Isovanhemmat, sisko ja lastenhoito
Saanko olla katkera siitä, että mun sisko laittaa lapsensa meidän vanhemmille todella usein hoitoon? Ja hän tekee sen niin, että isovanhempien on vaikea sanoa ei (eli käyttää manipulointia). Heillä on 2 lasta (3v ja 11v), meillä 4 lasta 11v-3v väliltä. Meidän lapsia ottavat hoitoon ehkä kerran pari vuodessa ja siskon lapset kerran pari VIIKOSSA. Siskoni tosin asuu 20 km päässä kun me taas 100 km:n päässä.
Sisko vetooa siihen, että koska hän on yksityisyrittäjä kuten miehensäkin (eri aloilla tosin) niin he ei voi tehdä duunia jos lapset ovat vieressä kokoajan.
Minä ja mieheni ollaan ihan tavis duunareita; suht säännöllinen työaika ja viikonloput vapaat. Siskoni tekee käsitöitä eli työ on sidottu usein iltoihin ja viikonloppuihin (torit yms markkinat) ja hänen miehensä pyörittää nettikauppaa.
Juuri sain kuulla kuinka vanhemmat oli taas hakeneet lapset heille. Eilen kun juttelin äidin kanssa ja kysyin yhdelle lauantaille kuukauden päähän hoitoa niin ei voinut suostua, koska jos vaikka siskoni tarvitsee silloin vahtia (mitä ei voi vielä etukäteen tietää) ja hän ei 6:n lapsen kanssa jaksa olla (ymmärettävää).
Ketuttaa....
Onneksi meillä on kuitenkin "turvaverkkoa" ympärillä, että ei tarvitse vain mun vanhempien apuun luottaa, siskoni ei EDES ole yrittänyt luoda verkostoa koska luottaa siihen, että kyllä meidän vanhemmat hoitaa....
Vähän sekalainen sepustus, mutta kun kiehuttaa....
Eli hoitaa siskon lapsia aina kun pyydetään, koska pelkää, että sisko jättää lapset muuten keskenään.
Eli minun äiti luottaa hoitavan lapset. Mutta ei se paljon lohduta, kun joskus harvoin sitä hoitoapua tarvitsisi.