Mitä lahjaksi ylioppilaalle?
Rahaa en mielelläni anna. Onko Kalevala-koru tai joku muu erikoinen hyvä? Toki voisin kuitin ottaa talteen ja saaja voisi halutessaan vaihtaa mieleisekseen.
Mitä sinä annat?
Kommentit (14)
Meillä yhdet juhlat, joissa ylioppilas on mieheni serkun lapsi. Olemme tekemisissä korkeintaan joka toinen vuosi, mutta kutsuivat meidät juhliin 300 km:n päästä asti ja perheeseemme kuuluu 6 henkeä. Ongelmana on, että paljonko viedään? Pieni summa tuntuu hullulta, kun meitä on monta ja tullaan kaukaa, mutta toisaalta suht kaukaisten välien vuoksi emme halua antaa "liikakaan".
kultasepänliikkeestä sellaiset todella hienot kuohuviinilasit mihin oli kaiverettu mun nimi ja päivämäärä. Itse tykkäsin kyseisestä lahjasta todella paljon.
aikaa kestävää keittokirjaa. Sellaista, jossa olisi kaikki perusjutut. Kirjakaupassa varmaan tietävät hyviä perusopuksia, esim. Kaarina Roinisen kirjat.
parhaat oliva Teema-astiat, koska olin muuttamassa omaan kotiin. Lisäksi esim kunnon keittokirja oli mieluinen, se on edelleen käytössä. Kaikki korut on kyllä jääneet käyttämättä, kun sain mm. Kalevala-koruja jotka eivät olleet lainkaan mieleisiä.
Ongelmana on, että paljonko viedään?
50€ jos molemmat olette töissä. Jollei rahaa kauheasti, veisin vaikka kympin keittokirjan ja parikymppinen ruokarahaksi..
Eihän ne abitytöt muuta tarvi kun älliä ja kukkia.
koska omista ylioppilaslahjoista ne omituiset raanut ja Kalevala-korut olen aikaa sitten myynyt, mutta rahalla ostettu ompelukone pelittää vielä.
Rahaa sulla sen korun ostamiseenkin menisi..
Jos et halua antaa rahaa, niin anna lahjakortti johonkin tiettyyn paikkaan. Esim kultaliikkeeseen. Saa sitten ylioppilas valita mieleisensä tavaran. Myös Sokoksen lahjakortti on kätevä kun sieltä saa melkein mitävaan.
käytännöllinen lahja moukkamainen. Vaikka lahjakortti kosmetologille, vaatekauppaan...
Ylioppilaat osaa arvostaa kohtuullisen hintaisia laatulahjoja , sellaisia joista on iloa pitemmäksikin aikaa. Sehän voisi liittyä myös jotenkin harrastuksiin.
Ajattelin käydä kirjakaupassa, onko kenelläkään suosituksia johonkin "ohjeita elämään" tms. vaikka humoristiseenkin kirjaan? Sujautan setelin vielä kuoreen, mutta haluan antaa jotain muistoksikin.