Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistusasunto pk-seudulta: Kerava, J-pää vai Vantaa?

Vierailija
15.07.2011 |

Espoo ja Helsinki turhan hinnakkaita. Mihin seuraavista itse muuttaisit: Vantaa, Järvenpää vai Kerava?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää ja Kerava liian kaukana.

Vierailija
2/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät yhteydet ja kiva pikkukaupunki. Vantaalla epämääräisiä alueita, levotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosissan: kannattaa miettiä yhteyksiä. Esim. Keravalta on junalla tosi nopea matka Helsinkiin, kun taas jostain Vantaan perukoilta, esim. Sotungista, on paljon hankalammat yhteydet, vaikka kartalla onkin lähempänä keskustaa. Ja sama koskee Jäkeä: jos junalla pääsee, ei ole paha lainkaan.

Mutta Vantaalla on myös esim. Myyrmäki, josta pääsee 10 minsan välein keskustaan ja on muutenkin ihan Helsingin ja Vantaan rajalla.

Mutta jos liikutte aina kahdella autolla, ei noilla julkisilla ole merkitystä, ellei sitten ole kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
4/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Vantaalle jonnekin mutta Keravalle tai Järvenpäähän en muuttaisi koska siellä on TOSI levotonta.

Vierailija
5/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä muitakin pääakaupunkiseudun kuntia.

Vierailija
6/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne muutin Vantaalta. Tietenkin jokainen kehuu omaa kotikaupunkiaan, mutta itse en löydä Järvenpäästä kerrassaan mitään moitittavaa.

On tarpeeksi iso, mutta kuitenkin jotain pikkukaupungin fiilistä. Selkeä keskusta-alue.

Ja järvi on ihan ehdoton, rantapuisto on upea.

Itse en pidä Vantaasta yhtään,jossa asuin 10v, siinä ei ole tunnetta, se jakaantuu liian moneen osaan ja on vain pääkaupunkiseutumassaa.

Keravaa en tunne hyvin (kaupoilla vain joskus pistäydyn) mutta ehdottomasti mielummiin muuttaisin sinne kuin Vantaalle. Jäkestä en kuitenkaan muuta pois!

Vierailija
7/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. alueita on Vantaalla useita mutta myös muualla pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
8/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustassa, siis Helsingissä. Autoa ei haluta työmatkoihin käyttää, joten alle tunnin matka keskustaan on plussaa. Jäkessä ja Keravalla asunnon olisi siis oltava

Vierailija
9/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustassa, siis Helsingissä. Autoa ei haluta työmatkoihin käyttää, joten alle tunnin matka keskustaan on plussaa. Jäkessä ja Keravalla asunnon olisi siis oltava

Hyvinkäältäkin pääsee mutta Riihimäellä on asunnot halvempia

Vierailija
10/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään muussa paikkakunnalla ei ole yhtä paljon mielenterveysongelmaisia ja alkoholisoituneita nuoria aikuisia. Yäk.

Kaikki sieltä kotoisin olevat tuttavani ovat jotenkin sekopäitä.

Vierailija
11/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on ihmisen muisti, niin äänestäjän kuin VR:n käyttäjän.

Kukapa enää kesähelteellä muistaa viime talvea, jolloin junat vaan eivät kulkeneet. .. Mene sitten töihin..

Kerava on pääradan varrella. Sinänsä hyvä, mutta junayhteys on erittäin epäluotettava, ja aina ei ole mahdollisuutta vaihtaa bussiyhteyteen.

Lippu helsinkiin on myös kallis.

Työkaverini asuu keravalla. viihtyy siellä hyvin, mutta kiroilee junayhteiksiä, kun ne myöhästelee, tai ei kulje. Aina ei ole töihin asti päässyt, tulee palkaton päiviä, kun juna seisoo jossain asemien välillä - siis lähijunahan ei pysähdy asemalle ja päästä matkustajia ulos, jotta nämä voisi vaikka taksilla jatkaa työmatkaansa, vaan se seisoo sen tunnin tai mitä liekään asemien välillä ovet lukossa.

Työkaverini työmatka jatkuu sitten vielä bussilla.. matkaan menee kyllä yli tunti, noin 1,5 h.

Minä asun tavallaan kauempana kehyskuntien takana kuin työkaverini, työmatkani on 1 h, bussilla menee vähän kauemmin. Sattumalta työpaikkani on siten, että yhdellä bussilla pääsen aivan kotinurkilta työpaikan kulmille!

Karkkila on kyllä tosi pieni, mutta jos helposti hallittavan ja turvallisen haluaa, se on tässä.

Toisaalta suosittelen vuokralle muuttoa ensin, niin näkee paikan ja alueen ja on helppo muuttaa pois, ei ole asunnon myyntirymbaa.

Vierailija
12/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään muussa paikkakunnalla ei ole yhtä paljon mielenterveysongelmaisia ja alkoholisoituneita nuoria aikuisia. Yäk.

miten yhä vielä 2000-luvulla jonkun ajattelu voi olla noin yksioikoista. Eikö sivistystä kerry millään?

Vierailija
13/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika priorisoitu hyvin korkealle. Emme ole valmiit satsaamaan työmatkoihin tarpeettomasti aikaa joten meille Riihimäet sun muut Järvenpäät ovat aivan ehdoton ei.

Miten on ap: lla? Oletteko valmiit venyttämään työpäivän pituutta halvemman asunnon vuoksi? Samalla tietysti työmatkakulut kasvavat.

Vierailija
14/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töisä helsingissä ja työni kautta tiedän, että helsingissä sitä vasta sekopäistä porukkaa onkin, avohuollosta karanneita tai sen tuen ulkopuolelle jääneitä, siellä hoidossa olevia todellisia sekopäitä. Ja mikä määrä alkoholisoituneita, syrjäytyneitä ja sellaiseksi haluavia siellä onkaan!!

Maalta muuttameita jotka ahdistuu kerrostalossa, ihmisvilinässä, saavat paniikkikohtauksia, eivät selviä töistään jne.näitä on ja paljon.

ei kannata muuttaa helsinkiin.

paitsi jonnekin kuusisaareen muurien sisään.

miten yhä vielä 2000-luvulla jonkun ajattelu voi olla noin yksioikoista. Eikö sivistystä kerry millään?

Vierailija
15/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Vantaalle jonnekin mutta Keravalle tai Järvenpäähän en muuttaisi koska siellä on TOSI levotonta.

Mistähän tämän faktan olet kaivanut? Olen asunut Keravalla nyt 4 vuotta enkä ole vielä kertaakaan törmännyt levottomuuteen, vaikka olen kulkenut keskustassa ja asemalla kaikkiin vuorokaudenaikoihin. Taitavat ennakkoluulot puhua, Kerava on minusta rauhallinen lapsiperheiden ja työssäkäyvien aikuisten "esikaupunki".

Ap:lle sanoisin saman ohjeen kuin joku aiempi vastaajakin: älä katso etäisyttä työpaikkaan vaan matka-aikaa. Jos työpaikka on Helsingin keskustassa, menee Keravalta junalla 23 minuuttia rautatieasemalle (Jäkestä jonkun verran kauemmin). Puistolasta Helsingistä menee junalla 19 minuuttia, mutta sieltä toki pääsee helpommin myös bussilla. Mikä tahansa noista kolmesta vaihtoehdosta on minusta ok jos löydätte hinta-laatusuhteelta hyvän asunnon järkevien kulkuyhteyksien päästä.

Vierailija
16/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissijainen asia. Hsl:n Reittiopas kertoo enemmän. Asumme nyt Espoossa ja työmatka-aika julkisilla on 45 min.

ap

Vierailija
17/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissijainen asia. Hsl:n Reittiopas kertoo enemmän. Asumme nyt Espoossa ja työmatka-aika julkisilla on 45 min.

ap

Itse ajoin kerran Tikkurilasta Ylästöön ja ajomatka kesti 25 min, samassa ajassa ajan Järvenpäähän E4 pitkin.

Vierailija
18/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava on kamala paikka..asuin vajaan vuoden ja oli pakko muuttaa pois. Järvenpää olisi varmaan ihan kiva, mutta ihan liian kaukana. Itse viihdyn Vantaalla. En kyllä muuttaisi pohjois-Vantaalle. Enkä länsi-Vantaalle Myyrmäen seuduille. Vantaalla on asuinpaikkoja slummeista viihtyisiin alueisiin.

Vierailija
19/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Keravalla ja en henkilökohtaisesti viihtynyt siell yhtään (Keravan maine amisten luvattuna "maana" ei ole kaukaa haettu), myöskään vantaa ei maineensa puolesta houkuta. Tällä hetkelläa asumme siis järvenpäässä, hyvät kulkuyhteydet ja muutenkin sellanen sopivan rauhallinen paikka meille (jos ei asu Jampassa tai sauvakadulla.), vaikka asummekkin ihan keskustassa.

Lisäksi täällä on mielestäni kauniimpaa kuin Keravalla.

Vierailija
20/28 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi