pitäisi tehdä lapset nyt ja heti, koska nyt raskaaksi tullessani olisin juuri sopivasti keski-ikäinen ensisynnyttäjä.

Jotta et ole aivan pihalla ajatuksistani, palaamme ajassa puoli vuotta taaksepäin: Keväällä pomoni piti minulle luentoa siitä, että minun pitäisi alkaa tehdä lapsia, vaikkei edes varsinaista kuumetta olisi. Niin hänkin oli aikoinaan tehnyt. Vastasin tuolloin, että mistäs sitä tietää, voinko edes saada lapsia. Tehosi.

Eilen palasimme aiheeseen uudelleen. Pomo kertoi, miten ihanaa on olla äiti jne. Ja sitten kertoi myös sen, miten raskausaika oli ollut nestehukan partaalle yltynyttä oksentelua ja synnyttäminen niin kivuliasta, että oli toivonut ennemmin kuolevansa.

Silti hän teki sen ja vieläpä kahdesti.

Ihmettelin ääneen miksi tuntemiani ihmisiä niin kovin kiinnostaa se, että olen lapseton. Pomollani oli tähän vuorenvarma selitys: Lajimme naaraspuoliset (ilmeisesti myös hän itse) alkavat kuulemma huolehtia ennen pitkää lapsettoman lajitoverinsa lisääntymisestä, jos hän ei itse innostu.

Odottelen innolla, milloin laumamme (lue: työyhteisömme) alfanaaras alkaa sukia täitä päistämme!"

CatNip 9/23 yk 3

Vierailija
304/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut taas kirjoitettua pitkään aikaan... Olen käynyt lukemassa joka päivä ja myötäelänyt niin surut kuin ilot!

Kesken työpäivää halusin vain omanapaisesti kertoa, että tätiä ei näy ei kuulu!!!!! En uskalla testata, kun pelkään niin pettymystä. Odotan siis ja pelkään pahinta. Oireita ei ole, ei niin mitään.... :( Mutta ei myöskään endokipua? Aina se tyhmä toivo nostaa päätään ja sit on ihan paniikissa.

Catti 29/25-28

Vierailija
305/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen äiti. Lapset syntyneet 03,06 ja nyt kolmas lapsi suunnitteilla, lopetin pillerit kk sitten ja nyt vartun koska alkaa vuoto. Yritetty on heti. Kahden edellisen lapsen välissä oli keskenmeno ja se raskaus alkoi välittömästi pillereiden lopetuksen jälkeen. Tavallaan toivon kipinä että olisi kerrasta tullut raskaaksi.Ensi viikolla testailua jos ei ala.

Vierailija
306/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiara: Mulla oli siis kuparikierukka joka poistettiin viime lokakuussa. Menkat olleet säännölliset 28-29 päivää ja muutaman kerran tässä yrityksen aikana tullutkin plussa joka sitten parin päivän perästä vuotanut pois. Aikaisemmat raskaudet alkaneet helposti ja nyt kummastuttaa kun tämä kolmas niin alkaa itseään odotuttaa, mutta tosiaan on stressiäkin tähän mahtunut ettei ihmekään ettei tärppi ole käynyt. Kiertopäiviä en kovasti laske, vähän sillä meiningillä että tulee kun on tullakseen (ettei sitä stressiä nyt tästä enää tulisi:D). Vauvakuume tosin on KOVA! Ja tuntuu aina vaan kasvavan:) Mulla ollut greippimehu ja foolihappo käytössä, tähän kiertoon otin myös vehnänalkioöljyn sekä sinkin.

Ele kp20/28 ja YK taitaa olla 11.

Vierailija
307/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katmam: Suuret pahoittelut! Ei muuta kun katse kesäkuuhun!

Elmu: Kiitos taas kannustavista sanoistasi! Olo on tänään huomattavasti parempi kuin eilen, vatsa ei enää ole yhtä kipeä, joten toivoa on että kaikki olisi huomenna ohi! Huomenna tähän aikaan sen sitten tietää jo. Pelottaa rehellisesti sanottuna ihan hirveästi. Eilen en millään meinannut saada unta, kun ajatuksen pyörivät koko tässä tilanteessa. Pelottaa istua taas siihen pöydälle ultrattavaksi, kahdella viime kerralla kuitenkin sain huonoja uutisia. Pelkään että alan itkeä ennen kun edes pääsen niin pitkälle :) Mieskään ei tällä kertaa pääse mukaan, joten yksin on pärjättävä.

Olen niin iloinen puolestasi!!! Yritä ottaa rennosti ja nauttia!

Cami: Joka kierrossa on aina se sama asia, sitä odottelee että josko joku toinen aloittaisi sen seuraavan palstan. Tuntuu jotenkin aina rankalta siirtyä sinne. Menee aina aikansa ennen kun kaikki lähtee taas pyörimään. Mutta, sinne tulossa olen! Toivon että kesäkuuhun ehdittäisiin vielä yrittääkin. Tsemppiä sinulle, sinulla on ollut todella rankkaa ja ilmeisesti sama jatkuu. Halaus!

Tiitunen: Tervetuloa ja onnea kolmannen yrittämiseen!

Äiti1983: Pahoittelut! Tiedän kuinka tuskaista on aloittaa taas alusta. Katse vaan eteenpäin ja kesäkuuhun. Kesäkuu on oikeasti hyvä kuu!

Wilhelmiina: Samaa mieltä, ihanaa että tähän kuuhun on sentään jo tullut jonkin verran plussia, mutta mukaan vielä mahtuisi. Ikävä kyllä joidenkin on aina siirryttävä eteenpäin. Ei muuta kun kesäkuun veturin kyytiin. Pahoittelut sinne tipahtamisesta!

Marjana: Kiitos, tulen tänne sitten huomenna kertomaan mikä tilanne on. On se ihme kun tilanteet muuttuu ja nyt yhtäkkiä sitä odottaa että saisi sen kp1:sen. Tai, mikä ihme se nyt sitten onkaan. Ensimmäinen kierto menee kyllä ihan arvauksien puolelle, kun ei yhtään tiedä koska tädin pitäisi tulla. Toisaalta, voihan sitä aina toivoa ettei se sitten tulisikaan :)

Älä vielä anna periksi, muistathan että itsekin sain rv4+6 vain haalean plussan ja sen kunnollisen vasta rv6. Joten, yritä jaksaa odotella vielä pari päivää. Toivoa ei kannata menettää ennen kun siihen on syynsä. Tiedän että on helpommin sanottu kun tehty, mutta oikeasti oireesi on nyt niin kohdallaan että uskon että nyt se on tapahtunut vihdoin!

Tiara: Tervetuloa! Toivotaan että se plussa sieltä vielä tulee ja täti jättääkin tulematta. :)

Ele: Jaksamista tilanteeseesi. Hyvän asenteen ainakin olet ottanut! Turhaa stressiä ei tarvitse tilanteesta ottaa, jos ei ole pakko. Nauti, juuri niinkun sanoitkin.

Tintti-tyy: Kiitos, ikävä oli tännekin oikeasti! Kaipasin ihan hirveästi teitä kaikkia. En löytänyt odotuspuolelta ainakaan vielä samaa fiilistä, kun mikä täällä on. Tiedätkö, itselleni tuli heti kun olin saanut plussan ni sen jälkeen ihan parissa päivässä ihan hirveästi hormoninäppylöitä. Joten, toivottavasti sinunkin näppysi ovat siitä syystä, eikä tädin takia. Plussaonnea!

CatNip: Jaksamista työtilanteeseesi! Minulla on vastaava tilanne sekä töissä, että yksityiselämänkin puolella. Joka puolelta kannustetaan hankkimaan lapsia jo ja lapsenlapsia kaivataan jne jne. Raskastahan se on nimenomaan sen takia että kyllähän tässä yritetään, mutta kun ei niitä lapsia ihan postitilauksella saa ? Tsemppiä!!!

Catti76: Kuulostaa hyvältä! Plussaonnea puhaltelen!

Riitu24: Tervetuloa!

ON: Olo on parempi kun eilen, joten hymy on herkässä. Nyt tuntuu oikeasti siltä että ehkä tämä painajainen on ohi huomenna. Tänään aloitin jopa taas kaikki vanhat tutut apukeinot, eli greippimehun, maca-jauheen ja jatkoin raskaus vitamiinien syömistä. Lopetin vitamiinit kun sain tietää keskenmenosta, kesti tämän aikaa saada itsensä taas niskasta kiinni ja uuteen lähtöön.

Toivon hyviä uutisia huomenna. Menen Jorviin jo heti aamusta kahdeksaksi. Kohta uusi kierto saa alkaa!

Alexandra

Vierailija
308/418 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh ihana kun niin paljon on tullut plussanneita että kyllä toukokuun juna on nyt vauhdissa. Toivottavasti pääsen vielä hyppäämään kyytiin..=)

Kiitos paljon Aleksandra, Marjana, Elmu, Gabriela ja Laetitia tsemppaamisesta oviksen hyödyntämiseen. Gabriela kannusti pupuilemaan ahkeramminkin mut mie taas jostain luin et liian tiheä pupuilukaan ei olisi hyvä.. nooh saa nähdä miten tänä iltana käy.. Eilen illalla oli kyllä hyvät pupuilut ja viimeistään huomenna pupuillaan taas koska mies on pe poissa.=( Ei ole mun niitä varsinaisia ovislimoja vielä näkynyt uskoisin et ne on vielä tuloillaan. Mie taas luin jostain et limatulpan jälkeen menis n.5 vrk oviksen tuloon. En tiedä sit miten menee mut pitää laittaa peitot heilumaan joka tapauksessa.

Onnea Aleksandralle ja toivottavasti saat hyviä uutia tai olet jo saanut. En ehtinyt vielä lueskella uusia viestejä.

Kaikille kovasti tsemppiä rynnätään oikein isolla joukolla tuonne odotuspuolelle! Pahoittelut tädistä äiti1983 ja tais olla jokunen muukin.

Onneksi en ehdi nyt kuumeilla kovasti, koska töissä on ollut niin paljon mietittävää. Sisko kävi eilen kylässä voi aaahh miten ihana vauva masu hänellä oli. Hän on jo puolivälissä raskautta menossa ja ensi viikolla hällä on jo rakenneultra. Voi että kuume nousi.

tallaista tänne..

t. pikkukoivu kp12/27-31

309/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiara, tervetuloa! Onko sinulla ollut gynen kanssa puhetta tuosta pitkästä kierrosta? Onko siihen syytä selvitetty siis missään vaiheessa? Pidän peukkuja, että plussaksi vielä muuttuisi!

Ele: Juu se apteekin oma testi on minunkin luottotestini. Se vaan ei kovin aikaisessa vaiheessa näytä kuitenkaan tai sitten pitää olla hyvä hormonipitoisuus. Sinullahan on suorastaan rento elämäntilanne, kun voit miettiä työuran suuntaa ihan uudestaan nyt. :) Ja tosiaan laatuaika perheen ja ystävien kanssa on varmasti parasta siinä, että jää työttömäksi. Hienoa että löydät positiiviset puolet asiasta.

Tintti-tyy, olen katsellut netistä, että joillekin tuo clearbluen kapea viiva on merkinnyt raskautta. En vaan jaksa sellaista uskoa, kun olen joka kerta sen saman kapean viivan saanut. Muuten kyllä pidän vielä toivoa yllä, että se tärppi tulisi tästä kierrosta (enkä joutuisi siihen munasarjojen aukiolotutkimuksiin reilun viikon päästä..)

Sinulla onkin jännät paikat jo menossa! Hurjasti tsemppiä viimeisiin piinapäiviin sinnekin!

Catti, se toivo ei ole yhtään tyhmä. :) Haehan testi ja testaa! Päästään mukaan jännäämään.

Riitu, tervetuloa!

Alexandra: Itseasiassa kävinkin tässä yhtenä päivänä lukemassa tuolta ketjun alusta sen kirjoituksesi, kun kerroit siitä myöhäisestä plussastasi. Kävin hakemassa voimia siitä viestistä. :)

Tahtoo nämä fiilikset sahata toivon ja epätoivon välillä, mutta pääasiassa kuitenkin hyvällä fiiliksellä. Olen kyllä huomannut, että se mielialan heittely on suurempaa kierron lopussa nykyisin kuin mitä se oli vaikka vuosi sitten, kun tätä yritystä ei ollut vielä niin kauaa takana.

Odotan päivitystäsi siitä lääkärireissusta. :)

Ihanaa katsoa tuota kuumeilijaa listaa, kun siellä on noita plussanneitakin nyt noin paljon! :) Olen laittanut kaksi viikkoa sitten lipputilauksen siihen junaan... Saapuuko lippu piakkoin? ;)

Oma napa: Ihmettelin eilenkin, että rinnat on harvinaisen vähän arat. Yleensä tässä vaiheessa sattuu pelkkä rintsikoiden pukeminen/riisuminen, mutta nyt arkuus on lähestulkoon vain nänneissä. Toivon, että se merkkaa hyvää. Lämpöjä mittailin parina aamuna, mutta ne sitten puolestaan on aivan liian alhaiset. Tänä aamunakin jopa normaalilämpöä alhaisempi.

Koko ajan jännityksellä odotan, että alkaako sieltä etukäteen jo jotain tiputtelua, mikä tiputtaa minut maan pinnalle vai pääsenkö jännäämään edes loppuun asti. Huomisiltana tulee tasan 14 päivää ovulaatiosta. Eikun vaan töihin pakertamaan, että unohtaisi tämän kuumeilun. :D

Marjana kp 31/32-33 Dpo 13 yk 17

Vierailija
310/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kiitos tsempeistä :) Tsemppiä myös sinulle että sieltä tulee plussa! En ole käynyt gynellä pillereiden lopetuksen jälkeen ja pillereitä olen syönyt ihan jonkii aikaa ja niiden aikana menkkakierto oli tietysti juuri sellainen mitä pillereiden kanssa onkin ;) Ennen niitä kierto on ollut aika pitkähkö, mutta en tosin muista tarkkoja päiviä.. Ja tosiaan 35-37 väliin on ollut pillereiden lopetuksen jälkeen ja en ole sikäli ollut huolestunut, koska kierto on ollut tosi tasainen ja säännöllinen ja menkat normaalit. Toki jos menkat ei ala nyt kuulumaan eikä plussaa ala näkymään, on lääkäriin suunnattava..

311/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästäaikaa, olen ollut kipeenä ja käynyt vain välillä lukemassa.

Kamalan paljon kaikkea ikävää on sattunut :(

Kaunisikävä, oikein paljon peukutuksia ja tsemppejä että jospa sittenkin muutama löytyis!

Alexandra oli kokenut myös kauheita :(

Onneksi plussiakin alkanut tuleen, hienoa ja onnittelut kaikille!

Marjanalle pidän peukkuja myös, jospa se nyt olis plussa!!!

Mä oon aloittanu nää hätähousutestailut jo ja mammaksin testissä haaleaa viivaa, MUTTA niin myös eilisessä apteekin omassa, hyvin hyvin haalean haalea mutta mieskin sen näki kuitenkin niin en kuvittele ja toi on mun luottotestini jo vuosien ajalta, että jospa NYT olis tärpännyt. Mutta voihan olla että noissa apteekin omissakin joku viivanpaikka nykyään on???

Noh huomenna se nähään.

wattu 28/29

Vierailija
312/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi vähän vaivaamaan tuo kierron pituus asia.. Miten te muut pitkän kierron omaavat, oletteko tutkituttaneet tilanteen vai ette? Tuon listan mukaan 35 päiväisii ja siitä yli on useita.. Nettiä kovasti selailin ja monessa paikassa 35 on vielä normaali.. Hmm. Mut mietityttää.

Tiara kp 43/35-37

Vierailija
313/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi kierto on tosiaan vaihdellu sen 30-38päivän väillä. Tikuttelua en oo alottanu, vaikka ovistikut tilasinkin ja ne mua siellä kaapissa vartoo. Että kaippa sitä vois jossain vaiheessa testailla oman mielenrauhan turvaamiseksi :)

Luulisi jotenkin kuitenkin, että jos kierto kuitenkin suht säännöllinen ja pystyt itsestäsi jotain kierron vaiheita havaitsemaan, niin munasarjat toimivat normaalisti. Mutta kuten sanoitkin, niin tuo 35 yleensä on se ylärajana pidetty.

Sitten vielä hauskana yksityiskohtana, mun lääkäri ystäväni muistutti minua, että näillä mun itkupotkuraivari PMS-oireilla ei pitäs olla kauheesti epäilystä, etteikö munasarjat tomisi normaalisti. Että jotain hyvää siinäkin :)

Laetitia kp19/30-38, yk 5

314/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA plussanneet!! Mintzie, munpikkumonsterit, Elmu, mermaid, Memma82!

wattu, vahvistuvaa plussaaplussaaplussaa..

Marjana, pidän sulle peukkuja pystyssä..plussaaplussaaplussaa...

Kaikille muillekin jännääjille tsemppiä ja onnea! Toivottavasti tulisi paljon vielä tähän pinoon plussia. Tuolla listan alkupäässäkin on useampi joilla menee kp:t jo pitkällä..

Uudet, laitatteko viestinne perään tuon rimpsun eli monesko kp menossa, miten pitkä kierto ja sitten vielä yk. Niin saan teidät listalle tekemättä virheitä.. :) Ja kertokaahan kuka vaan huomaakin jos on jotain virheitä listassa. Meitä on jo niin paljon että hyvinkin voi sattua mokia..

ON: Ei kuulu tätiä, ei edes tuhrua. Ei kyllä pahemmin oireitakaan. Pissattaa. Pientä etomusta ja nännit on yhä arat, ei kuitenkaan ehkä niin paljoa kuin tuossa aiemmin olivat. Oviksestahan mulla ei sinänsä tarkkaa tietoa ole mutta limojen - anteeksi vain eritejutut - perusteella huomenna tai lauantaina olisi varmaankin dpo 14. Tavallaan vähän pönttö olo edes elätellä taas toivoa jos sitä meidän tapauksessa ei vaikka olekaan näin luomusti. Seksit ainakin ajoittui just eikä melkein siihen oletettuun ovisaikaan. En pidä kiirettä testaamisella kun tosiaan mun kierrot on nyt olleet viime kiertojen ajan tosi pitkiäkin.. Tätiä odottelen saapuvaksi viikonlopulla.

kaunisikävä kp 41/28-36, yk4

Vierailija
315/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kyllä niin innolla odotan sitä plussaasi! Varmasti on vaikeata pitää ajatukset muissa asioissa, yritä jaksaa vielä vähän. Itse mielummin testaan myöhemmin, kun saan negan, se on niin masentavaa. Hyvä että kokemuksistani on ollut jotain hyötyä :)

Wattuwarwas: Sinulla onkin jo kierron viimeiset päivät meneillä. Varovaiset onnittelut haamusta, kyllä se sieltä vielä vahvaksi plussaksi muuttuu! Testaat nyt vaan joka toinen päivä aina ja seurailet viivan vahvistumista. Itselläni tosiaan tuli se vahva plussa vasta rv6, joten odottele ihan rauhassa, kyllä se siitä vahvistuu. :)

ON: No niin, nyt on sitten taas ultra takana. On se kyllä ihme kun kunnallisella puolella saa aina jonottaa niin kauan! Meni noin 1,5 tuntia ennen kun vihdoni pääsin ultraan, vaikka olin toinen jonossa. Ensimmäinen pääsi sisään tunnin jonotuksen jälkeen, siinä ensimmäisen tunnin aikana sisään ei siis otettu ketään. Niin ja arvatkaapa mitä, se joka ensimmäisenä pääsi sisään oli työkaverini!!! Kuinka todennäköistä sekin nyt sitten on? Hän tuli sitten moikkaamaan poislähtiessään ja pahoittelemaan huonoista uutisista, hänkin oli saanut huonoja uutisia. Todella masentava tilanne. Ultran jälkeen sain jonottaa vielä labraan, yhteensä meni 3,5 tuntia jonotellessa.

Niin ja varmasti jo ymmärsitte tuosta että uutiset eivät tosiaan olleet ne toivotut. Sikiöpussi on ulkona, senhän arvasin jo etukäteen sunnuntaina tulleen. Mutta, vielä on kuulemma 3cm tavaraa kohdussa. Ottaen huomioon että itse sikiön koko oli alle 3cm, tuntuu ihan uskomattomalta että siellä edelleen on jotain!!!! No, itkuhan siinä pääsi. Se tarkoittaa nimittäin sitä, että huomenna 10.00 on mentävä kaavintaan. Mies ei ollut tällä kertaa edes mukana, joten tunsin kyllä oloni todella lohduttomaksi siiä yksin ollessani. Lääkäri yritti lohduttaa että se ei vaikuta mitenkään raskautumiseen jatkossa yms yms. En voinut muuta sanoa kun että tähän mennessä kaikki on mennyt pieleen, joten vaikeeta on uskoa että tämäkään menisi kuten pitäisi. Lääkäri huomasi koneelta että kaiken lisäksi kyseessä olisi ollut esikoinen, pahoitteli vielä sitäkin erikseen. Pahimmat pelot on nyt toteutuneet jo useamman kerran viimeisen yli viikon aikana. Nyt vasta pelkäänkin, koska kaavinnassa voi sitten mennä vielä isompia juttuja pieleen. Pelkään siis että kun huomenna herään sairaalassa, niin saankin taas huonoja uutisia. Ehkä reikä kohdussa tai jotain muuta yhtä mukavaa. Huokaus. En oikeasti tiedä mistä löydän voimia tähän. Kaiken lisäksi kaavinnan jälkeen pitää odottaa seuraavat menkat, ennen yrityksen aloittamista, vaikka kaikki menisikin hyvin. Se masentaa vielä enemmän. Tähän mennessä jotenkin koko ajan ajattelin että kohta voi taas jatkaa yritystä ja ehkä se plussakin sieltä tulisi nopeasti tämän raskauden jälkeen.

Töistäkin esimiehen painostaa kertomaan minkä takia olen sairaslomalla. Todella raskasta. Viimeinen asia mitä haluan on puida tätä töissä. Varsinkin koska sairaslomani aikana olen saanut kuulla organisaatiomuutoksesta, joka koskee minua. Joten en todellakaan halua kertoa tästä esimiehelleni. Se ainakin tekee työstäni epävarmaa, jos tietävät vielä että me yritämme raskautua. Säästötoimenpiteistä johtuen voisi pahimmassa tapauksessa olla, että saisin potkut, tai sitten en vaan pääse mukaan pitkäaikaisiin projekteihin, koska koko ajan oletetaan minun jäävän äitiyslomalle. Minkä ihmeen takia elämä on joskus niin vaikeaa?

Pahoittelut kaikille tästä todella negatiivisesta ja omanapaisesta kirjoituksesta. Kyllä kai se kultareunus vielä tältäkin pilveltä löytyy, toivottavasti jo viikonlopun aikana. Lauantaina pitäisi yrittää jaksaa mennä firman juhliin. Pitää toivoa että olo huomisen jälkeen on niin hyvä että voin mennä. Kiva vaan kun kaavinnan jälkeen ei ainakaan vuorokauteen saa juoda, joten joudun sitten olemaan juomatta siellä juhlissa. Joudun lähinnä sen takia, että silloin kaikille nousee taas se epäilys että olen raskaana.

No, yritän tästä piristyä. Oikein paljon plussaonnea kaikille! Kirjoittelen taas kun jaksan kaavinnan jälkeen!

Alexandra

Vierailija
316/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältä, iso hali! Kyllä tuntuu kohtuuttomalta, että sua ja teitä näin koetellaan, vielä kun olet vielä niin KIVA! Pysy lujana vaan työpaikalla. En usko, että on laillistakaan vaatia kertomaan miksi on sairaslomalla??? Joka tapauksessa kuulostaa todella härskiltä työnantajan puolelta. Voisitko sanoa jotenkin ympäripyöresti, että tää on jotain niin vakavaa, että mieluiten et nyt vaan hänen kanssaan siitä puhuisi?? -Ja hei, me ollaan täällä just siksi, että tänne voit purkaa kaikki olosi! Pura kaikki vaan, kyllä me kestetään. Jaksamisia, Alexandra!

Mä en tiedä mitä on niin kamalaa ja pahaa kaavinnassa, sori. Eikö se ole kuitenkin aika rutiinitoimenpide, niin kauheaa kuin se onkin? Uskon vakaasti että kaikki menee hyvin, yritä pysyä positiivisena. Ja mies on varmasti hengessä mukana, jos nyt ei vieressäsi. ISO HALI! Olet ajatuksissa!

Katmam, Wilhelmiina ja äiti1983: pahoittelut menkoista :-( Oikein paljon onnea seuraavaan kiertoon!

Nallepöh/Cami onkin myös vissiin jo siirtynyt kesäkuisiin. Onnea matkaan! bd

Toivotaan, Ele, että väsymys ja flunssanoireet olis niitä hyviä oireita.. :-)

Wattuvarvas: varovaiset onnittelut haamusta? Peukkuja pidän, että vahvistuu viivat! bd

Marjanan plussaa minäkin odotan kovasti!! :-)Tsemppiä piinailuun ja onnea huomiselle testille, peukut on niin pystyssä kuin voi olla! bd

Pikkukoivu: minäkin löysin sellasen sivun missä sanottiin, että limatulppa olis jo 5vrk ennen ovista. Mutta olen useammasta paikasta aiemmin lukenut että se olis kyllä lähempänä ovista. Tiedä näistä sitten, toivotaan että teillä osui oikealle hetkelle! :-) bd

Moi Tintti-tyy! :-) Runsas valkkari ja näpyt kuulostaa kyllä oikein lupaavalta!! :-) Ei sitä ovista aina huomaakaan, mutta hyvin voi silti olla että olet ovuloinut! Peukkuja ja tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!

Laetitia: Ihanan omatoiminen mies sulla! :-D Enpä montaakaan miestä tunne, jolle tulis mieleenkään alkaa itse tutkia omaa näytettään! :-D

Kaunisikävä ja Catti76: niinkauan kun ei menkat ala niin on toivoa! :-) Joillain tosiaan se oireettomuus onkin oire! Tsemppiä, ja peukkuja! bd

Catnip: Mun yks oikein ikävä, vaarallinen selkäänpuukottaja työkaveri alkoi oikeen kunnolla udella mun lapsihaaveesta maanantaina. Tulin juuri gyneltä, jossa olin saanut hyviä uutisia. Lisäksi vietettiin lounastunti miehen kanssa ja lisäksi ovistestiin pamahti hymynaama! :-D Olin siis noin 7ssä taivaassa, enkä heti tajunnut että hetkonen MIKSI tämä kollega haluaa niin nyt udella?? Tämä vaan vastauksena sun juttuun utelevista työkavereista ym. Kun ihmiset vaan pitäs omat asiat ominaan eikä varsinkaan juoruaisi muitten juttuja…

Riitu, Tiitunen ja Tiara: tervetuloa! :-)

Oma napa: Ajatukset harhailee eikä kerta kaikkiaan meinaa pysyä missään muussa kuin siinä, tulisinko vihdoin tästä kierrosta raskaaksi...? Toivon sitä niin kovasti, ja ajattelen niin että kyllä, nyt se tärppi tulee! :-) Saa nähdä. Onneksi saa ehkä muuta ajateltavaa, olen lähdössä lomalle maanantaina!

Gabriela 16/27-31

Vierailija
317/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa. Suurensuuret tsemppihalaukset täältä. Haluan uskoa, että sinä olet joutunut kokemaan jo tarpeeksi vastoinkäymisiä, ja huominen kaavinta menee niin hyvin kuin se vaan voi mennä! Ja todella toivon, että kiertosi lähtee käyntiin uudestaan normaalisti ja pääsette piakkoin yrittämään uudestaan toivotuin tuloksin. Ihan kamalaa, että kaiken tuon kauheuden lisäksi joudut kestämään esimiehen uteliaisuutta ja painostavaa tilannetta työpaikalla. Etkö vain voisi sanoa, että sinulla on terveytesi kanssa nyt ongelmia: ei vakavia, mutta tutkitaan kuitenkin tarkasti, ja olet sen vuoksi liian väsynyt töihin. Esimiehelläsi ei nimittäin ole mitään oikeutta udella sen enempää eikä sinun tarvitse kertoa kokemistasi kauheuksista hänelle. Kertomalla jonkun syyn kuitenkin välttäisit juorut ja mahdolliset ajatukset työuupumuksesta, jotka voivat vaikuttaa työpaikkasi uudelleenjärjestelyihin.

Uusille tervetuloa joukkoon! Mukavaa, että kuumeilijat lisääntyy. Toivottavasti mahdollisimman moni meistä pääsee odottajien puolelle.

Elmulle OIKEIN PALJON ONNEA!!!!! :)))))

Samoin Watulle varovaisen innokkaat onnittelut!

Marjana: Milloin uskallat tehdä apteekin testin? :)

CatNip: Todella kurjaa ja ajattelematonta pomoltasi! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Oman tyhmyytensä hän vain näyttää!!

Catti: Nyt ei kun testaamaan!! Pidän sulle peukkuja! :)

ON: Olen lueskellut paljon erilaisia tilastoja ja oppinut, että vaikka kaikki menisikin ovulaation ajoituksen ja siittiöiden kunnon puolesta täydellisesti, todennäköisyys tulla raskaaksi on 20-25% nuorilla ihmisillä. Eli siis vain yksi viidestä oikeasti raskautuu ja 4 joutuu pettymään. Ja sitten siihen kun vielä lisätään se, että aina ne ajoitukset eivät osu kohdilleen, on aika harvinaista, että raskautuisi heti. Mutta miksi sitten vahinkoraskauksia sattuu? Johtuuko se, että nämä 20-25%, jotka raskautuvat, ovat stressittömiä? Sitä pohdiskelen.

Flunssa meinaa nostaa päätään. Kurkussa tuntuu karhealta, olo on kuumeinen ja räkäinen, vaikka kuumetta eikä räkää näy. Saman aikaisesti olen kuin vaihdevuosien kourissa: ensin on kamalan kylmä ja koht hehkun kuumana kuin kamiina. Mieskin on ihmeissään moisesta kuumaverisyydestä, koska palelen AINA :D Mahaa on nippaillut välillä vasemmalta puolelta, mutta kärsin välillä muutenkin mahaoireista. Eli mitään kummallisia oireita raskauteen tai menkkoihin liittyen en ole huomannut. Hurjan väsynyt olen tosin ollut, mutta luulen sen johtuvan töistä. Tosin tädin pitäisikin aikaisempien ennusmerkkien mukaan tulla kyläilemään vasta viikon päästä. Toivottavasti ei tule!

318/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty kaavinta, samasta syystä kuin sullakin, pelotti hirveesti mutta nopeeta se oli ohi ja kaikki meni hyvin.

Ei odotettu yksiäkään menkkoja ja tulin heti raskaaksi ja vauva oli lopputuloksena.

Tää riippuu niin lääkäristä osa kehottaa oottaan yhet osa ei ja toteavat että ei sinne mitään kiinnity jos ei kaikki ole kunnossa, järkeenkäypää ja ei siis ooteltu mitään vaan heti uutta yritystä.

Oikein paljon voimia sulle!

wattu

319/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täti sitten paukaisi paikalle vähintään vuorokauden etuajassa...

Yllätyin kyllä ihan äärettömästi, kun menkat tänä iltana alkoivat, koska luteaalivaihe on ollut aina tarkasti 14-15 päivää. Ja vuoto on ihan veristä ja melko runsasta, eikä mitään tiputtelua. Että taisi tämä kierto olla tässä.

Voi itku. :(

Marjana

Vierailija
320/418 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Marjana sulle tädin tulosta! Ois kyllä todellakin saanut jättää sut väliin!!! Toivottavasti pahimman pettymyksen jälkeen saat taas positiivisen ja toiveikkaan asenteesi jaksamaan!