Sitruunajäätelöä?
Söin lomareissulla aivan mielettömän hyvää sitruunajäätelöä. Ei kovin kermaista, mutta ei sorbettiakaan, jotain siltä väliltä. Suomessa en muista syöneeni vastavaa.
Mistä Suomessa saa sitruunajäätelöä? Lähikaupassa ei ollut minkäänlaista, mistä lähtisin metsästämään?
Kommentit (13)
Osta sitruunasorbettia ja laadukasta vaniljakermajäätelöä, anna sulaa vähän aikaa ja sekoita jossakin suhteessa (esim 1/3 sorbettia, 2/3 vaniljaa) Sekoita joukkoon vähän raastettua sitruunankuorta, pakkaa rasiaan ja pakasta. Tarjoa sitruunamelissan kanssa :)
on ainakin niitten premium -sarjassa (nimeä en muista) lemoncillo jäätelö. Samoin Pappagallolla on joku sitruunajäätelö.
saa tilattua jädeä isompiakin määriä, tosin pitää noutaa Helsingistä.
on ainakin niitten premium -sarjassa (nimeä en muista) lemoncillo jäätelö. Samoin Pappagallolla on joku sitruunajäätelö.
Ingmanilla on Sentimento Limoncello, mutta nettisivujen mukaan vaan irtojäätelönä, ei kotipakkauksina. Mutta tuota lähden etsimään jätskikiskoilta. Kiitos vinkeistä!
jäätelötuutin.
Odotin enemmän jäätelöltä...
jäätelöistä kysyn mielipidettänne:
onko niiden laatu muuttunut radikaalisti viime vuosina? Söin tänä kesänä Helsingin Jäätelötehtaan jäätelöä usean vuoden tauon jälkeen ja olin todella pettynyt teolliseen makuun. Muistan, että ne olivat ennen todella hyviä ja maistuivat juuri siltä raaka-aineelta, miltä pitikin. Nyt maku oli pelkkää esanssia.
Gelato di Maranellolla (Stocka myy) löytyy sitruunajäätelöä. Myydään sellaisissa pyöreissä purkeissa.
Sit Helsingin jäätelötehtaalta löytyy sekä sitruunajäätelöä että sitruunarahkajäätelöä. Jälkimmäistä olen syönyt ja on ihan taivaallista. Sieltä saa ostaa myös mukaan, muistaakseni jos etukäteen tilaa, mut minimitilaus taitaa olla jotain 5l vai 5 kg.
Sit olen itse tehnyt jäätelökoneella sitruunajäätelöä. Tämä uusi pieni jätskikone, joka tekee jätskin 10 minuutissa ja sinne 2 sitruunan makuista bulgarian jogurttia. Nam. Oletko muuten ap maistanut tuota jogurttia? Voisit tykätä siitä ihan sellaisenaankin, jos sellainen sitruunainen miellyttää.
En ole huomannut. Olen heiltä joskus pyytänyt tuoteselosteen ja he eivät juuri edes esansseja käytä. Esim. marjat ovat aidoista marjoista tms. E-koodeja on jonkin verran, mutta nekin ovat sellaisia luonnosta peräisin olevia aineita eivätkä esim. atsovärejä, vaikka niin voisi luulla, kun niitä jätskien värejä katsoo. Mitä makua kokeilit?
ainakin saa Limoncello-jäätelöä.
Oliskohan Mövenpickiä, vois saada jostain kaupastakin.
Helsingin jäätelötehtaan jäätelöistä maistoin appelsiinia ja banaania, ja jotain kolmatta, olisko ollut ihan suklaa, joka sekään ei ollut hyvää.
Voihan se olla, että makuaisti on vanhemmiten muuttunut, eikä sama enää maistu hyvältä, mikä ennen maistui!
10
Mä en ole maistanut noista kuin suklaata, joka minusta maistui tosi pähkinäiselle, vaikka siinä ei kyllä pitäisi olla pähkinää.
Joku pieni jäätelövalmistaja saattaisi tehdä. Mä koittaisin Stockan herkkua jne.
Saattaisin tuunata itse vaniljakermajäätelöä sitruunankuorella ja mehulla.