Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin teini kavereineen vetää päiväkännejä - ilmoitanko äidilleen?

Vierailija
19.07.2011 |

Naapuri siis lähti uuden miehensä kanssa lomamatkalle jonnekin päin Suomea, ja teini 13v. jäi ilmeisesti isovanhempiensa vastuulle. Heti eka iltana kaveriremmi tietenkin rynni tyhjään kotiin ja iltaa vietettiin.

Nyt tuntuu olevan päiväkännien vuoro. Mitä siis tekisitte - antaako olla vai ilmoittaako äidille? Eivät ole varsinaisesti häiriöksi, mitä nyt tupakansavu ja v-alkuiset hokemat tunkee sisään joka ikkunasta, mutta moraalisesti ottaen väärinhän tämä on.

Toisaalta käsittämätöntä, että tuon ikäinen jätetään käytännössä yksin kotiin melkein viikoksi! Kyllähän sen tietää miten siinä käy, varsinkin kun kaveripiiri on vähän kyseenalaista.

En halua vaikuttaa kyttääjältä (enkä sellainen olekaan:)) mutta pakostakin tilanteen huomaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta kun äiti lähti ja jätti 13 veen kotiin yksin. Isovanhemmat asuu lähellä jne, jne. Mut kyllä mä johonkin ilmoisin, jos olisimme naapurin äidin kanssa tekemisissä edes jonkin verran niin soittaisin hänelle tai kävisin sanomassa isovanhemmille tai soittaisin. Jos ei mitään muutosta tulisi niin sitten poliiseille.

Vierailija
22/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika saattaa tulla kotonaan käymään mutta ei ole yötä siellä. Sanoi myös että isovanhemmat saattavat tulla käymään, mutta muita ei pitäisi paikalla liikkua. En osannut aavistaa, että pojalle ei ole laitettu kotiintuloaikaa isovanhemmille, jotka siis asuvat samalla paikkakunnalla.Tai että jos on annettu, ei tottele. Käski myös "häätämään ylimääräiset", mutta tulkitsin sen silloin vitsiksi.

Äh, ehkä seuraan tilannetta ja jos on levotonta, ilmoitan naapurille. En viitsi suoraan poliisille soittaa, siinä vain menee välit naapuriin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tulevat noukkimaan känniset alaikäiset talteen luultavasti sosiaalityöntekijän kanssa ja ottavat sitten yhteyttä lapsen äitiin.

Vierailija
24/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin hakemassa niiden kaljat pois ja röökit myös ja kuluttaisin em. tuotteet itse. Näin nuoret oppivat, että on tilanteita, joissa ei voi voittaa. t. Äijä.

Normaalinuori tajuaisi hävinneensä, mutta osa nykynuorista soittaisi itse poliisit ja tekisi rikosilmoituksen että naapurinäijä varasti meidän päiväkännikaljat. :-DDD

Vierailija
25/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille teineille, että homma on loppu ja pyydät vaikka ne kaljat pois.

Ja laitat se teinin menemään isovanhemmilleen.

Tero

Vierailija
26/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tulevat noukkimaan känniset alaikäiset talteen luultavasti sosiaalityöntekijän kanssa ja ottavat sitten yhteyttä lapsen äitiin.

Vierailija
27/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää "kyttäyksen" ylivarominen on johtanut justiin siihen, että kukaan ei välitä muuta kun itsestään ja lapset elää kuin pellossa... ilman muuta vastuullinen aikuinen ilmottaa tollasesta.

13-vuotias on ALAIKÄINEN JA LAPSI. Te "ei minullekaan käynyt kuinkaan" -tyypit voitte miettiä, takaako se sen, että ei käy siellä naapurissakaan? Nykyaikana sitäpaitsi on aika yleistä, että kakarat ilmottelee typeryyttään esim. facebookissa, että talo on tyhjänä... ja sit onkin tullu paikalle vähän kutsumattomia vieraita. Seurauksiin on yleensä poliisia tarvittu.

Vierailija
28/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika saattaa tulla kotonaan käymään mutta ei ole yötä siellä. Sanoi myös että isovanhemmat saattavat tulla käymään, mutta muita ei pitäisi paikalla liikkua. En osannut aavistaa, että pojalle ei ole laitettu kotiintuloaikaa isovanhemmille, jotka siis asuvat samalla paikkakunnalla.Tai että jos on annettu, ei tottele. Käski myös "häätämään ylimääräiset", mutta tulkitsin sen silloin vitsiksi. Äh, ehkä seuraan tilannetta ja jos on levotonta, ilmoitan naapurille. En viitsi suoraan poliisille soittaa, siinä vain menee välit naapuriin. -ap

niin ihan ilman muuta ilmoitat äidille, että nyt ei ihan suunnitellusti taida täällä asiat mennä.

Vierailija
29/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona bilettää kavereiden kanssa ja käskisin pyytää isovanhemmat paikalle, jos haluaa juhlien loppuvan.

Vierailija
30/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit naapuriinmenevät kuitenkin poikki. (Jos menevät, itse olisin vain kiitollinen. Tosin en ikimaailmassa jättäisi 13-vuotiasta yksin.)

Parempi otta yhteys suoraan poliisiin silloin kun bileet ovat pystyssä. Se on jopa velvollisuutesi.

Tero

Vierailija
31/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin hakemassa niiden kaljat pois ja röökit myös ja kuluttaisin em. tuotteet itse. Näin nuoret oppivat, että on tilanteita, joissa ei voi voittaa. t. Äijä.

Normaalinuori tajuaisi hävinneensä, mutta osa nykynuorista soittaisi itse poliisit ja tekisi rikosilmoituksen että naapurinäijä varasti meidän päiväkännikaljat. :-DDD

jos olisin sinä,niin soittaisin äidille.

Vierailija
32/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 20v? Aikuinen ei ajattele noin, ei ees mun 17v teini joka varmaan soittais ne poliisit.

13-viuotiaana, keskaria juotiin. Onneksi silloin ei ollut naapurikyttäys huipussaa ja olis pamahtanut poliisit paikalle. Sääliksi käy nykynuoria : (

Vierailija
33/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit naapuriinmenevät kuitenkin poikki. (Jos menevät, itse olisin vain kiitollinen. Tosin en ikimaailmassa jättäisi 13-vuotiasta yksin.)

Parempi otta yhteys suoraan poliisiin silloin kun bileet ovat pystyssä. Se on jopa velvollisuutesi.

Tero

toimia itse ja hoitaa se homma suoraan niiden teinien kanssa, kuin ihan välttämättä kerjätä ikävyyksiä kaikille.

Kyllä teineille voi puhua ihan kuin aikuisille ja luottaa niihin.

Eli päiväkännit poikki, paikkojen siivous ja sitten teini isovanhemmilleen.

Saat niiden teinienkin arvostuksen.

Tero

Vierailija
34/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika saattaa tulla kotonaan käymään mutta ei ole yötä siellä. Sanoi myös että isovanhemmat saattavat tulla käymään, mutta muita ei pitäisi paikalla liikkua. En osannut aavistaa, että pojalle ei ole laitettu kotiintuloaikaa isovanhemmille, jotka siis asuvat samalla paikkakunnalla.Tai että jos on annettu, ei tottele. Käski myös "häätämään ylimääräiset", mutta tulkitsin sen silloin vitsiksi. Äh, ehkä seuraan tilannetta ja jos on levotonta, ilmoitan naapurille. En viitsi suoraan poliisille soittaa, siinä vain menee välit naapuriin. -ap

Kun äiti saa kuulla muilta naapureilta kotiin palattuaan mikä meininki siellä on, suuttuu varmaan sulle, kun et oo ottanu siihen yhteyttä. Äläkä ota isovanhempiin yhteyttä, kun ne ei saa poikaa kuriin. Heti soitto vanhemmille! Äitihän on jo kertonu sulle miten niiden on tarkotus hoito järjestää, muttei se näköjään toimi. On vielä käskenyt häätämään ylimääräiset pois.

Mä ainakin suuttuisin tollaselle naapurille joka ei vois soittaa mulle kun tietää tilanteen tarkalleen.

Vierailija
35/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

toimia itse ja hoitaa se homma suoraan niiden teinien kanssa, kuin ihan välttämättä kerjätä ikävyyksiä kaikille.

Tero

Vierailija
36/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Tero

Vierailija
37/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on naapurin numero, olette näköjään hieman enemmän kuin vain "väkisin moikattava naapuri" tuttuja. Ja kun sinä tiedät, että hänen reilusti alaikäinen LAPSENSA on hölmöilemässä niin et meinaa ilmoittaa hänelle??? Kyllä on taas huipussaan tämä välittämisen kulttuuri suomessa!

Vierailija
38/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikinen ilmoittaa vanhemmille jos lapsi käyttää alkoa. piste.

Teini- ikäisten lasten äitinä toivoisin todellakin, että minulle ilmoitettaisiin jos lapseni käyttäytyisi noin. Vaikkei olisikaan ns häiriöksi, ei tuo ole meillä suotavaa käytöstä. Äidin asia on sitten se miten hän tuohon puuttuu, tulevatk oisovanhemmat tyhjentämään talon, vai palaavatko itse lomamatkaltaan.

Ja jos tuolla ei tapahdu mitään ilmoituksesi jälkeen, soittaisin joko sosiaalipäivystykseen tai poliisille. Aikusen ihmisen pitää puuttua jos nuoren/ lapsen touhu muuttuu vaaralliseksi.

Vierailija
39/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin järjen ääni kuuluviin!

Mitenkäs ne kaikki yksinkertaisimmat asiat mammoilta unohtuu, kun ollaan heti Karhukoplaa paikalle huutamassa?

Vierailija
40/58 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Tero

Entäs ilmoitus? Kenelle?

Ei kenellekään, voit uhata niitä kyllä.

Eli jos ei ala tapahtumaan, niin sitten.

Tero