Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin teini kavereineen vetää päiväkännejä - ilmoitanko äidilleen?

Vierailija
19.07.2011 |

Naapuri siis lähti uuden miehensä kanssa lomamatkalle jonnekin päin Suomea, ja teini 13v. jäi ilmeisesti isovanhempiensa vastuulle. Heti eka iltana kaveriremmi tietenkin rynni tyhjään kotiin ja iltaa vietettiin.

Nyt tuntuu olevan päiväkännien vuoro. Mitä siis tekisitte - antaako olla vai ilmoittaako äidille? Eivät ole varsinaisesti häiriöksi, mitä nyt tupakansavu ja v-alkuiset hokemat tunkee sisään joka ikkunasta, mutta moraalisesti ottaen väärinhän tämä on.

Toisaalta käsittämätöntä, että tuon ikäinen jätetään käytännössä yksin kotiin melkein viikoksi! Kyllähän sen tietää miten siinä käy, varsinkin kun kaveripiiri on vähän kyseenalaista.

En halua vaikuttaa kyttääjältä (enkä sellainen olekaan:)) mutta pakostakin tilanteen huomaa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että menisin sinne ja sanoisin, että kaljat tänne ja ylimääräiset ulos ja sitten soitetaan äidilles. Mutta voi olla että nämä mun tuntemat 13 v:t on lapsellisempia kuin ap:n naapuri, joten ehkä se ei teillä onnistu.

Jos kerran olet äidin kanssa puhunut ennen lähtöä, niin ilmoita ihmeessä. Ja muutenkin, joko äidille tai isovanhemmille. Oli se naapurin lapsi miten varhaiskypsä tahansa kaljoittelu ei kuulu vielä tuon ikäisen elämään.

Vierailija
42/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omapa on asiansa. Jos äiti ei välitä ja isovanhemmat vielä vähemmän niin ei kai se sun kontolla ap ole.

Viestinviejä yleensä ammutaan. Saat vain murkkujen vihat päällesi ja tulevat kostamaan. Lisäksi tämä naapurin äiti suuttuu kun keskeytit heidän lemmenlomansa.

Joten anna olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poliisillekin vain siinä tapauksessa että alkavat tuhota sinun omaisuuttasi tai häiriköinti kestämätöntä. Muussa tapauksessa en ilmoittelisi koska asia ei kuulu minulle.

Vierailija
44/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omapa on asiansa. Jos äiti ei välitä ja isovanhemmat vielä vähemmän niin ei kai se sun kontolla ap ole. Viestinviejä yleensä ammutaan. Saat vain murkkujen vihat päällesi ja tulevat kostamaan. Lisäksi tämä naapurin äiti suuttuu kun keskeytit heidän lemmenlomansa. Joten anna olla.

Menemättä yksityiskohtiin, välit tähän naapuriin ovat olleet paremmatkin.

Poppoo on painunut sisälle sillä välin kun kävin asioilla, joten annan toistaiseksi olla.

Kiitos kommenteistanne, toivottavasti ei tarvitse puuttua tilanteeseen! Teen sen kyllä, jos tarve vaatii.

-ap

Vierailija
45/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti se pyytäis minua keskeyttämään juhlat - jos teistä ikinä kukaan näkee mun 13v vetävän päiväkännejä niin pliis lopettakaa touhu ja tuokaa se vaikka korvasta kotiin, se ei mitenkään oo ok

täällä on onneks kylä kasvattaa meininki ja paikka on helsinki

Vierailija
46/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei tarvitse puuttua tilanteeseen! Teen sen kyllä, jos tarve vaatii.

-ap

No eikö se tarve ole just nyt, ainakin sun laittaman otsikon mukaan???!!!???

Vierailija
47/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aika karut ja pitkäaikaset seuraukset..koko maa olisi huostaanotettu jos jokaisen teinnibileet päättyis poliisin pakeille.

Soitto mutsille ja visiitti naapurissa. Tommoset voi käydä päälle jos ne on ehtiny humalaaan, joten en alkais naisena takavarikoimaan mitään. Muksuille voi antaa vaihtoehdot kotiin tai poliisille. kai ne sen verran puheta ymmärtää.

Vierailija
48/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurien nuorten juhlat. Nuoret lähtivät ensin vittuiltuaan suht kiltisti pois. Meni pari päivää ja serkun autoa oli tuhottu. Ilmeisesti avaimilla vedelty kyljet ja kumit puhkottu. Ei voitu todistaa, että olisi ollut kosto mutta lähistön muihin autoihin ei oltu kajottu.

Vierailija
49/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamiesi tietojen perusteella sinun tulisi ottaa heti äitiin yhteyttä ja kertoa tilanteesta, hänhän on nimenomaan sinulle kertonut, miten asioiden pitäisi olla. Sinä olet vastuussa naapurin lapsesta (vastuussa siksi, että tiedät miten asioiden pitäisi olla, näet ja kuulet mitä teini siellä touhuaa etkä tee mitään). Naapuri on vielä erikseen sanonut, että häädä ylimääräiset pois ja sinä vain voivottelet.

Siinä vaiheessa kun siellä naapurissa tapahtuu jotain oikeasti vakavaa niin voitko elää itsesi kanssa sen jälkeen? Tiesit ja olisit voinut estää, mutta et tehnyt mitään.

Vierailija
50/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tämä naapurin mamma paljon teinistään välittää kun jättää tuolla tavalla yksin.

Älä ap sekaannu asiaan, mikä ei tippaakaan sulle kuulu. Ei sun tehtävä ole olla se kylä joka kasvattaa jos ei oma äitinsä välitä.

Nää mammat on täällä juuri niitä, jotka odottaa, että yhteiskunta ja kylä kasvattaa ja heidän ei tarvitse.

antamiesi tietojen perusteella sinun tulisi ottaa heti äitiin yhteyttä ja kertoa tilanteesta, hänhän on nimenomaan sinulle kertonut, miten asioiden pitäisi olla. Sinä olet vastuussa naapurin lapsesta (vastuussa siksi, että tiedät miten asioiden pitäisi olla, näet ja kuulet mitä teini siellä touhuaa etkä tee mitään). Naapuri on vielä erikseen sanonut, että häädä ylimääräiset pois ja sinä vain voivottelet.

Siinä vaiheessa kun siellä naapurissa tapahtuu jotain oikeasti vakavaa niin voitko elää itsesi kanssa sen jälkeen? Tiesit ja olisit voinut estää, mutta et tehnyt mitään.

Vierailija
51/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamiesi tietojen perusteella sinun tulisi ottaa heti äitiin yhteyttä ja kertoa tilanteesta, hänhän on nimenomaan sinulle kertonut, miten asioiden pitäisi olla. Sinä olet vastuussa naapurin lapsesta (vastuussa siksi, että tiedät miten asioiden pitäisi olla, näet ja kuulet mitä teini siellä touhuaa etkä tee mitään). Naapuri on vielä erikseen sanonut, että häädä ylimääräiset pois ja sinä vain voivottelet. Siinä vaiheessa kun siellä naapurissa tapahtuu jotain oikeasti vakavaa niin voitko elää itsesi kanssa sen jälkeen? Tiesit ja olisit voinut estää, mutta et tehnyt mitään.

Yöllä vielä kun ne bileet muuttuu kirvesbileiks, kun se kutsumaton räyhäjengi tulee paikalle, talo hajotettu, ja pari lasta päivistyksessä, niin kyllä ap:ta harmittaa ettei aiemmin soittanut äidille. Koettu on.

Mä en haluais ap:n kaltaista nössöä naapuria.

Vierailija
52/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Minä en ala katsomaan vastuuttomien vanhempien teinien perään. Jos teitä ei kiinnosta, että talonne saatetaan hajottaa teinibileissä ja annatte niitä pitää niin asia ok, sitten hajoittavat ja teininne ryyppäävät.

Ja turha tulla sanomaan, ettei niille teineille mitään voi. Miksi naapurin pitäisi voida jos te ette itse niille mitään voi.

Ap, soita korkeintaan poliisit. Ls-viranomaiset hoitelevat loput.

antamiesi tietojen perusteella sinun tulisi ottaa heti äitiin yhteyttä ja kertoa tilanteesta, hänhän on nimenomaan sinulle kertonut, miten asioiden pitäisi olla. Sinä olet vastuussa naapurin lapsesta (vastuussa siksi, että tiedät miten asioiden pitäisi olla, näet ja kuulet mitä teini siellä touhuaa etkä tee mitään). Naapuri on vielä erikseen sanonut, että häädä ylimääräiset pois ja sinä vain voivottelet. Siinä vaiheessa kun siellä naapurissa tapahtuu jotain oikeasti vakavaa niin voitko elää itsesi kanssa sen jälkeen? Tiesit ja olisit voinut estää, mutta et tehnyt mitään.

Yöllä vielä kun ne bileet muuttuu kirvesbileiks, kun se kutsumaton räyhäjengi tulee paikalle, talo hajotettu, ja pari lasta päivistyksessä, niin kyllä ap:ta harmittaa ettei aiemmin soittanut äidille. Koettu on.

Mä en haluais ap:n kaltaista nössöä naapuria.

Vierailija
53/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tämä naapurin mamma paljon teinistään välittää kun jättää tuolla tavalla yksin. Älä ap sekaannu asiaan, mikä ei tippaakaan sulle kuulu. Ei sun tehtävä ole olla se kylä joka kasvattaa jos ei oma äitinsä välitä. Nää mammat on täällä juuri niitä, jotka odottaa, että yhteiskunta ja kylä kasvattaa ja heidän ei tarvitse.

Kirjoitin, että ap on vastuussa siksi, koska tietää että teini käyttäytyy sääntöjen vastaisesti, näkee ja kuulee alaikäisten ryyppäävän etc eikä tee mitään. Ap on vastuussa koska tietää mitä tapahtuu, mutta ei tee mitään.

Ap ei luonnollisestikaan ole vastuussa noin yleisellä tasolla naapureiden lapsista - ja sitä en ole missään vaiheessa väittänytkään.

Vierailija
54/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama muu ovat lähes täysjärkisiä.

Vierailija
55/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Minä en ala katsomaan vastuuttomien vanhempien teinien perään. Jos teitä ei kiinnosta, että talonne saatetaan hajottaa teinibileissä ja annatte niitä pitää niin asia ok, sitten hajoittavat ja teininne ryyppäävät. Ja turha tulla sanomaan, ettei niille teineille mitään voi. Miksi naapurin pitäisi voida jos te ette itse niille mitään voi. Ap, soita korkeintaan poliisit. Ls-viranomaiset hoitelevat loput.

Yöllä vielä kun ne bileet muuttuu kirvesbileiks, kun se kutsumaton räyhäjengi tulee paikalle, talo hajotettu, ja pari lasta päivistyksessä, niin kyllä ap:ta harmittaa ettei aiemmin soittanut äidille. Koettu on. Mä en haluais ap:n kaltaista nössöä naapuria.

Olen ollut nuorena itse tälläisissä bileissä kerran, ja meillä oli naapurissa tälläiset bileet kerran, muutama vuosi sitten. Lehdistä näitä on myös lukenut.

Mä nyt muutenkin huolehdin toisten lapsista. Jos esim näen pienokaisen juoksentelevan ilman vanhempia, katson perään että sillä on vanhemmat tosiaan mukana, eikä ole karannut. Joskus pysäyttelen niitä lapsia, ja kyselen onko heillä lupa kävellä täällä yksin. Tosi nuoret hengailevat yksinään paikoissa missä ei pitäisi.

Vierailija
56/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ensin huoraksi haukkumista ja haistattelua, lisäksi tappouhkailuja ja uhkailuja hakata meidän lapset.

-seuraavana aamuna huomasimme, että auton kylki oli naarmutettu. Parin päivän päästä istutukset revitty pihalta.

-Lapsiamme tönittiin koulumatkalla ja pyörän kumit oli tyhjennetty.

Jos voisin tehdä uudestaan, en enää menisi sanomaan mitään, sillä mitään näistä vahingonteoista emme voi todistaa.

Vierailija
57/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki pelkää nuorten kostoa. Ainoa vaihtoehto mikä jää, on toimia poliisin kautta.

Vierailija
58/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v sälli on mua 10cm pidempi ja parikymmentä kiloa painavampi. En uskaltaisi känniselle teinille mennä uhkailemaan mitään.