Mitä kamalaa porrassiivoojan työssä on?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2010 klo 22:06"]
-rentoa kun kukaan ei ole niskassa hengittämässä
-palkka ok(mulla 13€/h)
-työn lomassa voi suunnitella vapaa-ajan menoja kun aivoja ei pahemmin siihen työhön tarvita ;)
-aika kuluu vielä rennommin kun pistää napin korvaan ja kuntelee musaa/soittaa työttömälle bestikselle
-myönnän että työ on puuduttavaa eikä todellakaan anna mitään, paitsi silloin kun asukkaat kehuvat ja tulevat juttelemaan
-työ on liikkuvaa, kohteet vaihtuu jatkuvasti ts ihmiset ja ympäristö ei ala heti kyllästyttämään
En vaihtaisi työtäni, nautin ns vapaasta työstä. Toimistoon mua ei saisi millään hinnalla.
Ala on ihan turhaan aliarvostettua :)
Kouluni olen käynyt; AMK-tutkinto(myynti), mikä oli todellinen virhe osaltani.
[/quote]
Ei kai porrassiivoojat saa minnekään soitella? Minua ainakin tympäisisi jos joku kälättäisi rapussa toista tuntia...
Olen keski-ikäinen lähihoitaja ja palkkani on paljon pienempi kuin sinun. Taidanpa hakea porrassiivoojaksi, eipä tarvitse nälkäpalkalla pestä kakkapyllyjä ja kuunnella omaisten valituksia. Teillä ei varmasti ole niin tappava työtahti kuin meillä.
Aikoinaan tein vuoden töitä porrassiivoojana, joten hiukan kokemusta löytyy työn miinupuolista
- yksinäisyys, joinakin päivinä ei ollut yhtään sosiaalista kohtaamista
- homman tylsyys, 'meidän' firmassa ei saanut kuunnella edes musiikkia korvanapeista työnteon ohella
- jatkuva kiire, kun työtunnit vähenee mutta työmäärä pysyy samana
- ihon altistuminen kemikaaleille
- palkka, joka itsellä oli muistaakseni 8,30e/h
[quote author="Vierailija" time="28.05.2010 klo 22:09"]
noista työkavereista; jos on niin hyvä tuuri, että saa työparin tai muuten näkee muita siivoojia, niin työstä tulee kertahteitolla siedettävää, joskus ihan hauskaakin. Mulla ei ole ikinä ollut niin hyviä työkavereita kuin siivoojana; kenenkään ei tarvinnut päteä, oltiin kaikki vaan sitä mitä oltiin. Monet ihan ammatikseen siivoavat on jotenkin tosi "arkiviisaita" eli maanläheisellä tavalla fiksuja, lämpimiä ihmisiä. Monille perhe on tosi tärkeä ja lapset hankittu nuorena, ja minusta oli ihana kuunnella niitä ylpeydellä kerrottuja juttuja lapsista, kun omalla alallani täytyy lähinnä vakuttaa ensimmäisenä, ettei ole "vaan" äiti. Bonuksena myös se, että usein työkaverit oli myös opiskelijoita tai sitten elämänmuutoksen kokeneita ihmisiä (kuten loppuunpalaneita it-tyyppejä) ja heidän kanssaan sai käydä erittäni mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä keskusteluja.
[/quote]
Tää on niin totta! Olen opiskeluaikana siivonnut ja työssä näki kyllä vaikka minkälaista ihmistä. Oli tosi mielenkiintosta keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joihin ei muuten olisi ehkä tutustunut. Ja nimenomaan jos oli joku kaverina, niin töihin oli mukava mennä :)
Moi. Mietin kuule ihan samaa. Paskaa hommaa ja ilman työyhteisöä. Plaah. Tylsää ja nii raskasta.ite kaipaan työkaveria jolle puhua..ärsyttää. suorastaan vituttaa tää työ! 😏
Vierailija kirjoitti:
Siivoja lienee naisvaltaisista aloista statukseltaan matalin!
Miesten mala-arvoisin ehkä roskakuski?
voi niitä miehiä jotka siivoojiksi joutuvat, nehän ne vasta alinta luokkaa ovatkin.
Et kai väitä, että naiset hylkisivät? Eihän naiset ole ennakkoluuloisia.
Moi. Olipas tutun kuulosta paska duunia. Vittu ite teen rappujen jynssäämistä. Ilo kadonnut elämästä. 2 lapsen yh äiti. Missä mun sosiaalinen elämä ei missään. Tässä masentuu jos Jatkan. Tarviin työkaveria jotta jaksan tätä. 20km myös ajan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tein vuoden töitä porrassiivoojana, joten hiukan kokemusta löytyy työn miinupuolista
- yksinäisyys, joinakin päivinä ei ollut yhtään sosiaalista kohtaamista
- homman tylsyys, 'meidän' firmassa ei saanut kuunnella edes musiikkia korvanapeista työnteon ohella
- jatkuva kiire, kun työtunnit vähenee mutta työmäärä pysyy samana
- ihon altistuminen kemikaaleille
- palkka, joka itsellä oli muistaakseni 8,30e/h
miten tuo musiikin kuuntelu valvottiin? kyllä ainakin itse olisin kuunnellut.
Palkat niin paskoja ettei niillä edes elä, ihmisistä viedään kaikki mehut, lisätään ja lisätään töitä ilman lisä palkkaa, on hissitaloja juoksurappuja, saunoja , kellareita, kuivaushuoneita, ikkunoiden ja hissien pesuu ja seinien jynssäämistä ja vielä pesutilat, niin että repikää siitä, tuntipalkka 10, 20 €, wauuu
Yksitoikkoisuus, kropalle raskasta ja matala palkka ovat pahimmat ongelmat. Plussaa se, että työt eivät seuraa kotiin. Ehkä voi kuunnella jotain äänikirjoja samalla.
Stairway to heaven on niin kaluttu styke että jos menet sitä rämpyttelemään kitarakauppaan, lennät ulos kuin leppäkeihäs tai leppäkerttu.
Sitäpaitsi sehän on siistijä eikä siivooja.
Ihan hirveää hommaa. Vähän aikaa voi tehdä mutta kuka oikeasti jaksaa tehdä päivästä toiseen yhtä ja samaa?
Itsellä oli myös niskaan huohottava esimies. Taloyhtiöön tuli myös remontteja ja työskentelin melkein rakennustyömaalla.
Palkka mitä surkein.
Kyllä siinä kunto nousee mutta ainakin terveys menee jossain vaiheessa.
Tuota työtä tekisin jos palkka olisi 17 e h.
Australiassa varakkailla alueilla maksetaan koiran ulkoiluttajille 200 AUS palkkaa pv.
Hotellin respa saa 220 AUS arkipäivisin. Ja pyhäpäivisin 440
Kahvilatyöntekijät saa Australiassa 150 AUD työpäivän pituus 7.30-2.30 ja iltavuorossa 200 Australian dollaria.
Siellä on hirveä työvoimapula.
En saa linkitettyä ilmoituksia tänne
On näköjään parempi olla hieno titteli vaikka palkka olisi huonompi
Raskasta toistotyötä, pieni palkka. Siinäpä ne isoimmat ongelmat....
Työtä siinä missä muukin, äitini työskenteli kerrossiivoojana vielä kymmenisen vuotta sitten ennen kuin jäi eläkkeelle. Palkka oli ainakin silloin surkea, n. 1000e/brutto. Itse en sitä pystyisi tekemään tukirankaongelmien takia, mutta arvostan niitä jotka pystyvät.
Ainakin itselle otti koville ne korkeat kerrostalot ja todellakin rappujen piti kiiltää.
Imuria piti raahata talosta toiseen.
Jossain taloissa myös välineitä kuljetettiin talosta toiseen
En suosittele. Hirveän tympeää työtä orjapalkalla.
Ja ne talot joissa ei ole hissiä ja varsinkin vuokratalot. Huhuh
Vierailija kirjoitti:
ei paljon aivoja tarvita, kuntoa kyllä
Ei tarvitakaan mutta työn jälki on sen mukaista kun ei osata siivota. Aivolliset siivoojat saa puhdasta jälkeä aikaiseksi. Kunto pitää olla hyvä sekä aivottomilla että aivollisilla, raskasta hommaa.
En tiedä. Mielummin itse siivoaisin paskaisia rappuja, kuin vaikkapa paskaisia vanhuksia. Että mielummin siivooja kuin lähihoitaja.