Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun olen itse lomalla ja lapset myös...

Vierailija
20.07.2011 |

niin uuvun tähän ainaiseen nahinaan ja tappeluun. MITÄÄN omaa juttua en pysty tekemään (lukeminen, kaappien perkaaminen, siivous, puutarhatyöt, leipominen, surfailu..esim.) kun heti on kaikki 3 "auttamassa". Ja jos keksin heille jonkun oman homman siihen tekemiseeni liittyen, ei siitäkään tule mitään, tappelu on pystyssä ja homma jää kesken kuitenkin.

Käytännön pakosta olemme nyt tämän viikon kotona ja kyllä perskutarallaa on lomafiilis kaukana. Pinna on niiiiiiiiiiiiiiiin piukalla. Ei olis varmaan pitäny suunnitella tekevänsä _yhtään_ mitään.

Isommat on kuitenkin jo koululaisia, niin en voinut kuvitellakaan, että tällaiseksi menee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilanne aika päinvastainen. Ovat oikeastaan koko päivän ulkona leikkimässä, hyvä kun ruoka-aikaan näen. Toinen käy välillä katselemassa telkkaria kun leikit ei kiinnosta.

Itse en suinkaan kyllä tee kotitöitä vaan lähinnä lueskelen ulkona aurinkotuolissa ja nautin olostani!

Vierailija
2/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suinkaan kyllä tee kotitöitä vaan lähinnä lueskelen ulkona aurinkotuolissa ja nautin olostani!

tämä on myös ainoa aika, jolloin ehtisi nuo mm. kaappien siivoushommat tehdä, kun töissä ollessa ei todella aika eikä virta riitä. Ehkä meillä on tuo 3-vuotias, mikä tässä sekoittaa eniten pakkaa. Tunkee isojen leikkeihin, ei voi jättää itsekseen yhtään eikä isot aina jaksais olla pikkuveljen kanssa. Ja pienimmän "apu" on vähän mitä on..

Nooooooooh.. löysempi pipo vaan, tai sit siirtää nuo ikuisuushommat ensi kesään. Voin vannoa, ettei niitä kukaan tee mun puolestani. heh.

Viikonloppuna tulee onneksi jo ohjelmaa kodin ulkopuolella. Toivottavasti menee paremmin. Sehän tästä puuttuiskin, että nuo tappelee reissussakin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että yksinhän tässä on loma vietetty kun ipanoita nää koko päivänä, ovat ulkona kavereiden kanssa. Koululaisia myös

Vierailija
4/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa tehdä kotitöitä rauhassa ja on omaa aikaa. Ei lapsi kaipaa perhettä ja sisaruksia vaan päiväkotia ja sen rutiineja. Ällöttäviä nämä lapset, jotka eivät tajua, että lomalla äiti saa tehdä omiaan ja heidän pitää olla hiljaa.

Vierailija
5/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa tehdä kotitöitä rauhassa ja on omaa aikaa. Ei lapsi kaipaa perhettä ja sisaruksia vaan päiväkotia ja sen rutiineja. Ällöttäviä nämä lapset, jotka eivät tajua, että lomalla äiti saa tehdä omiaan ja heidän pitää olla hiljaa.

Kai jotain muutakin on hiljaa olemisen ja tappelemisen välillä?

ap

Vierailija
6/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole läsnä, äläkä yritä tehdä mitään toisarvoisia juttuja.

Vierailija
7/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sanotaan, että loma on raskainta... Sitten pääsee töihin lepäämään ;) Meillä tupa täynnä lasten kavereita ja roudailin koko kylää rantsuun yms. lomani (ovat jo sen verran vanhempia, että ovat siellä keskenään) ja jos sattui niin, että molemmilla ns. tyhjä päivä ja kaikki kaverit mökeillään niin kinaamiseks se meni... Lapsetkin tylsistyy jollei ole touhuttavaa. Arjessa kuitenkin energiaa menee kouluun/tarhaan ja rutiineihin niin paljon. Lähe pienemmän kanssa vaikka rannalle lapion ja ämpärin kanssa niin varmasti saat lokoilla itekkin kun vesileikkeilee rannassa. Koita jaksaa ja yritä nauttia nahistelusta huolimatta!

Vierailija
8/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat 7v. ja 9v. Vanhemmalla lievä kehitysvamma.

Päivät yhtä helvettiä ja syynä on meteli, tappelut ja sekasotku.

Suoritan päivittäin ja nytkin olen hiestä märkä.

Mies töissä koko kesän ja ei tee töiden jälkeen mitään. Ei jaksa tehdä mitään, ymmärrän kyllä sen.

Jaksaa kuitenkin haukkua minut, etten tee mitään.

Ongelmaa ei olisi, jos lapset olisivat ulkona enemmän.

En kestä enään ääniä, musiikkia, tappeluja ja sekasotku saa mun pään kaaokseen.

Lasten kavereita en ota kylään, koska se tietäisi lisää sotkua ja ääntä.

Mä olen siis poikien kanssa koko kesän.

Hoitaa ei enään tarvitse, mut taitaa energiset pojat olla mulle liian kova rasite.

Saisivat pelata, vaikka kuinka kauan, mutta tappeleminen on kivempaa.

Vierailija
9/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat tykkää tapella.

Olin keväällä erityiskoulussa töissä ja siellä pojat tappeli kokoajan. Olivat ikähaitariltaan 10-11v.

Sanoin, että taidatte tykätä tapella ja myönsivät, että kyllä me tykätään tapella.

Kait kakkonen pääsee helpolla, kun lapset ovat ulkona paljon.

Vierailija
10/10 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat pelata koko ajan? Siis pleikalla jotain mukavia tappopelejä? Ja ihmettelet miks tappelevat??? Just... Meille kun lapsille tulee kavereita niin ite pääsee helpommalla kun on leikkikaveri eikä sisaruksen kanssa tarvii nahistella 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä