G: Mitä olet tehnyt tänään ja moneltako olet herännyt?
Kommentit (30)
parin vuoden kotiäitiyden jälkeen...olo tosi väsynyt ja jotenkin hermostunut vaikka paikka aivan mahtava ja ihmiset mukavia. Olen pihalla kuin lumiukko eikä tunnu kivalta :(
Mitähän olen tehnyt.. kaks lämmintä ruokaa, pessyt 3 koneellista pyykkiä, imuroinut talon, käynyt 2t leikkipuistoreissun, koirien kans 2x 30min tottistreenit + tunnin metsälenkki. Niin ja hetken kattonu telkkua. Nyt syön iltapalaa ja istun koneella, pian lähden käyttämään koirat iltapisulla ja menen nukkumaan. Aamulla nukun varmaan seiskaan kun venähti nukkumaanmeno.
Aamupala, pyykit kuivumaan ja siinä samalla kuopuksen aamu-ulkoilu.
Netissä surffailua, kuopuksen lounas ja päiväunet, päiväunien ajan netissä ja ruokakaupassa.
Päiväkahvi.
Kaveri hälytti sitten mut pyydystämään karannutta hevosta. Toinen päiväkahvi.
Kuopuksen välipala. Ulkoilua, järjestin isommille lapsille kuntopiirin.
Telkkarin katsomista, päivällisen valmistelua.
Päivällinen.
Telkkaria, nettiä, kuopuksen ulkoilutusta.
Iltapala ja lapset nukkumaan. Kävin vähän juoksemassa ja nyt tässä istuskelen ja kohta menen suihkuun.
Heräsin klo 13.30. Keitin puuron ja luin netistä uutiset, sähköpostin, facebookin ym.
Kävin kaupassa, pesin koneellisen pyykkiä ja astioita.
Surffasin taas vähän netissä. Keitin ruuan. Illalla kävin kävelyllä hautausmaalla :)Nyt pakkaillut huomista reissua varten ja suihkua vaille nukkumaan.
Olen siis äitiyslomalla(vauva vielä mahassa) ja siksi hieman erikoinen päivärytmi.. :D
Lojuin sängyllä 10 asti.
Aamiaisen jälkeen hioin pihassa vanhaa lipastoa pari tuntia.
Lounaan jälkeen vein pojan ja pari kaveria Megazoneen. Sillä aikaa kun pojat ammuskeli toisiaan, mä kävin maksamassa parkkisakon ja hakemassa rahani siitä pois autokorjaamolta, jonka virheen takia sakko oli tullut. Ehdin myös hakea lisää hiomapaperia ja muita tarvekaluja lipaston kunnostamista varten.
Illalla grillattiin ja syötiin hyvin puutarahassa.
Tarjolla oli mm. oman maan kesäkurpitsaa, sipulia ja salaattia.
Puoli viideltä ylös, puoli seiskaan töihin. Puolen neljän maissa taisin olla kotona, söin, aloittelin tiskausta, joka kyllä hieman jäi kesken kun menin "hetkiseksi aikaa pitkäkseen". Eli piiiiiitkät päikkärit (ilo irti huomisesta vapaapäivästä, voi nukkuakin päivällä :D) ja sitten herättyäni lähinnä tässä koneella istuskellut ja iltapalan äsken söin. Varmaan tulee aika myöhään valvoskelua, kun ei oikein enää meinaa nukuttaa...tässä koneella ja jossain vaiheessa ehkä vielä jotain leffaa tms.
olen lomalla, mutta oli tarkoitus saada kotihommia enemmän tehtyä, esim. lajitella uffille meneviä vaatteita. niska ollut koko päivän kipeänä ja olen ollut huonolla tuulella.
nousin ylös n. kymmeneltä. söin aamupalaa ja surffailin netissä n. tunnin (sanomalehtien sivuilla, av:lla ja fb:ssä). kävin suihkussa hitaasti. yritin hiukan jumpata ja venytellä niskaa. laitoin eineksistä lounaan. puhuin äitini kanssa puhelimessa ja surffailin lisää netissä. kuuuntelin musiikkia, pukeuduin ja meikkasin. Lähdin kiinalaiseen ravintolaan syömään ja lukemaan lehtiä, ja kävin kaupassa. olin pyykkituvalla klo 18 - 21.45, pesin kuusi koneellista, ripustin kuivumaan ja tekstailin kolmen kaverin kanssa. luin valmista graduani. puhuin puhelimessa kahden kaverini kanssa. söin iltapalaa ja tulin taas av:lle.
400 km autolla ja sitä ennen sanonut hyvästit miehelleni viideksi viikoksi.
Sen lisäksi olen käynyt kaupassa ja vahtinut lapsia. Ai niin, ja lukenut puoli kirjaa sekä juonut 3 lasia punaviiniä.
Lomalla ollaan... terkkuja tutuille!
Heräsin kello 14. Niin, oikeasti kello 14. En muista milloin olisin viimeksi nukkunut noin pitkään.
Uni ei tullut yöllä, vielä viideltä aamulla olin valveilla.
Onneksi miehellä oli tänään vapaapäivä niin hoiti vauvaa.
Lähdettiin 10 km pyörälenkille, tultiin kotiin, tein kunnon herkkuaterian: välimeren lohta, perunamuussia ja fetasalaattia.
Jälkkäriksi oli viikonloppuna tekemääni mansikka-suklaamoussekakkua. :)
Pesin pyykkiä ja mies imuroi + vaihtoi petivaatteet. Lähdin mattopyykille ja käytiin kodin ykkösellä ostoksilla.
Lähetin huutiksen paketteja, siivosin terassin ja pihan + yleistä järjestelyä.
Kiva, touhukas päivä ollut, vaikka nukkuminen menikin kamalan pitkään.
Nyt vielä suihkuun ja toivotaan että nukkumatti piipahtaa tänään meilläkin. :)
taaperolle puurot ja aamuleikit, sitten kaverin ja hänen lapsen kanssa kaupunkiin puistoilemaan ja heille kahvittelemaan. Sieltä toiselle kaverille jolla pieni vauva kahvittelemaan ja lenkkeilemään. Kotona oltiin kuuden jälkeen vasta. Kotimatkalla ruokakauppaan, kotona ruuanlaittoa ja taapero unille. Sitten piharakennusta maalaamaan. Just tulin sisälle ja av auki :)