Kertoisitko vaimolle? Eli tapasin noin vuosi sitten ihanan
miehen baarissa. Ollaan tapailtu, juteltu, mökkeilty käyty ulkomailla ym yhdessä. On puhuttu yhteisestä tulevaisuudesta viimeisten 4 kuukauden aikana. Meillä on ollut kivaa yhdessä ja olemme tukeneet toisiamme suruissa. Mies on myö tavannut perheeni ja ystäväni ja kaikki ovat pitäneet hänestä.
Sain kuitenkin viikko sitten tietää, että tapailemallani miehellä on vaimo ja lapsia. Olen ollut varapäiväkodissa viikon verran töissä ja tuo mies haki lapsensa (näin ikkunasta) vaimonsa kanssa. Toinen hoitaja oli siis pihalla.
Tämä vaimo oli aamulla kertonut minulle, että iltapäivällä tulevat hieman aikaisemmin hakemaan, koska lähtevät koko perhe juhlimaan hänen äitinsä pyöreitä syntymäpäiviä. Tuolloin en vielä ollut tietoinen, että miesystäväni on hänen miehensä. Yksi työntekijä mainitsi aiemmin viime viikolla noista lapsista, että on ihanaa, kun ilmiselvästi molemmat vanhemmat osallistuvat lasten hoitoon ja heillä on onnellinen perhe. Tämä hoitaja on näiden lasten kanssa heidän vakipäiväkodissaan normaalisti.
Mies on elänyt täydellistä kaksoiselämää, hänellä on ollut yksiö, jossa olemme tapailleet. Olen myös nähnyt hänen ystäviään. Hänen vanhempiensa luokse piti mennä elokuun alussa. Hän ei ole maininnutkaan, että hänellä olisi lapsia. Hänen kaksoisveljensä tuo lasten isä ei voi olla, tarkistin nimen lasten papereista, kun näin miehen hakevan lapsiaan.
Olen viikon verran ollut shokissa, enkä ole vastannut miehen tekstiviesteihin. Minun osaltani tämä suhde on ohitse, mutta kertoisinko vaimolle? Mitä tekisit tilanteessani?
(Muutama yksityiskohta on varmuuden vuoksi muutettu, jotta kukaan ei pääse sanomaan, että juoruan lapsista tai perheestä.)
Kommentit (40)
Jos mies todellakin on elänyt noin suunniteltua kaksoiselämää, aivan varmasti "hommaa" uuden, kun sinä jätät hänet.
Ajattele, jos itsellesi joskus kävisi noin, etkö haluaisi kumminkin tietää?
Ja kyllä se mies jossain välissä paljastuu...
Älä nyt sotkeudu muiden elämään. Mies sotkee sen joskus kumminkin.
Ongelmallinen tilanne, koska mies on varmasti huippuvalehtelija eli vaikka kertoisit vaimolle, mies leimaisi sinut hulluksi...ja voisi olla, että vaimo ei silti uskoisi. Parasta olisi tehdä joku temppu, jonka avulla vaimo näkisi itse, missä mennään.
liudat, joissa on sekä mies, että ystäviäni että sukulaisiani mukana. Joissakin on miehen sukulaisia: serkkuja, täti, vanhainkodissa oleva isotäti ym. (Jos ei ole valehdellut niistä sukulaisita...Voihan ne tietenkin olla jujussa mukana, vaikka nimikylteissä ovilla onkin ollut heidän sama sukunimi kuin miehellä)
Ongelmallinen tilanne, koska mies on varmasti huippuvalehtelija eli vaikka kertoisit vaimolle, mies leimaisi sinut hulluksi...ja voisi olla, että vaimo ei silti uskoisi. Parasta olisi tehdä joku temppu, jonka avulla vaimo näkisi itse, missä mennään.
serkkuja, täti, vanhainkodissa oleva isotäti ym. (Jos ei ole valehdellut niistä sukulaisita...Voihan ne tietenkin olla jujussa mukana, vaikka nimikylteissä ovilla onkin ollut heidän sama sukunimi kuin miehellä)
eli pakko olla oikeita sukulaisia. Miten mies esitteli sinut?
Onko tää totta? Mietin että vois onnistua ainoastaan Helsingin kokoisessa kaupungissa... mutta siis pitäis olla kyllä aika huono tuuri/pienet piirit. Etkö ole kertonut miehelle että missä olet töissä tämän kesän? Olisi luullut että hän olisi fiksuna älynnyt olla näyttäytymättä siellä.
Voihan tämä juttu tottakin olla... Olen itse hoitoalalla Helsingissä ja olen kyllä usein hoitanut potilaina tuttuja ihmisiä. Vaikka puoli miljoonaa asukasta tässä kaupungissa onkin.
Tavalla tai toisella. Vaimo ei tule heti uskomaan, mutta epäilys jää ja jossain vaiheessa näkee miehensä läpi.
Jos mies ei tiedä sinun tietävän vaimosta ja lapsista, niin voisit yrittää hakeutua vaimon lähipiiriin ja kertoa tälle ihanasta poikaystävästäsi. Kertoa kuinka tapasitte ja kuinka hyvin tulette juttuun ja kertoa tulevaisuuden suunnitelmista. Sitten sovit jonkun kaveritapaamisen, jonne kutsut sekä vaimon että miehen. Ja vielä pari omaa ystävääsi, jotka ovat tämän miehen tavanneet.
Jos kerran sukulaisia olet tavannut.
Ja mies ei ole saanut aikaiseksi kerrottua lapsistaan tms?
Kannattaa nyt kuitenkin kysäistä, vaikka pahalta tuo vaikuttaakin.
Mitä jos ovatkin eronneet mutta eivät ole kertoneet sitä päiväkodissa? Eli jos miehelläsi on exä ja lapsi?
Muutama sukulainen kyllä oli jotenkin oudon näköinen, mutta silloin en kiinnittänyt siihen huomiota sen tarkemmin.
serkkuja, täti, vanhainkodissa oleva isotäti ym. (Jos ei ole valehdellut niistä sukulaisita...Voihan ne tietenkin olla jujussa mukana, vaikka nimikylteissä ovilla onkin ollut heidän sama sukunimi kuin miehellä)
eli pakko olla oikeita sukulaisia. Miten mies esitteli sinut?
Parastahan on se, jos voi vaan jättää asian taakse ja unohtaa koko idiootin. Mutta pakko myöntää, että minä kyllä ainakin ennemmin keksisin jonkun juonen. Kostaminen ei tietenkään ole kypsää ja viisasta, eikä se auta sydänsuruun, mutta aina ei tarvi olla kypsä ja viisas ja kerta kaikkiaan ihmisten täytyy saada joskus tekosistaan opetus. Joku sellainen juoni, jolla mies itse ajaa itsensä satimeen niin, ettei sinua voi kukaan syyttää.
Aivan varmaa on juuri se, että jos kerrot vaimolle, sinut leimataan hulluksi. Pahimmassa tapauksessa menetät työsi ja mitä tahansa. Aivan mitä tahansa järjestää varmasti tuollainen mies, joka on noin silminnähden luonnevikainen.
että kenen isä asuu muualla, niin nämä lapset ovat sanoneet, että heillä äiti ja iskä asuvat yhdessä.
ap
että kenen isä asuu muualla, niin nämä lapset ovat sanoneet, että heillä äiti ja iskä asuvat yhdessä.
ap
Parempi siis unohtaa koko ihminen! Pakko sanoa että on ukolla ollut pokkaa.
Minusta vain tuntuu pahalta noiden lapsien vuoksi. Lisäksi tietysti vaimon, jos ei ole ollut millään tavalla tietoinen. Mutta vaikka heillä olisikin avoin suhde, ei mies ole sitä minulle kertonut.
ap
olen ollut vuosia suhteessa vähän samankaltaisen tyypin kanssa, ei kuitenkaan mitään noin törkeää. Minä luultavasti haluaisin puhua miehen kanssa ja vaatia jonkinlaisen selityksen. En voisi elää eteenpäin, jos jäisi joku pienen pieni mahdollisuus, että olisin käsittänyt jotain väärin ja mies olisikin vapaa. Tai oikeasti eroamassa (asumusero, oma asunto), eikä lapsille olisi vielä kerrottu, kun ovat noin pieniä.
mitä teetkin, pidä mielessä tämä: aivan varmasti vaikka et itse olisi kostomielessä liikenteessä, sinulle kostetaan tai vähintäänkin joudut aivan hirveään selkkaukseen ainakin jos puhut asiasta vaimolle. Ihmiset tekevät mitä tahansa säilyttääkseen kulissinsa. Jos haluat puhua avoimesti, puhu ennemmin miehen kanssa.
Olisiko mahdollista, että päiväkodissa näkemäsi mies olisi kuitenkin vain ollut huomattavan samannäköinen? Kaksoisveli? Saatko ongittua jostain nimen perusteella osoitetitoja ja ketä asuu hänen kanssaan samassa osoitteessa?
pahoillasi vaimon vuoksi vai haluatko kostaa miehelle?
Mä en kertoisi, lopettaisin vain suhteen.
Miten ihmeessä hän olisi vienyt sinut vanhempiensa luo?