Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten määritellään alempi toimihenkilö tai ylempi toimihenkilö?

Vierailija
14.07.2011 |

Mitkä kriteerit noihin on?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä alkoi kirjoittelemaan :D

Vierailija
2/36 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi istuu alakerrassa ja ylempi yläkerrassa. Ylempää paska valuu alemmas ja palkka taas vastaavasti nousee mitä ylemmäs mennään. Koskaan ei saa potkuja ja töitä tarvii tehdä ehkä pari tuntia viikossa. Lomat on kivat.

Siis täsä työntekijä o ollu vastaajana. Paskat se noin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole missään firmassa töissä, eikä omaa asemaa ole määritelty tuolla tavalla joksikin toimihenkilöksi.

Vierailija
4/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kiinni koulutuksesta.

Ei se noinkaan mene - olen itse lakimies 400 henkilön yrityksessä. Mulla ei ole alaisia, vaan olen asiantuntija ja ylempi toimihenkilö.

Vierailija
5/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen koulutus, että voisivat kuulua johonkin akavalaiseen liittoon. Toki tietysti toimenkuva vaikuttaa, jos lääkäri tekee siivoojan hommia, niin eihän hän silloin ole ylempi toimihenkilö. Mutta yleensä ihmiset ovat koulutustaan vastaavissa hommissa. Ja tämä ei varmasti ole mikään virallinen rajan veto.

Vierailija
6/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ylempi vaikkei minulla yhtään alaista olekaan.

Vierailija
7/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmällä on alaisia, alemmalla ei. Ei siis kiinni koulutuksesta.

Höpöhöpö. Kenelläkään osastollamme olevalla ylemmällä toimihenkilöllä ei ole alaisia, ei edes noilla managereilla.

Vierailija
8/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylemmän toimihenkilön työstä, haluan pysyä toimihenkilönnä. Siitä on etua perheelleni.

Ja koulutuksena lukio, ammattikoulu ja työkokemus, asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
9/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen toimihenkilö, tienaan n 46000 eur vuodessa. Matkustan kauko-itään suhteellisen tiuhaan ja saan matkustusajan korvausta tuntikorvauksena :D

Plus ylitöistä lainmukaisen korvauksen.

Vierailija
10/36 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en siis missään nimessä haluaisi ylemmäksi...

Vierailija
11/36 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Myös ylemmille toimihenkilöille löytyy työehtosopimuksia alasta riippuen.

Vierailija
12/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teknikot toimihenkilöihin.

Vierailija
13/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ylempi toimihenkilö. En tiedä miten menee näiden ammattikorkeatutkintojen kanssa. Tradenomin ajattelisin alempana toimihenkilönä ja ekonomin ylenpänä.

Vierailija
14/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi istuu alakerrassa ja ylempi yläkerrassa. Ylempää paska valuu alemmas ja palkka taas vastaavasti nousee mitä ylemmäs mennään. Koskaan ei saa potkuja ja töitä tarvii tehdä ehkä pari tuntia viikossa. Lomat on kivat.

Vierailija
15/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää ole, on pelkkä toimihenkilö ja sitten ylemmät toimihenkilöt. Itse olen ollut molempia, vailla korkeakoulututkintoa saati alaisia. Yritykselle on monesti edullisempaa nimittää tittelinkipeät ihmiset ylemmiksi, jolloin eivät esim. saa ylityökorvauksia jne.

Vierailija
16/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin nimitystä alempi toimihenkilö ei enää ole, on pelkkä toimihenkilö ja sitten ylemmät toimihenkilöt. Itse olen ollut molempia, vailla korkeakoulututkintoa saati alaisia. Yritykselle on monesti edullisempaa nimittää tittelinkipeät ihmiset ylemmiksi, jolloin eivät esim. saa ylityökorvauksia jne.

Vierailija
17/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää ole, on pelkkä toimihenkilö ja sitten ylemmät toimihenkilöt. Itse olen ollut molempia, vailla korkeakoulututkintoa saati alaisia. Yritykselle on monesti edullisempaa nimittää tittelinkipeät ihmiset ylemmiksi, jolloin eivät esim. saa ylityökorvauksia jne.

Eikös työaikalaki sanele nuo ylityöasiat ihan jokaiselle...

Vierailija
18/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen viime vuosian tehnyt monta työsopimusta ja aina ollut nimike "toimihenkilön työsopimus". Paitsi ne pari soppari, jotka olivat ylemmän toimihenkilön.

Vierailija
19/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kiinni koulutuksesta.

Vierailija
20/36 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole olemassa mitään alempia toimihenkilöitä. On toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä. Ja juuri niin sen ei kuulu mennä että koulutuksen mukaan vaan työtehtävät eli toimenkuva määrää sen onko toimihenkilö vai ylempi.

Ja kuten joku yllä jo mainitsi, toiset tittelinkipeinä on riemusta kiljuen ylempiä vaikka se tarkoittaa merkittäviä etujen menetyksiä kuten matka-aikojen palkat ja ylityökorvaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi